Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp a anuntat joi ca va rechema in service un numar de 2,91 milioane vehicule vandute la nivel mondial, din cauza unei posibile probleme la airbag-urile produse de Takata Corp.
Ultima actiune de rechemare in service a celor de la Toyota include 750.000 de vehicule vandute in Japonia, 350.000 in Europa si 1,16 milioane autoturisme comercializate in alte regiuni precum Oceania, America de Sud si Centrala.
Constructorul nipon a precizat ca acum sunt vizate modelele Auris, RAV4, Corolla Axio, Corolla Fielder si Noah sau Voxy, transmite Reuters.
Problemele cu airbag-urile produse de Takata au obligat producatorii de automobile sa recheme in service aproximativ 100 de milioane de vehicule vandute la nivel global pana acum. In cazul unei coliziuni aceste airbaguri defecte pot exploda si pulveriza cioburi metalice.
In prezent, Takata cauta un sponsor financiar ca sa o ajute sa acopere costurile actiunilor de rechemare la service. Luna trecuta compania nipona si-a recunoscut vinovatia in cadrul unei intelegeri in valoare de un miliard de dolari cu justitia americana.
Grupul Toyota, care regrupeaza patru marci - Toyota, Lexus, Daihatsu Motor Co (mini-vehicule) si Hino Motors Ltd (camioane) - a fost detronat de Volkswagen in 2016. Toyota, care domina de mai multi ani industria auto mondiala, a vandut 10,175 milioane vehicule in 2016, ceea ce plaseaza grupul nipon in urma rivalului german Volkswagen, care anul trecut a vandut un... mai mult
Joi, 30 Martie 2017, ora 10:49
Volkswagen AG a redus decalajul fata de Toyota la vanzarile inregistrate in primele noua luni din 2014, cei mai mari producatori auto din lume intrand astfel in trimestrul patru intr-o cursa umar la umar pentru suprematia pe plan global, transmite Bloomberg.
In perioada ianuarie-septembrie 2014, livrarile grupului german Volkswagen (VW), care includ diviziile de lux Porsche si Audi precum si diviziile de camioane MAN si Scania au fost sub cele ale firmei nipone Toyota cu 72.000 de vehicule, fata de 227.000 in primele noua luni din 2013, conform calculelor Bloomberg, informeaza Agerpres.
Cresterea din China a ajutat vanzarile Volkswagen, in timp ce Toyota a profitat de majorarea cererii in SUA. Rechemarile la service din ultimele doua luni nu au afectat semnificativ vanzarile VW si Toyota sau ale grupului american General Motors (GM), care se afla pe locul trei in topul principalilor producatori auto din lume. Toyota si VW intentioneaza fiecare sa livreze anul acesta peste zece milioane de vehicule.
'Este o cursa stransa. Clasamentul va depinde de modul cum va evolua cresterea vanzarilor in China sau in SUA', a apreciat analistul Sascha Gommel, de la Commerzbank AG.
In perioada ianuarie-septembrie 2014, livrarile Volkswagen au urcat cu 5%, la aproximativ 7,54 milioane de masini si camioane, in timp ce vanzarile Toyota au crescut cu 2,8%, la 7,62 milioane de vehicule. Cifra anuntata de Toyota include si vanzarile realizate de diviziile sale Hino Motors si... mai mult
Miercuri, 29 Octombrie 2014, ora 09:44
Toyota a devenit primul producator auto care a reusit sa vanda pe plan mondial peste 10 milioane de vehicule intr-un singur an, in perioada aprilie 2013 - 31 martie 2014, transmite Xinhua.
Compania nipona a anuntat miercuri ca in anul fiscal 2013 vanzarile grupului au crescut cu 4,5%, la 10.133.000 unitati, pe fondul majorarii cererii in Japonia si China. Pe piata nipona anuntul privind majorarea taxei pe vanzari de la 1 aprilie a determinat cresterea vanzarilor de vehicule.
Pentru acest an fiscal Toyota se asteapta la vanzari globale de 10,32 milioane de unitati.
De asemenea, compania nipona a raportat miercuri ca a vandut in primul trimestru din 2014 mai multe masini decat General Motors (GM) si Volkswagen (VW).
Este al treilea trimestru consecutiv in care Toyota isi mentine pozitia de lider al vanzarilor pe plan mondial.
In perioada ianuarie-martie 2014, vanzarile producatorului auto nipon, care includ si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat la 2,58 milioane de vehicule. Rivalele General Motors si Volkswagen au anuntat ca au vandut 2,4 milioane de vehicule fiecare dar compania germana inca nu a raportat datele privind livrarile de camioane, de la diviziile sale MAN si Scania.
'Ne asteptam ca Toyota sa ramana liderul industriei auto pana in 2016 sau 2017. Pentru ca Toyota sa-si mentina titlul dincolo de acest an, trebuie sa-si majoreze mai mult vanzarile in China', a explicat analistul Masatoshi Nishimoto, de la compania IHS Automotive din... mai mult
Miercuri, 23 Aprilie 2014, ora 12:43
Profitul net al Toyota a urcat cu 93,6% in trimestrul doi din 2013, iar grupul nipon a anuntat ca este in grafic pentru a-si indeplini obiectivul de a produce peste zece milioane de vehicule in acest an, transmite AP si AFP.
Cel mai mare producator auto din lume a inregistrat in perioada aprilie-iunie 2013 un profit net de 562,19 miliarde de yeni (5,64 miliarde de dolari), la vanzari de 6.250 miliarde de yeni (62,6 miliarde de dolari), o crestere de 13,7% comparativ cu perioada similara din 2012.
"Profitul operational a crescut datorita deprecierii yenului si a eforturilor noastre globale de imbunatatire a profitabilitatii, prin reducerea costurilor", a declarat Takuo Sasaki, director in cadrul Toyota.
Compania se asteapta la un profit net de 1.480 miliarde de yeni (14,8 miliarde de dolari) pentru anul fiscal 2013, la vanzari de 24.000 miliarde de yeni (240 miliarde de dolari). Anterior, Toyota estimase un castig de 1.370 miliarde de yeni, la vanzari de 23.500 miliarde de yeni.
Desi vanzarile Toyota au stagnat in Japonia si Europa, s-au inregistrat cresteri in SUA si alte piete emergente.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013. mai mult
Vineri, 02 August 2013, ora 14:35
Grupul auto japonez Toyota va majora tinta de productie globala pentru 2013 la aproximativ 10,1 milioane de vehicule, de la 9,94 milioane de unitati estimat anterior, datorita vanzarilor mai bune din Japonia, precum si exporturilor solide.
Tinta include si productia grupului de firme Daihatsu si Hino, anunta Kyodo News, care adauga ca nicio companie auto din lume nu a produs pana in prezent 10 milioane de unitati anual, transmite Xinhua.
Conducerea companiei va stabili o tinta de productie de 8,9 milioane de unitati doar pentru Toyota, iar productia interna va creste cu 200.000 de unitati, la 3,3 milioane de unitati , datorita majorarii vanzarilor de vehicule hibride pe piata interna.
Compania va anunta noile obiective vineri, impreuna cu rezultatele financiare obtinute in trimestrul doi din 2013.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013.
Anul trecut, grupul Toyota a vandut 9,7 milioane de vehicule, depasind General Motors si Volkswagen.
Pentru anul financiar care se incheie la 31 martie 2014, analistii se asteapta la un profit operational de 2.000 miliarde de yeni, aproape de recordul inregistrat in urma cu cinci ani. mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 13:34
Toyota Motor Corp a revenit in fruntea clasamentului celor mai mari producatori auto din lume in 2012, dupa ce in anul anterior compania japoneza fusese depasita de rivalele General Motors si Volkswagen.
Toyota a stabilit un record anul trecut, cand a vandut 9,75 milioane de vehicule, in crestere cu 22,6% fata de 2011, an in care vanzarile au fost afectate de rechemarile masive la service din SUA si de efectele cutremurului din Japonia, transmite Reuters.
Pe langa vanzarile de automobile marca Toyota, firma japoneza si-a sporit vanzarile si prin autoturismele de lux Lexus, sau prin cele produse de companiile Daihatsu Motor si Hino Motors.
In comparatie cu producatorul nipon, General Motors a vandut anul trecut 9,28 milioane de vehicule la nivel mondial, iar Volkswagen 9,07 milioane de vehicule.
Toyota a reusit aceasta performanta la doar un an dupa ce cutremurul si tsunamiul din Japonia au dus la inchiderea temporara in 2011 a tuturor fabricilor din aceasta tara, precum si a fabricilor de asamblare din alte tari, afectate de lipsa pieselor necesare productiei.
Succesul Toyota este datorat unui nivel ridicat al vanzarilor in Asia in primele trei trimestre ale lui 2012, care au compensat vanzarile proaste din China din ultima parte a anului.
Acestea au fost cauzate de un conflict teritorial dintre guvernele celor doua puteri asiatice cu privire la micul arhipelag Senkaku/ Diaoyu din Marea Chinei. Toyota a fost avantajata in acest caz si de faptul ca avea... mai mult
Luni, 28 Ianuarie 2013, ora 10:15
General Motors (GM) a anuntat luni vanzari de 9,2 milioane de vehicule in 2012, in crestere cu 2,9%, dar a pierdut statutul de cel mai mare producator auto la nivel mondial, in favoarea Toyota, relateaza AFP.
Vanzarile GM in America de Nord au crescut cu 3,2% dar in Europa au inregistrat un declin de 8,2%, trase in jos de rezultatele proaste ale diviziei germane Opel, a anuntat grupul american.
GM s-a plasat astfel pe locul al doilea in lume in functie de vanzari, urmat de grupul german Volkswagen (VW).
In schimb, General Motors si companiile sale mixte au vandut anul trecut un numar record de 2,84 milioane de vehicule in China, in crestere cu 11,3% fata de anul precedent. Principala marca a GM, Chevrolet, a vandut 4,95 milioane de masini la nivel global, de asemenea un nivel record.
Toyota a livrat anul trecut un numar de 9,74 milioane de autovehicule, redevenind lider mondial in functie de vanzari.
In 2011, dupa doi ani negri marcati de rechemari masive in service ale vehiculelor, cutremurul din Japonia si inundatiile din Thailanda, Toyota a cazut pe locul al treilea dupa GM si VW. Grupul japonez si-a revenit insa spectaculos in 2012, in special in America de Nord, unde vanzarile au urcat cu 27%. Pentru 2013, Toyota anticipeaza vanzari de 9,91 milioane de vehicule.
VW, care are ambitia de a deveni lider in 2018, s-a plasat pe pozitia a treia cu vanzari de 9,07 milioane autovehicule, un record pentru grup si in crestere cu 11,2% fata de 2011.... mai mult
Marti, 15 Ianuarie 2013, ora 08:24
Vanzarile mondiale ale Toyota Motor au crescut cu 18% in trimestrul al treilea, la 2,43 milioane de vehicule, iar grupul japonez si-a consolidat pozitia de cel mai mare producator auto la nivel mondial, in fata General Motors, liderul din 2011, transmite Bloomberg.
Livrarile Toyota au fost sustinute de cererea ridicata pentru sedanul Camry si automobilul hibrid Prius.
Constructorul japonez a vandut 2,06 milioane de vehicule in trimestrul similar din 2011.
In primele noua luni ale acestui an, vanzarile Toyota au avansat cu 28%, la 7,4 milioane de automobile.
General Motors a vandut in trimestrul al treilea 2,28 milioane de automobile si 6,95 milioane de unitati in primele noua luni, a declarat Jim Cain, purtator de cuvant al grupului american.
Grupul american a pierdut pozitia de lider de piata in 2008, in favoarea Toyota. GM a redevenit anul trecut lider mondial in functie de vanzari dupa ce productia Toyota a fost grav afectata de dezastrele naturale din Japonia si Thailanda. mai mult
Duminica, 28 Octombrie 2012, ora 17:12
Vanzarile de autoturisme marca Toyota din Japonia au crescut in martie cu 50,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in pofida scandalului legat de rechemarile in service, a anuntat asociatia japoneza a dealerilor auto (JADA), citata de AFP, preluat de NewsIn.Toyota a avandut luna trecuta in Japonia 204.514 de autoturisme, fata de 135.700 in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile marcii de lux Lexus s-au triplat in perioada analizata, la 4.919 unitati.
Cifrele sunt totusi relative, din cauza intarzierilor de livrare.
Autoturismele Toyota vandute in Japonia in martie au fost comandate cu mai multe luni in avans, inainte de criza rechemarilor in service.
Vanzarile din martie au fost avantajate si de comparatia cu aceeasi perioada a anului trecut, cand statisticile au fost deosebit de slabe, din cauza crizei economice mondiale.
"Comparativ cu anul trecut, care a fost atat de slab, majoritatea constructorilor au inregistrat de fapt rezultate bune", a declarat Tatsuya Mizuno, analist in cadrul Mizuno Credit Advisory.
"In Japonia, impactul rechemarilor nu a fost la fel de mare ca in Statele Unite sau in Europa. Articolele de presa despre Toyota au avut un ton diferit aici. Multi oameni continua sa creada ca americanii au vrut in special sa distruga imaginea Toyota", a mai spus Mizuno.
Cresterea vanzarilor Toyota a depasit in martie media pietei nipone, care a avansat cu 37,2%.
Toyota urmeaza sa prezinte rezultatele comerciale din Statele Unite din luna martie.... mai mult
Joi, 01 Aprilie 2010, ora 12:23