Grupul nipon Toyota a vandut anul trecut aproape 10 milioane de autovehicule, cel mai mult la nivel global pentru al doilea an consecutiv, fiind urmat de General Motors (SUA) si Volkswagen (Germania), iar pentru acest an estimeaza cresterea livrarilor, sustinuta de cererea din SUA si China.
Vanzarile Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au avansat cu 2,4% anul trecut, la 9,98 milioane de autovehicule, a anuntat, joi, grupul nipon. Producatorul amerian General Motors (GM) a livrat 9,71 milioane de unitati, iar Volkswagen (VW) 9,7 milioane.
Toyota estimeaza vanzari de 10,32 milioane automobile in acest an
Numarul de autovehicule comercializate va creste, probabil, in acest an cu 3,2%, la 10,32 milioane, a estimat Toyota.
Toyota si-a pastrat coroana de lider al pietei auto si a reusit in acelasi timp sa obtina profituri semnificativ mai mari fata de GM si VW, insa se confrunta cu o revenire puternica a constructorilor auto americani, care prezinta cele mai bune modele din ultimele decenii, in timp ce rivalul Volkswagen creste puternic investitiile in SUA si China.
"Competitia devine tot mai intensa. VW este numarul unu in China, in timp ce GM este primul pe piata din SUA, iar toti trei producatorii cresc investitiile in dezvoltarea de produse si noi modele", a declarat Sanjeev Varma, directorul operational al Stellar Alliance Group, din Detroit.
Anul 2013 a fost unul de referinta pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda,... mai mult
Joi, 23 Ianuarie 2014, ora 12:46
Toyota Motor Corp a revenit in fruntea clasamentului celor mai mari producatori auto din lume in 2012, dupa ce in anul anterior compania japoneza fusese depasita de rivalele General Motors si Volkswagen.
Toyota a stabilit un record anul trecut, cand a vandut 9,75 milioane de vehicule, in crestere cu 22,6% fata de 2011, an in care vanzarile au fost afectate de rechemarile masive la service din SUA si de efectele cutremurului din Japonia, transmite Reuters.
Pe langa vanzarile de automobile marca Toyota, firma japoneza si-a sporit vanzarile si prin autoturismele de lux Lexus, sau prin cele produse de companiile Daihatsu Motor si Hino Motors.
In comparatie cu producatorul nipon, General Motors a vandut anul trecut 9,28 milioane de vehicule la nivel mondial, iar Volkswagen 9,07 milioane de vehicule.
Toyota a reusit aceasta performanta la doar un an dupa ce cutremurul si tsunamiul din Japonia au dus la inchiderea temporara in 2011 a tuturor fabricilor din aceasta tara, precum si a fabricilor de asamblare din alte tari, afectate de lipsa pieselor necesare productiei.
Succesul Toyota este datorat unui nivel ridicat al vanzarilor in Asia in primele trei trimestre ale lui 2012, care au compensat vanzarile proaste din China din ultima parte a anului.
Acestea au fost cauzate de un conflict teritorial dintre guvernele celor doua puteri asiatice cu privire la micul arhipelag Senkaku/ Diaoyu din Marea Chinei. Toyota a fost avantajata in acest caz si de faptul ca avea... mai mult
Luni, 28 Ianuarie 2013, ora 10:15
Vanzarile Toyota in China au inregistrat in septembrie cel mai semnificativ declin din 2008, in timp ce vanzarile Honda au fost cele mai slabe din mai 2011, in urma disputei teritoriale dintre cele mai mari economii ale Asiei, care a afectat si sectorul auto.
Conflictul sino-japonez poate cauza scaderi economice cu repercusiuni globale
Livrarile Toyota au scazut luna trecuta cu 49%, la 44.100 vehicule, iar vanzarile Honda au inregistrat un declin de 41%, la 33.931 unitati.
Pentru Toyota este cel mai semnificativ declin din ianuarie 2008, in timp ce vanzarile Honda au fost cele mai slabe din mai 2011, conform datelor Bloomberg.
Marti, la bursa de la Tokyo, actiunile Honda au scazut cu 2,5%, la 2.361 yeni, fiind cel mai semnificativ declin din 28 septembrie, in timp ce actiunile Toyota au inregistrat un recul de 1,5%, la 3.000 de yeni.
Nissan Motor, care are cea mai mare cota de piata in China dintre producatorii auto niponi, va raporta azi datele privind vanzarile in septembrie.
Decizia de luna trecuta a guvernului nipon de a nationaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi si Diaoyu de chinezi, a declansat numeroase manifestatii antijaponeze, unele violente, in mai multe orase chineze.
In pofida incetinirii ritmului de crestere a vanzarilor de autovehicule, China a trecut deja in fata SUA, devenind cea mai mare piata auto din lume. mai mult
Marti, 09 Octombrie 2012, ora 13:14
Audi, marca de lux a Volkswagen, a anuntat luni vanzari record pentru anul 2011, datorate succesului pe pietele din China si Rusia, ce i-au permis sa-si devanseze principalii concurentii, BMW si Mercedes.
Audi a inregistrat o crestere de 19,2% a vanzarilor in 2011, depasind performanta BMW, care a inregistrat o crestere de 12,8% sau Mercedes, care a avut o crestere a vanzarilor de 8%, scrie Reuters.
Audi a vandut 1,3 milioane de masini in 2011, reducand astfel decalajul dintre marcile germane din top, Mercedes ( 1,26 milioane) si BMW ( 1,38 milioane).
Pe de alta parte, Porsche a raportat o crestere a vanzarilor cu 22,2% la nivel mondial si 118.867 de unitati vandute.
In ceea ce priveste Audi, compania vrea ca pana in 2015 sa detroneze BMW, liderul automobilelor de lux, bazandu-se pe succesul si numarul mare de comenzi pentru China si SUA, principala piata pentru acest segment.
Si BMW se bazeaza pe cererea de pe aceste piete pentru a se mentine lider al automobilelor premium. Datorita acestor piete, saptamana trecuta, Friedrich Eichiner, directorul financiar al grupului, a anuntat ca se asteapta la o crestere de 8% pe piata auto mondiala a masinilor de lux.
"Globalizarea cererii si aparitia a numerosi oameni bogati pe pietele emergente au accentuat discrepanta intre jucatorii globali cu branduri puternice si fragilitatea marcilor care depind de pietele nationale", a declarat un analist auto de la Credit Suisse.
BMW detroneaza Lexus in SUA
In cadrul... mai mult
Marti, 10 Ianuarie 2012, ora 08:27