Dupa 3 ani, o masina din Romania valoareaza, in medie, 45% din pretul initial. Raportat la nivel de combustibil, masinile cu motor diesel se depreciaza mai mult decat cele pe benzina, arata o analiza recenta.
Portalul VeziCatFace.ro a identificat care sunt automobilele care isi pastreaza cel mai bine valoarea in timp, potrivit unui comunicat remis Ziare.com.
Topul celor mai bune masini hatchback
Clasa mini
La aceasta clasa, modelul care se depreciaza cel mai putin dupa 3 ani este Smart Fortwo. Dupa aceasta perioada, el valoreaza 49% din pretul initial.
Pe urmatoarele locuri se afla Kia Picanto (48,1%), Hyundai i10 (47,7%), Toyota Aygo (47,3%) si Volkswagen up! (45,2%). In medie, o masina din clasa mini ajunge la 46,5% din pretul initial, dupa 3 ani de zile. Avand in vedere ca atomobilele noi din aceasta clasa costa in jur de 10.000 de euro, acest lucru inseamna o pierdere de 5.350 de euro.
Clasa mica
Suzuki Swift este modelul care isi pastreaza cel mai bine ...citeste mai departe despre "Topul masinilor din Romania care isi pastreaza cel mai bine valoarea in timp - Cum se descurca Dacia" pe Ziare.com mai mult
Marti, 31 Martie 2015, ora 16:16
Toyota, cel mai mare producator de automobile la nivel mondial, a rechemat pentru verificari si reparatii 6,76 milioane de autovehicule aflate in circulatie in intreaga lume, printre care se numara si modele Yaris si RAV4.
Campania cuprinde cinci rechemari pentru probleme diferite si vizeaza 27 de modele Toyota, un model Pontiac si un Subaru, potrivit unui email transmis de Toyota si citat de Bloomberg.
Unele modele sunt implicate in mai multe din cele 5 rechemari, astfel ca numarul total de vehicule care trebuie verificate si reparate se ridica la 6,39 milioane, a precizat Toyota.
Grupul japonez a subliniat ca nu are cunostinta despre raniti sau victime omenesti ca urmare a problemelor care au determinat rechemarile.
Defectiunile sunt diverse, vizand cablurile electrice, scaunele sau sistemul de pornire a motorului.
Toyota si-a imbunatatit in ultimii ani procesele de control intern si procedurile de rechemare, dupa scandalul din 2009-2010, cand producatorul japonez a fost nevoit sa cheme pentru reparatii peste 10 milioane de masini si a fost amendat de autoritati pentru ca ar fi incercat sa ascunda anumite informatii privind automobilele defecte.
General Motors, cel mai mare producator auto american, a lansat recent o campanie de rechemare care vizeaza peste 2,6 milioane de autovehicule, defectiunile cauzand numeroase accidente, cu 13 morti. Compania americana este acuzata ca a avut cunostinta de probleme inca din 2001, dar a evitat sa actioneze din... mai mult
Miercuri, 09 Aprilie 2014, ora 13:49
Toyota Motor a anuntat miercuri ca recheama in service aproape 1,3 milioane de vehicule la nivel mondial, majoritatea comercializate in SUA, din cauza unor probleme la airbag-uri si stergatoarele de geamuri, relateaza MarketWatch.
Campania masiva de rechemari a fost anuntata la doua zile dupa ce Toyota a redobandit oficial titlul de cel mai mare producator auto la nivel mondial in 2012, pozitie castigata in urma cu cinci ani dar cedata ulterior, partial din cauza defectelor aparute la vehicule.
Un purtator de cuvant al Toyota a declarat ca 907.000 de vehicule Corolla si Corolla Matrix fabricate in perioada 2003-2004 au posibile defecte care pot duce la declansarea accidentala a airbag-urilor.
Alte 385.000 de sedan-uri Lexus IS, fabricate in perioada 2006-2012, ar putea avea defecte care sa faca nefunctionale stergatoarele.
Majoritatea vehiculelor au fost comercializate in Statele Unite, respectiv circa 752.000 de Corolla si Corolla Matrix si 270.000 de masini Lexus IS, se arata intr-un comunicat al companiei.
Toyota a primit 59 de reclamatii legate de declansarea accidentala a airbag-urilor la Corolla, in care au fost raportate 31 de cazuri de leziuni si doua accidente. Nu au fost raportate cazuri de accidente sau raniri provocate de problemele stergatoarelor.
Airbag-urile defecte au fost fabricate la o fabrica a Toyota din Fremont, California, care intre timp a fost inchisa.
In noiembrie anul trecut, Toyota a anuntat ca recheama in service 2,77 milioane... mai mult
Joi, 31 Ianuarie 2013, ora 08:22
Doua mari companii producatoare de autoturisme lucreaza in prezent la o tehnologie care sa faca autoturismele mai prietenoase cu mediul.
Toyota si BMW si-au unit fortele pentru a dezvolta un nou tip de baterie si a imbunatati sistemul de alimentare a masinilor produse de ei, scrie inquisitr.com.
Bateria pe care ei spera sa o creeze ar putea fi mult mai puternica decat cea din prezent, care este folosita la masinile hibrid si la cele electrice.
Companiile auto spera sa dezvolte si tehnologia care sa le permita sa includa si motorul cu hidrogen in viitor, in cazul unor modele. Aceasta tehnologie cu hidrogen poate deveni realitate pana in anul 2020.
Cei de la Toyota afirma ca noua tehnologie trebuie sa fie una mai ieftina, eforturile lor concentrandu-se tocmai in aceasta directie.
Citeste mai multe despre Inventiile care pot revolutiona masinile pe Ziare.com mai mult
Vineri, 25 Ianuarie 2013, ora 13:25
Producatorul auto nipon Toyota a anuntat miercuri ca va rechema aproximativ 2,77 milioane de vehicule in intreaga lume, inclusiv unele modele Prius, din cauza unor probleme la directie si la pompa de apa a sistemului hibrid.
Toyota va rechema 1,5 milioane de vehicule in Japonia, 670.000 in Statele Unite si 496.000 in Europa, din cauza unor probleme la directie, care poate fi rezolvata in 50 de minute, a anuntat Joichi Tachikawa, purtator de cuvant al celui mai mare producator auto din lume, transmite Reuters.
Separat, Toyota a anuntat rechemarea a 630.000 de vehicule pe plan mondial, din care 350.000 in Statele Unite si 175.000 in Japonia, pentru a fixa pompa de apa a vehiculelor hibride, a declarat Joichi Tachikawa.
Miercuri dimineata, la bursa din Tokyo, actiunile Toyota au scazut cu 0,5%, la 3.070 yeni.
Saptamana trecuta, Toyota a revizuit in crestere estimarile privind profitul net in 2012, la 9,7 miliarde de dolari, chiar daca vanzarile sale in China, cea mai mare piata auto din lume, au scazut in urma disputei teritoriale dintre cele mai mari economii ale Asiei, care a afectat si sectorul auto. Toyota realizeaza in China aproximativ 12% din veniturile sale, mai putin decat alti producatori auto niponi, cum ar fi Nissan, cu 27% si Honda, cu 20%.
Recenta decizie a guvernului nipon de a nationaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi si Diaoyu de chinezi, a declansat numeroase manifestatii... mai mult
Miercuri, 14 Noiembrie 2012, ora 10:26
Piata auto din Romania este "zguduita" de o noua taxa auto care vizeaza masinile second hand. Taxa a fost amanata pana in 2013, proprietarii avand un ragaz pentru a-si vinde masinile.
Cei care ar putea avea de castigat de pe urma acestui "ragaz" sunt clientii interesati sa isi cumpere o masina second hand, intrucat, cel mai probabil, oferta pe acest segment va creste in acest an.
Taxa de prima vanzare pentru masinile inmatriculate inainte de ianuarie 2007 va intra in vigoare in ianuarie 2013. Pana atunci, cumparatorii trebuie sa achite doar taxa de poluare, redusa cu 25%.
Iata care sunt cele mai fiabile masini second-hand din fiecare clasa, potrivit unui clasament Marketwatch.
Sedan de clasa medie: Nissan Altima
Cu un design refacut in totalitate in 2007, modelul sedan Nissan Altima este echipat cu un motor V6. Nissan combina in modelul Altima, produs intre 2005-2010, elementele tehnice de inalta clasa cu un design ultramodern si tehnici de eficientizare a consumului.
Sedan de clasa medie superioara: Hyundai Azera
Modelul sedan Hyundai Azera, inclus in categoria sedan se regaseste in acest top datoria raportului intre calitate si pret. Desi masina este o investitie profitabila pe termen lung, specialistii recomanda ca inainte de a o achizitiona sa verificati care sunt imbunatatirile pe care trebuie sa i le aduceti.
Clasa Coupe: BMW 3 Series
Modelul BMW 3 reuneste toate calitatile pe care trebuie sa le aiba un coupe. "Este un model... mai mult
Miercuri, 27 Iunie 2012, ora 08:16
Grupul japonez Toyota nu vrea sa lanseze masini foarte ieftine pentru a-si creste vanzarile pe pietele emergente, deoarece ar pierde din profitabilitate, si va continua sa se concentreze pe clientii atenti la fiabilitate, a declarat joi presedintele companiei, Akio Toyoda, citat de Reuters.
Nissan a anuntat miercuri revigorarea marcii Datsun, care se va adresa pietelor emergente prin vehicule cat mai ieftine.
Grupul Volkswagen pregateste o miscare strategica similara, potrivit presei germane.
"Suntem un constructor de automobile care se adreseaza tuturor segmentelor. Dar pentru a creste in mod sustenabil trebuie sa obtinem un anumit nivel de profitabilitate pe automobilele noastre, indiferent cat sunt de mari sau de mici. Poate Toyota sa faca masini de 500.000 yeni (6.000 de dolari), ca Tata Motors? Nu cred", a spus seful companiei japoneze, facand referire la grupul indian care si-a castigat renumele mondial prin lansarea celui mai ieftin automobil din lume, Tata Nano.
Toyoda a subliniat ca nu va risca sa sacrifice calitatea pentru a se incadra intr-un anumit plafon de pret.
Cererea de pe pietele auto din tarile dezvoltate a ajuns la saturatie, astfel ca marii constructori auto, in cautare de o strategie care sa le asigure cresterea, si-au adaptat gamele de produse la conditiile pietelor emergente, urmarind sa atraga in special clientii care cauta sa cumpere pentru prima data o masina noua, renuntand la vehicule pe doua roti sau automobile la mana a doua.... mai mult
Joi, 22 Martie 2012, ora 15:59
Toyota are planuri marete pentru viitor, dupa ce a fost afectata in acest an de dezastrul din Japonia si de inundatiile din Thailanda. Compania planuieste vanzari de 8.480.000 masini in 2012 si un numar mult mai mare in 2013.
Toyota Motor Group, compania de top a Japoniei a pierdut anul acesta titlul de cel mai mare producator auto la nivel global, dupa vanzari, cazand pe locul trei dupa General Motors si Volkswagen AG din Germania, potrivit Yahoo News.
Vanzarile globale de autoturisme Toyota au fost de 7,9 milioane anul acesta, cu 6% mai putin fata de anul trecut. Obiectivele Toyota pentru 2012 si 2013 nu includ companiile din cadrul grupului, cum ar fi Daihatsu Motor si Hino Motors.
Toyota a precizat ca tinta de vanzari pentru anul 2012 ar reprezenta o crestere de 20% fara de vanzarile sale la nivel mondial in acest an.
Vanzarile de autoturisme Toyota au scazut in America de Nord si Japonia, insa se afla in plin avant pe piete ca India si China.
Producatorul din spatele hibridului Prius si a modelelor de lux Lexus a anuntat ca intentioneaza sa vanda 8,95 de milioane de vehicule in intreaga lumea in 2013. mai mult
Joi, 22 Decembrie 2011, ora 10:02
Constructorul auto nipon Toyota va lansa la nivel global sase noi modele de autovehicule cu propulsie hibrida pana in 2012, potrivit publicatiei Wall Street Journal, potrivit Mediafax. Compania are in vedere lansarea a doua modele hibride marca Lexus si a patru masini marca Toyota. Unele din aceste modele vor avea si versiuni cu propulsie integral pe benzina.
Toate masinile hibride vor reprezenta noutati, si nu o alta generatie a versiunilor deja existente, a afirmat Takeshi Uchiyamada, inginerul sef al constructorului auto nipon.
Toyota va prezenta, de asemenea, un nou model de SUV electric, RAV4, dezvoltat in colaborare cu compania americana Tesla Motors, a mentionat el.
Compania prevede ca autovehiculele cu propulsie in intregime electrica, printre care masini mici si scutere, vor reprezenta doar o mica parte din oferta generala.
"Avand in vedere tehnologia actuala a bateriilor, nu este fezabil sa ai o flota constituita numai din masini integral electrice. Combustibilii lichizi sunt inca superiori datorita energiei mai mari pe care o produc", a spus Uchiyamada.
Toyota va lansa pe piata in 2012 si un model Prius care poate fi reincarcat la reteaua electrica. Masina va putea parcurge 13 mile in baza motorului electric, inainte ca soferul sa apeleze la propulsia conventionala.
Toyota lucreaza, totodata, la un vehicul electric bazat pe celule de hidrogen, care va fi scos pe piata in 2015. Constructorul auto intentioneaza sa diminueze substantial costurile de productie... mai mult
Marti, 14 Septembrie 2010, ora 13:22