11 state membre UE sustin interzicerea, la nivel european, a vehiculelor diesel si pe benzina pana in 2040, pentru a combate schimbarile climatice. Acest lucru ar putea duce la o schimbare drastica a configurarii pietei de vanzari auto din Romania, care inca e dominata de masini ce folosesc combustibili fosili.
Propunerea a venit din partea Danemarcei, in cadrul unei reuniuni a ministrilor UE de Mediu desfasurata la Luxemburg, fiind sustinuta de alte 10 state din blocul comunitar.
Ideea de a interzice masinile diesel si pe benzina vine in contextul in care Uniunea Europeana isi propune sa reduca emisiile de carbon cu 40% pana in 2030 si sa ajunga la zero pana in 2050, pentru a ajuta la oprirea incalzirii globale.
"Trebuie sa recunoastem ca suntem presati de timp", a declarat ministrul danez al Climei si Energiei, Dan Jorgensen, dupa reuniune.
El a spus ca interzicerea autoturismelor diesel si pe benzina va determina Comisia Europeana sa propuna eliminarea treptata a vehiculelor cu combustibil fosil din blocul comunitar in urmatoarele doua decenii.
In octombrie 2018, guvernul danez a anuntat ca va interzice vanzarea tuturor masinilor cu combustibil fosili pana in 2030, dar ulterior a renuntat la idee, deoarece acest lucru ar fi incalcat regulile UE.
Jorgensen a spus ca, daca UE va fi de acord cu privire la o interdictie la nivelul intregii uniuni, ar fi bine daca fiecare tara ar putea sa puna in aplicare o astfel de masura. "Planul A ar fi acela de a... mai mult
Miercuri, 09 Octombrie 2019, ora 00:00
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a publicat topul celor mai vandute masini noi din Romania in 2018.
In tara noastra s-au vandut anul trecut peste 130.000 de masini noi, o crestere de 23% fata de anul 2017.
Constructorul care a vandut cel mai bine a fost Dacia, cu peste 51.000 de noutati. Volkswagen a ocupat locul 2, la mica distanta de Skoda.
Cum arata topul constructorilor care au vandut cel mai bine in 2018:
1. Dacia 51.242 unitati (in crestere cu 29.4%)
2. Volkswagen 14.601 (in crestere cu 4.5%)
3. Skoda 13.185 (in crestere cu 13.4%)
4. Renault 12.523 (in crestere cu 20.5%)
5. Ford 9.503 (in crestere cu 17%)
6. Opel 7.616 (in crestere cu 16.4%)
7. Hyundai 6.278 (in crestere cu 47.4%)
8. Toyota 5.179 (in crestere cu 20.7%)
9. Suzuki 4.180 (in crestere cu 22.8%)
10. Fiat 4.148 (in crestere cu 101.1%)
In clasamentul pe modele nu s-au inregistrat surprize fata de anul 2017, primele sase pozitii ramanand neschimbate.
Dacia a luat si de aceasta data crema, prin modelele Logan, Duster si Sandero. Dintre modelele importate, Skoda Octavia a fost cel mai vandut in 2018, la mare lupta cu Renault Clio.
Cum arata topul celor mai vandute masini noi in Romania:
1. Dacia Logan 21.154 unitati (in crestere cu 30.6%)
2. Dacia Duster 12.938 (in crestere cu 49.4%)
3. Dacia Sandero 10.218 (in crestere cu 20.7%)
4. Skoda Octavia 5.466 (in crestere cu 13.4%)
5. Renault Clio 5.394 (in crestere cu 40.7%)
6. Dacia Logan MCV... mai mult
Vineri, 01 Februarie 2019, ora 07:36
Jurnalistii britanici au intocmit un top al celor mai economice masini care vor fi disponibile pe piata engleza in 2015.
Cele 10 autoturisme aflate in acest clasament vin echipate cu motoare diesel, capacitatile cilindrice fiind cuprinse intre 1.100 si 1.600 centimetri cubi.
In ceea ce priveste cel mai important atu al acestora, producatorii autoturismelor prezente in top anunta consumuri cuprinse intre 3 si 3,3 litri la suta de kilometri.
Iata cum arata clasamentul intocmit de cei de la AutoExpress:
1. Peugeot 208 1.6 Blue HDi - 3 litri/100 km
2. Peugeot 308 Blue HDi - 3,1 litri/100 km
3. ...citeste mai departe despre "Cele mai economice masini din 2015: E incredibil cat consuma" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 27 Februarie 2015, ora 12:57
De-a lungul anilor, Toyota Motor si General Motors au concurat pentru primul loc in topul celor mai mari producatori auto la nivel global. Dupa ce s-a plasat pe locul trei in 2011, dupa GM si Volkswagen, grupul nipon a recastigat pozitia fruntasa in 2012.
In urmatorii ani, titlul de cel mai mare constructor auto va fi disputat de mai multe companii, printre care si Volkswagen, Ford Motor si Hyundai, potrivit 24/7 Wall St.
Productia auto poate fi masurata in functie de mai multe criterii. Dupa numarul de autoturisme, Volkswagen este de fapt cel mai mare producator din lume, Toyota se plaseaza pe locul al doilea, iar GM pe locul al patrulea. Daca sunt incluse si SUV-urile si camionetele, ordinea pe podium se schimba astfel: Toyota, GM si VW.
Cititi continuarea articolului Gigantii auto in cifre - producatorii care isi disputa primul loc in viitor pe Ziare.com mai mult
Duminica, 22 Septembrie 2013, ora 11:02
Vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 0,1%, pana la 4.218 unitati, majoritatea masinilor (81%) fiind achizitionate de persoane juridice. La fiecare autoturism nou vandut in Romania in prima luna din acest an, au fost aduse alte cinci rulate, au spus reprezentantii APIA.
Comparativ cu decembrie 2012, vanzarile de autovehicule au scazut cu 40%.
Topul pe marci este format din Dacia (758 de unitati vandute), Skoda (368 unitati), Volkswagen (308 unitati), Renault (229 unitati), Ford (209 unitati) si Hyundai (202 unitati).
Dupa provenienta, vanzarile de autoturisme din productia interna au scazut cu 17,8% iar cele din import s-au majorat cu 0,7%.
Pe modele, pe primul loc la inceputul anului este Dacia Sandero, cu vanzari raportate de 237 unitati, urmata de Dacia Logan (231 unitati) si Skoda Octavia (216 unitati).
Acestea sunt urmate de Dacia Duster (213 unitati), Renault Clio (127 unitati) si Hyundai i20 (107 unitati).
Piata auto second hand, pe de alta parte, a crescut cu 60% in luna ianuarie, pana la 18.000 de autoturisme, fata de luna ianuarie a anului trecut, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). mai mult
Luni, 18 Februarie 2013, ora 13:57
BMW a fost singura marca auto din Top10 ale carei vanzari au crescut in 2012 pe piata romaneasca, in contextul unei scaderi generale a pietei de autoturisme de 23,7% comparativ cu anul 2011, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/.
BMW ocupa locul 9 in clasamentul celor mai vandute marci de autoturisme pe piata romaneasca, iar livrarile au urcat anul trecut cu 6,6% fata de 2011, la 2.161 unitati.
Dacia, liderul clasamentului, a inregistrat o scadere de 29,6%, la 19.948 unitati, Volkswagen - minus 19,9%, 8.046 unitati, Skoda - minus 23,8%, 6.291 unitati, Renault - minus 33,8%, 4.785 unitati, Ford - minus 15,6%, 4.682 unitati, Hyundai - minus 3,1%, 3.300 unitati, Opel - minus 49,8%, 2.446 unitati, Toyota - minus 20,2%, 2.315 unitati, Peugeot - minus 21%, 1.910 unitati.
Anul trecut s-au vandut in Romania 72.179 autoturisme noi.
Pe modele, singurul autoturism din Top10 care a inregistrat cresteri fata de 2011 a fost Ford Fiesta - plus 13,1%, la 1.801 unitati livrate.
Celelalte modele, cele mai populare printre clientii romani, au consemnat scaderi semnificative: Dacia Logan - minus 38,1%, 9.780 unitati, Dacia Duster - minus 25,3%, 5.346 unitati, Skoda Octavia - minus 22,4%, 3.350 unitati, Renault Clio - minus 36,8%, 2.478 unitati, VW Golf - minus 32%, 1.986 unitati, Dacia Logan MCV - minus 29,7%, 1.940 unitati, Ford Focus - minus 24%, 1.721 unitati, Dacia Sandero - minus 40%, 1.510 unitati, Skoda Fabia - minus... mai mult
Sambata, 02 Februarie 2013, ora 15:41
Vanzarile de vehicule au scazut in primele patru luni cu 12% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 27.254 unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA.
Asociatia a anuntat, totodata, ca a revizuit in scadere estimarea privind vanzarile din 2012.
In ceea ce priveste autoturismele, livrarile la patru luni s-au redus cu 11,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 20.482 unitati. In schimb, in aprilie fata de luna martie vanzarile de autoturisme au crescut cu 14,4%, la 6.650 unitati.
Vanzarile de vehicule comerciale usoare au coborat cu 13,2% in perioada ianuarie-aprilie, la 3.879 masini, si cu 1,3% in luna aprilie, la 1.171 vehicule.
Dacia, pe primul loc in topul vanzarilor
Topul pe marci la patru luni este format de Dacia, cu 5.261 unitati vandute (25,7% din total), urmata de Volkswagen (2.395 unitati / 11,7%), Skoda (1.919 unitati / 9,4%), Ford (1.572 unitati / 7,7%) si Renault (1.353 unitati / 6,6%).
Pe modele, cu plusul din aceasta luna (1.063 unitati, probabil si ca urmare a lansarii programului Rabla), Dacia Logan ajunge in 2012 la un volum total de 2.412 unitati vandute, cu care ocupa pozitia de lider, depasind Duster, care, cu cele 1.775 unitati, trece pe locul 2. Podiumul este completat de catre Skoda Octavia (1.020 unitati), urmata de catre Logan MCV si Ford Focus.
In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare, pe marci, primele locuri sunt ocupate de Dacia, Volkswagen,... mai mult
Vineri, 11 Mai 2012, ora 16:07
GM are ca tinta atingerea unei margini de profit de 10%, in urmatorii cativa ani, in crestere cu patru procente fata de nivelul actual.
Daca General Motors isi va atinge tinta de profit de 10%, va putea genera castiguri de pana la 15 miliarde de dolari si un venit net de 150 de miliarde de dolari, conform mai mult
Luni, 06 Februarie 2012, ora 13:49
In timp ce General Motors, fostul lider mondial al pietei auto, abia a scapat de faliment si se zbate sa-si revina dupa criza economica, batalia pentru primul loc in ierarhia producatorilor de masini se da intre japonezii de la Toyota si nemtii de la Volkswagen. Ultimele evolutii ale pietelor mondiale arata insa ca suprematia unui asa-zis lider global poate fi oricand contestata de nou-veniti, deorece criza si recesiunea nu au facut altceva decat sa echilibreze balanta, reamintindu-le gigantilor ca nu sunt de neinlocuit si, in niciun caz, nu sunt singuri pe lume, arata revista Forbes.Volkswagen este puternic in China si Europa, Toyota dicteaza in Japonia si Statele Unite, iar Fiat se vinde bine in Brazilia. Ford se vinde oriunde, dar incepe sa se clatine usor, sub presiunea noilor concurenti, pentru prima data in ultimele decenii. Hyundai si Kia vand masini ieftine in India si zona asiatica, avand curajul totodata sa incerce patrunderea in nisa limuzinelor.Toti isi doresc insa o felie cat mai mare din piata mondiala si sunt dispusi pentru asta sa diversifice si sa-si asume riscuri, deoarece costurile au ajuns atat de mari in clipa de fata incat un volum al vanzarilor care sa garanteze profitul nu mai poate fi obtinut dintr-un singur loc.Desi este greu sa pariezi pe castigator, in acest moment, o privire de ansamblu asupra pietelor lumii ne poate oferi o imagine destul de clara a sanselor si asteptarilor fiecaruia.In China, de pilda, doua treimi din piata sunt controlate de... mai mult
Luni, 23 Noiembrie 2009, ora 09:21