Jurnalistii britanici au realizat un top al celor mai bune masini noi pentru incepatori in 2020.
Conform britanicilor de la Car Keys, cea mai buna masina noua pentru un incepator in 2020 este Dacia Sandero.
"Daca aveti un buget restrans, cea mai buna optiune pentru prima masina este Dacia Sandero. Este cea mai ieftina masina noua din Marea Britanie (6.995 lire in Marea Britanie, 6.370 euro in Romania), dar si surprinzator de spatioasa.
Modelul de intrare in gama are dotari prea putine pentru majoritatea gusturilor, dar pretul asigurarii este redus, iar asta face Dacia Sandero o masina impresionant de accesibila", a notat Car Keys.
Pentru incepatori sunt recomandate in general masini ieftin de intretinut, de mici dimensiuni si cu un consum redus.
Iata cum arata topul publicat de Car Keys:
1. Dacia Sandero
2. Hyundai i10
3. Renault Clio
4. Peugeot 108
5. Fiat 500C
6. Ford Fiesta
7. Volkswagen up!
8. Skoda Fabia
9. Fiat Tipo
10. Seat Ibiza
In realizarea acestui top au fost luate in calcul preturile, valoarea pentru banii oferiti si costurile de intretinere.
Citeste si: Britanicii au publicat topul celor mai ieftine masini de condus
C.S. ...citeste mai departe despre "Topul celor mai bune masini noi pentru incepatori in 2020" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 13 Mai 2020, ora 09:19
Dupa sapte ani in care nu a avut rival, Skoda Octavia a fost detronata in topul celor mai vandute masini de import din tara noastra.
Potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), cea mai vanduta masina de import in Romania in prima jumatate a anului a fost Renault Clio.
Masina contructorului francez a fost vanduta in 2.826 de unitati, in crestere cu 60% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Skoda Octavia a coborat pe locul doi in acest top, cu 2.627 de unitati vandute, o crestere de 18% fata de anul precedent.
O explicatie ar putea fi faptul ca Renault Clio se afla la final de generatie, iar romanii apreciaza in general astfel de modele in cazul masinilor de import. Pe langa faptul ca ele scapa de anumite probleme reglate in timp, cumparatorii beneficiaza si de reduceri masive.
Pe locul trei in topul masinilor de import este Skoda Rapid, cu 1.717 de exemplare vandute in primele sase luni din 2018. Ford Focus s-a vandut in 1.595 de unitati, Volkswagen Polo in 1.516, iar Volkswagen Golf in 1.506.
In clasamentul general, Dacia Logan ramane cea mai vanduta masina din Romania. In prima jumatate a anului s-au vandut 9.898 de exemplare, o crestere de 37.9% fata de 2017.
Dacia Duster este pe locul doi, cu 5.828 de unitati, in crestere cu 71.3% fata de anul trecut. Locul trei revine Daciei Sandero, cu 5.205 de masini vandute, o crestere de 14.3%.
C.S. ...citeste mai departe despre "Skoda Octavia a... mai mult
Marti, 24 Iulie 2018, ora 20:15
Publicatia germana Auto Bild a publicat rezultatele unei anchete cu privire la masinile din diverse clase care isi pastreaza cel mai bine valoarea la revanzare.
Potrivit jurnalistilor nemti, Dacia Sandero este masina cu care veti pierde suma cea mai mica in cazul in care veti decide sa o vindeti dupa patru ani de la achizitie.
Conform calculelor facute de Auto Bild, Dacia Sandero pierde dupa patru ani in jur de 2.390 de euro din valoarea initiala, de noua.
Nemtii au publicat apoi lista masinilor care isi pastreaza cel mai bine valoarea dupa patru ani, la revanzare, in functie de clasa:
Masini electrice: Hyundai Ioniq Electric - 58,61% din valoarea initiala
Clasa mini: Kia Picanto 1.2 ISG - 58,05%
Clasa mica: Mini One - 62,83% din valoarea initiala
Clasa compacta: Mercedes A-Class A250 7G-DCT - 59,71% din valoarea initiala
Clasa medie: Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG - 53,50% din valoarea initiala
Clasa mare: BMW 540i xDrive automatic - 52,15% din valoarea initiala
Clasa de lux: Porsche Panamera 4 - 51,64% din valoarea initiala
Masini sport: Porsche 911 GT3 - 66,52% din valoarea initiala
Clasa monovolumelor compacte: Opel Zafira 1.6 DIT Start/Stop - 53,61% din valoarea initiala
Clasa monovolumelor: Mercedes V-Class 220 d compact 7G-Tronic - 52,81% din valoarea initiala
Clasa SUV-urilor mici: BMW X1 sDrive 18i - 59,29% din valoarea initiala
Clasa SUV-urilor compacte: Porsche Macan Turbo PDK - 65% din valoarea initiala
Clasa SUV-urilor: Volkswagen... mai mult
Miercuri, 20 Iunie 2018, ora 08:40
Institutul american de cercetare Consumer Reports a publicat topul celor mai putin fiabile masini din 2017.
Dupa ce au analizat datele oferite de peste 600 de mii de proprietari de masini, cei de la Consumer Reports au ajuns la concluzia ca Tesla Model X are mari probleme de fiabilitate si conduce in topul din acest an, potrivit The Drive.
Iata cum arata topul realizat de Consumer Reports:
1. Tesla Model X - are probleme la senzorii care deschid portierele. De multe ori, portierele nu se deschid in totalitate. Multi clienti spun ca au mers de mai multe ori in service pentru a remedia problema.
2. Cadillac Escalade - are probleme la sistemul multimedia, care se blocheaza. De asemenea, sistemul de climatizare porneste singur adesea pe temperatura maxima, fara sa fie actionat in vreun fel.
3. Volvo XC90 - are probleme la sistemul multimedia, care incetineste si trebuie restartat. Si comenzile sistemului de climatizare sunt afectate din acest motiv.
4. Ford Focus - are probleme la transmisie, multi cumparatori au schimbat ambreiajul foarte rapid intrucat se uzeaza fara sa fie folosit prea mult.
5. Ford Fiesta - are probleme la sistemul de climatizare si transmisie.
Citeste si: Topul masinilor care isi pastreaza cel mai bine valoarea la revanzare
C.S. ...citeste mai departe despre "Topul celor mai putin fiabile masini din 2017 - ce probleme au intalnit cumparatorii" pe Ziare.com mai mult
Luni, 23 Octombrie 2017, ora 09:32
Un institut de cercetare a domeniului auto din Marea Britanie a realizat un top al masinilor care isi pastreaza cel mai bine valoarea la revanzare.
Conform acestui studiu, preluat de The Sun, o masina isi pierde aproximativ 15% din valoare in fiecare an - iar cel mai mult o face in primii trei ani.
Practic, din momentul in care a parasit reprezentanta auto, masina valoreaza deja cu 20% mai putin.
Iata mai jos topul publicat, in care deprecierea luata in calcul a fost in functie de anul lansarii. Spre exemplu, daca o masina a fost lansata in 2016, s-a luat in calcul deprecierea pe un an. Daca masina a fost lansata in 2013, s-a luat in calcul deprecierea pe ultimii patru ani.
Topul realizat de britanici:
1. Dacia Sandero (2013-prezent)
Pretul la achizitie: Lire 7,669
Depreciere: Lire 3,563
Ce procent din valoarea initiala si-a pastrat: 53%
2. Suzuki Celerio (2015-prezent)
Pretul la achizitie: Lire 8,508
Depreciere: Lire 3,903
Ce procent din valoarea initiala si-a pastrat: 54%
3. Hyundai i10 (2016-2017)
Pretul la achizitie: Lire 9,490
Depreciere: Lire 3,909
Ce procent din valoarea initiala si-a pastrat: 59%
4. Dacia Logan (2013-2016)
Pretul la achizitie: Lire 8,669
Depreciere: Lire 3,968
Ce procent din valoarea initiala si-a pastrat: 54%
5. Volkswagen up! (2016-prezent)
Pretul la achizitie: Lire 11,012
Depreciere: Lire 4,452
Ce procent din valoarea initiala si-a pastrat: 59%
6. Hyundai i20... mai mult
Marti, 19 Septembrie 2017, ora 22:17
Dupa 3 ani, o masina din Romania valoareaza, in medie, 45% din pretul initial. Raportat la nivel de combustibil, masinile cu motor diesel se depreciaza mai mult decat cele pe benzina, arata o analiza recenta.
Portalul VeziCatFace.ro a identificat care sunt automobilele care isi pastreaza cel mai bine valoarea in timp, potrivit unui comunicat remis Ziare.com.
Topul celor mai bune masini hatchback
Clasa mini
La aceasta clasa, modelul care se depreciaza cel mai putin dupa 3 ani este Smart Fortwo. Dupa aceasta perioada, el valoreaza 49% din pretul initial.
Pe urmatoarele locuri se afla Kia Picanto (48,1%), Hyundai i10 (47,7%), Toyota Aygo (47,3%) si Volkswagen up! (45,2%). In medie, o masina din clasa mini ajunge la 46,5% din pretul initial, dupa 3 ani de zile. Avand in vedere ca atomobilele noi din aceasta clasa costa in jur de 10.000 de euro, acest lucru inseamna o pierdere de 5.350 de euro.
Clasa mica
Suzuki Swift este modelul care isi pastreaza cel mai bine ...citeste mai departe despre "Topul masinilor din Romania care isi pastreaza cel mai bine valoarea in timp - Cum se descurca Dacia" pe Ziare.com mai mult
Marti, 31 Martie 2015, ora 16:16
Lamborghini Sesto Elemento, Bugatti Veyron sau Aston Martin One sunt masini care nu sunt accesibile oricui si nici nu ar trebui sa fie. Pretul de peste un milion de dolari al acestor masini de lux in editie limitata nu este o investitie in confortul sau utilitatea pe care o ofera, ci reprezinta pretul unei mandrii de a detine o masina frumoasa si extrem de puternica.
Cei care cumpara astfel de masini nu le folosesc nici pentru cumparaturi la piata, nici pentru a-si lua copiii de la gradinita si nici pentru a merge cu prietenii la Mc’Drive.Multe din ele au motoare foarte puternice si ating peste 320 de km la ora, tocmai de aceea ele sunt ideale pentru a atinge viteze uimitoare in mai putin de cinci secunde, scrie CNBC.Lamborghini Sesto Elemento - 2,9 milioane de dolariUnul dintre cele mai atractive caracteristici pentru cei care apreciaza obiectele de lux este exclusivitatea, iar Lamborghini va produce doar 20 de unitati Sesto elemento pentru doritori.“Al saselea element”, traducerea numelui din limba italiana, se refera la cel de-al saselea element din tabelul periodic, carbonul.Caroseria masinii este realizata in intregime din fibra de carbon, poate atinge 100 de km la ora in 2,5 secunde, avand esapamentul din sticla si un compus ceramic, Pyrosic, care rezista la temperaturi de peste 1.600 de grade Fahrenheit.Bugatti Veyron 16.4 Convertible – 2 milioane de dolariBugatti Veyron 16.4 Convertible este una dintre cele mai scumpe masini din... mai mult
Joi, 18 August 2011, ora 17:57
Dacia s-a dovedit a fi cea mai paguboasa masina, in anul 2009, din punct de vedere al dosarelor de dauna deschise de marii asiguratori, aceasta marca fiind implicata in cele mai multe incidente rutiere.Dauna medie pentru un astfel de autoturism s-a ridicat, anul trecut, la o medie de 3.400 de lei. Pe locul urmator se afla, la o distanta de mai bine de 100 de milioane de lei, Renault cu putin peste 15.000 de dosare de dauna, informeaza Evz.
Valoarea lor totala s-a ridicat, numai la Omniasig la peste 70 de milioane. Dauna medie pentru Renault a fost de aproximativ 4.700 de lei. In top, alaturi de cele doua marci, este Volkswagen.
Cei de la Generali au facut o altfel de categorisire a marcilor cu daune, astfel ca, dintre cele pe care le au in portofoliu, BMW are frecventa de aparitie a daunei celei mai mari, de 48%.
"Frecventa de producere a daunelor este raportul dintre numarul total de evenimente produse pentru a anumita categorie de vehicule, impartit la numarul total de autovehicule asigurate din categoria respectiva (in cazul de fata: de o anumita marca), raportat la o unitate de timp care de regula este un an", ne-a declarat Radu Ionescu, director in cadrul Generali Asigurari.
Pe locurile urmatoare se afla Toyota si Kia, cu 39% si respectiv 36%. Dacia are doar 21%. mai mult
Joi, 25 Februarie 2010, ora 10:54
Este stiut faptul ca o masina noua isi pierde cel putin 40 la suta din valoare, in cazul in care proprietarul se decide sa o vanda, procentul crescand exponential cu cat trece mai mult timp. Insa exista cateva marci de masini care se devalorizeaza mai repede, iar printre acestea se numara SUV-urile. Potrivit unui top realizat de Forbes pe primele locuri de masini care isi pierd valoarea cel mai repede se afla Audi A5 si BMW X5. Tot in top se afla masinile care sunt catalogate ca fiind obisnuite sau cele care sunt produse de companii aflate in dificultate financiara. In aceasta categorie ar putea intra cu succes Kia Sedona, Lincoln Town Car, Chrysler Sebring si Dodge Grand Caravan. In vreme ce intelepciunea populara sustine ca o masina isi pierde 20 la suta din valoare in momentul in care iese pe poarta dealer-ului si 65 la suta dupa primii cinci ani, modelele mentionate anterior pierd fiecare 67 la suta din valoare dupa primii doi ani si nu mai putin de 82 la suta din valoare dupa primii cinci ani. Criza economica nu ajuta nici ea la mentinerea valorii masinilor.
Vanzarile globale de masini au scazut cu 23 la suta in septembrie 2009 fata de aceeasi luna a anului trecut, iar specialistii sustin ca cele mai cautate masini, la ora actuala, sunt cele care au o durata mai lunga de viata. In spatele cifrelor Pentru a afla care sunt masinile care isi pierd cel mai repede valoarea, Forbes a luat in calcul valoarea reziduala dar si o serie de alti factori care ar... mai mult
Marti, 20 Octombrie 2009, ora 13:09