India este suficient de puternica pentru a-si apara granitele de orice amenintare, a declarat premierul Narendra Modi in cadrul unui discurs sustinut cu ocazia Zilei Independentei, in contextul tensiunilor cu China si Pakistan.
"Securitatea este principala noastra prioritate. Pe mare, la granite, (in mediul) cibernetic sau in spatiu - in toate sferele, India este capabila si suntem suficient de puternici pentru a-i birui pe cei care incearca sa actioneze impotriva tarii noastre", a spus Modi, marti, in New Delhi, transmite Associated Press.
Declaratiile au fost facute pe fondul disputei dintre India si China cu privire la un platou strategic himalayan situat la vest de Bhutan. Conflictul a fost declansat pe 16 iunie, cand soldatii chinezi au inceput sa construiasca un drum pe un teritoriu disputat cu Bhutanul, un aliat apropiat al Indiei.
Totodata, India este implicata intr-un conflict in regiunea himalayana Casmir, unde isi disputa suveranitatea cu Pakistanul inca de la separarea din 1947.
India a lansat in septembrie anul trecut "atacuri chirurgicale" in Pakistan, dupa ce insurgentii pakistanezi ar fi atacat o baza militara amplasata pe granita indiana cu Casmirul.
"Cand atacurile chirurgicale au fost executate, lumea a aflat despre puterea Indiei", a mai spus Modi marti.
C.S. ...citeste mai departe despre "Premierul Indiei spune ca tara sa poate invinge in lupta orice adversar, cu referire la China si Pakistan" pe Ziare.com mai mult
Marti, 15 August 2017, ora 12:25
Harta zonelor maritime intens disputate de catre diverse state incepe sa se mareasca pe zi ce trece.
Zona Arhipelagului Spratley din Marea Chinei de Sud este un adevarat nod gordian al intereselor Chinei, Taiwanului, Vietnamului si al altor cateva state, iar in Oceanul Arctic SUA si Rusia isi flexeaza muschii pentru mirajul rezervelor de petrol din adancuri.
Oceanul Indian nu face nici el exceptie, atat China, cat si India manifestand ambitii de a lua in posesie portiuni cat mai vaste din suprafata sa, remarca analistii Reuters.
Rute de transport
La fel ca si Marea Chinei de Sud, apele Oceanului Indian nu conteaza din punct de vedere al bogatiilor ascunse in adancuri, ci prin prisma rutelor comerciale care traverseaza aceasta vasta intindere de ape.
Pozitia de mari importatori de marfuri justifica astfel pretentiile exprimate atat de China, cat si de India.
China importa cea mai mare parte din petrol pe mare, iar 80% din aceasta cantitate strabate apele Oceanului Indian inainte de a intra in stramtoarea Malacca.
Beijingul se arata foarte ingrijorat si de lipsa sa de influenta in zonele strabatute de traseele maritime, un dezavantaj clar pentru marile proiecte creionate in ultimii ani de liderii chinezi.
Diplomatia, fie sub masca generozitatii ori cea a amenintarilor fatise, a fost singura arma pe care China a avut-o la indemana pentru a-si asigura o minima influenta si accesul continuu la marile rute comerciale maritime.
Ca parte a acestui efort,... mai mult
Joi, 08 Octombrie 2015, ora 18:00