Lumea abunda in sfaturi despre cum sa devii mai bun, mai performant sau cum sa conduci fara cusur o afacere. Insa, putini specialisti ne invata cum sa transformam slabiciunile celorlalti in avantajul nostru.
Una dintre cartile interesante, din punct de vedere al modalitatilor prin care poti sa reusesti in viata si cariera, este cea a americanului Robert Greene - "Cele 48 de legi ale puterii". Businessinsider a alcatuit un top al celor mai importante sfaturi ce se regasesc in aceasta carte. Ele se bazeaza pe evidente istorice, insa Greene explica si psihologia din spatele sfaturilor sale.
Nu-ti pune superiorul in umbra
Trebuie sa-i faci mereu pe sefi sa se simta superiori. In incercarea de a le fi pe plac sau de a-i impresiona, nu trebuie sa mergi prea departe cu talentul tau, pentru ca s-ar putea sa obtii contrariul - adica sa inspiri frica si neincredere.
Incearca sa-i faci pe sefii tai sa para mai sclipitori decat sunt in realitate si vei accede la "inaltimile" puterii.
Nu te baza prea mult pe prieteni, ci invata cum sa te folosesti de dusmani
Fii foarte atent la prieteni, pentru ca te vor trada mai repede decat iti poti inchipui, si vor deveni foarte repede niste tirani rasfatati. Incearca sa angajezi un dusman, iar acesta va deveni mai loial decat un prieten, pentru ca are multe de demonstrat.
De fapt, ar trebui sa te temi mai mult de prieteni decat de dusmani, iar daca nu ai, ar trebui sa-ti gasesti.
Spune mereu mai putin decat este... mai mult
Miercuri, 25 Aprilie 2012, ora 18:41
Succesul profesional se obtine cu sacrificii, iar majoritatea compromisurilor afecteaza viata personala.
Putini sunt cei dispusi sa sacrifice timpul liber pentru un curs de MBA, si chiar si mai putini pot face fata cu brio stilului corporatist japonez, asa cum a reusit Catalina Chirila, care ocupa acum functia de director financiar in cadrul companiei Fresenius Medical Care.
Rigurozitatea japoneza nu iti permite sa te ocupi si de altceva in timpul programului, precum un curs de MBA, dar Catalina Chirila a dovedit ca se poate si altfel. "Cum? 'sacrificand' tot timpul meu personal, putin cat mai ramanea, pe parcursul celor doi ani. Dar consider ca a meritat", sustine ea.
Mai departe, si-a propus sa recupereze tot ce a pierdut in acesti ani si a ales sa practice un sport, dar si sa treaca de la stilul de lucru japonez la unul diferit: cel german.
"Stilul japonez este perfect organizat si planificat, cu un management destul de precaut, care pune accent pe resursele umane. Se urmareste ca totul sa fie previzibil, fara factorul surpriza, sa fie avut in vedere orice risc si orice varianta de rezerva. In schimb, Fresenius Medical Care este o companie aflata in expansiune, unde lucrurile se schimba de la o zi la alta, iar deciziile trebuie luate rapid, adesea in intalniri informale, ad-hoc" a explicat Catalina Chirila.
Oricare ar fi impedimentele pe care le intalnesti in calea ta catre succes, trebuie sa iti gasesti propria modalitate de autocontrol si sa inveti sa... mai mult
Sambata, 22 Octombrie 2011, ora 00:00