Inmatricularile Dacia in Europa au crescut cu 4,3% in primul trimestru, datorita succesului modelelor Duster si Dokker, dar in Franta, cea mai mare piata a grupului Renault din care face parte, marca a inregistrat un declin de 12,6%.
Dacia a lansat la sfarsitul anului 2013 modelul Duster Phase 2, care a dus la inmatriculari ridicate in primul trimestru din 2014, se arata intr-un comunicat al Renault.
Inmatricularile grupului Renault la nivel global au crescut cu 0,8% in primul trimestru al acestui an, la 641.588 de vehicule, conferind producatorului auto francez o cota de 3%, pe o piata auto mondiala aflata in urcare cu 1,7%.
Cresterea pietei si succesul noilor modele in Europa au compensat contractarea pietelor din Rusia si Brazilia.
Veniturile grupului Renault au crescut in primele trei luni cu 13,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 9,388 miliarde de euro.
In Europa, unde piata a avansat cu 8,9%, inmatricularile grupului au crescut cu 9,9%, sustinute de ...citeste mai departe despre "Dacia, succes in Europa - cu cat au crescut inmatricularile" pe Ziare.com mai mult
Joi, 23 Aprilie 2015, ora 21:18
Vanzarile de autoturisme Dacia au inregistrat, luna trecuta, o crestere solida in Europa (UE plus EFTA), iar cota de piata a constructorului autohton de automobile s-a mentinut la 3%, conform statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marti.
Inmatricularile de autoturisme Dacia in Europa s-au cifrat, in ianuarie, la 30.742 de unitati, in crestere cu 7,4% fata de perioada similara din 2014 (28.634 vehicule). In 2014 au fost vandute 359.141 de autoturisme marca Dacia in UE, un avans de 23,9% fata de 2013, potrivit Agerpres.
Grupul Renault a raportat un avans al livrarilor de 10,1% luna trecuta, la 96.852 unitati.
Vanzarile grupurilor auto germane Volkswagen si Daimler au crescut cu 6,6% si, respectiv, 14,8%, livrarile Ford si Toyota au urcat cu 5,4% si, respectiv, 8,5%. PSA Peugeot Citroen a raportat un declin al livrarilor de 1,5%
Statisticile vizeaza pietele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeana, fara Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comert Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia si Elvetia. mai mult
Marti, 17 Februarie 2015, ora 11:27
Numarul de autoturisme de Dacia inmatriculate in UE au crescut cu 21,1% in primele 11 luni, la 260.498 unitati, si cu 31,1 % in noiembrie, cand au fost inmatriculate 24.641 de unitati. Pentru acest interval din 2013, Dacia a avut cea mai buna evolutie intre marcile din piata europeana, insa in luna noiembrie a fost depasita de Lexus, Mazda si Mitsubishi.
In acelasi timp, Dacia si-a imbunatatit cota de piata in 2013, ajungand la finalul lunii noiembrie la 2,4%, fata de 1,9% in primele 11 luni din 2013.
Din punct de vedere al volumului total al automobilelor inregistrate in UE produse de aceste trei companii, numarul de unitati se situeaza sub cel al Dacia.
Grupul Renault, in crestere in UE, sustinut de Dacia
Grupul Renault a avut una dintre cele mai bune evolutii in UE in primele noua luni, fiind depasit doar de Mercedes si Jaguar, care produc masini dintr-o clasa superioara, si de Mazda, insa ultima cu un volum de circa opt ori mai mic.
La nivel de grup, Renault a avut o crestere a numarului de automobile de pasageri inmatriculate in UE de 2,4% in primele 11 luni, la 979.171 unitati, datorita evolutiei bune a marcii Dacia, marca Renault avand o scadere cu 3%, la 718.673 de unitati.
In luna noiembrie, grupul Renault a crescut cu 9,9%, la 88.984 automobile, iar marca cu acelasi nume, cu 3,5%, la 64.343 inmatriculari de automobile de pasageri noi.
Care sunt avantajele aduse de Dacia
Dacia sustine intregul grup Renault, datorita avantajelor oferite... mai mult
Marti, 17 Decembrie 2013, ora 12:20
Vanzarile de autoturisme Dacia in Franta au inregistrat o crestere de 7% in primele opt luni ale acestui an, aceasta fiind cea de-a treia crestere procentuala inregistrata de un constructor auto pe piata franceza, arata datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), transmite Renault.
Un numar de 60.235 de autoturisme Dacia au fost vandute pe piata franceza in perioada ianuarie-august 2013, fata de 56.280 de unitati in perioada similara a anului trecut.
O crestere procentuala mai mare au inregistrat doar vanzarile de autoturisme Fiat (9,8%) si Lexus (8,3). Cu toate acestea in termeni de unitati vandute, in primele opt luni Fiat a vandut doar 31.570 de autoturisme in Franta iar Lexus doar 1.679 de unitati. In schimb, in luna august 2013 comparativ cu luna august 2012 inmatricularile de autoturisme Dacia au inregistrat o scadere de 5,8% pana la 5.626 de unitati.
In total, potrivit datelor brute, inmatricularile de autoturisme noi in Franta au inregistrat luna trecuta o scadere de 10,9% pana la 85.565 de unitati. Cu exceptia Renault, General Motors si Fiat, toate grupurile auto prezente pe piata franceza au inregistrat o scadere a vanzarilor in luna august.
In timp ce vanzarile PSA, cel mai mare constructor auto francez, au scazut cu 17,3% pana la 23.539 de unitati, vanzarile grupului Renault (inclusiv Dacia) au crescut de 1,7% pana la 21.880 unitati. Dintre companiile auto straine, cele mai mari scaderi s-au inregistrat la... mai mult
Luni, 02 Septembrie 2013, ora 13:39
Faptul ca masina cu cea mai puternica crestere a vanzarilor in Europa este o marca romaneasca spune multe despre strategiile de produs ale constructorilor auto mondiali pe pietele dezvoltate, arata un articol publicat joi in cotidianul Financial Times.
Dacia, companie controlata de Renault, contrazice cea mai grava scadere a vanzarilor de autoturisme in Europa din ultimele doua decenii prin atragerea de clienti de la rivalii mai cunoscuti si inregistrand o marja de profit inregistrata doar de constructorii de automobile premium. Nu e tocmai rau pentru o marca de automobil care nu a fost niciodata destinata pentru pietele dezvoltate.
"O combinatie de low-cost engineering, simplitate, dotari minime concepute pentru pietele din Europa de Est, la care se adauga consumatorii din Europa de Vest care isi diminueaza bugetele, au facut din Dacia brandul cu cea mai mare crestere a vanzarilor de pe continent si cel mai bun exemplu al unei game de masini concepute pentru pietele low-cost dar care infloresc in Europa", subliniaza Financial Times.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, in prezent masinile ieftine reprezinta 18% din vanzarile de autoturisme in Europa, in crestere fata de 13% in 2002, afectand vanzarile jucatorilor traditionali precum Ford, Renault si Peugeot.
Principalul atu al modelelor Dacia si al altor masini concepute si construite pe pietele emergente este simplu: pretul. In Marea Britanie un Duster costa 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000... mai mult
Vineri, 23 August 2013, ora 11:01
Succesul inregistrat de Dacia, divizia low-cost a grupului francez Renault, ar putea reprezenta un model de urmat si pentru alte companii auto, scrie cotidianul belgian La Derniere Heure.
In doar sase ani de la renasterea sa, marca de origine romana a reusit sa atinga o cota de piata in Europa de Vest mai mare decat cele inregistrate de Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, Alfa Romeo sau alte marci existente de decenii in peisajul industriei auto.
"Ce ar putea determina alte companii sa intre pe segmentul low-cost? Este foarte probabil ca cererea crescuta din partea pietelor emergente pentru masini cu dotari de baza sa-i determine pe constructori sa dezvolte modele cu costuri scazute", se arata in articolul publicat de La Derniere Heure.
Citeste mai multe despre Presa belgiana: Succesul Renault cu Dacia, o strategie urmarita si de alte companii pe Ziare.com. mai mult
Luni, 14 Ianuarie 2013, ora 15:22