Senatul american a votat o lege, marti, ce reformeaza programul guvernamental de supraveghere care permite colectarea informatiilor privind comunicatiile telefonice a milioane de americani. Legea a fost trimisa spre promulgare presedintelui Barack Obama, la Casa Alba. Acesta a semnat legea la scurt timp dupa ce a primit-o.
Revizuirea politicii de securitate instituita dupa atacurile de la 11 septembrie 2001 pune capat sistemului expus de fostul contractor NSA, Edward Snowden, scrie Reuters.
NSA, agentia nationala de securitate a SUA, a colectat si analizat inregistrarile convorbirilor telefonice, in cautarea unor indicii privind posibile acte de terorism, insa nu a avut permisiune sa asculte continutul convorbirilor.
NSA nu mai poate sa-i spioneze pe americani: Agentiei i-a expirat autorizatia! (Video)
Legea de ...citeste mai departe despre "Schimbari radicale care ingradesc puterea NSA dupa dezvaluirile lui Snowden" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 03 Iunie 2015, ora 08:17
Concurenta dintre companii pentru acumularea de informatii despre consumatori in mediul online se intensifica, iar pretul la care sunt vandute pentru a fi folosite in strategiile de marketing a scazut chiar pana la 0,0005 dolari pentru datele referitoare la varsta, sex si locatie ale unei persoane, scrie Financial Times.
In ultimii ani, colectarea de date despre consumatori s-a dezvoltat intr-o industrie de miliarde de dolari, in care cei mai importanti jucatori obtin informatii analizand cautarile online, activitatea de pe retelele sociale, cumparaturile si date publice, potrivit Financial Times. Activitatea acestora este in mare parte nereglementata, in timp ce oamenii sunt tot mai ingrijorati de supravegherea stricta de catre state.
"Dosarele" rezultate includ mii de detalii despre persoane, inclusiv probleme de sanatate, bonitate financiara si chiar date despre femeile gravide. Companiile folosesc algoritmi pentru a determina pe baza datelor adunate cum sa anticipeze si sa influenteze comportamentul consumatorilor.
Informatii simple despre varsta, sex si locatie se vand chiar si cu 0,0005 dolari pe persoana, sau 0,5 dolari la 1.000 de persoane, potrivit unor oferte de preturi obtinute de Financial Times.
Informatiile despre persoane considerate influente in reteua sociala au un pret mai ridicat, de 0,00075 dolari, sau 0,75 dolari pentru 1.000 de astfel de indivizi.
Detaliile privind veniturile si istoricul cumparaturilor sunt usor mai valoroase, cu... mai mult
Joi, 13 Iunie 2013, ora 15:35