Piata de publicitate online a fost de 45,5 milioane de lei in primul semestru al acestui an, industria telecom mentinandu-si suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea online autohtona in prima jumatate a lui 2013.
Potrivit celui mai recent studiu ROADS, industria telecom isi mentine suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea online autohtona in prima jumatate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane de lei la o piata de 45,5 milioane de lei.
Conform celei mai recente editii a studiului ROADS, valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai putin comparativ cu primul semestru al anului 2012.
Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanta de sectorul bancar (4,4 milioane lei) si auto (4,2 milioane lei).
In privinta formatelor, cele embedded raman de departe cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru al anului 2013, urmate la o distanta considerabila de interruptive formats.
"Legat de dinamica pietei masurate in cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului - S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%). Tinand cont de valoarea raportata de grupul de referinta, scaderea pietei este si mai abrupta - 23% fata de S2 2012 si 17% fata de S1 2012", se spune in comunicat.
Potrivit sursei... mai mult
Luni, 16 Decembrie 2013, ora 13:00
Piata de publicitate online din Romania a fost anul trecut de 22,1 milioane de euro (98,6 milioane de lei), in crestere cu 7% fata de anul anterior, potrivit studiului ROADS.
Studiul este realizat de catre PwC Romania, in parteneriat cu IAB Romania si se refera la cifrele raportate de catre jucatorii din piata.
Valoarea pietei a fost de 11,6 milioane de euro in al doilea semestru al anului trecut, in crestere cu 11% fata de semestrul doi din 2011, cand cresterea a fost de 8%.
Domeniile din care au provenit companiile cu cele mai mari investitii in publicitatea online sunt telecomunicatii, financiar, auto, bauturi si cosmetice.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 22 de companii, care au reprezentat 1.400 de site-uri din Romania. In studiu nu sunt luate in considerare veniturile generate de companiile internationale, precum Google si Facebook, ci doar sumele intermediate de companiile romanesti. mai mult
Marti, 14 Mai 2013, ora 16:12
Asociatia industriei de publicitate online din Romania va organiza in data de 16 octombrie IAB Forum Romania, eveniment in cadrul caruia va fi comunicata valoarea pietei de publicitate online din Romania si vor fi dezbatute subiecte de actualitate care privesc aceasta piata.
PWC Romania va anunta in cadrul IAB Forum valoarea pietei de publicitate online la nivelul primului semestru din 2012, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS).
Valoarea raportata a pietei de publicitate online din Romania in anul 2011 a fost de 91,8 milioane de lei (21,7 milioane de euro), potrivit studiului ROADS.
Protectia datelor cu caracter personal este unul dintre subiectele care vor fi dezbatute in cadrul IAB Forum Romania. Specialistii online vor discuta in cadrul acestui eveniment despre tendinte in prezenta brandurilor in mediul online - atat in mediul local cat si international, instrumente si strategii de online branding si importanta in demersurile de crestere a pietei, tendinte in comunicare digitala, importanta prezentei pe zona de mobile pentru un brand, tendinte in masurare,ce inseamna campaniile virale pentru un brand si ce rezerva viitorul pentru media.
Printre vorbitorii acestei editii se anunta nume importante precum: Alain Heureux ( President & CEO IAB Europe), Catalin Marinescu (Presedinte ANCOM), Ionel Naftanaila ( OBA Project Manager IAB Europe), Chris Sherwood (Director, Public Policy, Yahoo!), Ruxandra Bandila (Marketing & Business... mai mult
Joi, 04 Octombrie 2012, ora 11:00
Valoarea raportata a pietei de publicitate online din Romania s-a ridicat la 91,8 milioane de lei in 2011, dupa cum se arata in cea mai recenta editie a studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS), derulat de IAB Romania si PwC Romania.
Veniturile inregistrate de cele 22 de companii participante la studiu, in semestrul al doilea al anului 2011, se ridica la 48 milioane de lei, inregistrand o crestere de 10%, comparativ cu primul semestrul al aceluiasi an si de 9% fata de veniturile inregistrate in acelasi semestru al anului 2010.
Raportat la grupul de referinta al anului 2010, valoarea pietei de publicitate online in semestrul al doilea din 2011 a crescut cu 8,8% fata de primul semestru, insa a inregistrat o scadere cu 5,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010.
Spre deosebire de primul semestru al anului 2011, in a doua jumatate a anului, sectorul Telecom detine suprematia in ceea ce priveste valoarea investitiilor in publicitate online, secondat la o distanta considerabila de sectorul financiar si cel auto. De asemenea, ca si in ultimii doi ani, Telecom-ul este sectorul care conduce clasamentul valorii anuale a investitiilor in publicitate online.
La nivelul intregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o crestere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinta veniturile din 2011 au scazut cu 7,3% comparativ cu 2010.
Incepand cu anul acesta,... mai mult
Luni, 28 Mai 2012, ora 19:00
Piata de publicitate online din Romania este in prezent in jur de 30 de milioane de euro, iar Google nu detine inca 50% din piata, asa cum o face in Statele Unite.
Google, care in Statele Unite are 52-54% din piata, cu venituri totale de 36,5 miliarde de dolari din adertising, are mai putin de 50% din piata online din Romania, adica in jur de 8-9 milioane de euro, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al Mediafax Group.
Oficialul scrie pe blogul sau ca se bazeaza "pe informatie si matematica".
"Au in jur de 8-9 mil. euro/an (n.r. Google). Piata, cu tot cu ei si Facebook si long tail, e undeva peste 30 mil euro", spune Nicoara.
Piata de publicitate online din Romania nici nu exista in comparatie cu piata de publicitate online din Statele Unite, care a fost anul trecut de 31 de miliarde de dolari, in crestere cu 22% fata de anul precedent.
Cea mai mare crestere a pietei din SUA a inregistrat-o piata de publicitate online pe mobil, de 149%, pana la 1,6 miliarde de dolari.
In Romania, piata de publicitate online pe mobil va fi undeva intre opt si noua milioane de euro, a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, mobile marketer si fost director general al Voxline Communications.
Publicitatea online din Romania in 2011
Publicitatea online a generat venituri de 22,6 milioane de lei in prima jumatate din 2011, conform unui studiu ROADS derulat de IAB Romania si PWC.
Veniturile cele mai mari au fost obtinute din bannere sau reclame... mai mult
Luni, 23 Aprilie 2012, ora 09:01
Valoarea totala a pietei de publicitate online in Romania a fost anul trecut de aproape 65,2 milioane de lei (circa 17 milioane de euro), in scadere cu 10% fata de 2008, arata un studiu realizat de asociatia profesionala IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania.In acelasi timp, cifrele din studiul ROADS ("Romanian Online Advertising Study") arata o crestere de 53% in 2009 fata de 2007 si de 3% pe final de an, respectiv in semestrul II al anului trecut fata de aceeasi perioada din 2008.
In primul semestru din 2009, cand veniturile totale s-au ridicat la 25,5 milioane lei, piata a inregistrat o scadere cu 25% fata de aceeasi perioada din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.
In al doilea semestru al anului trecut, studiul evidentiaza o crestere de 3% fata de aceeasi cifra din 2008 si de 50% fata de 2007, veniturile ajungand la 39,7 milioane lei, cu 56% mai mult decat pe primul semestru al aceluiasi an.
"Studiul arata ca piata de publicitate online si-a revenit pe finalul anului 2009, iar in 2010 ne putem astepta chiar la o crestere, adica la depasirea totalului pe anul trecut", spune presedintele IAB Romania, Cristian Petriceanu. mai mult
Miercuri, 28 Aprilie 2010, ora 12:02