A venit momentul acela din an cand incepe febra cumparaturilor. Este evident ca aceasta perioada este cea mai profitabila pentru vanzarile online. Urmeaza intr-un timp foarte scurt o multime de evenimente care vor face multi romani sa scoata bani din buzunar pentru cumparaturi online. Primul mare eveniment este Black Friday. Vanzarile in aceasta zi neagra a shoppingului cresc de la an la an conform ultimelor statistici.
Daca te numeri printre antreprenorii care au un business online, trebuie sa tii cont de anumite aspecte pentru ca totul sa fie pregatit ca la carte pentru a te bucura de maximul de profit al acestei perioade.
Inca mai ai timp sa pui la punct toate aceste aspecte. Iata care sunt cele mai importante:
Magazinul Online
Nu poti vinde online fara un magazin virtual functional. Pare logic, nu? Ei bine, e primul lucru de care trebuie sa ai grija. Asigura-te din timp ca magazinul tau online functioneza ireprosabil. Nu numai faptul ca asigura o experienta pozitiva de cumparare pentru clienti dar cel mai important sa poata face fata unui trafic mult mai mare decat de obicei.
Nu ai vrea ca in cea mai aglomerata zi a anului din punct de vedere al shoppingului online, site-ul sa te lase la greu si sa iti alunge clientii in loc sa obtii mai multe vanzari. Echipa care iti asigura mentenanta pentru magazinul online este aproape la fel de importanta ca cea care iti gazduieste site-ul. O companie specializata iti poate recomanda exact pachetul de hosting care... mai mult
Miercuri, 27 Octombrie 2021, ora 18:24
Statisticile finale publicate de organizatorii evenimentului Black Friday arata ca in Romania au fost facute 539.000 de tranzactii online pe data de 13 noiembrie - aproape dublu fata de anul precedent, cu rate de crestere de 95%.
Datele furnizate pentru comerciantii PayU, organizatorii editiei din 2020:
- Valoarea totala a volumelor tranzactionate onlinea ajuns la 349 de milioane, cu 78% mai mult decat anul trecut;
- Numarul de tranzactii onlinea ajuns la 539.000 de tranzactii - aproape dublu fata de anul precedent cu rate de crestere de 95%;
- Minutul de aurramane 07:44 cu 4.792 de tranzactii, cu 124% mai mult decat anul precedent;
- Valoarea medie a cosului de cumparaturi este 647 lei, in scadere cu 8%, iar a celui in rate este de 1.028 lei, in urcare cu 2% si mai mare cu 60% decat cosul mediu de cumparaturi;
- Tranzactiilor cu plata intr-un singur click au crescut cu 117% fata de anul precedent iar ponderea lor se aproprie de 50% din total tranzactiilor realizate cu cardul;
- Plata in rate: romanii au cumparat online in rate in valoare de 90 de milioane de lei, cu 15% mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut;
Principalele categorii de produse cumparate de romani, in ordinea vanzarilor:
- IT&C
- Home & Deco inclusiv decoratiuni de Craciun
- Fashion
- Parfumuri & Beauty
- Carti si jocuri
- Jucarii.
Pe de alta parte, cel mai valoros produs vandut in Romania a fost un automobil BMW 220d, la pretul de 40.200 euro redus de la 53.640... mai mult
Sambata, 14 Noiembrie 2020, ora 17:48
Infractorii cibernetici vizeaza, in perioada ocazionata de Black Friday, clientii site-urilor de comert electronic, in special cele de imbracaminte, incaltaminte, cadouri, jucarii si bijuterii, avertizeaza specialistii Kaspersky, in cel mai recent raport "Black Friday Alert 2019".
"Black Friday este, foarte probabil, cea mai asteptata perioada de reduceri din lume, in care marcile au cele mai bune oferte promotionale. In acelasi timp, fraudatorii cibernetici considera si ei fructuoasa aceasta perioada, urmarind sa-i atraga pe oameni in scheme suspecte si sa le fure banii. In perioada de vanzari ocazionate de Black Friday si de sarbatorile de iarna, infractorii cibernetici vizeaza clientii site-urilor de comert electronic - in special cele de imbracaminte, incaltaminte, cadouri, jucarii si bijuterii. Utilizatorii care cauta oferte in aceste domenii in urmatoarele saptamani sunt sfatuiti sa fie atenti atunci cand fac cumparaturi online", se arata in document.
Conform expertilor, amenintarile de tip botnet prin care se distribuie troieni bancari cu scopul de a fura datele de autentificare si financiare ale utilizatorilor sunt cele mai utilizate de catre hackeri. Astfel, in functie de alegerea creatorului botnet-ului, programul malware poate descarca si module infectate suplimentare, pentru a le folosi in alte scopuri.
Recent, cercetatorii Kaspersky au observat botnet-uri formate din computere infectate cu programe malware ce vizeaza interceptarea datelor de... mai mult
Vineri, 22 Noiembrie 2019, ora 14:36
Comertul romanesc va inregistra, in acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vandute in numai cateva zile si incasari de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, arata o analiza Frames, realizata pe baza estimarilor din piata.
Cea de-a 9 editie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, insa punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua in care toti marii jucatori din piata, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anuntat campanii speciale in care reducerile de preturi vor merge pana la 80-90%.
Potrivit estimarilor analistilor de la Frames, editia din acest an va aduce un plus de cel putin 50 de milioane de euro incasari pentru retaileri, in conditiile in care campania de,, Black Friday'' a ajuns la un nivel de maturitate.
"De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea optiunilor de plata (rate fara dobanda, leasing etc.) si campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte si servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de alta parte, intr-un moment cum nu se poate mai bun si in privinta cererii, cresterile de salarii si modificarea obiceiurilor de consum generand un plus semnificativ si in acest segment", arata analiza Frames.
In 2018, Black Friday a adunat, in numai citeva zile, vanzari de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco si FashionDays in prim-plan.
Unul... mai mult
Vineri, 01 Noiembrie 2019, ora 10:48
Anul trecut, doar in SUA, vanzarile de Black Friday au crescut cu 23.6 procente fata de anul anterior, ajungand astfel la 6.2 miliarde de dolari! Mai mult, 2 miliarde din vanzari au fost realizate de pe mobil, in crestere de la 29% in 2017 la 33.5 in 2018. Astfel, ne putem astepta la o crestere cel putin la fel de mare si in acest an.
Acest trend al cumparaturilor de pe mobil este in crestere, iar statisticile vin in sprijinirea acestui fapt. Astfel, 54.3% dintre vizitele pe diverse site-uri de cumparaturi in intervalul Black Friday au fost facute folosind smartphones si tablete.
Cu toate ca dispozitivele mobile sunt folosite tot mai mult la shopping, consumatorii le folosesc in mare parte pentru browsing (doar vizitare), in special daca sunt pe site-ul unui magazin online mai mic.
Comerciantii mari, care au vanzari ce depasesc un miliard de dolari anual, se folosesc de tehnologii sofisticate, beneficiind in acelasi timp de optimizare SEO de cea mai buna calitate, pentru a converti "trecatorii" in cumparatori, in timp ce micile magazine au parte de vanzari realizate pe desktop.
Asadar, avand in vedere ca exista atatea oferte de Black Friday, ce poti face ca sa te diferentiezi de competitie? Iata cateva tehnici de optimizare SEO pe care trebuie sa le folosesti si tu pentru a obtine rezultatele dorite!
1. Revizuieste aspectele tehnice ale site-ului tau
Incepe sezonul vanzarilor si cu siguranta ai o multime de idei pentru campanii si promotii. Cu toate... mai mult
Miercuri, 16 Octombrie 2019, ora 16:41
Interesul romanilor pentru Black Friday este cel mai mare in lume, ei fiind interesati mult mai mult de aceasta campanie de reduceri decat americanii, a declarat, vineri, Marius Costin, country manager PayU Romania, intr-o conferinta.
"Pentru noi, Black Friday nu este doar un eveniment pur comercial, dar are si o componenta comerciala, ceea ce pe noi ne bucura, pentru ca este evenimentul care reuseste sa atraga cei mai multi romani pentru prima data in online si care fac o plata online pentru prima data. Nu cred ca este o noutate ca Black Friday este cel mai mare eveniment, dar o noutate pe care as vrea sa o impartasesc cu voi este ca interesul romanilor pentru Black Friday este cel mai mare in lume. Conform unor statistici, se pare ca din 2013 si pana in ziua de astazi romanii cauta si sunt interesati mult mai mult de Black Friday decat americanii, cei care au inventat aceasta sarbatoare", a spus Marius Costin.
In acelasi timp, romanii sunt pe primul loc la nivel european in ceea ce priveste numarul de cumparatori care vor sa faca o achizitie de Black Friday. Conform unei statistici, 70% dintre romanii care cumpara online au declarat ca vor sa faca cel putin o cumparatura de Black Friday. De asemenea, 7 din 10 romani vor plati cu un card salvat intr-o aplicatie.
"Pana in acest moment (ora 10:30 - n. r.) s-au tranzactionat peste 86 de milioane de lei. Ca sa aveti o comparatie fata de anul trecut, inseamna o crestere de peste 43%, comparand aceleasi ore, dar ca... mai mult
Vineri, 16 Noiembrie 2018, ora 13:27
Potrivit studiului realizat de GPeC impreuna cu Eureka Insights, 7 din 10 romani din mediul urban si cu acces la internet asteapta in mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday si Craciun pentru a achizitiona produse in perioada urmatoare.
Doar 3 din 10 respondenti s-au aratat neinteresati de campaniile de discount, facand cumparaturi in mod uzual in perioada anterioara Black Friday (septembrie - noiembrie 2018).
Conform studiului, romanii intentioneaza sa cheltuiasca cel mai mult pe produsele din gama IT&C, astfel:
Laptopuri, telefoane si tablete: 1.472 leiTV / Audio-Video / Foto: 1.393 leiElectrocasnice: 986 leiPC, periferice si software: 628 lei
Vacantele si calatoriile reprezinta cea de a doua categorie importanta pentru care romanii sunt dispusi sa cheltuiasca aprox. 1.460 lei in perioada urmatoare. Urmeaza produsele din categoria Auto & Moto incluzand politele RCA (606 lei), produsele din categoria Home & Deco (548 lei), dar si articolele de vestimentatie (541 lei), cardurile cadou (454 lei), jocurile electronice si produsele pentru Gaming (373 lei) si cosmeticele (294 lei).
Romanii vor cheltui, in medie, 2 73 lei pentru jucarii si produse destinate copiilor sau bebelusilor, iar pentru produsele din categoria Carti, Birotica si Cadouri - bugetul mediu este de 251 lei. Pe ultimul loc in clasament se afla produsele pentru adulti, romanii fiind dispusi sa cheltuiasca doar 125 lei pentru acestea.
In intervalul noiembrie - decembrie, categoriile... mai mult
Marti, 23 Octombrie 2018, ora 16:55
O lume intreaga asteapta cu nerabdare Black Friday 2018, o sarbatoare intrata in circuitul sarbatorilor de doar cativa ani, dar care a reusit sa se extinda la nivel mondial si sa creeze o adevarata isterie.
Cei care au dat tonul au fost americanii, magazinele lor fiind primele in care multimile s-au calcat in picioare, la propriu, pentru reduceri. In Romania au inceput sa se faca reduceri de vinerea neagra in momentul in care comertul online era deja dezvoltat, asadar s-a sarit peste imbulzeala dusa pana la extrem. Totusi, o buna parte dintre romani se trezesc la ora 4-5 in fiecare ultima vineri din Noiembrie cu speranta de a-si cumpara ceva iar aceasta zi duce la cheltuiala unor bugete impresionante.
Dat fiind faptul ca Vinerea Neagra atrage atat de multa lume, i-am contactat pe cei de la blackfriday.onlines.ro, experti in tot ceea ce inseamna reduceri si am creat o lista cu statistici interesante despre aceasta sarbatoare.
Statistici de Black Friday in Romania
Romania nu are statistici chiar atat de impresionante ca America sau alte state din Vestul Europei, insa exista cateva elemente care au reusit sa contureze black friday-ul la noi:
* Peste 80% dintre romani stiu de existenta sarbatorii. Rata de penetrare este una uriasa, in conditiile in care in 2012 doar 27% stiau.
* 44% dintre romani isi doresc sa cumpere ceva in aceasta zi. Este unul dintre motivele pentru care din ce in ce mai multe magazine aleg sa participe.
* 44% dintre locuitorii tarii... mai mult
Joi, 18 Octombrie 2018, ora 15:57
In 2012, Black Friday a generat recorduri in materie de tranzactii online si mobile, cumparaturile realizate cu aceasta ocazie depasind pragul de un miliard de dolari.
Cu aceasta ocazie, PayPal a inregistrat cu 173% mai multi clienti care au facut cumparaturi de pe dispozitive mobile comparativ cu 2011, precum si o crestere de 193% a volumului platilor mobile.
Din ce in ce mai multi consumatori aleg sa foloseasca platile mobile in locul cumparaturilor clasice, motiv pentru care cumparaturile realizate in acest fel au crescut rapid de la un an la altul. In total, 57,3 milioane de americani au vizitat site-urile de retail de Black Friday in 2012, cu 18% mai multi fata de anul trecut.
"PayPal considera ca anul 2012 este cel in care cumparaturile de sarbatori realizate de pe dispozitive mobile au devenit mainstream", spune Damien Perillat, Regional Manager PayPal CEE.
Anul acesta, cumparatorii din Houston au facut, in Black Friday, cele mai multe achizitii folosindu-si telefoanele mobile. Anterior, timp de trei ani, new-yorkezii au fost cei care au cumparat cel mai mult prin intermediul mobilului.
Platile mobile realizate prin intermediul PayPal au crescut semnificativ in ultimii ani, de la mai putin de un milion de dolari in 2006 la 750 milioane de dolari in 2010 si 4 miliarde de dolari in 2011. Pentru anul current, PayPal estimeaza ca volumul platilor mobile pe care le va procesa va depasi 10 miliarde de dolari. mai mult
Marti, 27 Noiembrie 2012, ora 15:22