Tranzactiile speculative, tipice pietei de capital si des intalnite pe Wall Street, si-au gasit o noua destinatie, publicitatea online. Speculatorii de pe acest segment cumpara milioane de anunturi de publicitate online si le vand pentru profit cat ai clipi din ochi. Acestia exploateaza diferentele de pret pe o piata cu un ritm accelerat de dezvoltare, unde companiile vor cheltui in acest an circa 9,33 miliarde de dolari.
Acesti speculatori cumpara astfel de anunturi publicitare prin tranzactii desfasurate pe o piata asemanatoare cu bursele, unde spatiul publicitar este vandut prin licitatii celui care ofera mai mult. Inainte sa ajunga la publicul tinta, anunturile isi schimba proprietarii de multe ori printr-un complex de tranzactii electronice intre site-uri, agregatoare de spatiu publicitar, analisti de date si agentii de publicitate. Aceasta piata atrage tot mai mult speculatorii. Utilizand propriile metode, ei gasesc anunturi subevaluate si le revand, scrie Bloomberg.
Un astfel de comportament este tot mai des intalnit, a spus Ben Edelman, profesor asociat la Harvard Business School din Cambridge, Massachusetts, care face cercetari legate de publicitatea online.
"Am vazut multi care au cumparat de pe o 'bursa' si au vandut pe o alta", a spus el. "Unii cumpara de pe o piata si le revand imediat tot acolo".
Edelman, care foloseste web crawler pentru a detecta fraude, obtine multe date despre tranzactiile de revanzare a anunturilor. Cu toate acestea,... mai mult
Marti, 11 Noiembrie 2014, ora 08:35
Microsoft, Apple, Google si Facebook pregatesc noi sisteme pentru monitorizarea si controlul informatiei pe internet, care vor inlocui asa-numitele "cookies" - micile secvente de soft utilizate in publicitate pentru a afisa spoturi "la tinta" si pentru a aduna date despre utilizatori, potrivit WSJ.
Gigantii industriei de IT au anuntat recent proiecte prin care vor ocoli miile de companii specializate in plasarea de cookie-uri pe site-uri, in prezent intermediari intre agentiile de publicitate si publicul tinta.
Mutarea anunta un transfer masiv de putere in industria globala a publicitatii digitale, estimata la 120 miliarde de dolari pe an.
"Se pregateste o mare batalie. Cel care controleaza accesul la informatie o poate inchiria si are un avantaj urias", comenteaza pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializata in cookies.
Totodata, sistemele pregatite de Microsoft, Apple, Google si Facebook vor fi mai eficiente decat cookie-urile: companiile vor putea aduna informatii mai exacte si relevante despre activitatile si comportamentul utilizatorilor.
Schimbarea vine odata cu adoptarea la scara larga a smartphone-urilor si tabletelor. Cookie-urile nu sunt in totalitate compatibile cu sistemele de operare si browserele acestor dispozitive, iar advertiserii cer tot mai multe informatii despre comportamentul consumatorilor atunci cand nu sunt in fata unui PC.
Ce sisteme introduc Microsoft, Apple, Google si Facebook... mai mult
Marti, 29 Octombrie 2013, ora 14:53