Business-urile din Romania au devenit tot mai constiente de potentialul din online, iar Google si Facebook si-au imbunatatit constant platformele. Chiar daca numarul de magazine online a crescut si concurenta este tot mai acerba, exista in continuare o crestere de la an la an a tranzactiilor online.
Conform raportului GPeC din 2018, romanii au facut cumparaturi online in valoare de peste 3,5 miliarde de euro in 2018, cu 30% mai mult decat in 2017. In 2013 valoarea cumparaturilor online a fost de 600 milioane de euro.
Proprietarii de business-uri au inteles ca pentru a vinde un produs sau serviciu trebuie sa fii prezent acolo unde este publicul tau tinta. In marketingul clasic acesta reprezinta vadul comercial. In prezent, poti avea un magazin amplasat pe o strada pe care nu circula nimeni si sa vinzi de 1 milion de euro pe luna, exclusiv online.
Bugetul de marketing investit este in stransa legatura cu obiectivele de business ale fiecarui proprietar de afacere. Spre exemplu, daca iti propui sa ai o cifra de afaceri de 100.000 de euro pe an, vei avea nevoie de un buget de marketing mult mai mic fata de un obiectiv de vanzari de 10 milioane de euro pe an. Este indicat sa iti stabilesti un buget de marketing procentual din targetul de vanzari, dar sa ai in vedere si marja de profit pe care o practici.
Ce s-a schimbat in 2019
Daca in urma cu 7-8 ani era suficient doar sa existi in online pentru a acoperi cererea din piata, in prezent fiecare leu trebuie investit... mai mult
Luni, 03 Iunie 2019, ora 10:15