In 2018, valoarea cumparaturilor online autohtone a fost de peste 3,5 miliarde Euro (+30% mai mult decat in anul anterior) si se estimeaza ca piata e-commerce din Romania va depasi valoarea de 4,5 miliarde Euro in 2019.
Pentru orice antreprenor aflat la inceput de drum in domeniu, care vrea sa devina unul dintre cei peste 15.000 de comercianti online din Romania, ECOMpedia.ro a pus la punct un material educational, cu sfaturi practice si utile: "Tot ce trebuie sa stii despre un magazin online - Ghidul incepatorului".
Ghidul, care poate fi citit sau descarcat gratuit de aici, cuprinde 11 capitole care contin informatiile de baza din domeniile conexe pe care orice nou antreprenor trebuie sa le cunoasca.
Cele 11 module au fost compuse impreuna cu 9 specialisti in domeniu (cunoscuti la nivel national, gratie experientei si rezultatelor semnificative): Cristiana Deca, Bogdan Manolea, Liviu Taloi, Marian Seitan, Adriana Manu, Horia Grozea, Cosmin Daraban, Roxana Olaru si Ionut Munteanu.
In plus, in ghid ofera sfaturi si 3 magazine online de succes din tara noastra (eMAG.ro, Libris.ro si BestKids.ro), pentru a-i face pe viitorii antreprenori sa constientizeze ce inseamna sa ai un magazin online.
Ce poti invata din "Ghidul incepatorului":
Ce este un magazin online?Cum deschidem o societate comerciala?Cum respectam legislatia e-commerce?Cum alegem nisa unui magazin online?Ce este si cum facem dropshipping?Ce trebuie sa stim despre curieri?Ce sunt si cum ne ajuta... mai mult
Luni, 22 Iulie 2019, ora 14:03
Majoritatea magazinelor online se concentreaza asupra celor mai importante momente din an in care pot derula campanii promotionale, dar calendarul le ofera si alte oportunitati care sa le ajute sa-si mentina un nivel ridicat al vanzarilor pe intreg parcursul anului.
"Competitia este foarte mare pe campaniile cele mai importante din an, care au loc toamna si iarna, cum ar fi cele de Back-to-School, Halloween, Black Friday, Mos Nicolae, Craciunul si Revelionul. Sunt perioade din an in care majoritatea magazinelor online depun un efort sustinut pentru a atrage cat mai multi clienti. In aceste conditii, de ce sa nu ne indreptam atentia si catre celelalte sarbatori legale si mai putin oficiale din calendar", declara Doina Vilceanu, Business Development Manager la ContentSpeed.
Plecand de la aceasta premisa, specialistii de la ContentSpeed, lider de piata in dezvoltarea de solutii software dedicate comertului electronic, au realizat o lista de zece sfaturi care sa-i ajute pe retailerii online sa-si organizeze campaniile din extrasezon.
1. Imbraca magazinul in haine de sarbatoare - Ai doar cateva secunde la dispozitie sa convingi vizitatorul sa ramana in magazinul tau online. In momentul in care se deschide site-ul aspectul, vizual conteaza cel mai mult. Poti pregati bannere cu tematica sarbatorii. Acelasi tip de vizual trebuie folosit si in campaniile de promovare.
Daca ai in plan o campanie ce va beneficia de promovare majora, recomandam sa optezi pentru crearea... mai mult
Vineri, 19 Aprilie 2019, ora 14:20
Evolutia tehnologica a reusit sa aduca tot mai multe beneficii in lumea afacerilor din mediul online. Tot mai multi oameni nu au timp sa faca cumparaturi sau sa iroseasca ore pretioase pentru achizitionarea unor produse de top. Din acest punct de vedere, un magazin online este alegerea perfecta pentru foarte multi antreprenori care isi doresc sa investeasca o suma minima de bani pentru a avea succes in afaceri. Concurenta acerba regasita intre furnizorii de bunuri ai magazinelor online duc la un alt nivel preturile de care ne putem ciocni.
Cum foarte multi antreprenori se afla la inceput de drum, confuzia in alegerea tematicii afacerii lor poate fi destul de stresanta. In prezent un exemplu de "asa da" in ceea ce priveste business-ul online este un magazin de cadouri. Motivul este destul de simplu si bine argumentat din punct de vedere istoric.
In preajma sarbatorilor de iarna sau a altor zile speciale din an, oamenii accepta provocarea de a face pe cineva fericit. In timpurile stravechi cei ce ofereau cadouri o faceau pentru zei sau pentru oamenii dragi (acestea erau facute in functie de rangul celui caruia i se daruiesc).
Azi, nu este un secret ca arta de a darui si de a pune zambete pe buzele oamenilor este inca prezenta. Singura diferenta intre trecut si prezent este conturata de varietatea cadourilor prezente pe piata cat si de rafinamentul cu care au fost executate bunurile cumparate.
Cadourile si posibilitatea unui business de succes (Deliverybox.ro)... mai mult
Vineri, 04 Ianuarie 2019, ora 15:15
Conform Google Romania, 45% dintre romani au in plan sa faca o achizitie de Black Friday. Cu toate acestea, oportunitatile aferente acestei perioade pot cauza tot atatea probleme pentru retailerii locali, aflati in goana dupa clienti si lichidarea stocurilor.
Radu Vilceanu, CEO si fondator ContentSpeed, prima agentie de e-commerce din Romania, vine cu cateva sfaturi simple, dar practice, pentru magazinele online care nu vor probleme de Black Friday.
1. Pregatirea din timp
Reducerile specifice de Black Friday nu sunt generatoare de profit, insa pot creste veniturile din luna respectiva cu pana la 30%. Beneficiile acestei campanii se duc in zona de atragere de noi clienti care, altfel, nu ar fi intrat in contact cu magazinul. O strategie de fidelizare pregatita din timp va sustine obiectivul ca acesti clienti sa revina ulterior in platforma.
O alta componenta care trebuie pregatita din timp este aspectul vizual al magazinului. Desi unii retaileri prefera sa aloce o sectiune dedicata ofertei de Black Friday, ContentSpeed recomanda o abordare mai directa, intrucat pagina de start a site-ului este primul contact pe care clientul il are cu magazinul. Vizual, ar trebui sa reiasa din start ca magazinul online are campanii specifice. Aceeasi sugestie este valabila nu doar pentru Black Friday, ci si pentru Mos Nicolae, Mos Craciun, Martisor si asa mai departe. "Este indicat sa capitalizezi pe fiecare ocazie sau sarbatoare care poate genera vanzari mai mari", subliniaza... mai mult
Miercuri, 14 Noiembrie 2018, ora 15:06
Romanii cauta online oferte si preturi mici, iar cei mai multi le cauta de pe telefonul mobil. Insa magazinele romanesti nu par sa profite inca la maxim de aceasta tendinta.
"Din nefericire, sunt inca magazine neoptimizate pentru mobil. Aceasta e o problema reala, daca ne gandim ca luna trecuta am raportat pentru proiecte din agentie un procent de 94% pentru comenzile de pe dispozitive mobile", spune Adelina Oprea, fondator Champaigns, agentie de performance marketing dedicata magazinelor online, pentru Business24.
Apoi, sunt magazinele online care nu tin cont de optimizarea SEO si nu utilizeaza poze care pun in evidenta produsele. "Sunt multe probleme de rezolvat", mai spune Adelina.
Ea a inceput sa lucreze in marketing acum 7 ani, ca Marketing Manager pentru ZorileStore, magazin pe care il are acum in portofoliul Champaigns. A lucrat pentru ZorileStore trei ani, timp in care, impreuna cu echipa, l-a transformat in cel mai vizibil magazin online in 2013, imediat dupa eMAG.
Apoi a urmat proiectul Sandalandala si campania de lansare pe care am numit-o "Tatueaza-te Sandalandala".
In cadrul proiectului, le-a propus celor care doresc cazare gratuita pe viata sa se tatueze permanent cu logo-ul campingului. "Spre surprinderea noastra placuta, 30 de persoane s-au oferit", isi aminteste Adelina.
"M-am mutat in Bucuresti si am lucrat La Redoute Romania si FashionUP. In echipa FashionUP am dezvoltat mult magazinul online si, odata cu el, m-am dezvoltat si eu,... mai mult
Miercuri, 04 Iulie 2018, ora 14:32
Managerierea business-urilor in domeniul medical poate fi o chestiune dificila, mai ales pentru ca este o industrie in care siguranta pacientilor trebuie sa primeze.
Din acest motiv, serviciile si produsele utilizate in tratarea acestora trebuie sa fie cea mai buna calitate. Drept urmare, managerii de institutii si clinici medicale au nevoie sa gaseasca furnizori de incredere de la care sa achizitioneze toate articolele medicale necesare.
Dispotrading: Uniforme si consumabile pentru industria medicala
In industria medicala, siguranta pacientilor dar si a cadrelor medicale si a asistentilor este esentiala, fapt pentru care ea trebuie sa se afle pe lista prioritatilor oricarui manager de spital.
De aceea, in orice clinica este nevoie de anumite accesorii indispensabile pentru asigurarea un grad inalt de igiena.
Dispotrading este un magazin online care comercializeaza o gama variata de produse, printre care si uniforme si consumabile pentru industria medicala. Incepand de la halate, uniforme si bonete, pana la articole medicale de unica folosinta cum ar fi masti chirgicale, manusi din latex si manusi din nitril, huse pentru pat, botosi din plastic dar si accesorii precum truse medicale de prim ajutor.
Produsele medicale de la Dispotrading sunt de cea mai buna calitate, atingand standardele de igiena si de protectie care sunt necesare in orice institutie medicala.
Ortopedica: magazin online de produse si dispozitive ortopedice
Un alt lucru de care... mai mult
Vineri, 30 Iunie 2017, ora 23:58
Daca vorbim despre migrarea in online, totul incepe cand vezi ca o parte din industria in care activezi incepe sa fie deja pe internet, iar clientul final cere sa cumpere si sa aiba acces la produsele tale si prin acest mediu.
"Ideal este ca demersul sa se produca prin studierea clientului din online, pentru a-i oferi cea mai buna experienta", spun reprezentantii ContentSpeed, agentie de e-commerce full service, are o experienta de peste 13 ani in comertul online din Romania, intr-un comunicat de presa remis Business24.
Magazinul online este, de multe ori, o afacere noua pentru multe companii si e indicat sa se inceapa cu un plan de afacere pe cel putin un an.
Acesta ajuta mult in raportul cu managementul, furnizorii si cu echipa de proiect. In acest caz, esentiala este si alegerea drept partener a unei agentii de e-commerce cu experienta, care poate contribui sau realiza planul de business ca prim pas concret.
Odata luata decizia de a asigura o prezenta si pe internet, trebuie stiut ca acest mediueste, in fapt, o prelungire naturala a comertului si asa cum e necesara casa de marcat, trebuie si un magazin online.
Clientii deja se asteapta sa poata interactiona si pe internet, iar daca experienta nu este dintre cele mai bune, si imaginea brandului va avea de suferit.
Conform unui studiu realizat de Google in 2014, 62% din romanii fac showrooming, adica merg in magazine ca sa vada produsele dorite si apoi cauta online cel mai bun pret.
Mai exista si... mai mult
Marti, 22 Septembrie 2015, ora 13:04
In 2015 nu mai este un secret ca dispozitivele mobile si internetul sunt elemente de baza ale comertului. Daca te gandesti sa deschizi un magazin, de la site incepe totul.
Acesta reprezinta interfata pe care clientul o va avea mereu cu afacerea ta. Indiferent ca vrei sa incepi o afacere direct in online sau sa o extinzi pe internet pe cea existenta, realizarea unui site de prezentare sau a unui veritabil magazin online este principalul lucru catre care trebuie sa-ti indrepti atentia.
Unul dintre cele mai raspandite mituri despre afacerile online e ca daca ai un produs bun si un design frumos, oamenii vor da navala sa cumpere.
Partial e adevarat, pentru ca de aici incepe ideea si conceptul. Insa daca doar la atat se rezuma strategia lansarii unui magazin online risti sa fii posesorul unei expozitii de arta pe care nimeni nu o viziteaza si cu siguranta nicio opera de arta nu va fi vanduta.
Sfaturi
Orice demers antreprenorial in online pleaca, la fel ca in offline, de la o idee si o viziune asupra activitatii pe care doresti sa o desfasori. Ea trebuie intotdeauna insotita de un plan care sa aiba in vedere cum te situezi in raport cu principalii competitori si in ce consta avantajul tau competitiv si care sunt cele mai eficiente metode pentru promovarea produselor.
Desigur, trebuie sa faci o analiza SEO/SEM inainte de lansarea magazinului. Ulterior pe baza concluziilor, dezvolta o strategie de continut bazata pe cuvinte cheie cu capacitate crescuta de... mai mult
Marti, 07 Iulie 2015, ora 10:34
In conditiile in care compania americana de retail online Amazon.com monopolizeaza din ce in ce mai mult piata prin serviciile diversificate pe care le ofera, mai exista loc "sub soare" pentru companiile mici si mijlocii? Randy Komisar si Bayard Winthrop, liderii companiei American Giant, ofera o speranta in cartea recent lansata "I F**king Love That Company", scrisa cu scopul de a servi drept ghid companiilor mici despre cum sa supravietuiasca pe o astfel de piata aparent monopolizata.
Afacerea Amazon a debutat in 1994 ca o mica firma de comert electronic ce vindea carti online. In timp, gama de servicii ale companiei s-a diversificat semnificativ, astazi devenind un gigant la nivel mondial in vanzarea de programe web, electronice, mobilier, jucarii, imbracaminte etc. Este greu sa concurezi si sa tii pasul cu un astfel de colos pe aceasta piata.
Cu toate acestea, in cartea lor, Winthrop si Komisar sustin ca este loc pe piata pentru un val nou de retaileri, principala conditie fiind aceea ca acestia sa fie specializati sau "hiper-focusati":
"Este un model de business care a disparut de pe piata in ultimii 20 sau 30 de ani. A fost imposibil de pus in practica pentru mult timp, dar acum este posibil, datorita tehnologiei", marturiseste Komisar pentru BusinessWeek.
Sase previziuni despre viitorul retailului:
1. Amazon nu poate fi oprit in acest moment, lanturile de aprovizionare prea mari si tehnologia prea avansatail fac de neinvins; atat Amazon, cat si... mai mult
Vineri, 21 Noiembrie 2014, ora 16:00