Sezonul cumparaturilor a inceput deja din noiembrie, odata cu Black Friday, dupa care urmeaza cumparaturile de Craciun si de Anul Nou, apoi cele din ianuarie.
In acest context, e bine sa ne amintim ca infractorii cibernetici care vizeaza datele bancare de identificare sau conturile de online shopping ar putea sa dea lovitura in aceasta perioada.
Dupa cum arata raportul Kaspersky Lab, "De la bucuria sarbatorilor, la panica parolelor: Gestionarea banilor online de Craciun", shopping-ul online este una dintre cele mai populare activitati pe Internet, depasit doar de email.
Cu toate ca majoritatea utilizatorilor (93%) sunt constienti de amenintarile financiare, 32% si-au vazut datele de autentificare financiare compromise.
Confortul cumparaturilor online poate fi foarte atractiv, dar unele persoane sunt inca ingrijorate de cat de bine sunt protejate platile lor online. Din pacate, temerile lor sunt justificate.
Din procentul de 32% de persoane carora le-au fost compromise datele financiare, sondajul arata ca un sfert (26%) dintre ele nu si-au mai recuperat banii.
Printre factorii care pot pune in pericol banii oamenilor se numara dificultatea de a tine sub control datele de plata dupa ce au fost folosite pe diferite platforme de comert electronic si varietatea metodelor de plata de disponibile.
Cumparaturile online sunt ca si cum ai vizita un mall gigant de unde poti alege lucruri din zeci de platforme online de e-commerce.
Nu este de mirare ca, in... mai mult
Miercuri, 19 Decembrie 2018, ora 14:45
Doua dintre cele mai mari inventii de economisire a timpului sunt internetul si cardurile de credit. Atunci cand combinam cele doua in rutina de zi cu zi, cum ar fi servicii bancare, cumparaturi si plata facturilor, confortul este sporit pentru ca putem sa facem asta din fotoliu, de pe tableta sau telefon, in timp ce savuram o cafea.
Cum nimic nu e perfect, ambele au dezavantajele lor. Internetul este plin de mituri si escrocherii. De la oameni care cer ajutor pretinzand mosteniri de milioane de lire, pana la "dovezi" fictive, respectiv sisteme sofisticate de phishing concepute pentru a fura parole si informatii personale.
Un card de credit sau de debit este mult mai comod decat a transporta o gramada de bancnote, dar in acelasi timp este o tinta tentanta.
Internetul este, de asemenea, plin de mituri despre siguranta si securitatea utilizarii cardului tau de credit sau de debit on-ine. Daca vei crede reclamele pop-up si anecdotele "reale" postate pe site-urile de stiri si ...citeste mai departe despre "Este utilizarea cardului online periculoasa? Citeste ghidul de siguranta" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 16 Septembrie 2016, ora 10:00
Autoritatea bancara europeana (EBA) a publicat vineri o serie de linii directoare vizand sporirea securitatii platilor prin Internet incepand din luna august 2015, in ideea de a combate cresterea fraudelor online.
Printre liniile directoare, o masura cheie este identificarea stricta a autenticitatii clientului inaintea platii online.
De asemenea, trebuie imbunatatita informatia si asistenta clientilor precum si protectia datelor personale de catre furnizorii de servicii de plati prin Internet, transmit agentiile Reuters si AFP.
"EBA vrea sa sustina dezvoltarea comertului electronic in Uniunea Europeana, asigurand in acelasi timp protectia adecvata a consumatorilor", a declarat Geoffroy Goffinet responsabil in cadrul diviziei de protectie a consumatorilor de la Autoritatea bancara europeana.
EBA sustine ca aceste noi masuri sunt destinate sa contracareze cresterea fraudelor cu ocazia platilor prin Internet.
Conform ultimelor date disponibile la nivelul Uniunii Europene, numai fraudele vizand platile cu cardul prin Internet au provocat pierderi de 794 milioane de euro in 2012, in crestere cu 21% comparativ cu 2011. mai mult
Vineri, 19 Decembrie 2014, ora 17:30
O mare parte dintre utilizatorii sistemelor e-payment (41%) care si-au pierdut banii ca urmare a fraudelor financiare cibernetice nu au reusit sa-si mai recupereze paguba, potrivit studiului global Kaspersky Consumer Security Risks, realizat de catre B2B International si Kaspersky Lab.
Cercetarea arata ca numai 45% dintre utilizatorii care au fost victime ale fraudelor online si-au primit toti banii inapoi, in timp ce alti 14% au recuperat o parte a banilor furati. Din pacate, restul de 41% nu au mai primit nimic. De asemenea, o treime dintre victime au facut plangeri catre autoritatile in drept pentru a incerca sa rezolve problema fraudei, iar in 17% dintre cazuri banii au disparut in timpul sesiunilor de e-banking, in timp ce 13% dintre victime erau clienti ai magazinelor online.
Pe de alta parte, studiul B2B International releva faptul ca magazinele online si bancile returneaza banii clientilor in proportie mai mare decat sistemele de e-payment, intr-un raport de 15% la 12%.
Numai unul din zece repondenti au fost destul de norocosi incat sa isi primeasca toti banii inapoi.
In vederea contracararii fraudelor online, Kaspersky Lab a dezvoltat tehnologia unica Safe Money pentru a proteja computerele de atacurile financiare. Safe Money reprezinta un set de mecanisme de protectie de inalta clasa care sunt activate automat atunci cand utilizatorii desfasoara operatiuni de online banking sau plati online.
Kaspersky Lab este cel mai mare producator privat de... mai mult
Luni, 14 Octombrie 2013, ora 13:40
Platile online cu cardul vor atinge 5 milioane de tranzactii in 2012, de la 3,8 milioane in 2011, potrivit unui studiu realizat de Netopia mobilPay, arata un comunicat transmis luni de companie.
Totusi, unul din zece romani care au inceput o tranzactie online in ultimele sase luni, nu a dus-o la bun sfarsit.
"Majoritatea celor intervievati, 82%, au abandonat o tranzactie invocand motive personale, precum neincrederea in sistemul de plata, refuzul dezvaluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealalta parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau intreruperea conexiunii la internet", a declarat CEO Netopia, Antonio Eram.
Unul din cinci respondenti ai studiului declara ca nu a finalizat o comanda pentru ca suma care trebuia platita pentru un produs era prea mare, ca nu aveau bani pe card sau pentru ca doar au vrut sa vada cum functioneaza sistemul de plata.
De asemenea, o zecime dintre cei chestionati de procesatorul de plati online prin card nu a dus pana la capat o tranzactie pe internet pentru ca a omis sa completeze toate campurile de plata.
Potrivit analizei Netopia mobilPay, 11% nu doresc sa finalizeze tranzactia deoarece nu au incredere in acest sistem de plata, au ales metoda de plata gresita sau nu vor sa isi introduca datele personale.
Netopia mobilPay este lider pe piata din Romania in ceea ce priveste microplatile cu telefonul mobil si unul... mai mult
Luni, 27 August 2012, ora 11:29
Folosim cardul pentru cumparaturi online, pentru traferuri bancare, pentru plata utilitatilor si pentru diverse servicii. Cat de protejati suntem, insa, atunci cand o facem intr-un loc public? Specialistii Bitdefender ne explica care sunt principalele pericole.
Bogdan Botezatu, senior E-Threat Analyst, a raspuns intrebarilor Business24.
Cat de sigura este folosirea de servicii de banking de la un computer public?
Folosirea calculatoarelor din spatii publice pentru operatii care necesita autentificare (verificare de e-mail, e-banking, socializare) este total neindicata.
Dat fiind faptul ca aceste sisteme sunt la dispozitia mai multor utilizatori, acestea pot fi infectate fie involuntar (prin accesarea de website-uri potential riscante), fie voluntar (instalarea unui keylogger sau troian de e-banking pentru colectarea de informatii de autentificare).
Daca folosirea unui calculator public este singura optiune, recomandam utilizatorilor sa verifice securitatea acestuia prin rularea unei scanari cu QuickScan (serviciu disponibil direct din browser, care poate fi accesat de la adresa ) inainte de a introduce datele de autentificare.
Cat de sigura este folosirea de servicii de banking sau efectuarea de tranzactii online prin intermediul laptopului personal, intr-o retea Wi-Fi deschisa, publica?
In retelele publice, deschise, informatia circula necriptat. Chiar daca folosirea laptopului personal elimina riscurile asociate cu furtul parolelor prin... mai mult
Vineri, 24 August 2012, ora 17:50
Cercetatorii in securitate au descoperit o vulnerabilitate a platformei de plati mobile a Google.
Serviciile de plati mobile le permit consumatorilor sa realizeze plati apropiindu-si telefonul de un terminal, in locul utilizarii traditionalului card de credit, relateaza mai mult
Sambata, 11 Februarie 2012, ora 13:15
Tentativele de frauda la plata online in magazinele care lucreaza cu platforma de comert electronic ePayment au fost in 2011 mai putine cu 15% fata de anul anterior. Sistemul anti-frauda ePayment a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro.
In fiecare luna fiind identificate in medie 400 de tentative de frauda.
La numarul tentativelor de frauda identificate automat sau manual de catre specialistii ePayment in securitate la plata online, se adauga un numar mediu de peste 15.000 de incidente de plata procesate de catre operatorii companiei in 2011.
Timpul mediu de raspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzactiilor care au fost recuperate astfel de catre departamentul suport pentru clientii ePayment se ridica la alti 520.000 euro in 2011.
Principalele tipuri de incidente intalnite de catre operatorii de la ePayment Hotline in 2011 au fost legate de:
- Neautorizare la plata online (introducerea gresita a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuza tranzactia, cardul are o limita de suma pentru tranzactii online etc.)
- Incidente legate de 3D Secure (cum se stabileste parola sau cu cine? cum functioneaza?)
- Detalii legate de plata online (verificarea detaliilor din comanda, clientul doreste sa se asigure ca plata este finalizata etc.)
Domeniile cele mai interesante pentru cei care au incercat sa pacaleasca vigilenta sistemului de securitate ePayment au fost:... mai mult
Miercuri, 18 Ianuarie 2012, ora 15:10
MasterCard si Intel au anuntat un parteneriat strategic pentru urmatorii ani. Ei doresc sa creeze un mod mai simplu si mai sigur de efectuare a tranzactiilor online.
Cele doua companii vor combina experienta MasterCard in procesul de plata online cu know-how-ul Intel in securitatea bazata pe chip-uri. Detaliile contractului inca nu au fost date publciitatii, dar telul efortului comun este cunoscut - realizarea unui mediu sigur pentru efectuarea de plati online, prin folosirea device-urilor Intel Ultrabook si a generatiilor urmatoare de PC-uri care opereaza pe Intel.
Companiilor vor colabora si in ceea ce priveste tehnologiile de plata, si anume PayPass-ul MasterCard si Identity Protection Technology al Intel.
"MasterCard lucreaza incontinuu pentru imbunatatirea experientei consumatorilor si a vanzatorilor," a spus Ed Mc Laughlin, sef de departament pentru modalitati de plata la MasterCard. "Colaborarea cu Intel va aduce un plus de securitate, rapiditate si comoditate.' mai mult
Luni, 14 Noiembrie 2011, ora 12:14