O analiza arata ca 11,5% dintre masinile second-hand comercializate in Romania au kilometrajul dat inapoi. Modelele premium cu motoare diesel sunt cele mai afectate de tentativele de frauda.
Analiza a fost realizata de CarVertical, o companie care verifica istoricul masinilor prin seria de sasiu in peste 15 tari din intreaga lume.
Astfel, pentru piata din Romania, analiza a scos in evidenta ca 11,5% dintre masinile verificate au kilometrajul modificat. In plus, acesta este cel mai ridicat procent de frauda pentru kilometraj dintre cele 15 tari analizate, potrivit Automarket.
Cel mai aproape de Romania se afla Letonia (10,5%) si Cehia (7,74%), in timp ce cota cea mai redusa a fost intalnita in mod surprinzator in Bulgaria (2,99%).
La nivelul tuturor tarilor analizate, cele mai multe masini cu kilometrajul modificat fac parte din segmentul premium si sunt produse in Germania.
Ce marci de masini sunt cele mai "fraudate"
De altfel, cele mai "fraudate" masini la acest capitol sunt BMW Seria 7, BMW X5 si BMW Seria 5, in timp ce primul model non-premium apare abia pe locul 8 in dreptul lui Volkswagen Touareg.
Deloc surprinzator, masinile vechi de 10-15 ani au tendinta de a avea mai des kilometrajul dat inapoi decat cele produse mai recent.
Majoritatea masinilor "fraudate" au motoare diesel
O alta statistica interesanta este ca cea mai mare parte a masinilor cu kilometri dati inapoi au motoare diesel. De altfel, in cazul unor modele precum Audi A6,... mai mult
Marti, 10 Noiembrie 2020, ora 17:19
Piata auto din Romania a inregistrat noi recorduri in 2019: tranzactiile cu autoturisme noi au avut cel mai bun an din ultimii 11, reinmatricularile au avut cel mai bun an din istoria lor, iar importurile de masini second-hand s-au pastrat constante.
Piata masinilor ecologice a inregistrat si ea o crestere considerabila a cotei de piata, ajungand la 3,8% din totalul parcului auto.
Piata masinilor noi
A avut cel mai bun an din 2008 si pana acum si, chiar daca datele nu sunt definitive, poate fi estimata la aproximativ 160.000 de unitati, cu 20% mai mult decat in 2018. Iulie si august au fost luni cu peste 23.000 de masini inmatriculate, dar in septembrie abia s-a depasit valoarea de 6.000 de unitati. Dacia a inregistrat peste 30% cota de piata.
Cel mai bun an din istoria pietei masinilor noi a fost 2007, cu 312.000 de masini inscrise in circulatie.
Piata masinilor second-hand din import
A depasit anul trecut 440.000 de unitati, dar a fost o scadere de peste 5% fata de 2018. Totusi, ultimii trei ani au adus cele mai mari valori ale importurilor - peste 1,4 milioane de masini de la scoaterea timbrului de mediu, la inceputul lui 2017.
Cea mai buna luna a tranzactiilor a fost octombrie, cu peste 41.000 de masini. Volkswagen ramane marca preferata, cu o cota de peste 20% din tranzactiile cu masini second-hand din import.
Reinmatricularile (tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern)
Au avut cel mai bun an din istoria lor, totalul depasind... mai mult
Joi, 09 Ianuarie 2020, ora 13:56
Le vedem in tot mai multe locatii prin orice tip de localitati, de la cele mici pana la marile orase, semn ca reprezinta un business cu mare potential: este vorba despre magazinele care comercializeaza haine second hand, aduse de obicei din tari precum Anglia, Germania sau Italia, adica din tari mai dezvoltate. In multe cazuri este mica distanta dintre segmentul second hand si cel outlet, fiind magazine care imbina cele doua concepte, in zona preturilor mici.
Piata de produse fashion din Romania se dezvolta astfel nu numai pe segmentul de mall si magazine de brand stradale, ci inregistreaza ascensiuni semnificative si in categoria economica, second hand.
In ciuda cresterii veniturilor populatiei in ultimii ani, se constata o orientare a tot mai multor persoane spre astfel de variante practice, inclusiv in sfera second hand.
Conceptul functioneaza astfel nu numai in zonele cu potential economic scazut, ci si in marile orase, unde consumatorii apreciaza raportul calitate / pret foarte bun, dorind sa profite de imbracaminte si incaltaminte de calitate, la costuri foarte reduse.
Tot mai multi antreprenori se orienteaza spre acest domeniu cu haine second hand - outlet, insa succesul nu este determinat numai de pozitionarea magazinului si de politica de marketing, ci mai ales de calitatea produselor.
Clientii ocazionali pot deveni clienti fideli si chiar agenti de marketing (promovare organica, naturala) daca identifica un magazin second hand cu haine de buna... mai mult
Luni, 25 Noiembrie 2019, ora 15:29
Majoritatea romanilor se limiteaza la verificarea kilometrajului atunci cand vor sa cumpere o masina la mana a doua. Si, pentru ca nu trec mai departe la verificari tehnice sau de daunalitate, am ajuns sa ne confruntam cu o realitate destul de neplacuta: Vanzarea unei masini cu o dauna majora ascunsa dar cu kilometri reali se poate face relativ repede si fara prea mari batai de cap, in Romania.
Din totalul masinilor verificate pe InspectorAuto.ro in primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel putin o dauna ascunsa se mentine in continuare ridicat, la 60%.
Potrivit raportului InspectorAuto.ro, s-a constatat ca valoarea medie de reparatie a masinilor cu daune a fost de 6.600 euro, iar rata de daunalitate a fost de 3,19 per masina.
De asemenea, din totalul autoturismelor pentru care s-a verificat istoricul de daune in aceeasi perioada, 18% au avut daune majore a caror valoare de reparatie a fost de peste 10.000 euro.
"Prin imbogatirea bazei da date cu masini avariate si lansarea unui nou tip de raport de daune, putem sa vedem exact zona afectata a masinii, daca au sarit airbag-urile, daca masina a fost rasturnata sau daca a avut un accident frontal", a declarat Mihai Cune, fondatorul platformei de verificari online a masinilor. Mai multe detalii despre raportul de daune puteti gasi aici.
Iata cateva exemple de masini cu cele mai grave daune descoperite de InspectorAuto.ro si cum arata noul raport de daune:
1.... mai mult
Joi, 19 Septembrie 2019, ora 10:29
De cele mai multe ori, achizitionarea unei masini noi este mult prea costisitoare sau pur si simplu nu renteaza. Astfel, ajungandu-se la achizitionarea unei masini second-hand. Cu toate acestea, trebuie sa fiti atenti atunci cand luati o astfel de decizie, deoarece masina second-hand vine dupa ea cu anumite probleme daca nu acordati suficient de multa atentie la prima vizionare si testare a acesteia.
In acest articol veti descoperi top 5 aspecte de care trebuie sa tineti cont atunci cand va cumparati o masina second-hand.
1. Verificati istoricul masinii
Fie ca proprietarul actual al masinii se afla intr-un alt oras fata de dumneavoastra sau pur si simplu doriti sa evitati pierderea inutila a timpului pe drumuri, indicat este sa cereti numarul de sasiu al masinii, adica codul unic de identificare al acesteia. De asemenea, s-ar putea sa o mai gasiti si sub numele de VIN - Vehicle Identification Number. Numarul de sasiu este precum CNP-ul masinii, deoarece odata verificat veti putea afla informatii vitale despre acea masina.
Astfel, daca veti verifica numarul unic de identificare al masinii veti putea afla daca are kilometri dati inapoi, cand a fost in service-uri autorizate RAR, cand i s-a facut ITP-ul, daca a avut accidente grave de care ar trebui sa stiti. Totodata puteti afla capacitatea motorului, culoarea, greutatea si alte aspecte tehnice.
Codul unic de identificare al masinii este si cel care va poate spune daca masina a fost furata.
Daca aici este totul... mai mult
Luni, 09 Septembrie 2019, ora 15:58
Numarul inmatricularilor de autoturisme a depasit 352.000 de unitati, in primele sapte luni ale anului, in crestere cu 0,9% fata de aceeasi perioada din 2018, din acest total 73,5% fiind reprezentate de masinile second-hand, releva statistica Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultata de AGERPRES.
Astfel, in intervalul ianuarie - iulie 2019, din numarul total de inmatriculari inregistrate in Romania, 258.005 unitati sunt rulate (scadere de aproape 6%, comparativ cu primele sapte luni din 2018), iar 94.826 de exemplare sunt autoturisme noi (+25,97%).
In ceea ce priveste inmatricularile de autovehicule noi, din ianuarie si pana in iulie, cele mai multe au fost din gama Dacia - cu 28.618 unitati, in crestere cu 34,91% fata de acelasi interval din anul anterior.
Raportat la nivelul lunii iulie din anul curent, cele mai multe solicitari au vizat marcile: Dacia, cu 7.241 de exemplare (+50,60% fata de luna iulie 2018), Renault (2.359 de unitati, +115,43%), Skoda (2.074 de unitati, +54,20%), Ford (1.823 de unitati, +89,11%) si Volkswagen (1.492 de unitati, +13,98%).
Potrivit sursei citate, cele mai putine inmatriculari de masini noi, inregistrate in cea de-a 7-a luna a anului 2019, au fost consemnate in cazul: Bentley (5 unitati), Ferrari (4), Lada si Lamborghini (cate 3), Rolls Royce (2), Aston Martin si Maserati (cate o unitate).
La nivel de autoturisme rulate, cele mai multe inmatriculari din aceasta categorie au fost... mai mult
Duminica, 11 August 2019, ora 13:56
Chiar daca parcul auto din Romania este unul invechit, cu o varsta medie de 12 ani, sunt in circulatie si destule automobile mai noi de 3 ani.
Numarul masinilor second-hand importate de afara si fabricate dupa 2016 a crescut in ultimul an cu 45%, conform datelor oferite de DRPCIV.
Dintre acestea, mai putin de jumatate beneficiaza de o polita Casco, restul soferilor alegand sa-si rezolve singuri reparatiile in caz de accident.
In cazul problemelor auto legate de mecanica, majoritatea soferilor monteaza piese noi din motive de siguranta, dar cand vine vorba de elemente pentru caroserie, piata se imparte in doua.
In prezent, la masinile mai vechi, ponderea celor care apeleaza la piesele second-hand de la dezmembrari in caz de accident este de peste 75%, in timp ce la masinile mai noi de 3 ani majoritatea prefera piesele noi.
Posesorii de autoturisme noi nu sunt obisnuiti sa ia in calcul achizitia de repere la mana a doua, pe de-o parte pentru ca inca mai beneficiaza de garantie, dar si pentru ca au impresia ca piesele din dezmembrari se gasesc doar pentru vehicule mai vechi.
Insa majoritatea soferilor care conduc automobile relativ noi, importate de afara, nu mai beneficiaza de garantie pentru masina lor.
Desi varsta masinii o incadreaza inca in perioada de garantie, kilometrajul mare face ca peste 80% din masinile importate sa nu mai aiba garantia producatorului. Asa ca posesorul fie ii face Casco, fie se descurca singur in caz de accident.
Dar acesti... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2019, ora 12:54
Peste 7,5 milioane de kilometri au fost resetati la 259 de masini second hand aflate in vanzare pe piata din Romania, in luna noiembrie, reiese dintr-un studiu realizat de catre reprezentantii unei platforme specializate in verificarea kilometrilor si a istoricului de daune la autovehiculele rulate.
"In urma verificarilor, am constatat ca 259 de masini rulate si aflate la vanzare pe piata auto din Romania aveau dati inapoi peste 7,5 milioane de kilometri in total. VIN-ul (seria de sasiu, n.r.) era la vedere, tocmai pentru a intari credibilitatea ca aceste masini au kilometri reali si ca vanzatorii nu au ce sa ascunda. Rezulta o medie de 28.967 kilometri dati inapoi per masina (media este una aritmetica astfel ca la extrema de sus cifrele sunt mult mai mari) . Cel mai mult au fost dati inapoi 399.617 de kilometri si cel mai putin 5.067 km", a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.
Potrivit site-ului InspectorAuto.ro, in topul masinilor second hand care au avut cei mai multi kilometri trucati se afla un Volkswagen Transporter din 2011 - cu 580.000 km reali, iar in anunt cu doar 185.000 km, un BMW Seria 5 din 2005 (cu 424.000 km reali si 275.000 km in anunt), un Renault Laguna din 2012 (cu 370.000 km reali si doar 180.000 km trecuti in anunt), o Skoda Octavia din 2012 (cu 304.000 km reali si 170.000 km in anunt), un Range Rover Evoque din 2013 (cu 265.000 km reali, iar in anunt cu 150.000 km) si un Audi A4 din 2014 (cu 290.000 km reali si 185.000 km in anuntul... mai mult
Marti, 27 Noiembrie 2018, ora 15:34
Romania a importat aproximativ 520.000 de autoturisme second hand, in 2017, din care peste 70% sunt cu motorizare diesel poluanta, in timp ce varsta medie a acestora a crescut la 11,5 ani, de la aproximativ 9 ani, in perioada 2015 - 2016, reiese dintr-o analiza de specialitate realizata de Federatia Europeana pentru Transport si Mediu (T&E) si Asociatia 2Celsius, transmisa AGERPRES.
"Nivelul poluarii aerului in Romania e unul dintre cele mai grave din Europa. El cauzeaza anual peste 22.500 de decese premature, dintre care aproape 1.900 sunt direct imputabile emisiilor de NO210. Comisia Europeana da in judecata Romania la Curtea Europeana de Justitie pentru ca nu a reusit sa atinga limitele de emisii pentru 2010 la particulele cancerigene din aglomeratia Bucurestiului. Exportul de vehicule foarte poluante catre Romania este inacceptabil, avand in vedere ca nivelul poluarii aerului este deja foarte ridicat", noteaza realizatorii studiului.
Potrivit sursei citate, cota de peste 70% autoturisme rulate diesel importate in Romania depaseste procentul din tari precum Bulgaria (cu o pondere de o treime in total vanzari autoturisme second hand) si Polonia (40%).
De asemenea, mai mult de 80% dintre diesel-uri au fost produse inainte de anul 2011, adica inainte de intrarea in vigoare a standardelor Euro 5 pentru toate autoturismele si care necesitau filtre de particule diesel (DPF).
"Asta inseamna ca marea majoritate a acestor autoturisme importate nu sunt echipate cu DPF... mai mult
Marti, 30 Octombrie 2018, ora 15:54