Scandalul emisiilor poluante in care s-a afundat producatorul auto Volkswagen este o mana cereasca pentru rivalii de la Fiat Chrysler.
Conform unui raport intern aparut in presa italiana, dealerii italieni ai companiei au dreptul sa ofere discounturi generoase pentru clientii care renunta la un Volkswagen in favoarea unei masini produse de concernul italiano-american, anunta Bloomberg.
Le sufla clientii
Discounturile pentru clientii care renunta la un anumit brand auto in favoarea altuia nu sunt tocmai o noutate in comertul cu masini, dar tintirea cu predilectie a unei companii este o premiera.
Dealerii italieni ai Fiat Chrysler au recunoscut ca li s-a permis sa recurga la diverse metode de a atrage clientii fideli ai companiei Volkswagen cu oferte care includ diverse avantaje, inclusiv un discount de 1500 de euro in cazul schimbarii autoturismelor prin sistemul buy-back.
In schimb, oficialii companiei auto cu sediul in Torino au refuzat sa comenteze informatiile aparute in publicatia Il Giornale. Relatia dintre Fiat si Volkswagen nu este una care sa se fi derulat fara contre puternice.
In 2012, directorul executiv al grupului auto Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, a acuzat compania germana ca recurge la o "baie de sange" in piata auto printr-o strategie a preturilor reduse.
Perioada a reprezentant si un moment de cumpana pentru industria auto, in conditiile in care piata globala era intr-o perioada in care abia isi revenea dupa dezastrul financiar din... mai mult
Marti, 06 Octombrie 2015, ora 10:36
Volkswagen (VW) a cerut vineri demisia directorului general al Fiat, Sergio Marchione, de la conducerea asociatiei producatorilor europeni de automobile ACEA si a amenintat ca ar putea sa se retraga din acest organism, dupa ce managerul italian a atacat politica de preturi a grupului german.
Marchionne a sugerat, potrivit unui articol aparut in New York Times, ca strategia de preturi a VW provoaca "o baie de sange", relateaza Bloomberg.
Publicatia a relatat ca sefi de companii, intre care si Marchionne, presedinte al ACEA, acuza grupul german ca se foloseste de criza datoriilor pentru a-si extinde cota de piata.
"Comentariile arata inca o data ca Marchionne nu este calificat pentru a fi presedinte al ACEA", a declarat purtatorul de cuvant al VW, Stephan Gruehsem, care cere demisia sefului Fiat de la conducerea asociatiei.
El a adaugat ca VW ia in considerare retragerea din ACEA.
Un reprezentant al Fiat din Torino, contactat de Bloomberg, a refuzat sa comenteze.
Disputa scoate in evidenta tensiunile din industria auto europeana, care reflecta criza datoriilor.
VW a raportat joi rezultate trimestriale record, in timp ce Fiat si PSA Peugeot Citroen sunt afectate de agravarea pierderilor in Europa.
Fabricile VW, BMW si Daimler din Europa lucreaza la o capacitate de peste 90%, in timp ce alti producatori europeni au rate de 60%-75%. mai mult
Vineri, 27 Iulie 2012, ora 20:51