Volkswagen AG si Federatia Asociatiilor de Consumatori din Germania (VZBV) au ajuns la un acord cuprinzator in primul proces colectiv din Germania, in care grupul auto este acuzat de manipularea emisiilor (Dieselgate), a anuntat vineri Tribunalul din Brunswick, transmit DPA, Reuters si Bloomberg.
VW a acceptat sa plateasca 830 de milioane de euro (920 milioane de dolari), ca parte a intelegerii, a anuntat compania germana.
Cei 830 milioane de euro vor fi impartiti intre cei aproximativ 260.000 de soferi care au dat VW in judecata. Suma exacta va depinde de model si de anul de fabricatie al masinii.
Acordul reprezinta "o solutionare corecta si verificabila". "VW va face acum tot ce-i sta in putere pentru a oferi si a efectua plati exceptionale cat mai curand posibil", a afirmat seful Departamentului juridic, Hiltrud Werner.
Volkswagen a recunoscut in 2015 ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Pana acum, scandalul a costat producatorul auto german aproximativ 30 de miliarde de dolari.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania. mai mult
Vineri, 28 Februarie 2020, ora 16:45
Volkswagen "a trisat" reglementarile europene privind emisiile, menite "sa salveze vieti", prin instalarea unor dispozitive care permit manipularea emisiilor (Dieselgate), au declarat la Inalta Curte din Londra soferi britanici care au cumparat masini diesel Volkswagen, Audi, Seat si Skoda, transmite BBC.
Zeci de mii de soferi britanici au actionat in instanta grupul german Volkswagen, deoarece a folosit un soft pentru a eluda standardele de emisii poluante.
Reprezentantii Volkswagen au declarat ca "isi vor apara viguros pozitia".
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce, in septembrie 2015, a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (din care 1,2 milioane in Marea Britanie) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Pana acum, VW a platit peste 30 de miliarde de euro pentru amenzi, costuri cu rechemarea la service si solutionarea juridica a plangerilor.
In Marea Britanie plangerile au fost depuse in 2016, dar acum avocatii soferilor sustin "ca s-a ajuns la un moment decisiv in tribunal".
Gareth Pope, de la firma de avocatura Slater and Gordon, care reprezinta peste 70.000 dintre cei aproape 90.000 de reclamanti, a declarat inaintea audierilor: "Acest proces va stabili odata pentru totdeauna daca VW a instalat in vehicule dispozitive care manipuleaza emisiile si va fi o piatra de hotar pentru incercarile clientilor de a trage la raspundere Volkswagen in... mai mult
Luni, 02 Decembrie 2019, ora 21:50
Grupul german Volkswagen AG este pregatit sa accepte un compromis in problema reconfigurarii sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel si sa ofere subventii suplimentare soferilor pentru a schimba masinile mai vechi cu altele mai noi, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Volkswagen respinge insa propunerea conform careia producatorii auto trebuie sa rascumpere vehiculele diesel mai vechi, sustin sursele.
Reprezentantii Volkswagen nu au dorit sa comenteze informatia.
Olaf Scholz, ministrul german de Finante, a avertizat producatorii auto a nu trebuie sa se bazeze pe sprijinul statului in privinta actualizarii costisitoare a sistemului hardware.
"Nu cred ca este o problema care sa aiba legatura cu fondurile publice", a declarat pentru DPA Olaf Scholz, care este si vicecancelar.
Acesta a apreciat ca este de preferat o reconfigurare a sistemului hardware in loc de interzicerea vehiculelor echipate cu motoare diesel, care ar afecta "modul de viata a milioane de cetateni".
Si ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a afirmat ca planul sau de a lupta impotriva poluarii in orase, prin reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, nu implica folosirea banilor platitorilor de taxe sau a proprietarilor de masini.
"Conceptia mea actuala este ca nu vom apela la banii contribuabililor sau ai proprietarilor de masini. Aceasta inseamna ca producatorii auto... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2018, ora 13:17
Un director al Volkswagen a fost inculpat, luni, in Statele Unite pentru complot si frauda in scandalul emisiilor automobilelor diesel, el fiind in stare de arest.
Oliver Schmidt, care a fost director general al biroului VW pentru mediu si inginerie din Michigan, nu a facut nicio pledoarie la prima audiere de la tribunalul districtual din Miami, iar instanta a decis sa ramana in custodie pana la o audiere care va avea loc joi, anunta Reuters.
Schmidt, care a aparut in instanta in uniforma de detinut, a fost acuzat de frauda si complot, pentru ca nu a dezvaluit existenta softurile ilegale care au fost instalate pe automobilele diesel al VW in perioada 2006-2015, pentru a manipula rezultatele testelor pentru emisii.
Citeste si Volkswagen repara si rascumpara 80.000 de masini din scandalul emisiilor
El a fost retinut sambata in Florida, dupa ce a incercat sa revina in Germania din vacanta, potrivit Departamentului de Justitie.
Avocatul lui Schmidt, David Massey, a spus ca ...citeste mai departe despre "Scandalul emisiilor Volkswagen: Un director a fost inculpat in SUA pentru complot si frauda" pe Ziare.com mai mult
Marti, 10 Ianuarie 2017, ora 17:17
500.000 de clienti Volkswagen din Statele Unite, care detin masini diesel cu motoare de 2 litri, pot beneficia de programul de rascumparare a acestora, a anuntat compania germana.
Masura va fi luata pentru a rezolva o parte din scandalul emisiilor de noxe in care s-a scufundat producatorul german inca din septembrie 2015. Agentia Reuters afirma ca aceasta solutie a fost inaintata pe 21 aprilie de reprezentantii Volkswagen catre un judecator federal.
Spalarea obrazului
Scandalul trisarii testelor oficiale de poluare la masinile diesel ale concernului auto german a afectat aproape 600.000 de masini din Statele Unite si alte peste 10 milioane la nivel global.
Doar 500.000 de americani vor benficia insa de programul de rascumparare initiat de companie, in lista intrand posesorii modelelor Jetta sedan, Golf compact si Audi A3 vandute in perioada 2009-2015.
Pe bursa americana, pretul actiunilor Volkswagen a crescut cu 6% de la aflarea vestii, atingand valoarea de 30,95 USD per actiune.
La alegere
Programul de rascumparare se va derula pe perioada urmatorilor 2 ani, sustin surse din interiorul companiei, proprietarilor de masini cu probleme la nivelul noxelor emise oferindu-li-se varianta platii in bani pentru automobile sau cea a rezolvarii problemelor la softul inselator care a stat in spatele fraudei comise de compania germana.
Clientii vor beneficia si de plati compensatorii, parti implicate in negocierile dintre producator si autoritatile americane... mai mult
Vineri, 22 Aprilie 2016, ora 10:26
Conducerea Volkswagen a acceptat o reducere cu cel putin 30% a bonusurilor, au declarat miercuri, pentru Reuters, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul, in conditiile in care grupul german adopta reduceri de costuri, din cauza scandalului emisiilor.
Landul Saxonia Inferioara, al doilea mare actionar al Volkswagen, vrea renuntarea totala la bonusurile ce urmau sa fie acordate managerilor de top, in timp ce sindicatele cer reducerea sau anularea compensatiilor.
Sunt discutate si masuri de reducere a platilor variabile, sustin sursele.
Reprezentantii VW nu au comentat informatia.
In 2014, bonusurile primite de managerii de top ai Volkswagen s-au ridicat la 54 milioane de euro, din totalul compensatiilor de 70 milioane de euro, aproape dublu fata de salariile fixe si variabile in valoare de 37 de milioane de euro acordate de rivalul Daimler principalilor ...citeste mai departe despre "Sacrificiul directorilor Volkswagen: Accepta bonusuri cu 30% mai mici" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 13 Aprilie 2016, ora 22:40
Vanzarile grupului Volkswagen au revenit pe crestere in luna ianuarie, in pofida scandalului emisiilor, care a afectat cota de piata a celui mai mare producator european, multumita datorita unei cereri extrem de solide venite din China.
Luna trecuta, livrarile grupului german pe plan global au urcat cu 3,7%, la 847.800 vehicule, camioane si motociclete, dupa ce in decembrie vanzarile au scazut cu 5,2%, contribuind la primul declin al vanzarilor anuale din 2002.
In ianuarie, brandul Volkswagen a inregistrat cel mai semnificativ avans lunar al vanzarilor pe piata chineza, iar la nivelul grupului VW cresterea a fost de 15,4%, depasind expansiunea de 1,8% inregistrata in Europa.
Cel mai semnificativ declin s-a inregistrat in Rusia si Brazilia, de 29,5% si, respectiv, 38,8%. Pe piata din SUA livrarile grupului ...citeste mai departe despre "Cum a reusit Volkswagen sa revina pe crestere, in ciuda scandalului emisiilor" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 13 Februarie 2016, ora 22:55
Grupul Volkswagen ar putea fi nevoit sa vanda "unele parti ale afacerii" pentru a supravietui in urma efectelor scandalului emisiilor, a declarat miercuri Arndt Ellinghorst, seful diviziei de cercetare al companiei de investitii Evercore.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.
Arndt Ellinghorst a apreciat ca ultimele evolutii ale scandalului sunt pozitive, deoarece grupul VW a dezvaluit existenta celor aproximativ 800.000 de masini la care a fost subestimat consumul de combustibil si nu autoritatile de reglementare.
Un purtator de cuvant al VW a anuntat ca cele aproximativ 800.000 de masini la care a fost subestimat consumul de combustibil fac parte din brandurile Volkswagen (Polo, Golf si Passat), Audi (A1 si A3), Skoda Octavia, Seat Ibiza si Seat Leon. "Majoritatea vehiculelor afectate au motoare diesel TDI pe benzina de 1,4, 1,6 si doi litri. ...citeste mai departe despre "Volkswagen, in fata unei decizii radicale: Va vinde?" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 04 Noiembrie 2015, ora 15:23
Scandalul emisiilor poluante reprezinta o amenintare "existentiala" pentru Volkswagen, dar poate fi depasita, afirma Hans Dieter Potsch, noul presedinte al grupului auto german.
"Scandalul emisiilor reprezinta o criza existentiala pentru compania Volkswagen", a declarat Hans Dieter Potsch, potrivit Welt am Sonntag, la o reuniune desfasurata la sediul central al VW, in orasul german Wolfsburg.
Seful grupului auto a demisionat: Sunt socat!Hans Dieter Poetsch, numit presedintele board-ului de supervizare
"Insa cred ca, pentru Volkswagen, este o criza surmontabila", a dat asigurari Poetsch, care va prelua in noiembrie presedintia Consiliului de administratie al grupului auto german.
Potrivit publicatiei Welt am Sonntag, bugetul de investitii de 100 de miliarde de euro pregatit de VW pana in anul 2018 va fi revizuit in scadere. Volkswagen a refuzat sa comenteze informatia.
Volkswagen a anuntat saptamana trecuta ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, ...citeste mai departe despre "Noul presedinte Volkswagen despre scandalul emisiilor: O "criza existentiala". Poate fi depasita" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 04 Octombrie 2015, ora 13:35