Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a transmis Audi, divizia de lux a grupului Volkswagen AG, ca pana la 26 septembrie trebuie sa elimine software-ul ilegal din masinile diesel care poate manipula nivelul emisiilor.
In caz contrar, compania risca sanctiuni majore, informeaza ziarul Bild am Sonntag (BamS), citat de Reuters.
KBA ar fi trimis Audi trei scrisori in care seteaza aceasta data limita: pana la 26 septembrie, software-ul ilegal trebuie eliminat din mii de masini diesel cu motoare V6 si V8 TDI, altfel risca o amenda de 25.000 de euro pentru fiecare masina care va mai avea acel sistem.
Ministerul Transporturilor din Germania preciza anul trecut ca KBA a detectat un software ilicit de control al emisiilor in aproximativ 127.000 de modele Audi cu motoare diesel Euro-6, inclusiv 77.600 de autoturisme in Germania.
Un purtator de cuvant al Audi a declarat ca producatorul auto mai are putin si termina modernizarea celor "8% masini in cauza".
In plus, reprezentantul a precizat ca Audi va elimina software-ul pana la deadline-ul impus.
In 2015, Volkswagen, cel mai mare producator auto mondial, a recunoscut ca a utilizat un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Dieselgate a costat pana acum Volkswagen 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari).
Citeste si:
Fostul sef al Audi a fost acuzat de frauda in scandalul emisiilorFostul sef de la Volkswagen a fost inculpat pentru frauda... mai mult
Luni, 16 Septembrie 2019, ora 11:51
Volkswagen a recunoscut ca a vandut, in ultimii 12 ani, modele pre-serie drept masini second-hand.
In intervalul 2006 - 2018, compania a vandut 6.700 de modele pre-serie, adica masini produse inainte sa se finalizeze procesul de fabricatie in serie, prototipuri folosite, in mod normal, la lansari, expozitii sau diferite evenimente de profil.
Dupa ce erau folosite in acest sens, masinile trebuiau casate, insa Volkswagen le-a vandut sustinand ca sunt masini second-hand.
Volkswagen sustinea ca masinile sunt rulate, desi nu indeplineau normele din Europa si Statele Unite.
4.000 de astfel de masini au fost vandute in Germania.
Potrivit ProMotor, compania a rechemat masinile de acest timp, insa nu se stie momentan ce masuri vor fi luate in acest caz.
Conform sursei citate, numarul real al modelelor pre-serie vandute se apropie de 17.000, insa Volkswagen a confirmat doar 6.700.
Amintim, in context, ca Volkswagen este investigata dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel (Dieselgate).
Scandalul manipularii testelor de poluare ale vehiculelor diesel a izbucnit in 2015, cand Volkswagen a recunoscut in Statele Unite ca a instalat pe acestea software-uri ilegale pentru a reduce emisiile in timpul testelor.
Citeste si:
Plangeri colective la adresa Volkswagen. Zeci de mii de clienti isi vor banii inapoiPorsche nu va mai produce masini... mai mult
Joi, 13 Decembrie 2018, ora 09:49
Directorul executiv al constructorului auto german Audi, Rupert Stadler, a fost arestat intr-o ancheta privind scandalul noxelor, dupa ce, saptamana trecuta, locuinta acestuia a fost perchezitionata pentru dovezi privind falsificarea testelor de emisii poluante.
Un purtator de cuvant al companiei Volkswagen, care detine Audi, a confirmat ca Stadler a fost arestat luni, transmite BBC.
Procurorii din Munchen sustin ca au cerut arestarea (decisa de un judecator) din cauza riscului ca Stadler sa incerce sa distruga dovezi.
Compania Audi a fost, de asemenea, implicata in scandalul emisiilor care a afectat VW inca din 2015.
Luna trecuta, Audi a recunoscut ca 60.000 de masini A6 si A7 cu motoare diesel au probleme de emisie.
Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.
Influentarea rezultatelor testelor de poluare a permis ca aproape 580.000 de vehicule diesel VW, comercializate din 2009, sa emita pana la de 40 de ori mai multe noxe decat normele legale.
VW a recunoscut instalarea softurilor legale pe automobilele diesel in septembrie 2015.
Acum Volkswagen trebuie sa achite daune de aproape 15 miliarde de dolari in SUA. In plus, VW va achita o amenda civila de 1,5 miliarde de dolari si o amenda penala de 2,8 miliarde de dolari.
Citeste si:... mai mult
Luni, 18 Iunie 2018, ora 13:25
Cancelarul Angela Merkel si-a inceput sambata campania electorala pentru alegerile generale din 24 septembrie cu un atac la adresa directorilor companiilor auto germane, facand presiuni asupra lor pentru a asigura locurile de munca si a recastiga increderea pierduta in urma scandalului emisiilor (Dieselgate).
Incepand din luna septembrie 2015, cand Volkswagen a recunoscut ca a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru ca nu face suficient pentru a diminua poluarea masinilor, dar si pentru legaturile stranse cu producatorii auto, transmite Reuters.
Acest subiect a devenit o tema importanta inaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Executivul de la Berlin vrea sa arate ca ia masuri pe masura ce organizatiile de mediu incep sa obtina castig de cauza in justitie pentru a forta marile orase sa interzica circulatia vehiculelor diesel. In acelasi timp, ministrii nu vor sa prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei si de asemenea asigura 800.000 de locuri de munca.
"O mare parte a industriei auto a risipit intr-un mod incredibil incredere. Aceasta increderea numai industria auto o poate restabili. Si vand spun 'industrie', ma refer la directorii companiilor auto germane", a declarat Angela Merkel.
Citeste si Masinile electrice vor costa mai putin decat cele pe benzina pana in 2025
Saptamana trecuta, Volkswagen, Daimler si BMW au acceptat sa actualizeze in... mai mult
Duminica, 13 August 2017, ora 14:07
Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a transmis ca motoarele diesel dispar de pe piata mai rapid decat se estima.
Declaratia e facuta in contextul in care Parlamentul European a aprobat, marti, reglementari mai dure menite sa previna aparitia unui scandal de genul manipularii emisiilor poluante de la Volkswagen, transmite Reuters.
Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a utilizat un sistem software care mascheaza nivelul emisiilor poluante ale automobilelor sale - un scandal care a scos in evidenta reglementarile prea blande din blocul comunitar - Comisia Europeana (CE) a propus revizuirea regulilor de autorizare si testare a noilor vehicule in regiune.
Majoritatea parlamentarilor a votat in favoarea proiectului de lege, care va intari supervizarea UE si va permite Bruxelles-ului sa amendeze producatorii auto cu pana la 30.000 de euro (31.923 de dolari) per vehicul.
In cele din urma aceste reglementari vor scoate de pe sosele vehiculele diesel, a estimat marti Elzbieta Bienkowska.
Conform reglementarilor, producatorii auto nu vor mai putea sa plateasca direct agentia de testare, care va deveni astfel mai independenta. Statele UE vor trebui sa finanteze centre de testare a emisiilor poluante si ar putea taxa companiilor auto care vor folosi aceste servicii.
Autoritatile UE vor putea verifica vehiculele si vor putea acorda amenzi, in timp ce autoritatile nationale vor putea controla fiecare decizie.
Amenzile vor fi folosite pentru a... mai mult
Marti, 04 Aprilie 2017, ora 19:52
Un director al Volkswagen a fost inculpat, luni, in Statele Unite pentru complot si frauda in scandalul emisiilor automobilelor diesel, el fiind in stare de arest.
Oliver Schmidt, care a fost director general al biroului VW pentru mediu si inginerie din Michigan, nu a facut nicio pledoarie la prima audiere de la tribunalul districtual din Miami, iar instanta a decis sa ramana in custodie pana la o audiere care va avea loc joi, anunta Reuters.
Schmidt, care a aparut in instanta in uniforma de detinut, a fost acuzat de frauda si complot, pentru ca nu a dezvaluit existenta softurile ilegale care au fost instalate pe automobilele diesel al VW in perioada 2006-2015, pentru a manipula rezultatele testelor pentru emisii.
Citeste si Volkswagen repara si rascumpara 80.000 de masini din scandalul emisiilor
El a fost retinut sambata in Florida, dupa ce a incercat sa revina in Germania din vacanta, potrivit Departamentului de Justitie.
Avocatul lui Schmidt, David Massey, a spus ca ...citeste mai departe despre "Scandalul emisiilor Volkswagen: Un director a fost inculpat in SUA pentru complot si frauda" pe Ziare.com mai mult
Marti, 10 Ianuarie 2017, ora 17:17
Constructorul auto francez Renault va rechema in service 15.000 de vehicule pentru a verifica motoarele, a anuntat, marti, ministrul Mediului din Hexagon, Segolene Royal, dupa ce testele derulate in urma scandalului Volkswagen au aratat depasirea normelor de emisii poluante.
La randul sau Renault, criticat pentru ca unele din modelele sale au depasit normele de emisii de CO2 si oxizi de azot, a promis luni seara ca, in urmatoarele saptamani, va prezenta un plan tehnic privind reducerea diferentelor intre emisiilor vehiculelor sale in conditii reale si cele din normele de omologare, informeaza AFP.
Renault e prinsa in scandalul emisiilor poluante: Sefii grupului auto sunt audiati
"Renault s-a angajat sa recheme in service peste 15.000 de vehicule pentru a le verifica si a le regla in mod corect astfel incat sistemul de filtrare sa functioneze in toate conditiile de temperatura", a declarat marti Segolene Royal pentru postul radio RTL.
"Noile autovehicule trebuie sa respecte ...citeste mai departe despre "Renault recheama in service 15.000 de masini, in urma scandalului emisiilor poluante" pe Ziare.com mai mult
Marti, 19 Ianuarie 2016, ora 10:21
Grupul german Volkswagen (VW) a anuntat ca mai putine masini noi decat a estimat initial au un nivel subestimat al consumului de combustibil si al emisiilor de dioxid de carbon.
"Doar un numar redus de masini noi au ajustate datele din catalog privind consumul de dioxid de carbon (CO2) ", respectiv aproximativ 36.000 de vehicule, se arata in comunicatul Volkswagen, preluat de Reuters.
Luna trecuta, Volkswagen a recunoscut ca a subestimat consumul de combustibil si nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de masini, marcile VW, Seat, Skoda si Audi, vandute in Europa.
De asemenea, Volkswagen a admis ca a gasit pentru prima data indicii privind modificarea nivelului emisiilor si la vehiculele echipate cu motoare pe benzina, extinzand un scandal care pana acum se concentra pe motoarele diesel.
Cel mai ...citeste mai departe despre "Volkswagen, despre scandalul emisiilor CO2: De fapt, numarul masinilor afectate e mult mai mic" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 09 Decembrie 2015, ora 16:25
Noul director executiv al Volkswagen, Herbert Diess, a cerut scuze pentru scandalul emisiilor poluante, miercuri, la un show auto de la Tokyo. In plus, acesta a promis ca va recastiga increderea clientilor si a anuntat ca producatorul auto va amana lansarea unei masini cu motor diesel in Japonia.
Seful Volkswagen Japonia, Sven Stein, care a aparut la reprezentanta companiei inaintea lui Diess, a cerut iertare pentru scandal in stilul japonez, aplecandu-se in fata pret de cateva secunde, informeaza CNBC.
Volkswagen vrea sa le inchida gura clientilor inselati cu reduceri la modele mai noi (Video)
Diess nu a facut nicio plecaciune, dar a cerut si el scuze in numele companiei. "In numele intregii companii, as vrea sa va cer scuze", a declarat acesta, spunand ca prioritatea Volkswagen este acum sa rezolve problema, sa afle ce s-a intamplat si sa se asigure ca ...citeste mai departe despre "Seful Volkswagen cere scuze pentru scandalul emisiilor: O veste proasta si multe promisiuni" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 28 Octombrie 2015, ora 15:33