Producatorii de electronice din Japonia se confrunta cu o criza severa, anuntand pierderi uriase si concedieri masive, ca urmare a preferintelor schimbatoare ale consumatorilor, adaptarii greoaie la noi si concurentei dure.
Astfel, Sharp, Sony si Panasonic au avut anul trecut pierderi in valoare totala de peste 20 miliarde de dolari si au pregatit planuri de restructurare care vizeaza zeci de mii de concedieri, potrivit Mediafax.
Consumatorii se orienteaza in primul rand asupra continutului unui produs, aplicatiilor acestuia si usurintei in manuire, in detrimentul tehnologiei.
Caracteristicile tehnice au pierdut din importanta pe care o aveau in trecut, iar companiile care produc in Coreea de Sud sau China au impins preturile tot mai jos, trend accentuat si de aprecierea puternica a yenului in ultimii ani.
In ultimii cinci ani, yenul japonez s-a apreciat cu 48% fata de dolari, in timp ce wonul sud-coreean a pierdut 18% din valoare.
Consecintele economice ale declinului producatorilor japonezi
Declinul marilor producatori japonezi de tehnologie se va reflecta la nivel economic.
Un exemplu elocvent este Kameyama, un oras cu 50.000 de locuitori care a beneficiat la jumatatea deceniului trecut de investitii masive din partea Sharp. Compania avea in 2004 o cota de piata de 22% in zona televizoarelor LCD si a adus 6,6 miliarde de dolari la Kameyama, unde a ridicat doua fabrici de ultima generatie si a creat 3.000 de locuri de munca bine platite.... mai mult
Vineri, 12 Octombrie 2012, ora 08:25
Ford a inregistrat vanzari record pe piata chineaza, in luna septembrie si pare sa fie singurul beneficiar al conflictului dintre China si Japonia, dupa ce a inregistrat vanzari record pe piata chineza, in septembrie.
Compania americana a reusit sa-si sporeasca vanzarile cu 35% fata de septembrie 2011, ajungand la un total de 59.570 vehicule vandute, transmite CNN.
"Reactia coplesitoare a clientilor nostri intareste expansiunea noastra agresiva din China", a declarat Dave Schoch, CEO Ford China.
Ford detine in China parteneriate cu Chongqing Changan Automobile Co. si Mazda Motor Corp., iar vanzarile Ford si cele ale colaboratorilor sai au crescut in China, in perioada ianuarie-septembrie 2012, cu 11%, ajungand la un total de 428.083 de unitati, potrivit Market Watch.
Vanzarile Mazda, in afara acestui parteneriat, au scazut insa cu 35%, conform Bloomberg.
Producatorii auto japonezi sufera in continuare pierderi
Toyota a inregistrat in septembrie cea mai mare scadere a vanzarilor din ianuarie 2008. Livrarile companiei japoneze au scazut in septembrie cu 49% fata de luna precedenta, ajungand la un total de 44.100 de vehicule.
Toyota are probleme in China. Vanzarile, in cadere libera
Ceilalti producatori au suferit si ei pierderi consistente pe fondul unei contractii a pietei auto din China. Pentru prima data in ultimele opt luni, potrivit Asociatiei Producatorilor de Automobile din China, livrarile au scazut cu 0,3%, ajungand la 1,32 de milioane... mai mult
Joi, 11 Octombrie 2012, ora 11:52
Nissan si Toyota si Suzuki, printre cei mai mari investitori japonezi din China, au anuntat ca isi vor reduce productia de automobile, respectiv de motociclete din aceasta tara, pe fondul unei scaderi a cererii.
Cele doua companii si-au inchis deja fabricile de miercuri, cu trei zile mai devreme fata de sarbatorile nationale legale chineze din perioada 1-7 octombrie, relateaza BBC.
Scaderea cererii si decizia celor doua companii vine in contextul tensiunilor dintre Japonia si China pe tema insulelor din Marea Chinei.
Conflictul a inceput la jumatatea lui septembrie, cand guvernul Japoniei a anuntat ca vrea sa cumpere un arhipelag detinut de o familie privata japoneza in Marea Chinei. Aceasta decizie a iscat un val de proteste in China, soldate cu vandalizarea magazinelor japoneze, inchiderea fabricilor detinute de producatorii japonezi si, in general, un boicot al produselor japoneze de catre chinezii revoltati.
Conflictul sino-japonez poate cauza scaderi economice cu repercusiuni globale
Chiar si dupa 7 octombrie, este posibil ca fabricile Toyota sa functioneze intr-un singur schimb in loc de doua, o tactica deja adoptata de Suzuki, conform Reuters.
Aceste probleme pun in pericol tinta de vanzari a acestor companii, care doreau sa se extinda pe piata chineza.
Producatorii japonezi au pierdut 250 mil. de dolari, pe fondul protestelor din China
Pe acest fond, actiunile producatorilor de automobile japonezi au scazut semnificativ la bursa din... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2012, ora 08:03