Constructorul auto american Ford a primit o comanda suplimentara de aproximativ 900 de vehicule B-Max, pe care le asambleaza la fabrica din Craiova, iar in acest context a decis ca elimine trei zile din cele anuntate fara productie la unitatea din Romania in perioada urmatoare.
Ford a anuntat la inceputul lunii trecute ca a decis sa opreasca temporar productia B-Max timp de sase zile lucratoare in luna aprilie, opt zile in luna mai si noua zile in luna iunie, din cauza scaderii cererii la nivel european. Pe de alta parte, productia de motoare urma sa fie oprita in luna aprilie timp de trei zile lucratoare.
"Ca urmare a primirii unei comenzi de aproximativ 900 de vehicule B-Max, Ford Romania confirma ca va elimina trei dintre zilele fara productie anuntate pentru perioada urmatoare. Cererea vine de la clientii nostri din principalele piete Ford unde noi comercializam modelul B-Max. Ford va continua sa-si adapteze volumele de productie de la Craiova la cererea din piata", a declarat Ana-Maria Timis, purtatorul de cuvant al Ford Romania.
Asamblarea B-Max a fost oprita temporar si in lunile februarie - martie.
Vanzarile B-Max pe pietele europene au scazut cu 11,5% in primele trei luni, la 16.800 unitati, potrivit datelor Ford, care a anuntat, incepand din vara anului trecut, mai multe opriri temporare ale productiei la fabrica din Craiova din cauza cererii scazute.
Modelul B-Max este produs doar la fabrica din Craiova, asamblarea fiind lansata la jumatatea... mai mult
Miercuri, 07 Mai 2014, ora 14:44
Automobile Dacia a continuat sa aiba vanzari in crestere in Europa, desi piata auto de pe acest continent a atins in ianuarie 2013 un record negativ in ceea ce priveste numarul de autoturisme inmatriculate. Piata de autoturisme noi din Romania continua insa sa sufere, inmatricularile din tara noastra fiind in scadere cu 10,1% luna trecuta, pana la 4.436 de unitati.
In Uniunea Europeana au fost inmatriculate in ianuarie 885.159 de autoturisme, cu 8,7% mai putin decat in aceeasi perioada din 2012. Este vorba de cea mai scazuta cifra inregistrata vreodata in luna ianuarie de la debutul publicarii acestei serii statistice in 1990, a anuntat Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, conform AFP, preluata de Agerpres.
Marea Britanie a fost principala piata din Uniunea Europeana si EFTA care a avut o crestere a numarului de inmatriculari, de 11,5%, in timp ce restul pietelor auto mari din regiune au inregistrat scaderi majore: Italia (-17,6%), Franta (-15,1%), Spania (-9,6%) si Germania (-8,6%).
In randul marcilor, Dacia se numara printre fruntasi cu o crestere a vanzarilor de 8,8% in UE si una de 8,5% in Europa. Un numar de 20.680 de autoturisme Dacia au fost vandute luna trecuta in Europa, cota de piata a acestei marci crescand la 2,3%. Alte marci care au inregistrat cresteri luna trecuta sunt BMW (9,8%), Mercedes (4,7%) si Seat (6,0%).
La polul opus s-au situat marcile Ford (-25,5%), Peugeot (-16,6%), Citroen (-15,9%), Toyota (-14,6%), Volkswagen (-12,1%)... mai mult
Marti, 19 Februarie 2013, ora 10:23
Fabrica Ford din Belgia se va inchide din 2014, in conditiile in care criza a generat o scadere semnificativa a cererii pe piata auto.
Anuntul a fost facut de liderii de sindicat in urma unei intalniri cu managementul companiei. Productia fabricii din Genk se va muta in Spania, la Valencia, iar cei 4.300 de angajati ai uzinei belgiene vor fi disponibilizati, relateaza Reuters.
Reprezentantii Ford se intalnesc, miercuri, si cu prim-ministrul si ministrul muncii din Belgia, iar apoi cu membrii guvernului flamand, urmand sa discute procesul de inchidere al fabricii.
Ford urmeaza sa-si prezinte rezultatele pe trimestrul trei la sfarsitul lui octombrie, dar in iulie si-a dublat estimarile privind pierderile pe care le va suferi in acest an pe piata europeana pana la nivelul de un miliard de dolari. Compania a anuntat cu aceasta ocazie ca trebuie "sa scada productia astfel incat aceasta sa fie conform cererii reale".
Fabrica din Genk va fi cea de-a doua uzina auto belgiana inchisa in ultimii ani, dupa cea din Antwerp, apartinand General Motors.
Uzina a functionat cu un program de lucru saptamanal de patru zile pentru cea mai mare parte a lui 2012, iar pentru acest an nu au mai fost programate decat 15 zile de productie, dintre care nicio zi in decembrie.
Muncitorii au inceput luni sa blocheze portile fabricii, dupa ce au aparut primele zvonuri ca aceasta s-ar putea inchide. mai mult
Miercuri, 24 Octombrie 2012, ora 11:33
Ford a inregistrat vanzari record pe piata chineaza, in luna septembrie si pare sa fie singurul beneficiar al conflictului dintre China si Japonia, dupa ce a inregistrat vanzari record pe piata chineza, in septembrie.
Compania americana a reusit sa-si sporeasca vanzarile cu 35% fata de septembrie 2011, ajungand la un total de 59.570 vehicule vandute, transmite CNN.
"Reactia coplesitoare a clientilor nostri intareste expansiunea noastra agresiva din China", a declarat Dave Schoch, CEO Ford China.
Ford detine in China parteneriate cu Chongqing Changan Automobile Co. si Mazda Motor Corp., iar vanzarile Ford si cele ale colaboratorilor sai au crescut in China, in perioada ianuarie-septembrie 2012, cu 11%, ajungand la un total de 428.083 de unitati, potrivit Market Watch.
Vanzarile Mazda, in afara acestui parteneriat, au scazut insa cu 35%, conform Bloomberg.
Producatorii auto japonezi sufera in continuare pierderi
Toyota a inregistrat in septembrie cea mai mare scadere a vanzarilor din ianuarie 2008. Livrarile companiei japoneze au scazut in septembrie cu 49% fata de luna precedenta, ajungand la un total de 44.100 de vehicule.
Toyota are probleme in China. Vanzarile, in cadere libera
Ceilalti producatori au suferit si ei pierderi consistente pe fondul unei contractii a pietei auto din China. Pentru prima data in ultimele opt luni, potrivit Asociatiei Producatorilor de Automobile din China, livrarile au scazut cu 0,3%, ajungand la 1,32 de milioane... mai mult
Joi, 11 Octombrie 2012, ora 11:52
Conducerea constructorului auto american Ford a declarat ca productia la fabricile din Europa va fi ajustata in functie de cererea de pe piata. Divizia europeana a totalizat pierderi de aproape 150 de milioane de euro.
Ford are nevoie de o regandire a intregii capacitatii de productie, compania americana avand o bogata istorie in ajustarea ei, iar o evaluare a planurilor privind nivelul capacitatilor de fabricatie este necesara.
Anul trecut vanzarile totale pe piata din Europa au ajuns la 13,6 milioane de unitati, cu mult sub cele 19 milioane de masini comercializate in 2009. Presedintele Ford Europa, Stephen Odell, recunoaste ca un nivel "normal" de 17 milioane de unitati comercializate pe an nu poate fi atins mai devreme de patru ani.
Pe termen scurt, Ford va mai opera modificari la numarul de zile de munca, in timp ce noile modele vor avea sarcina de a impulsiona vanzarile. "Vom renunta la muncitorii angajati temporar si vom mai reduce numarul zilelor de munca, si acum dar si pe viitor", sustine Odell.
"In termeni de capacitate de productie vom fi mai atenti. Am avut o atitudine proactiva in trecut si va trebui sa vedem daca industria auto europeana are capacitatea sa ajunga la 14 milioane de unitati pe an", a mai spus Stephen Odell.
Reducerea productiei in Spania si Germania
Vanzarile auto din Europa au atins cel mai scazut nivel din ultimii 14 ani in luna martie, conform datelor Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA), ajungand la o scadere... mai mult
Miercuri, 02 Mai 2012, ora 18:59