Vanzarile auto in Japonia au inregistrat luna trecuta cel mai semnificativ avans din ultimele 14 luni, pe fondul imbunatatirii perspectivelor celei de-a treia economii mondiale, transmite Bloomberg.
Livrarile de masini de pasageri si vehicule comerciale au urcat in septembrie cu 17%, la 522.760 unitati, dupa patru luni de declin. In trimestrul trei din 2013, vanzarile auto in Japonia, a treia mare piata mondiala, au crescut cu 2,3%, primul avans din ultimele patru trimestre.
"Majorarea vanzarilor auto pe plan intern vine pe fondul imbunatatirii increderii consumatorilor si a pietelor. Imbunatatirea perspectivelor economice si lansarea de noi modele vor continua sa sprijine cererea de masini", a declarat Mitsushige Akino, directorul in cadrul companiei Ichiyoshi Asset Management Co. din Tokyo.
Miercuri dimineata, la bursa de la Tokyo, actiunile Toyota Motor Corp au scazut cu 0,5%, la 6.240 yeni, in timp ce actiunile Nissan Motor au inregistrat un declin de 1,3% iar actiunile Honda un recul de 1,2%. Indicele Nikkei-225 al bursei japoneze a inchis miercuri in scadere cu 2,17%, ajungand la nivelul de 14.170,49 puncte, in scadere cu 314,23 puncte fata de valoarea inregistrata la inchiderea sedintei precedente.
In septembrie, livrarile Honda au urcat cu 40%, ale Toyota cu 12,5%, ale Nissan cu 16% si ale Mazda cu 14,5%.
Producatorii auto japonezi au anuntat recent ca vor coopera pentru majorarea numarului de statii de incarcare in tara pentru a accelera utilizarea... mai mult
Miercuri, 02 Octombrie 2013, ora 10:58
Directorul general al grupului auto francez Renault SA, Carlos Ghosn, a estimat sambata ca tendinta de scadere inregistrata de piata euro din Europa ar putea sa continue si in 2014 si 2015, pe masura ce cresterea somajului continua sa afecteze cererea de consum.
"Cred ca in cel mai bun caz, in 2014 si 2015 vom avea o stabilitate a pietei", a declarat Ghosn, care in paralel cu Renault conduce si constructorul auto japonez Nissan Motor Co., controlat in proportie de 43% de Renault. "Realist vorbind, am putea vedea o noua scadere, chiar daca nu atat de violenta si atat de grava cum am avut in ultimii ani dat nu sunt foarte optimist cu privire la situatia din Europa deoarece nu vad care ar putea fi declansatorul pentru inceputul cresterii, in special pentru industria auto", a spus Ghosn.
Acesta a adaugat insa ca piata auto globala va inregistra record dupa record ca urmare a cererii venite de pe pietele emergente, unde numarul de autovehicule pe cap de locuitor este mult mai mic decat in Europa si SUA.
In luna mai inmatricularile de autoturisme in Europa au atins cel mai scazut nivel din ultimii 20 de ani pe masura ce rata somajului a redus cererea pentru autovehicule produse de PSA Peugeot Citroen, Renault, Fiat SpA si General Motors Co.
Liderii politici europeni cauta modalitati pentru a relansa economia in recesiune in conditiile in care rata somajului in zona euro a atins nivelul record de 12,2 % in luna aprilie. "Atata timp cat se discuta despre deficite... mai mult
Luni, 08 Iulie 2013, ora 09:44
Nissan, Honda, Toyota si Mazda vor recupera din pierderile suferite de pe urma conflictului dintre Japonia si China, in conditiile in cazul clientii chinezi au inceput sa prefere masinile mai economice si mai sigure, capitole la care brandurile japoneze exceleaza.
Companiile producatoare de autoturisme din Japonia isi vor gasi, pe termen mediu si lung, salvarea pe piata din China odata cu maturizarea clientilor din aceasta tara.
Nissan, Honda, Toyota si Mazda au suferit pierderi masive dupa ce chinezii nu au mai dorit sa le cumpere produsele pe fondul conflictului dintre cele doua tari privind arhipelagul din Marea Chinei de Est.
"Pe termen mediu si lung, cota de piata a Japoniei in China se va reface, deoarece clientii, mai ales cei care cumpara masini cu proprii lor bani (...) nu vor (n.r. mai) lua in considerare in special daca (n.r. masina) e japoneza sau coreeana sau orice altceva. Pana la urma se gandesc la performanta, aspect, economie la combustibil si siguranta", a declarat Paul Gao, cercetator din Hong-Kong in cadrul McKinsey & Co, citat de Reuters.
El considera ca japonezii ar trebui "sa-si dubleze eforturile" pentru a-si recastiga cota de piata din China de la Volkswagen, General Motors si Hyundai.
"Pentru prima masina, deoarece nu mai aveau experienta de a fi proprietar, ei s-au indreptat catre masini in functie de cum aratau si s-au lasat impresionati de campaniile publicitare si de vanzari. Acum, ei cauta intr-un mod mai rational - calitate,... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 09:45
Nissan si Toyota si Suzuki, printre cei mai mari investitori japonezi din China, au anuntat ca isi vor reduce productia de automobile, respectiv de motociclete din aceasta tara, pe fondul unei scaderi a cererii.
Cele doua companii si-au inchis deja fabricile de miercuri, cu trei zile mai devreme fata de sarbatorile nationale legale chineze din perioada 1-7 octombrie, relateaza BBC.
Scaderea cererii si decizia celor doua companii vine in contextul tensiunilor dintre Japonia si China pe tema insulelor din Marea Chinei.
Conflictul a inceput la jumatatea lui septembrie, cand guvernul Japoniei a anuntat ca vrea sa cumpere un arhipelag detinut de o familie privata japoneza in Marea Chinei. Aceasta decizie a iscat un val de proteste in China, soldate cu vandalizarea magazinelor japoneze, inchiderea fabricilor detinute de producatorii japonezi si, in general, un boicot al produselor japoneze de catre chinezii revoltati.
Conflictul sino-japonez poate cauza scaderi economice cu repercusiuni globale
Chiar si dupa 7 octombrie, este posibil ca fabricile Toyota sa functioneze intr-un singur schimb in loc de doua, o tactica deja adoptata de Suzuki, conform Reuters.
Aceste probleme pun in pericol tinta de vanzari a acestor companii, care doreau sa se extinda pe piata chineza.
Producatorii japonezi au pierdut 250 mil. de dolari, pe fondul protestelor din China
Pe acest fond, actiunile producatorilor de automobile japonezi au scazut semnificativ la bursa din... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2012, ora 08:03
Inmatricularile de autoturisme Dacia in Europa s-au cifrat in iunie la 24.664 unitati, in crestere cu 7,8% fata de perioada similara din 2011 (22.876 unitati).
De asemenea, cota de piata a producatorului autohton de automobile a urcat luna trecuta la 2%, conform statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In perioada ianuarie - iunie 2012, inmatricularile de autoturisme Dacia in Europa au ajuns la 122.871 unitati, in scadere cu 5,8% fata de perioada similara din 2011 (130.382 unitati).
Statisticile ACEA vizeaza pietele auto din 28 de state europene - 26 din UE (fara Malta) si trei state EFTA - Islanda, Norvegia si Elvetia. In cele 29 de state, vanzarile au scazut in iunie cu 1,7%, la 1.254.052 unitati, fata de perioada similara din 2011 (1.275.734 unitati).
Vanzarile de masini noi in Europa, in scadere cu 2,8% in iunie fata de aceeasi luna din 2011
Vanzarile de masini noi au scazut in Uniunea Europeana cu 2,8% in iunie fata de aceeasi luna a anului trecut si cu 6,8% in primul semestru al acestui an in raport cu aceeasi perioada din 2011, potrivit datelor publicate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In total, 1.201.578 de masini noi au fost inmatriculate in iunie in UE (cu exceptia Maltei, unde statisticile nu sunt disponibile).
Evolutia vanzarilor de masini a fost diferita in functie de piete: in Germania, vanzarile au crescut cu 2,9% in iunie, iar in Marea Britanie cu 3,5%. Ele au ramas... mai mult
Marti, 17 Iulie 2012, ora 11:14