In premiera, Huawei a fost peste Samsung la nivel global in ceea ce priveste vanzarile de smartphone-uri, in ciuda interdictiilor americane si profitand de pandemie.
Anlistii de la Canalys spun ca Huawei a livrat 55,8 milioane de smartphone-uri in perioada aprilie - iunie 2020, perioada in care Samsung s-a oprit la 53.7 milioane de unitati.
Ambele companii au livrat mai putin decat in aceeasi perioada a anului anterior. Insa, daca Huawei a scazut cu 5%, Samsung a luat-o la vale cu nu mai putin de 30 de procente.
Este o situatie influentata decisiv de piata din China si de evolutia pandemiei, care ar putea sa nu se repede in trimestrele care urmeaza.
70% din vanzarile Huawei au venit din China, piata care isi revenise deja in mare parte in al doilea trimestru. Samsung, de cealalta parte, a fost afectat de situatia provocata de pandemie in restul lumii. Producatorul coreean detine doar 1% din piata de smartphone-uri din China.
Cand piata isi va reveni in restul lumii, Samsung va creste. Huawei, de cealalta parte, va avea probleme sa vanda smartphone-uri in afara Chinei, fara acces la Play Store si alte servicii Google.
Cei de la Samsung sunt optimisti cu privire la al treilea trimestru, cand rezultate sunt asteptate sa se imbunatateasca si datorita lansarii flagship-ului Galaxy Note 20 de saptamana viitoare.
Analiza Canalys se coroboreaza partial cu cea publicata de Counterpoint Research in urma cu o luna, analiza in care arata ca in luna aprilie a fost... mai mult
Joi, 30 Iulie 2020, ora 08:48
Vanzarile globale de smartphone-uri au cunoscut in 2018 cea mai ampla scadere inregistrata vreodata iar perspectivele pentru 2019 nu se anunta nici ele prea imbucuratoare, arata ultimele estimari ale firmei de consultanta IDC.
Anul trecut, la nivel mondial au fost vandute 1,4 miliarde smartphone-uri, in scadere cu 4,1% comparativ cu 2017, iar IDC mizeaza pe o noua scadere si in acest an. Producatorii de telefoane inteligente au livrat 375,4 milioane unitati in ultimul trimestru al anului trecut, cu 4,9% mai putin decat in ultimul trimestru al anului 2017, ceea ce reprezinta al cincilea trimestru consecutiv de scadere, transmite AFP.
"Piata mondiala de smartphone cunoaste acum un dezastru. Exceptand cateva piete cu ritmuri mari de crestere, precum Indonezia, Coreea de Sud si Vietnam, nu am vazut foarte multe activitati pozitive in 2018", a concluzionat analistul IDC, Ryan Reith. Potrivit acestuia, piata este afectata de faptul ca utilizatorii asteapta mai mult pentru a-si inlocui telefoanele, fiind frustrati de faptul ca acestea sunt prea scumpe, la care se adauga incertitudinile politice si economice.
In randul producatorilor de smartphone, grupul sud-coreean Samsung a ramas lider mondial cu o cota de 20,8%, in pofida faptului ca vanzarile sale au scazut cu 8% in 2018 comparativ cu 2017. Rivalul american Apple a reusit sa isi redobandeasca pozitia secunda cu o cota de piata de 14,9%, urmat indeaproape de grupului chinez Huawei (14,7%).
Raportul IDC vine la o zi... mai mult
Vineri, 01 Februarie 2019, ora 10:19
Dintre marii producatori de smartphone-uri, doar Apple si Samsung au realizat profit in al doilea trimestru din 2016.
In spatele stralucirii si reclamelor, industria de smartphone-uri ascunde multe esecuri. De fapt, conform unui raport realizat de Cannaccord Genuity, Apple si Samsung sunt singurii producatori care realizeaza profit in momentul de fata.
Apple a avut un profit operational de 38% in al doilea trimestru din 2016, o usoara crestere de la cele 37 de procente inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.
Apple, primul declin al vanzarilor din 2003: Lumea nu mai vrea iPhone-uri?
Samsung, in schimb, a crescut profitul operational de la 11% in al doilea trimestru din 2015 la 17% in ultimul trimestru. Cresterea Samsung este pusa pe seama succesului reprezentat de varfurile de gama de anul acesta, Galaxy S7 si S7 Edge.
In rest, toti ceilalti mari producatori merg in pierdere sau, in cel mai bun caz, nu au profit. Microsoft, care a ajuns la o cota de piata ...citeste mai departe despre "Apple si Samsung, singurii producatori care obtin profit din vanzarea de smartphone-uri" pe Ziare.com mai mult
Marti, 23 August 2016, ora 12:20
Galaxy S7 si Galaxy S7 Edge, cele doua smartphone-uri din noua generatie lansata de producatorul coreean Samsung, se anunta ca principalele arme in batalia cu celebrul iPhone produs de rivalii de la Apple.
Cu noile telefoane inteligente, Samsung a revenit la caracteristici care au fost abandonate la smartpohne-urile din generatia anterioara, dar a introdus si unele tehnologii de ultima ora care ar putea atrage o buna parte din consumatori, sesizeaza reporterii BBC.
Sub aceeasi masca
In primul rand, S7 si S7 Edge revin la formatul microcardurilor SD, care asigura un spatiu suplimentar de stocare a datelor, optiune pe care Samsung a abandonat-o la telefoanele Galaxy S6.
Dispozitivele din noua serie au si avantajul de a fi rezistente la apa, utilizatorii scapand astfel de grija accidentelor nedorite in care telefoanele lor plonjau intr-o cada cu apa sau intr-o balta de pe strada.
Gamerii ar putea sa se indragosteasca instant de noile telefoane inteligente ale producatorului coreean, acestea avand noi tehnologii adaugate pentru a usura rularea jocurilor video.
Noua tehnologie permite folosirea in premiera pe un smartphone a aplicatiei Vulkan API, intalnita deja pe PC-uri si console. In plus, dimensiunea display-ului de pe Galaxy S7 Edge este mai mare cu 0,4 inci fata de cea a modelului anterior.
Marginile curbate ale ecranului de pe S7 Edge asigura si realizarea unor comenzi rapide pentru accesarea e-mailului, a altor aplicatii si a setarilor pentru... mai mult
Luni, 22 Februarie 2016, ora 10:35
Samsung Electronics au vandut in ultimul trimestru al anului 86 de milioane de smartphone, stabilind un nou record, si a marit avansul fata de principalul sau competitor, Apple, chiar daca acestia au raportat, de asemenea, cele mai bune vanzari de iPhone.
In ultimele trei luni ale anului trecut, cota companiei sud-coreene pe segmentul smartphone a fost de 29,6%, fata de cota de 17,6% a celor de la Apple, in conditiile in care piata low-end a inregistrat o crestere foarte importanta, fiind sustinuta de producatorii chinezi de smartphone, care continua sa influenteze evolutia industriei, apreciaza Reuters.
Apple a avut vanari record, dar Huawei si Lenovo vin puternic din urma
Apple a vandut, in ultimul trimestru al anului trecut, 51 de milioane de iPhone, insa cota sa de piata a coborat de la 22%, in acelasi interval din anul anterior, ca urmare a evolutiei inregistrata de chinezii de la Huawei Technologies si Lenovo Group, care au ajuns pe pozitiile a treia, respectiv a patra.
Cei de la Huawei au avut vanzari de 16,6 milioane de terminale, iar Lenovo 13,6 milioane, ofertele lor acoperind 5,7%, respectiv 4,7% din cererea din piata.
"In piata este, in mod clar, mai multa competitivitate venita din partea producatorilor din al doilea nivel. Huawei, LG Electronics si Lenovo au inregistrat, fiecare, rate de crestere ale vanzarilor de smartphone de circa doua ori mai mari decat media industriai globale", a spus Linda Sui, analist Strategy Analytics.
"Samsung si... mai mult
Marti, 28 Ianuarie 2014, ora 17:38
Smartphone-ul si-a pierdut stralucirea de noutate absoluta in tehnologie, devenind un produs banal, omniprezent, astfel ca pretul mediu al unui terminal a scazut din 2012 de la 450 de dolari la 375 de dolari.
Vanzarile anuale de telefoane "inteligente" au crescut la aproape 300 miliarde de dolari in 2012, iar peste un miliard de persoane din intreaga lume detin in prezent un smartphone, potrivit unei analize Bloomberg.
Piata se apropie de saturatie in Statele Unite si celelalte economii dezvoltate, peste jumatate dintre utilizatorii de telefoane mobile detinand acum un smartphone.
Cererea pentru smartphone-uri a scazut
In marile economii emergente, precum China si India, unde potentialul de crestere este urias, preferintele inclina in proportie coplesitoare catre modelele ieftine, astfel ca, per total, cererea pentru smartphone-urile de top este in scadere.
Pretul mediu al unui smartphone a scazut, de la inceputul anului trecut, de la 450 de dolari la 375 dolari, potrivit estimarilor companiei de cercetare de piata IDC.
Transformarea pietei a redus deja marjele de profit ale liderilor Samsung si Apple, in timp ce fostele glorii Nokia si BlackBerry ar putea avea surprize neplacute, deoarece mizeaza pe un entuziasm tot mai greu de gasit in randul consumatorilor.
Tranzitia pietei smartphone catre maturitate a produs insa si castigatori. Companiile chineze specializate in modele cu preturi mai mici, precum Huawei sau Lenovo, au inregistrat recent cresteri... mai mult
Luni, 22 Iulie 2013, ora 13:59
Profitul Samsung Electronics a crescut cu 42% in primul trimestru, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la nivelul record de 7.150 miliarde woni (6,4 miliarde dolari), sustinut de vanzarile solide de smartphone-uri Galaxy, care au compensat rezultatele mai slabe ale diviziei de televizoare.
Analistii consultati de Bloomberg anticipau un profit net de 6.730 miliarde de woni.
Vanzarile grupului sud-coreean au avansat de la 45.300 miliarde de woni la 52.900 miliarde de woni (47,6 miliarde de dolari).
Cererea pentru smartphone-urile Samsung, inclusiv Galaxy S4, la vanzare de vineri in Coreea de Sud, dar si pentru telefoane mai ieftine destinate pietelor emergente, a sustinut rezultatele grupului.
"Samsung va avea rezultate si mai bune in urmatoarle trimestre, ceea ce ma face sa cred ca pe ansamblul anului va depasi castigul Apple. Pretul mediu de vanzare al smartphone-urilor ar putea cobori un pic, dupa ce companiile introduc telefoane mai ieftine", a declarat Heo Pil Seok, director general la Midas International Asset Management, fond de investitii cu active de circa 5,4 miliarde de dolari.
Apple a raportat in aceasta saptamana prima scadere din ultimul deceniu a profitului trimestrial. Profitul Apple in trimestrul al doiela al anului fiscal, intervalul ianuarie-martie, a inregistrat un declin de 18%, la 9,55 miliarde de dolari.
Compania a avut livrari de 69,4 milioane de smartphone-uri in ianuarie - martie
Castigul operational a urcat in perioada... mai mult
Vineri, 26 Aprilie 2013, ora 11:49
Samsung a vandut doua milioane smartphone-uri Galaxy Note in Coreea de Sud in aprilie.
Oficialii companiei anunta insa ca aceste dispozitive au fost livrate catre baza sa de aprovizionare, astfel ca nu sunt propriu-zis vanzari catre consumatori, potrivit thenextweb.com.
Samsung anunta insa ca cererea pentru smartphone-uri Galaxy Note este in crestere, in ciuda lansarii modelului Galaxy S III, care va fi prezentat maine la Londra.
In raportul pe luna aceasta, Samsung anunta ca vanzarile Galaxy Note acopera 67% din livrarile de telefoane LTE.
La nivel lobal, Galaxy Note a inregistrat vanzari de 1 milion de unitati la doua luni de la lansare si a depasit deja vanzari cumulate de 5 milioane de unitati in lantul sau de aprovizionare.
Oficialii Samsung declara ca cele mai ridicate vanzari s-au inregistrat in Spania, China si Franta.
Samsung si Apple detin impreuna 70% din piata smartphone-urilor. Comercializarea de smartphone-uri aduce peste 40% din veniturile Samsung. mai mult
Miercuri, 02 Mai 2012, ora 11:39
Samsung a deschis, fara prea mare publicitate, un magazin online in India, ca parte a strategiei companiei de a-si creste prezenta de retail si cota intr-o piata cu una dintre cele mai mari rate de crestere din lume.
Gigantul korean a lansat samsungindiaestore.com si, cu toate ca nu are prea multe produse pe stoc, magazinul beneficiaza de catalogul complet de produse din cadrul a cinci categorii de electronice: telefoane mobile, tablete, laptopuri, netbook-uri si accesorii.
Site-ul, care este administrat de catre distribuitorul national indian Savex Computers, este promovat de catre site-ul oficial al Samsung din India cu toate ca, interesant, trimite linkuri si catre servicii e-commerce terte, trimitand potentialii cumparatori catre site-ul precum LetsBuy.
Samsung are o reputatie in crestere in India, iar strategia sa este de a depasi Nokia pe aceasta piata care, de asemenea, a lansat un magazin online.
Potrivit unui raport GfK Asia, Samsung detine o cota de 33% in India. Piata indiana a inregistrat anul trecut un record pentru industria de smartphone-uri. In timpul primelor 11 luni ale anului, in India s-au vandut peste 10 milioane de smartphone-uri.
Samsung a investit anul trecut 70 de milioane de dolari pentru a-si tripla productia din India, care in prezent este de 16 milioane de dispozitive mobile pe an.
Cel mai popular telefon al koreenilor, Samsung Galaxy S II, s-a vandut in peste 10 milioane de unitati la nivel mondial in doar 5 luni, mai rapid... mai mult
Marti, 20 Martie 2012, ora 18:28