Cele mai cautate joburi din Romania in domeniul social media sunt pozitiile de social media manager si social media specialist, potrivit studiului State of Social Media Employment 2012, realizat de catre firma de consultanta Career Advisor.
Salariul unui angajat in functia de social media manager, la nivelul anului 2012, se
situeaza intre 500 si 1.000 de euro, in functie de nivelul de experienta, potrivit studiului, prezentat in cadrul Webstock 2012.
Salariile din social media au scazut, in contextul in care economia Romaniei a scazut. Dintre cei care au fost chestionati de catre Career Advisor, 20% aveau un salariu intre 1.000 si 4.000 de euro. Insa, majoritatea celor care lucreaza in social media (32%) au un salariu intre 300 si 500 de euro. Segmentul mediu este reprezentant de catre cei care castiga intre 500 si 1.000 de euro (26%)
Reteaua de socializare profesionala LinkedIn este unul dintre mediile cele mai folosite pentru cautarea pozitiilor din social media.
In Romania, potrivit Madalinei Uceanu, reprezentanta companiei Career Advisor, exista peste 750.000 de conturi valide.
Recrutarea managerilor, pe LinkedIn
Cele mai multe cautari sunt facute prin folosirea cuvantului cheie "online" (10.000 de cautari). O alta cautare frecventa este "online manager" (5.200). Termeni ceva mai aplicati sunt "social media manager" (3.100), "PR consultant" sau "PR specialist' (1.300) sau "social media specialist" (1.100).
Joburi romanesti in social media
Cele... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2012, ora 13:18
Facebook nu este singurul mediu care ii determina pe oameni sa se exprime liber si neingradit, uitand sau ignorand repercursiunile unei astfel de comportament. Chiar si Twitter a facut cateva "victime" care au sfarsit prin a ramane fara job, din cauza afirmatiilor nepotrivite din tweet-urile lor. Iata cateva situatii reale de evitat, prezentate de Business Insider, in care postarile pe Twitter i-au costat pe autori propriul loc de munca:
Credea ca posteaza de pe contul personal de Twitter
Scott Bartosiewicz, social media strategist la o companie new media contractata de Chrysler pentru promovarea online, a postat un tweet de pe contul corporate de Twitter al Chrysler, crezand ca era logat in contul personal.
In acest tweet, angajatul sublinia agresiv ironia faptului ca Detroit se numeste “orasul motoarelor” si nimeni de acolo nu are habar sa conduca.
Bartosiewicz a fost concediat si Chrysler nu si-a mai reinnoit contractul cu New Media Strategies.
Concediat pentru glume despre japonezi
Comedianul Gilbert Gottfried, vocea mascotei de la cea mai mare companie de asigurari din Japonia, Aflac, a fost concediat dupa ce a facut glume nepotrivite despre tsunami-ul care a lovit Japonia.
“Japonia este o tara foarte avansata. Japonezii nu se duc la plaja. Plaja vine la japonezi”, glumea el, pe Twitter.
Jucator de fotbal american, curios sa afle “si cealalta varianta” a mortii lui bin Laden
“Ce fel de oameni pot face un eveniment din... mai mult
Marti, 17 Mai 2011, ora 11:50