Pandemia de Covid 19 a adus modificări ample pe sectorul de pieței de cafea din România. Restricțiile impuse de autorităţi prin închiderea ori limitarea programului de funcționare a cafenelelor şi a restaurantelor i-au determinat pe consumatorii să îşi schimbe obiceiurile, astfel, de la începutul anului 2020 a crescut vânzarea de cafea din supermarketuri şi magazinele online, diminuându-se totodată vânzările pe segmentul HoReCa.
Statisticile arată ca un român consumă anual aproximativ 3 kg de cafea, mult mai puţin faţă de locuitorii din ţări ca Italia, Germania, Finlanda ori Suedia, unde consumul mediu de cafea pe locuitor este de aproximativ 6-7 kg pe an. Totuși, chiar şi aşa, piaţa cafelei în România a cunoscut de la începutul pandemei creșteri cu 10-13% faţă de 2019. Trendul ascendent s-a manifestat şi în 2021, analiştii punând acest fenomen, pe de o parte pe educarea consumatorilor, pe de altă parte pe diversificarea ofertei de produse mai ales in magazine online dedicate cafelei, cum este Espresso Cafe.
Principalii jucători din piață
Dinamica actuală a pieţei de cafea din românia este dominată de jucători cu tradiţie şi portofolii vaste. Cafea Fortuna, JDE, Nestlé, Strauss și Tchibo România dețin aproximativ 76% din valoare şi volum, iar acești giganți cu experiență, vin permanent cu sortimente noi, idei şi soluţii care să păstrează atenția consumatorilor deja educaţi. La polul opus se... mai mult
Vineri, 26 Noiembrie 2021, ora 17:59
Tohani Romania anunta ca vinul din acest an va fi unul de exceptie, atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ, productia de struguri de calitate superioara fiind in crestere cu peste 20% fata de anul precedent. Desi primavara nu a fost prietenoasa din punct de vedere al temperaturilor si precipitatiilor, vremea s-a mentinut calda si favorabila pentru soiurile cultivate, strugurii fiind mai echilibrati din punct de vedere al aciditatii si mai fructati, o asigurare ca vinul rezultat din productia de anul acesta va fi unul exceptional.
De la culegere, macerare, fermentare si pana la imbuteliere, la Tohani se folosesc cele mai potrivite tehnici si metode de a pune in valoare ceea ce ofera podgoria de 365 hectare, pentru a reflecta personalitatea fiecarui soi. Anul acesta, desi primavara capricioasa a pus sub semnul intrebarii productia de struguri, apropierea sezonului culesului ofera perspective optimiste asupra vinului ce va purta pe eticheta anul 2021, atat din punct de vedere cantitativ, dar mai ales calitativ.
Redresarea vremii in iunie a influentat direct calitatea strugurilor de la Tohani, chiar daca acest lucru a inseamnat amanarea cu cateva saptamani a culesului, fata de o perioada obisnuita din punct de vedere climatic.
"Suntem in plin proces de cules, iar fiecare soi de struguri primeste o atentie speciala. Apoi, la mosie, selectam strugurii potriviti pentru fiecare eticheta. Folosim diferite metode de vinificare pentru etichete diferite,... mai mult
Marti, 28 Septembrie 2021, ora 17:21
Produsele și soluțiile digitale Edenred România vor fi disponibile pe carduri eco-friendly şi virtuale începând din decembrie 2021.
Edenred România lansează cardurile eco, realizate din PVC reciclat în proporție de 85,5%, și devine primul furnizor de beneficii extrasalariale din România care va oferi carduri prietenoase cu mediul pentru soluțiile sale. Accelerând digitalizarea industriei de beneficii, Edenred România anunță inclusiv lansarea de carduri virtuale ce pot fi utilizate pentru plăți online și cu telefonul. Cardurile virtuale de beneficii Edenred vor putea fi adăugate în Apple Pay și Edenred Pay și vor permite plăți contactless cu telefonul.
Codruț Nicolau, Director General, Edenred România:„Lansăm pe piaţă un produs ce anticipează viitorul plăţilor nu doar în industria de beneficii, ci la nivel general, după ce am studiat cu atenţie comportamentul de consum al beneficiarilor soluţiilor noastre şi am observat o accelerare a plăților contactless și direct cu telefonul, de la începutul pandemiei. Ultimul an și jumătate a adus plățile online în prim plan, iar consumatorii au devenit foarte orientaţi spre tehnologie şi cu un apetit crescut pentru cele mai noi soluții care să le îmbunătățească viața. Lansarea cardurilor virtuale de beneficii este un pas major în piața locală și reconfirmă poziţia Edenred România ca lider în oferirea de soluţii adaptate la cele mai noi tehnologii.”... mai mult
Joi, 23 Septembrie 2021, ora 15:44
Pandemia de COVID-19 a schimbat radical felul în care românii se raportează la propria siguranță, punând mai mult accent pe securitate și protecție și fiind dispuși să investească cu mai mare ușurință pentru asta, potrivit unui sondaj online comandat de Atu Tech (a2t.ro), cel mai mare magazin online de sisteme de securitate din România, potrivit cifrei de afaceri.
Prin faptul că au petrecut mai mult timp acasă, lucrând și, acolo unde a fost cazul, asigurând cele necesare pentru copiii care au făcut școală online etc., românii au conștientizat importanța siguranței personale și implicit utilitatea unui sistem de securitate instalat în interiorul locuinței. Astfel, aproape jumătate (47%) dintre cei care dețin acum un sistem de securitate l-au instalat în ultimii doi ani, iar 20% l-au instalat în ultimul an.
În prezent, un sfert dintre români au deja instalat un sistem de securitate acasă. Mai mult, 4 din 10 români (42%) iau în calcul achiziția și montarea unui sistem de securitate în următoarele 12 luni.
„Interesul pentru siguranța personală este o consecință directă a situației epidemiologice din ultimul an și jumătate, când oamenii au devenit mai preocupați de tot ce le poate asigura un plus de confort în toate aspectele vieții lor. Această nevoie, coroborată cu percepția că a crescut numărul infracțiunilor în ultimul an – 62% dintre respondenții la sondaj sunt de această părere – trasează... mai mult
Luni, 06 Septembrie 2021, ora 15:55
Cefin Trucks a atins in Iulie 2021, pragul de 2000 de vehicule Ford Trucks livrate in RomaniaFord Trucks a devenit un brand stabil pe piata din Romania, urcand permanent in topul brandurilor de vehicule comerciale, la nivel de vanzari, cu o cota de piata de 10.8% (conform Raport Inmatriculari DRCPIV Ian-iulie 2021);Cefin Trucks prevede o crestere si in 2021, cu ajutorul politicii sale orientate in jurul clientului, a planului de dezvoltare a retelei de service si implementarea unui proces complex de digitalizare, care va facilita accesul tuturor celor implicati (clienti, furnizori, angajati si parteneri) la informatii privind operatiunile si procesele companiei;Cefin Trucks, unic importator si distribuitor al brandului Ford Trucks in Romania, sarbatoreste livrarea vehiculului cu numarul 2000, prag atins in luna Iulie 2021. Cu ocazia aniversarii livrarii primelor 1000 de unitati Ford Trucks in Romania, parcurs realizat in 30 de luni, a fost setat un nou obiectiv, ca urmatoarele 1000 sa fie livrate catre clientii brandului in jumatate din timp, si anume 15 luni. In pofida unei perioade atipice, dificila atat din punct de vedere social cat si economic, Cefin Trucks a reusit sa indeplineasca obiectivul in vara anului 2021.
Urmatorul obiectiv este setat in conditiile unei accelerari a ritmului de vanzare, si consta in livrarea vehiculului cu numarul 3000 pana la sfarsitul anului 2022.
Acest obiectiv si multe altele sunt posibile datorita implementarii unei strategii... mai mult
Luni, 06 Septembrie 2021, ora 15:28
Daca in trecut cumpararea de imbracaminte si incaltaminte second hand era asociata invariabil cu dificultatile financiare severe, astazi lucrurile stau destul de diferit. Este un adevarat trend al cumparaturilor din magazine second hand si outlet, nu doar offline, ci si online. S-au schimbat insa profund si caracteristicile acestui tip de comert: publicul cauta haine sh si outlet de foarte buna calitate, fara compromis, eventual de la branduri de top, produse care arata cel putin la fel de bine precum cele din magazinele de marca din mall-uri sau de pe arterele comerciale prestigioase din marile orase.
Noul trend pro second hand si outlet este vizibil pana si in tarile mai dezvoltate, nu doar in Romania. Tot mai multe vedere declara cu mandrie ca fac astfel de alegeri, in sprijinul deciziilor rationale, responsabile, inclusiv pentru protejarea mediului inconjurator, prin evitarea poluarii si eliminarea risipei de resurse, de materii prime. Pe retelele de socializare, inclusiv pe Tik Tok (cea mai populara retea in ultima perioada in randul tinerilor, cu cresteri fabuloase si in tara noastra), sunt tot mai multi influenceri care prezinta ce deal-uri super au facut alegand haine second hand si outlet.
"Comertul de haine second hand si outlet s-a transformat enorm in Romania din anii `90 pana acum. Consumatorii pun presiune pe comercianti si sunt tot mai exigenti, caci isi permit sa fie selectivi si sa cumpere doar produse de buna calitate. Astfel, au succes in prezent... mai mult
Marti, 31 August 2021, ora 17:54
De la inceputul pandemiei de COVID-19, interesul pentru viata sanatoasa si preventie a devenit prioritar pentru majoritate. Alimentatia sanatoasa, produsele ecologice, remediile naturiste si un mod de viata mai precaut au determinat implicit o crestere a vanzarilor de produse naturiste si suplimente alimentare in Romania, potrivit Esteto.ro, unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei, cu prezenta regionala, in Romania, Ungaria si Bulgaria.
"In perioada de lockdown, vanzarile de produse naturiste si suplimente alimentare au crescut exponential in online, pe fondul restrictiilor impuse in magazinele fizice unde acestea sunt comercializate in mod traditional - magazine de tip plafar, farmacii etc. Cu o experienta de achizitie seamless in ecommerce, in acea perioada, multi dintre clienti au continuat sa cumpere din magazinele online si dupa ce comertul traditional a fost redeschis, astfel ca piata de produse naturiste online a intrat pe un trend ascendent care va accelera in perioada urmatoare, odata cu adoptia curentului > in randul romanilor", spune Octavian Jomir, CEO Esteto.ro.
Anul trecut, categoria de produse naturiste si suplimente alimentare listate pe Esteto.ro a crescut cu 1.800%, iar tendinta de crestere se mentine si in 2021. Vanzarile din categorie sunt sustinute atat de schimbarea obiceiurilor de consum ale clientilor, cat si de oferta actualizata constant in site.
Categoria de produse naturiste si suplimente alimentare, lansata... mai mult
Joi, 26 August 2021, ora 17:07
Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii care e realizat o revizuire si analiza a sanatatii si a sistemului sanitar din Romania in 2019 [1], tara noastra se afla pe ultimele locuri cu privire la speranta generala de viata, chiar daca aceasta a crescut totusi in ultimii ani.
Cu toate ca speranta de viata la nastere in Romania a crescut cu mai bine de 4 ani intre 2000 si 2017, aceasta ridicandu-se de la 71.2 ani la 75.3 ani, ea ramane insa una dintre cele mai mici valori din UE, fiind mai mica cu aproximativ 6 ani fata de media prezentata de celelalte tari membre.
Pentru a explica motivul acestor statistici joase, autorii raportului s-au axat pe factorii de risc asociati cu stilul de viata, mentionand ca 1 din 5 adulti romani fumeaza, ca obezitatea si supraponderabilitatea in randul copiilor a crescut la 15% si ca rata consumului de alcool este cu mult peste media de 20% a Uniunii Europe, cea a Romaniei fiind de 35%.
Mai mult decat atat, in randul barbatilor rata consumului de alcool trece peste 50%, acesta fiind un numar extrem de ridicat.
Toti acesti factori de risc impreuna cu numarul mare de persoane neasigurate (11% in 2017), au creat o imagine destul de clara a sanatatii in Romania si a cauzelor cele mai comune de deces.
3 afectiuni care reprezinta cauzele cele mai comune de deces in Romania
Conform aceluiasi raport, boala cardiaca ischemica si accidentul vascular cerebral reprezinta cauzele principale de deces in Romania, urmate apoi de cancerul pulmonar... mai mult
Luni, 16 August 2021, ora 10:41
Lipsa de perspectivă, lipsa de educație sanitară, mediul politic instabil precum și lipsa puterii economice sunt doar câteva dintre motivele pentru care românii aleg să nu facă mai mult de un copil.
Ultimele cifre furnizate de Institutul Național de Statistică (INS) arată că declinul demografic din țara noastră se adâncește, în condițiile în care sporul natural se menține negativ, cu mai puțini copii născuți în luna iunie 2021 comparativ cu luna iunie 2020.
Decese pe bandă rulantă din cauza pandemiei
De asemenea, luna martie 2021 a reprezentat a treia mare creștere a numărului de decese, în contextul pandemiei, subliniază documentul citat.
"În momentul în care numărul de decese e mai mare decât numărul de nașteri avem spor demografic negativ, iar populația scade. Nu numai că ne împuținăm dar devenim din ce în ce mai bătrâni, iar piramida vârstelor se inversează. Adică în loc să ai bază solidă, respectiv populație tânără în baza piramidei, avem un număr foarte mic de tineri", a declarat pentru Ziare.com sociologul Gelu Duminică.
Numărul de copii a scăzut dramatic
Speranța de viață a crescut mult în România, ceea ce înseamnă că românii mor mai târziu decât acum 15 ani, datorită accesului la asistență medicală și medicamente. Cu toate acestea, calitatea vieții din România nu îi convinge pe tineri să dea naștere la mai mult de un copil.
"Într-adevăr și numărul de copii a... mai mult
Marti, 10 August 2021, ora 21:30