Presiunea pe preturi reprezinta cel mai mare risc pentru companii in 2013, urmat de riscul asociat nevoii de control al costurilor si presiunii tot mai mari pe profit, conform unui raport publicat miercuri de Ernst & Young.
"Presiunea pe preturi este cel mai mare risc mentionat de companii pentru 2013.
Echipele de top management au admis ca va trebui sa identifice noi cai pentru a obtine profit, ca sa poata face fata scaderilor inregistrate in pietele dezvoltate. Acest fapt este reflectat si de orientarea companiilor catre inovatie si catre pietele emergente pentru generarea de noi oportunitati.
(...)Datorita evolutiilor anemice in cresterea pietei si competitiei acerbe la nivelul preturilor, companiile din pietele dezvoltate s-au orientat catre piete noi, in care sa poata fructifica oportunitati de extindere. Insa, pentru a exploata potentialul pietelor cu crestere rapida, companiile trebuie sa puna in balanta oportunitatile de aici cu propriul lor nivel de toleranta la riscuri. Important este nu atat cum intra in aceste piete, ci cum le cuceresc", se mentioneaza in studiu.
Companiile, obligate sa ia decizii tot mai drastice
Nivelul ridicat al salariilor si al costurilor de productie, precum si noile masuri de reglementare tot mai stricte impuse in diverse sectoare ii determina pe respondenti sa plaseze pe locul doi riscul asociat nevoii de control al costurilor si presiunii tot mai mari pe profit. Astfel, companiile sunt nevoite sa ia decizii tot mai... mai mult
Miercuri, 27 Februarie 2013, ora 11:36