Cresterea vanzarilor de autombile sub marca BMW din luna septembrie mentine grupul german in fruntea pietei auto premium, insa Audi a redus diferenta in topul vanzarilor la nivel global in primele noua luni ale anului, la 20.842 de unitati, fata de 28.836 de unitati anul trecut.
De asemenea, decalajul dintre Mercedes, care ocupa locul al treilea in topul celor mai bine vandute masini de lux, si liderul BMW s-a micsorat in intervalul ianuarie-septembrie din acest an in comparatie cu aceeasi perioada din 2013 la 124.336 de unitati, de la 146.946 de unitati, potrivit Mediafax.
Mercedes se bucura de o cerere importanta in ultima perioada, datorita lansarii pe piata a unor variante imbunatatite ale modelelor mai vechi, printre care Mercedes Clasa E si sedanul Clasa S.
Livrarile de automobile sub marca proprie ale grupului BMW au avansat cu 6% in luna septembrie fata de aceeasi luna din 2013, ajungand la 167.584 de unitati. Vanzarile Audi au crescut, in septembrie, cu 6%, la 159.950 de masini, iar ale Mercedes cu 14%, la 162.746 de masini.
Vanzari in crestere pentru BMW
De altfel, BMW a anuntat ca vanzarile de automobile sub marca proprie au urcat cu 9% in primele noua luni ale acestui an fata de aceeasi perioada din 2013, la 1,32 milioane de autovehicule.
Astfel, BMW se indreapta spre incheierea celui de-al zecelea an consecutiv ca lider al pietei auto de lux la nivel global.
Probabilitatea ca ordinea celor trei marci germane in clasamentul vanzarilor la... mai mult
Vineri, 10 Octombrie 2014, ora 16:50
BMW, cel mai mare producator de automobile de lux la nivel mondial, a anuntat o scadere de 8,8% a profitului pentru trimestrul al doilea, determinata in principal de cresterea investitiilor in modele noi, inclusiv primul autoturism electric dezvoltat de grup.
Profitul inainte de dobanzi si taxe a scazut la 2,07 miliarde euro, de la 2,27 miliarde euro in perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit unui comunicat transmis joi de BMW. Rezultatele grupului corespund estimarilor analistilor, transmite Bloomberg.
Veniturile producatorului auto german au urcat cu 1,8% in perioada analizata, la 19,6 miliarde euro, in timp ce livrarile de automobile au avansat cu 6,6%.
"Din cauza nivelului ridicat al cheltuielilor pentru tehnologii si modele noi, precum si investitiilor in reteaua de productie, profitul inainte de taxe pentru anul 2013 va fi la acelasi nivel ca anul trecut, de 7,82 miliarde euro", a declarat intr-un comunicat directorul general al BMW, Norbert Reithofer.
BMW a prezentat recent modelul electric i3, noul Seria 4 coupe si o noua varianta a SUV-ului X5. Compania incearca sa-si mentina pozitia de lider, amenintata de Audi, parte a grupului Volkswagen, si Mercedes-Benz, controlata de grupul Daimler, care au ca tinta pozitia de lider pana la sfarsitul acestui deceniu.
Actiunile BMW au decshis joi la Frankfurt in scadere cu 3,1%, avand in vedere rezultatele usor dezamagitoare in raport cu Volkswagen si Daimler, care au depasit asteptarile pietei in... mai mult
Joi, 01 August 2013, ora 15:14
BMW, cel mai mare producator de automobile premium la nivel mondial, a inregistrat in primul trimestru un profit net in scadere usoara, la 1,3 miliarde de euro, in timp ce vanzarile au coborat la 17,5 miliarde euro, dar au depasit estimarile, in pofida crizei din Europa.
Compania a confirmat tinta pentru acest an, respectiv un profit inainte de taxe in stagnare fata de nivelul record inregistrat in 2012, potrivit Bloomberg.
Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a scazut cu 4,5% in primul trimestru, la 2,04 miliarde euro, in timp ce media estimarilor analistilor contactati de Bloomberg indica un rezultat de 1,82 miliarde euro.
Vanzarile BMW au coborat totodata cu 4,1%, la 17,5 miliarde euro, iar profitul net s-a redus cu 3%, la 1,31 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul german.
Producatorul automobilelor BMW, Mini si Rolls-Royce anticipeaza ca evolutia pozitiva a pietelor din SUA si China va estompa efectul declinului vanzarilor din Europa, unde piata auto s-a restrans la minimul ultimilor 20 de ani.
Mizand pe cateva modele noi, BMW anticipeaza vanzari record in acest an ca volum, efectuand in acelasi timp investitii costisitoare pentru a se mentine lider in fata Audi (Volkswagen) si Mercedes-Benz (Daimler).
"Pe fondul nivelului ridicat al cheltuielilor pentru tehnologii si modele noi, precum si investitiilor in reteaua de productie, anticipam sa inregistram in 2013 un profit inainte de taxe de marime similara celui din 2012", a... mai mult
Joi, 02 Mai 2013, ora 12:14
Producatorii auto germani au inceput sa simta puternic efectele crizei economice. Volkswagen va raporta cea mai mare scadere a profitului din 2009, in timp ce Daimler va reduce costurile pentru a compensa diminuarea profitului la Mercedes-Benz.
Volkswagen, Daimler si Bayerische Motoren Werke AG incearca sa diminueze scaderea cererii de pe piata auto din Europa prin livrari catre China si alte piete. Efectele austeritatii au inceput sa fie simtite de producatorii de masini pe pietele din Italia, Spania sau Portugalia, conform Bloomberg.
"Criza economica a ajuns in mod sigur si in Germania", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului Automotive Management la Universitatea de Stiinte Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Volkswagen va raporta rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru pe data de 24 octombrie. Analistii estimeaza ca producatorul auto german va anunta un profit operational de 2,3 miliarde de euro, ceea ce ar reprezenta o scadere de 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Scaderea profitului VW ar fi prima reducere semnificativa de la recesiunea din 2009, cand castigurile au scazut cu mai mult de 80%.
In trimestrul al doilea al acestui an, Volkswagen a avut un profit de 3,28 miliarde euro, insa rata de crestere a castigurilor companiei a incetinit la 3,4%.
Afacerile Volkswagen, afectate puternic de criza din Europa
Pana acum, producatorii auto germani nu au fost afectati de criza datoriilor din zona euro,... mai mult
Vineri, 19 Octombrie 2012, ora 12:01
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a avut un profit de 3,28 miliarde euro in trimestrul al doilea, insa rata de crestere a castigurilor companiei a incetinit la 3,4%, din cauza situatiei dificile de pe pietele europene.
Profitul companiei a crescut in primul trimestru cu 10%, insa performantele solide din China si Statele Unite nu au compensat in totalitate impactul crizei datoriilor de stat si recesiunii din Europa.
Veniturile din vanzari au urcat cu 19% in perioada analizata, la 48 miliarde euro, insa rata de crestere a incetinit de la 26% in trimestrul anterior.
Volkswagen genereaza aproximativ 25% din volumul vanzarilor in Europa, piata aflata in contractie pentru cel de-al 5-lea an consecutiv.
Grupul german a livrat 2,34 milioane de autovehicule in trimestrul al doilea, in urcare cu 9,5%.
In prima jumatate a anului, vanzarile companiei au crescut cu 22,6%, la 95,37 miliarde euro, iar profitul operational a avansat cu 6,7%, la 6,5 miliarde euro.
Ce face concurenta
Principalul concurent al Wolkswagen, Toyota, a fost lider mondial la vanzarile de vehicule in primul semestru, cu 4,97 milioane de unitati, marindu-si avansul si fata de General Motors (GM).
Toyota, lider mondial la vanzari, in primul semestru
Daimler a raportat o scadere de 13% a profitului din trimestrul al doilea, la 2,24 miliarde euro inainte de dobanzi si taxe, in urma investitiilor pentru extinderea gamei de modele compacte a marcii Mercedes-Benz, ale carei... mai mult
Joi, 26 Iulie 2012, ora 12:28
Daimler a raportat o scadere de 13% a profitului din trimestrul al doilea, la 2,24 miliarde euro inainte de dobanzi si taxe, in urma investitiilor pentru extinderea gamei de modele compacte a marcii Mercedes-Benz, ale carei vanzari au crescut la sase luni cu aproape 7%, la peste 650 mii de unitati.
In aceeasi perioada a anului trecut, compania a avut un profit EBIT de 2,58 miliarde de euro.
Rezultatul din trimestrul al doilea al acestui an se incadreaza in estimarile analistilor. Vanzarile Daimler au urcat cu 10%, la 28,9 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis miercuri.
"In aproape toate regiunile exista incertitudini economice si riscuri. Astfel, trebuie sa ramanem vigilenti, monitorizand evolutiile economice si pietele volatile", a declarat in comunicat directorul general al grupului german, Dieter Zetsche.
Dupa ce a deschis in luna martie o fabrica in Ungaria, Daimler a anuntat recent ca va dubla, la 1,2 miliarde euro, investitiile intr-o unitate de productie din Germania care asambleaza autoturisme de mici dimensiuni. Compania pregateste cinci noi modele compact pentru a recupera decalajul fata de traditionalul rival BMW.
Intre timp, cererea auto din Europa scade pentru cel de-al cincilea an consecutiv, iar producatori precum Peugeot si General Motors au anuntat inchideri de fabrici si concedieri masive din cauza capacitatii de productie prea ridicate.
Daimler a coborat anul trecut pe locul al doilea in topul producatorilor de masini de lux,... mai mult
Miercuri, 25 Iulie 2012, ora 16:35
Constructorul auto german Mercedes a afisat venituri in crestere pe primele trei luni ale acestui an, contrar asteptarilor, pe fondul unei productii record in primul trimestru.
Castigurile Daimler, inainte de taxe si impozite, au crescut cu 4,9%, pana la 2,13 miliarde de euro, de la 2,03 miliarde de euro, in perioada similara din 2011. Veniturile au crescut si ele cu 9,2 procente, ajungand la 27 de miliarde de euro, in ciuda faptului ca a fost raportata o scadere record a vanzarilor in luna martie. Profitul a depasit estimarile initiale ale analistilor - de 1,94 de miliarde de euro.
Directorul executiv la Daimler, Dieter Zetsche, a readus in discutie tema cresterii vanzarilor in acest an si atingerea unei tinte de profit operational macar la nivelul inregistrat anul trecut, adica noua miliarde de euro.
Zetsche, care este si directorul executiv al marcii Mercedes, a declarat in repetate randuri ca 2012 va fi un an de tranzitie, premergator lui 2013, cel in care compania va isi atinge tintele de profit. "Am inceput anul cu un prim trimestru puternic, in pofida investitiilor in dezvoltarea productiei si a unei piete auto imprevizibile", a declarat Dieter Zetsche.
Marjele de profit ale marcii Mercedes, in comparatie cu principalii rivali, BMW si Audi sunt cu 90% mai mici fata de anii precedenti, reprezentand doar 8,4% din totalul vanzarilor.
Compania Mercedes, care include si marca Smart, trebuie sa ajunga la o marja de profit de 10% din vanzarile anuale pana... mai mult
Vineri, 27 Aprilie 2012, ora 18:09