Imbuteliatorul elen Coca-Cola HBC AG, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a anuntat joi ca in perioada iulie-septembrie 2013 profitul sau net a scazut cu 5% in ritm anual pana la 148 milioane de euro, din cauza conditiilor economice dificile din Europa, transmite Reuters.
De asemenea, cifra de afaceri a scazut si ea cu 5% pana la 1,918 miliarde de dolari in trimestrul al treilea, in conditiile in care volumul vanzarilor a scazut pana la 575 milioane lazi de la 694 milioane lazi in perioada similara a anului trecut.
"Scaderea volumul vanzarilor pe pietele mature si in curs de dezvoltare reflecta mediul macroeconomic dificil din Europa", a declarat directorul general Dimitris Lois. "Conditiile vor ramane dificile pentru restul anului 2013", a adaugat Lois.
La inceputul acestui an Coca-Cola HBC, fosta Coca-Cola Hellenic, si-a mutat sediul fiscal din Grecia in Elvetia si, de asemenea, a decis ca listarea principala a actiunilor sa se realizeze la bursa de la Londra in ideea de a-si imbunatati accesul la pietele de capital.
Operatiunile Coca-Cola Hellenic acopera 28 de tari, deservind peste 560 milioane de oameni. Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania. Coca-Cola HBC Romania are sediul social in Voluntari si detine trei fabrici de imbuteliere pe teritoriul tarii, localizate in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei. mai mult
Joi, 07 Noiembrie 2013, ora 14:52
Pierderile Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, s-au atenuat in primul trimestru din 2013, la 15,9 milioane de euro, fata de 19,1 milioane de euro in perioada similara din 2012, datorita reducerilor de costuri.
Reducerea cheltuielilor guvernamentale si somajul ridicat din Grecia si Italia, piete importante pentru Coca-Cola HBC, au afectat cererea pentru bauturi racoritoare, eclipsand cresterea robusta din Rusia, cea mai mare piata a companiei, transmit Market Watch Reuters.
Coca-Cola HBC, care isi reduce costurile si isi adapteaza preturile pentru a majora profitul, a anuntat ca va continua aceasta politica pentru a face fata mediului economic dificil din 2013.
Numarul unitatilor vandute a ajuns la 426,7 milioane in perioada ianuarie-martie 2013, in linie cu estimarile analistilor, de 426 milioane de unitati vandute. Conducerea companiei a propus un dividend de 0,34 euro pe actiune pentru 2012.
In octombrie 2012, Coca-Cola Hellenic, cea mai mare companie greaca din punct de vedere a valorii de piata, a anuntat ca va schimba listarea principala a actiunilor sale de la bursa de la Atena la bursa de la Londra, prin schimbarea tuturor actiunilor sale in actiuni Coca Cola HBC AG, o companie elvetiana, pentru a imbunatati accesul companiei la pietele internationale capital.
Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 16:56
Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a scazut in primul trimestru cu aproximativ 5%, declin generat in principal de segmentul apelor minerale.
"Volumul vanzarilor in Romania a scazut cu un procentaj median de o singura cifra, categoria apei fiind cel mai mare contribuitor la acest declin", se arata intr-un comunicat transmis joi de Coca-Cola HBC AG, imbuteliatorul companiei americane in regiune.
In categoria bauturilor carbonatate, Coca-Cola Zero a inregistrat o crestere de aproximativ 15% fata de primele trei luni din 2012, in timp ce vanzarile Coca-Cola Regular au urcat usor.
Compania a inregistrat de asemenea cresteri in categoria ceaiurilor gata preparate.
La nivel de grup, volumul vanzarilor Coca-Cola HBC a stagnat la aproximativ 427 milioane de navete.
Venitul net din vanzari a stagnat la 1,43 miliarde euro. Compania a inregistrat o pierdere neta in conditii comarabile de 15,9 milioane euro, fata de 19,1 milioane euro in primele trei luni ale anului trecut. mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 10:44
Profitul net al Coca-Cola a scazut cu 15% in primul trimestru, la 1,75 miliarde de dolari, in pofida cresterii volumului de navete livrate, partial din cauza costurilor de restructurare, relateaza MarketWatch.
Rezultatele celui mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel mondial sunt afectate de scaderea consumului de catre americani, cresterea costurilor materiilor prime si de incertitudinile economice din Europa si China.
Pentru adaptarea mai buna la schimbarea cererii, Coca-Cola a reorganizat structura operationala in jurul a trei mari entitati, Coca-Cola International, Coca-Cola Americas si Bottling Investments Group, de la 1 ianuarie.
Veniturile grupului au scazut cu 0,9%, la 11,04 miliarde de dolari. Livrarile de navete au avansat la nivel mondial cu 4%. mai mult
Marti, 16 Aprilie 2013, ora 15:42
Profitul Coca Cola Hellenic, cel de-al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA ca marime, a scazut anul trecut cu 12%, iar perspectivele vor ramane negative pe fondul austeritatii si somajului ridicat de pe pietele sale principale.
Totusi, cifra de afaceri a crescut cu 3% pana la 7,045 miliarde de euro, chiar daca numarul unitatilor vandute a ramas practic neschimbat la 2.085 milioane unitati.
"Pentru 2013 ne asteptam ca veniturile la dispozitie sa ramana sub presiune, din cauza masurilor de austeritate si nivelului ridicat al somajului, in special pe pietele noastre de baza", a declarat directorul general Dimitris Lois.
Coca-Cola HBC, membra a grupului Coca-Cola Hellenic, este al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial si detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei, dupa ce a inchis unitatea de productie de la Oradea, pentru eficientizarea activitatii. mai mult
Joi, 14 Februarie 2013, ora 14:03
Volumul vanzarilor Coca-Cola Hellenic in Romania a crescut usor in primele noua luni ale anului, iar in trimestrul al treilea avansul a fost mai accelerat, sustinut de conditiile propice din perioada verii, au anuntat, joi, reprezentantii celui mai mare imbuteliator Coca-Cola din Europa.
Veniturile nete ale Coca-Cola Hellenic au avansat cu 3% la noua luni, de la 5,33 miliarde de euro anul trecut la 5,47 miliarde de euro.
"Volumul in Romania a crescut in primele noua luni cu un procentaj scazut de o cifra (sub 5%, n.r.). In trimestrul al treilea, volmul inregistrat in Romania a urcat cu un procentaj ridicat de o cifra (intre 5% si 10%, n.r.)", se arata in raportul Coca-Cola Hellenic.
In trimestrul al treilea al anului trecut, compania Coca-Cola a consemnat in Romania o scadere de sub 5%.
"Rezultatele operationale si conditiile bune privind vremea pe timpul verii, perioada cheie pentru vanzari, au sustinut volumele in trimestrul al treilea", noteaza compania.
La nivel de companie, volumul vanzarilor Coca-Cola a scazut cu 1% in primele noua luni, de la 1,618 miliarde de navete la 1,605 miliarde de navete. Pietele emergente au inregistrat un avans de 3% al volumului, al carui impact a fost, insa, anulat de de scaderile de 5% pe pietele mature si 2% pe cele in dezvoltare.
Coca-Cola Hellenic detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei. mai mult
Joi, 08 Noiembrie 2012, ora 11:19
Coca-Cola Hellenic a avut in primul trimestru pierderi de 29 milioane euro, fata de un rezultat negativ de 8,9 milioane euro in urma cu un an, din cauza conditiilor meteo nefavorabile si a masurilor de austeritate din Europa, care au afectat cererea.
Profitabilitatea companiei, al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial, a fost afectata si de pretul mai mare al zaharului, potrivit unui comunicat al Coca-Cola Hellenic.
"In pofida mediului de afaceri dificil, am crescut sau am mentinut cota de piata in functie de volum, pentru bauturile acidulate. La curs de schimb valutar constant si excluzand impactul hiperinflationist din Belarus, veniturile nete din vanzari, pe naveta, au urcat cu 3%", a declarat pentru Bloomberg directorul general, Dimitris Lois.
Excluzand costul unor masuri de reorganizare, Coca-Cola Hellenic a inregistrat in primul trimestru pierderi de 18,6 milioane euro, in crestere de la o pierdere de 1 milion de euro in urma cu un an.
Compania intentioneaza sa bugeteze in acest an 50 de milioane de euro pentru restructurare, ceea ce va genera economii de 35 de milioane de euro pe an din 2013.
Masurile de reorganizare aplicate anul trecut vor aduce beneficii de circa 40 de milioane de euro in acest an, potrivit comunicatului.
Scadere de 2% a vanzarilor Coca-Cola in T1
Volumul vanzarilor a scazut cu 2% in primul trimestru, la 425 de milioane de navete, din cauza masurilor de austeritate din tari precum Grecia si... mai mult
Joi, 10 Mai 2012, ora 19:02
Lanturile de restaurante KFC si Pizza Hut schimba la nivel local furnizorul de bauturi racoritoare, Pepsi, in favoarea Cola Cola.
KFC si Pizza Hut sunt companii controlate de oamenii de afaceri Gabriel Popoviciu si Radu Dimofte.
Acestia au incheiat un contract cu Coca-Cola HBC Romania in urma caruia imbuteliatorul de bauturi racoritoare va furniza produse pentru cele 64 de restaurante ale retelelor, inlocuind produsele Pepsi, scrie Ziarul Financiar.
Valoarea acordului este estimata la 15-18 milioane de euro pe an, potrivit calculelor sursei citate.
In anul 2011, vanzarile de bauturi in lanturile de restaurante KFC, Pizza Hut si PHD au ajuns la au circa 60 de milioane de euro.
Pepsi ruleaza anual aproape 150 de milioane de euro in Romania.
In toamna anului 2010, PepsiCo si-a integrat cele doua divizii din Romania, beverages (bauturi nonalcoolice - Pepsi, Mirinda si 7 Up) si snacks (Star Foods). Astfel, americanii de la PepsiCo, care detin in Romania imbuteliatorul Pepsi si compania Star Foods, producatorul chipsurilor Lay's, si-a stabilit o singura echipa de management pentru cele doua divizii.
Cele doua entitati fiscale au avut in 2010 afaceri de peste 200 milioane de euro potrivit calculelor facute pe baza datelor existente pe site-ul Ministerului de Finante.
Astfel, firma Quadrant - Amroq Beverages SRL (imbuteliatorul) a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 602,5 mil. lei (143 mil. euro), in scadere cu 11% comparativ cu rezultatele anului... mai mult
Joi, 16 Februarie 2012, ora 08:42
Coca-Cola detine prima pozitie in topul celor mai puternice branduri din Romania, potrivit rezultatelor Brand Community Power Model, studiul derulat de B&P Brandivia si GfK Romania, fiind urmat in clasament de Milka si Jacobs Kronung, pozitiile a patra si a cincea fiind ocupate de Orange si Ariel, informeaza NewsIn."Coca-Cola se dovedeste a fi brandul cu cea mai puternica comunitate in Romania, fiind indeaproape urmat de Milka si Jacobs Kronung.
Majoritatea marcilor din Top 10 activeaza in domeniul bunurilor de larg consum, trei dintre ele fiind marci de rasfat - cafea si ciocolata.
Singurele exceptii sunt principalii jucatori din telecom prezenti pe piata locala - Orange, aflat pe locul 4 si Vodafone, pe pozitia 10", se arata intr-un comunicat al GfK Romania.
Pe locurile 7, 8 si 9 se gasesc in ordine Pepsi, Nivea si Dove.
Marcile din domeniile auto sau financiar reusesc sa se plaseze doar in partea a doua a topului, Dacia fiind brandul cel mai puternic din industria auto (locul 21) si BCR brandul cu cea mai puternica comunitate din sectorul financiar (locul 24).
Singurul brand 100% romanesc prezent in top 10 este Poiana care ocupa locul 6, remarcandu-se fata de Milka printr-un atasament si o identificare cu comunitatea consumatorilor usor mai scazute, avand mai putini admiratori decat Milka si o notorietate mai scazuta a sloganului si a logo-ului.
"Coca-Cola reuseste sa castige o pozitie mai puternica decat Milka si Jacobs Kronung in principal datorita notorietatii... mai mult
Luni, 17 Mai 2010, ora 09:49