Grupul Renault a anuntat joi un plan de dezvoltare a organizatiei sale in jurul marcilor care se grupeaza in patru unitati de afaceri: Renault, Dacia, Alpine si Nouvelles mobilites.
Obiectivul ar fi sa ofere autonomie fiecarei unitati de business. Proiectul isi propune sa creeze o organizatie mai simpla si mai orientata spre rezultate, consolidand in acelasi timp coeziunea, motivatia si sentimentul de apartenenta al echipelor astfel grupate pe marci, arata un comunicat al companiei.
Organizarea in jurul a patru marci puternice face posibila lucrul intr-un mod mai simplu, mai orientat catre piete si clienti, cu spirit de echipa, pentru a obtine cele mai bune rezultate posibile. Aceasta este o parghie esentiala pentru recuperarea grupului, a declarat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
Unitatile de business vor avea conducatori pe Luca de Meo, CEO al grupului, pentru Renault; Denis Le Vot, directorul grupului Regiuni, Vanzari si Marketing, pentru Dacia; Cyril Abiteboul, director general Renault Sport Racing, pentru Alpine si Clotilde Delbos, director general adjunct si director financiar al grupului, pentru Nouvelles mobilites. ...citeste mai departe despre "Grupul Renault se va reorganiza in jurul a patru marci. Dacia va deveni o unitate independenta" pe Ziare.com mai mult
Joi, 03 Septembrie 2020, ora 19:35
Industria auto din Romania vrea sa contribuie la productia de echipamente si produse medicale, precum masti, combinezoane si biocide, si va participa la proiectul de realizare a unui ventilator de respiratie destinat bolnavilor de coronavirus.
"Industria auto are problemele ei specifice. Este o industrie care contribuie mult la PIB-ul Romaniei, dar este o industrie dependenta de industriile din tarile europene, Germania, Franta, Italia. Daca acolo lucrurile sunt oprite, inseamna automat ca si in Romania lucrurile sunt oprite.
Cel mai important lucru care a iesit ieri (miercuri, 1 aprilie 2020 - n.red.) din discutia cu reprezentantii industriei auto este ca acestia, in aceasta perioada, doresc sa contribuie, sa ajute economia romaneasca, sa ajute romanii.
Doresc sa contribuie sa produca materiale esentiale, doresc sa produca masti si au capacitate foarte mare de a produce aceste echipamente, biocide, pentru ca au si o industrie chimica pe orizontala foarte dezvoltata, prin parteneri care sunt furnizori traditionali ai industriei auto. Deci, practic tot ceea ce este nevoie in acest moment - masti, biocide, combinezoane", a anuntat, joi, ministrul Economiei, Virgil Popescu, la Digi24.
Ministrul a adaugat ca reprezentantii industriei auto din Romania vor lua parte la proiectul national pentru realizarea unui ventilator necesar pentru a ajuta respiratia bolnavilor de COVID-19.
"Doresc (cei din industria auto din Romania - n.red.) sa produca in industria auto si,... mai mult
Joi, 02 Aprilie 2020, ora 11:29
Renault a anuntat, vineri, ca va lansa in 2021 primul model electric Dacia. Viitorul model Dacia va fi lansat pe piata europeana in urmatorii doi ani.
Renault va lansa anul acesta noul Twingo Electric, iar in 2021 va urma Dacia "Urban City Car", a anuntat constructorul auto francez odata cu publicarea rezultatelor financiare.
Gama Dacia va include atat un model hibrid, cel mai probabil urmatorul SUV Duster facelift, cat si un model 100% electric.
Accelerarea planurilor are loc in contextul in care incepand cu anul viitor fiecare grup auto din Europa va trebui sa se incadreze intr-o medie de 95 de grame de dioxid de carbon per kilometru la nivel de flota.
Grupul auto francez Renault a anuntat ca a inregistrat o pierdere neta consolidata de 141 milioane de euro in 2019.
Renault si-a stabilit o marja pentru profitul operational de 3-4% in 2020, in scadere de la 4,8% in 2019.
Italianul Luca de Meo, fostul sef al brandului Seat detinut de Volkswagen, va prelua din iulie functia de director general al Renault.
Vezi si: Renault nu exclude posibilitatea de a inchide unele uzine dupa pierderile din 2019 ...citeste mai departe despre "Renault a anuntat ca va lansa in 2021 primul model electric Dacia" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 14 Februarie 2020, ora 16:08
Romania este o tara in care industria auto reprezinta 14% din PIB si 26% din exporturi, iar pentru mine acest lucru inseamna o bijuterie a economiei romanesti, a declarat, joi, intr-o conferinta de specialitate, Christophe Dridi, presedinte director general Dacia si director general Groupe Renault Romania.
"Multi dintre angajatii nostri au fost stagiarii nostri. In 2018 - 2019, un numar de 300 de studenti si masteranzi au ales sa cunoasca mediul de lucru, activitatea, procesele si au castigat o experienta importanta. Recent, Centrul de inovatie si cercetare Renault Bucharest Connected a intrat pe harta economiei cunoasterii. Romania este o tara in care industria auto reprezinta 14% din PIB si 26% din exporturi. Pentru mine, inseamna o bijuterie a economiei romanesti. Mediul economic nu poate creste in lipsa infrastructurii adecvate. Romania este o sursa de competenta", a mentionat Dridi.
Oficialul Dacia si Groupe Renault Romania a punctat, de asemenea, ca, pana in prezent, compania franceza a investit in aproape 9 milioane de ore de formare pentru dezvoltarea competentelor angajatilor.
"Romania se indreapta catre industria 4.0 si noi oferim mijloacele necesare. Facem investitii in cresterea capacitatii de productie, in proiecte noi si echipamente de testare si pentru a creste numarul de furnizori locali. Sunt investitii care, in 20 de ani de la privatizarea Dacia pana in prezent, au ajuns la 3 miliarde de euro. Noi oferim mijloacele necesare, dar, si mai... mai mult
Joi, 25 Iulie 2019, ora 14:08
Dacia ocupa primele trei locuri intr-un top al celor mai ieftine masini de condus in 2018.
Clasamentul intocmit de britanicii de la Pence Per Mile (PPM) a luat in calcul pretul de achizitie si cheltuielile cu asigurarile, taxele de drum, service-ul auto, consumul de combustibil si chiar deprecierea marcii dupa 3 ani si 30.000 de mile parcurse.
Astfel, primul loc e ocupat de modelul Dacia Duster 1.6 SCe si 115 cai putere, cu un cost pe mila parcursa de doar 20.63 penny, anunta Automotive World.
Dacia Duster nu e doar cel mai ieftin SUV disponibil pe piata din Marea Britanie, dar si cel mai ieftin vehicul de condus in anul 2018, remarca sursa citata.
In urma cu o luna, italienii de la Motorbox au facut si ei un calcul pe o durata de 10 mii de kilometri si care a tinut cont de: pretul de achizitie, consumul de combustibil, revizii, asigurare si chiar uzura anvelopelor.
Castigatoarea acelui test a iesit versiunea diesel 1.5 dCi de 90 cai putere, in varianta 4x2, cu un cost pe kilometru de 0.48 euro.
Vezi si: Cat costa un kilometru parcurs cu Dacia Duster
Sandero si Logan MCV sunt si ele in top
Aceeasi suma (20.63 penny) trebuie scoasa din buzunar si pentru o mila petrecuta la volanul urmatorului model de pe lista celor de la PPM, Dacia Sandero 1.0 SCe.
In timp ce pozitia a treia e ocupata de Dacia Logan MCV 1.2, cu un cost pe mila parcursa de 24.03 penny.
"Ma bucur sa vad ca masinile noastre sunt accesibile in fiecare zi, nu doar la momentul... mai mult
Marti, 20 Martie 2018, ora 12:58
Jurnalistii britanici au realizat un test comparativ aproape ireal, intre Dacia Logan MCV si Mercedes-AMG E63 S, o masina cu 100 de mii de euro mai scumpa.
Britanicii de la CarWow au vrut sa afle cum se descurca masina construita la Mioveni in fata unui model dintr-o alta lume si au realizat astfel un test in mai multe etape.
In prima faza, ambele masini s-au intrecut de la zero pe un traseu de 400 de metri. Mercedesul a avut nevoie de 11.2 secunde pentru a incheia cursa, in timp ce Dacia Logan MCV de 18 secunde.
"Dumnezeule, nici nu am mai vazut Mercedesul", a comentat Matt, autorul testului, care in aceasta proba s-a aflat la volanul Daciei Logan MCV.
Apoi, a urmat un test ce a dorit sa-i ofere mai multe sanse Loganului. Intr-o cursa de urmarire, Loganul a trecut pe langa Mercedes la o viteza de 112 km/h, dar a fost ajuns din urma in 12.8 secunde. Asta in conditiile in care Mercedesul a pornit de la zero.
In a treia proba a testului, britanicii au vrut sa afle care este viteza maxima atinsa in 20 de secunde. Dacia a ajuns la 125 km/h, iar Mercedesul la 265 km/h.
Chiar daca Mercedesul a castigat clar probele, diferentele nu sunt insa totusi atat de mari avand in vedere si pretul, remarca jurnalistii britanici.
A urmat o proba in care s-au testat si franele celor doua modele, iar Dacia Logan MCV s-a oprit mult mai greu.
"Dacia este mai usoara, dar franele sunt mult mai slabe. Dumnezeule, distanta de o masina intre cele doua!", a afirmat Matt dupa... mai mult
Luni, 04 Decembrie 2017, ora 10:08
Jurnalistii francezi considera ca Dacia a reusit sa dea o adevarata lectie pe piata auto si sa stabileasca un trend.
Dacia a fost printre primele branduri care au comercializat masini low cost, iar la un deceniu distanta rezultatele sunt excelente, noteaza publicatia franceza Boursorama.
Rezultatele Dacia sunt privite ca o adevarata lectie, in conditiile in care in 2004, cand seful Renault, Louis Schwitzer, anunta noile modificari toata lumea era sceptica.
Dacia lanseaza un model nou: cum arata masina de 5.000 de euro (Foto)
"Majoritatea observatorilor erau sceptici in 2004. Cu toate acestea, la scurt timp dupa lansarea in Romania, atentia pe care acest sedan (Dacia Logan - n.red.) a suscitat-o marelui public a impins repede Renault sa il comercializeze in intreaga Europa. La zece ani distanta, vedem ca aceasta strategie incepe sa-si merite banii, iar filiala romaneasca a Renault-Nissan permite grupului ...citeste mai departe despre "Presa franceza, despre lectia data de Dacia pe piata auto" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 01 Aprilie 2015, ora 10:15
Vanzarile globale de autovehicule sub brandul Dacia ale grupului Renault au crescut cu 24,3% in primele sase luni, la 263.110 unitati, asigurand in cea mai mare parte din avansul de 4,7%, la 1,37 milioane de masini, al producatorului auto francez.
Vanzarile de autoturisme ale Dacia au crescut cu 22,7%, la 245.553 unitati, iar cele de autovehicule comerciale usoare au urcat cu 52,9%, la 17.557 unitati, se arata intr-un comunicat al grupului francez.
Numarul de masini (autoturisme si autovehicule comerciale usoare) comercializate sub brand Renault a stagnat la 1,063 milioane de masini, iar vanzarile sub brand Renault Samsung Motors au urcat cu 33%, la 38.770 unitati, potrivit Mediafax.
Vanzarile Dacia au intrecut cu 18% media pietei europene
In Europa, vanzarile grupului francez au avansat cu 18%, de aproape trei ori mai rapid decat piata, la 776.236 autovehicule.
Livrarile au crescut semnificativ aproape in toate tarile europene. Cel mai puternic avans a fost consemnat in Portugalia - de 68%, Marea Britanie - de 65%, Irlanda - 52%, Spania - 35% si tarile nordice - 37%.
Vanzarile grupului din afara Europei au scazut cu 9%, la 589.182 unitati, ca urmare a dificultatilor economice si financiare din principalele piete emergente ale Renault. Producatorul francez noteaza ca, in pofida contextului dificil, a castigat cota de piata in regiunile Eurasia si America Latina.
"In prima jumatate din 2014, vanzarile sub brand Renault din Europa au crescut, sustinute... mai mult
Luni, 07 Iulie 2014, ora 12:17
Brandul romanesc, care cunoaste in prezent cea mai puternica crestere a vanzarilor in Uniunea Europeana, nu a fost niciodata destinat acestei piete.
Dacia, divizia low-cost a constructorului auto francez Renault, vinde masini cu adevarat ieftine. In unele cazuri, sunt chiar cu 50% mai ieftine decat modelele similare oferite de companiile rivale.
In Europa lovita de recesiune, Dacia face performanta. In primele sase luni ale anului, compania a vandut 141.278 de unitati in Uniunea Europeana, cu 17,6% mai multe decat in perioada corespunzatoare din anul precedent.
Aceasta reprezinta cea mai mare crestere procentuala a vanzarilor din Europa si un rezultat impresionant pentru o piata care a scazut cu 6,6% in perioada mentionata, potrivit datelor Asociatiei Europene a Producatorilor Auto.
Citeste mai multe despre Dacia fascineaza: Cum si-a schimbat destinul si a cucerit "din greseala" Europa pe Ziare.com mai mult
Sambata, 14 Septembrie 2013, ora 14:10