Volkswagen AG si Federatia Asociatiilor de Consumatori din Germania (VZBV) au ajuns la un acord cuprinzator in primul proces colectiv din Germania, in care grupul auto este acuzat de manipularea emisiilor (Dieselgate), a anuntat vineri Tribunalul din Brunswick, transmit DPA, Reuters si Bloomberg.
VW a acceptat sa plateasca 830 de milioane de euro (920 milioane de dolari), ca parte a intelegerii, a anuntat compania germana.
Cei 830 milioane de euro vor fi impartiti intre cei aproximativ 260.000 de soferi care au dat VW in judecata. Suma exacta va depinde de model si de anul de fabricatie al masinii.
Acordul reprezinta "o solutionare corecta si verificabila". "VW va face acum tot ce-i sta in putere pentru a oferi si a efectua plati exceptionale cat mai curand posibil", a afirmat seful Departamentului juridic, Hiltrud Werner.
Volkswagen a recunoscut in 2015 ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Pana acum, scandalul a costat producatorul auto german aproximativ 30 de miliarde de dolari.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania. mai mult
Vineri, 28 Februarie 2020, ora 16:45
Grupul german Volkswagen AG este pregatit sa accepte un compromis in problema reconfigurarii sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel si sa ofere subventii suplimentare soferilor pentru a schimba masinile mai vechi cu altele mai noi, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Volkswagen respinge insa propunerea conform careia producatorii auto trebuie sa rascumpere vehiculele diesel mai vechi, sustin sursele.
Reprezentantii Volkswagen nu au dorit sa comenteze informatia.
Olaf Scholz, ministrul german de Finante, a avertizat producatorii auto a nu trebuie sa se bazeze pe sprijinul statului in privinta actualizarii costisitoare a sistemului hardware.
"Nu cred ca este o problema care sa aiba legatura cu fondurile publice", a declarat pentru DPA Olaf Scholz, care este si vicecancelar.
Acesta a apreciat ca este de preferat o reconfigurare a sistemului hardware in loc de interzicerea vehiculelor echipate cu motoare diesel, care ar afecta "modul de viata a milioane de cetateni".
Si ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a afirmat ca planul sau de a lupta impotriva poluarii in orase, prin reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, nu implica folosirea banilor platitorilor de taxe sau a proprietarilor de masini.
"Conceptia mea actuala este ca nu vom apela la banii contribuabililor sau ai proprietarilor de masini. Aceasta inseamna ca producatorii auto... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2018, ora 13:17
Directorul executiv al constructorului auto german Audi, Rupert Stadler, a fost arestat intr-o ancheta privind scandalul noxelor, dupa ce, saptamana trecuta, locuinta acestuia a fost perchezitionata pentru dovezi privind falsificarea testelor de emisii poluante.
Un purtator de cuvant al companiei Volkswagen, care detine Audi, a confirmat ca Stadler a fost arestat luni, transmite BBC.
Procurorii din Munchen sustin ca au cerut arestarea (decisa de un judecator) din cauza riscului ca Stadler sa incerce sa distruga dovezi.
Compania Audi a fost, de asemenea, implicata in scandalul emisiilor care a afectat VW inca din 2015.
Luna trecuta, Audi a recunoscut ca 60.000 de masini A6 si A7 cu motoare diesel au probleme de emisie.
Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.
Influentarea rezultatelor testelor de poluare a permis ca aproape 580.000 de vehicule diesel VW, comercializate din 2009, sa emita pana la de 40 de ori mai multe noxe decat normele legale.
VW a recunoscut instalarea softurilor legale pe automobilele diesel in septembrie 2015.
Acum Volkswagen trebuie sa achite daune de aproape 15 miliarde de dolari in SUA. In plus, VW va achita o amenda civila de 1,5 miliarde de dolari si o amenda penala de 2,8 miliarde de dolari.
Citeste si:... mai mult
Luni, 18 Iunie 2018, ora 13:25
Procuratura din Germania a impus Volkswagen o amenda de 1,2 miliarde de dolari in scandalul emisiilor, aceasta fiind una dintre cele mai mari amenzi aplicata vreodata unei companii germane.
Amenda a fost anuntata miercuri de catre procuratura si de catre Volkswagen, iar grupul auto a exprimat speranta ca astfel sa fie intoarsa o noua pagina in cazul manipularii rezultatelor testelor de poluare ale vehiculelor diesel, transmite CNN.
"Este una dintre cele mai mari amenzi impusa vreodata unei companii din Germania", se arata intr-un comunicat al procuraturii.
Producatorul auto a precizat ca a acceptat plata acestei amenzi.
"Volkswagen a acceptat amenda si nu va face apel impotriva acesteia. In acest fel, Volkswagen isi recunoaste responsabilitatea pentru criza diesel", potrivit unui comunicat al grupului.
Scandalul manipularii testelor de poluare ale vehiculelor diesel a izbucnit in 2015, cand Volkswagen a recunoscut in Statele Unite ca a instalat pe acestea software-uri ilegale pentru a reduce emisiile in timpul testelor.
Citeste si Scandalul diesel e departe de a fi rezolvat. In ce stare e ancheta si care e situatia pentru fiecare producator auto vizat ...citeste mai departe despre "Grupul Volkswagen a fost amendat cu 1,2 miliarde de dolari in scandalul emisiilor" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 13 Iunie 2018, ora 20:04
Seful Volkswagen AG, Matthias Mueller, a luat parte in urma cu zece ani la o discutie cu inginerii grupului german, in urma careia a inceput utilizarea unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, se arata in documentele prezentate de procurorul general al statului New York, Eric Schneiderman.
Director de proiect la Audi in 2006, Matthias Mueller a fost informat de dificultatile cu care se confruntau in SUA inginerii companiei la unele branduri le lux ale WV pentru a indeplini reglementarile stricte privind emisiile de oxid de azot, se arata in plangerea inaintata de Eric Schneiderman, transmit Financial Times (FT) si Reuters.
Problema a fost rezolvata prin instalarea softului care falsifica rezultatele testelor antipoluare la vehiculele produse de grupul german, o decizie care nu a fost adusa la cunostinta opiniei publice pana in septembrie 2015, cand a inceput scandalul emisiilor.
In documente se arata ca in august 2015 angajatii VW ...citeste mai departe despre "Autoritatile SUA sustin ca seful Volkswagen stia de problema emisiilor inca din 2006" pe Ziare.com mai mult
Marti, 19 Iulie 2016, ora 22:39
Volkswagen va prezenta in aceasta luna un plan de 10 miliarde de dolari pentru rezolvarea problemei celor o jumatate de milion de automobile diesel din SUA ale caror emisii depasesc nivelul admis, sau pentru scoaterea lor din circulatie.
Grupul german asteapta inca acordul autoritatilor de reglementare pentru solutia tehnica, a declarat o persoana apropiata discutiilor, citata de Bloomberg.
Circa 6,5 miliarde de dolari vor merge la proprietarii de masini si 3,5 miliarde de dolari la guvernul SUA si autoritatea de reglementare din California, a spus sursa.
Pentru ca Agentia pentru Protectia Mediului din SUA si Comisia pentru Resursa Aerului din California nu au aprobat propunerile VW, acordul include deocamdata o optiune pentru ca proprietarii vehiculelor afectate sa solicite remedierea acestora, dar nu exista un termen sau o garantie ca solutia va fi aprobata.
Avocatii proprietarilor de masini urmeaza sa prezinte acordul propus unui judecator federal din San Francisco care ...citeste mai departe despre "Volkswagen pregateste 10 miliarde de dolari ca sa stinga scandalul emisiilor in SUA" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 19 Iunie 2016, ora 23:08
500.000 de clienti Volkswagen din Statele Unite, care detin masini diesel cu motoare de 2 litri, pot beneficia de programul de rascumparare a acestora, a anuntat compania germana.
Masura va fi luata pentru a rezolva o parte din scandalul emisiilor de noxe in care s-a scufundat producatorul german inca din septembrie 2015. Agentia Reuters afirma ca aceasta solutie a fost inaintata pe 21 aprilie de reprezentantii Volkswagen catre un judecator federal.
Spalarea obrazului
Scandalul trisarii testelor oficiale de poluare la masinile diesel ale concernului auto german a afectat aproape 600.000 de masini din Statele Unite si alte peste 10 milioane la nivel global.
Doar 500.000 de americani vor benficia insa de programul de rascumparare initiat de companie, in lista intrand posesorii modelelor Jetta sedan, Golf compact si Audi A3 vandute in perioada 2009-2015.
Pe bursa americana, pretul actiunilor Volkswagen a crescut cu 6% de la aflarea vestii, atingand valoarea de 30,95 USD per actiune.
La alegere
Programul de rascumparare se va derula pe perioada urmatorilor 2 ani, sustin surse din interiorul companiei, proprietarilor de masini cu probleme la nivelul noxelor emise oferindu-li-se varianta platii in bani pentru automobile sau cea a rezolvarii problemelor la softul inselator care a stat in spatele fraudei comise de compania germana.
Clientii vor beneficia si de plati compensatorii, parti implicate in negocierile dintre producator si autoritatile americane... mai mult
Vineri, 22 Aprilie 2016, ora 10:26
Matthias Mueller, seful grupului Volkswagen, se va intalni saptamana viitoare cu Gina McCarthy, administratorul Agentiei pentru Protectia Mediului din SUA (EPA), pe fondul negocierilor care se desfasoara intre VW si EPA pentru ca acele aproape 600.000 de vehicule diesel implicate in scandalul emisiilor sa respecte normele de poluare.
Luni, Departamentul american al Justitiei si-a anuntat intentia de a cere despagubiri companiei germane pentru instalarea ilegala a unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
DieselGate continua: SUA dau in judecata Volkswagen - gupul auto ar putea plati daune uriase (Video)
De asemenea, EPA a anuntat ca propunerile inaintate pana acum de VW in privinta tehnicilor care vor permite automobilelor sa indeplineasca integral cerintele autoritatilor de reglementare sunt inadecvate, transmit Bloomberg si Reuters.
Intalnirea din 13 ianuarie a fost ceruta de reprezentantii Volkswagen. Va fi prima vizita oficiala a ...citeste mai departe despre "Volkswagen incearca sa rezolve problemele legate de scandalul emisiilor - seful companiei merge in SUA" pe Ziare.com mai mult
Joi, 07 Ianuarie 2016, ora 22:27
Noul director executiv al Volkswagen, Herbert Diess, a cerut scuze pentru scandalul emisiilor poluante, miercuri, la un show auto de la Tokyo. In plus, acesta a promis ca va recastiga increderea clientilor si a anuntat ca producatorul auto va amana lansarea unei masini cu motor diesel in Japonia.
Seful Volkswagen Japonia, Sven Stein, care a aparut la reprezentanta companiei inaintea lui Diess, a cerut iertare pentru scandal in stilul japonez, aplecandu-se in fata pret de cateva secunde, informeaza CNBC.
Volkswagen vrea sa le inchida gura clientilor inselati cu reduceri la modele mai noi (Video)
Diess nu a facut nicio plecaciune, dar a cerut si el scuze in numele companiei. "In numele intregii companii, as vrea sa va cer scuze", a declarat acesta, spunand ca prioritatea Volkswagen este acum sa rezolve problema, sa afle ce s-a intamplat si sa se asigure ca ...citeste mai departe despre "Seful Volkswagen cere scuze pentru scandalul emisiilor: O veste proasta si multe promisiuni" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 28 Octombrie 2015, ora 15:33