Domeniul media advertising se stabilizeaza rapid in segmentul retelelor de socializare cel mai frecventate, beneficiind de avantajul costurilor reduse pentru promovarea unor produse.
Beyonce si-a promovat ultimul album prin intermediul Facebook fara sa scoata un ban din buzunar, iar metoda ei a incurajat o tanara producatoare de cosmetice sa isi lanseze intreaga linie de produse prin Instagram.
Dedicat in special pasionatilor de fotografie, Instagram s-a dovedit mediul perfect de propagare a mesajului publicitar pentru gama "Glossier" lansata de Emily Weiss. Tanara de 29 de ani si-a construit cu rabdare o retea personala de 75.000 de prieteni, in timp ce contul "Into the Gloss" al site-ului ei a depasit cifra de 186.000 de vizitatori constanti.
Abia atunci, Emily Weiss a considerat oportun sa posteze in cele doua conturi Instagram 125 de fotografii de prezentare a produselor cosmetice "Glossier"."Toata lumea din jurul meu, indiferent de varsta sau profesie, intra pe Instagram de cel putin trei ori pe zi", a justificat Weiss decizia ei in fata reporterilor de la Wall Stret Journal.
Aparentele insala
Cu toate acestea, promovarea noii linii de produse cosmetice ascunde in spatele lejeritatii aparente a metodei de advertising 10 luni de munca pentru a asigura o propagare rapida si corecta a mesajului in doar cateva saptamani. Din intregul set de fotografii, doar ultimele iti arata produsul efectiv, in vreme ce restul se axeaza pe logouri amuzante si... mai mult
Joi, 09 Octombrie 2014, ora 08:35
Renuntarea la retelele de socializare sau cat mai putin timp petrecut in fata computerului pot avea ca beneficii atat obtinerea unui loc de munca mai bun, cat si posibilitatea de a face exercitii fizice si de a petrece mai mult timp in aer liber, spun specialistii citati de Forbes.
Acestia ofera cel putin trei motive pentru care, considera ei, ar fi bine sa renuntati, cel putin pentru o perioada, la a mai utiliza site-urile de socializare in 2013.
Renuntarea la aceste retele de socializare afecteaza respectul de sine, spun psihologii. Un studiu britanic realizat recent a demonstrat ca peste 50% dintre utilizatorii retelelor de socializare au apreciat ca aceasta activitate le-a afectat negativ viata personala.
Mai exact, ei au observat ca respectul de sine le-a fost stirbit prin compararea cu prietenii de pe Facebook sau Twitter. Desi pare banal, sentimentul de frustrare legat de realizarile colegilor sau prietenilor de pe retelele de socializare isi pune amprenta asupra psihicului, chiar daca majoritatea celor implicati nu o recunosc. In plus, un obicei foarte nesanatos pentru respectul de sine este spionarea fostului iubit sau a fostei iubite prin intermediul retelelor de socializare.
Social media este un spatiu propice dezvoltarii comportamentului neadecvat - prietenii cu persoane nepotrivite, dar si "schingiuiri" ale exprimarii corecte sunt numai doua dintre neregulile care se pot petrece in cazul in care se acorda prea multa atentie retelelor de... mai mult
Duminica, 30 Decembrie 2012, ora 12:33
Facebook domina traficul retelelor sociale la nivel mondial. Strategul in social media, Vincenzo Cosenza a identificat cele mai populare retele sociale utilizate pe glob, cu ajutorul unor site-uri de monitorizare precum Alexa sau Google Trends si a realizat o harta a traficului retelelor sociale.
Concluziile analizei arata ca Facebook, cu cei peste 845 milioane de utilizatori activi, este cea mai populara retea de socializare, dintr-un top de 126 de site-uri, din 137 de tari analizate, printre care se numara USA, Australia, Japonia, Marea Britanie, Canada, Brazilia sau India, scrie Mashable.
Desi Facebook isi are radacinile in SUA, unde exista si 222 milioane de utilizatori, Europa este continetul cu cei mai multi utilizatori: 232 milioane.
Cu toate acestea, Facebook nu este "number one" si in Rusia, China, Vietnam sau Letonia.
"Daca ne uitam cu atentie, observam ca batalia cea mare se da pentru locul doi, intre Twitter si LinkedIn sau, mai ales in Europa, intre Badoo si Twitter", considera Cosenza. Acesta mai remarca faptul ca reteaua de socializare Google+ nu este monitorizata de Google Trends.
mai mult
Miercuri, 13 Iunie 2012, ora 08:46
Retele de socializare ne ocupa tot mai mult timp din viata: la fiecare 60 de secunde, doua milioane de video-uri sunt vizualizate pe YouTube, 700.000 de mesaje sunt trimise pe Facebook, 175.000 de tweet-uri sunt lansate in eter, iar 2.000 de check-in-uri pe Forsquare spun lumii unde anume ne aflam.
Un minut este suficient pentru "cetatenii" retelelor sociale sa inunde Internetul cu actualizari si poze, scrie VentureBeat.
Social Jumpstart, o companie de analiza pentru afacerile mici, a creat un "infografic" impreuna cu VentureBeat, reusind sa surprinda ce inseamna cantitativ retelele de socializare si aplicatiile web.
Un lucru e clar: social media a preluat controlul lumii.
Cat de inteligent ne folosim cele 1.440 de minute pe zi, ramane o intrebare fara un raspuns concret.
Infografic: VentureBeat mai mult
Duminica, 26 Februarie 2012, ora 14:14
Aproximativ 63% dintre copiii romani cu varste intre 13 si 16 ani si 29% dintre cei intre 9 si 12 ani au profil pe un site de socializare, potrivit unui studiu european, care arata ca tinerii din Romania sunt fruntasi la folosirea Hi5, potrivit Mediafax. Conform unui sondaj realizat pentru Comisia Europeana si publicat luni, in UE, 77% dintre copiii cu varste intre 13 si 16 ani si 38% dintre cei cu varste intre 9 si 12 ani au un profil pe un site de socializare in retea.
Datele arata ca, in Romania, 63% dintre adolescentii cu varste intre 13 si 16 ani si 29 % dintre cei cu varsta intre 9 si 12 ani au profil pe un site de socializare.
Un sfert dintre copiii care utilizeaza site-uri precum Facebook, Hyves, Tuenti, Nasza-Klasa SchuelerVZ, Hi5, Iwiw sau Myvip afirma insa ca profilul lor este "public", ceea ce inseamna ca poate fi vazut de oricine, iar multi dintre ei isi afiseaza adresa si/sau numarul de telefon, potrivit studiului realizat de EUKidsOnline pentru Comisia Europeana.
Studiul arata ca Facebook este reteaua de socializare preferata de tinerii cu varste intre 9 si 16 ani la nivelul UE, cu o medie de 57%. Tinerii romani nu par insa, potrivit studiului, atrasi in mod special de Facebook, doar 25% dintre ei declarand ca au profil pe aceasta retea de socializare.
Procentul este mult mai mare in tari precum Cipru (98%); Italia (94%), Grecia (93%), Franta(87%), Cehia(91%), Marea Britanie (87%), Danemarca (85%), Suedia (73%), Austria (75%), Bulgaria(72%) sau Belgia... mai mult
Luni, 18 Aprilie 2011, ora 23:32
Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, mizeaza din nou pe Internet si pe retelele de socializare pentru a ramane la Casa Alba in 2012, dupa modelul pariului castigator din campania "Web 2.0" din 2008, potrivit Mediafax.Departe de o alocutiune solemna sau de o conferinta de presa clasica, Obama si-a anuntat candidatura pentru un al doilea mandat, luni dimineata, printr-un mesaj adresat celor 7,28 de milioane de abonati ai contului @barackobama pe Twitter, o actualizare a statutului pe pagina sa de Facebook (19 milioane de fani) si un mesaj electronic.
Toate mentionau sloganul "are you in?" si trimiteau la site-ul de Internet BarackObama.com care nu a fost niciodata dezactivat de la victoria din noiembrie 2008. Acest site actualizat invita la efectuarea de donatii si ofera deja spre vanzare obiecte promotionale ca autocolante, tricouri si picioare.
In afara de logo, noua campanie a lui Obama a retinut de la cea din 2008 litera "O" ce incercuieste un rasarit de soare. Dar de aceasta data, litera este integrata in "0" de la "2012".
O aplicatie Facebook le permite membrilor retelei sociale sa lase un mesaj de sustinere a candidaturii lui Obama si sa invite apropiatii sa faca acelasi lucru.
"O, da, raspund prezent!", a scris o sustinatoare a lui Obama, Debra Wilhoite. "Bineinteles, sunt sigura, asa cum eram si in 2008", a comentat o alta utilizatoare, Elizabeth Boergert.
Campania Obama a difuzat pe site-ul YouTube un filmulet in care presedintele-candidat nu apare, dar care... mai mult
Marti, 05 Aprilie 2011, ora 23:57
Microsoft Romania va angaja anul acesta 100-110 persoane, majoritatea dintre acestea urmand sa fie selectate prin intermediul retelelor de socializare, a declarat country HR Lead al companiei, Cosmin Bordea, citat de Mediafax."Anul trecut am angajat 80 de persoane pentru Romania si alte 20 pentru centrele regionale din afara, in special in Statele Unite si Danemarca.
Anul acesta vrem sa crestem numarul angajarilor pentru Romania cu 20-30 de pozitii", a spus Bordea dupa seminarul "Perspective pentru HR in 2011", organizat de Ziarul Financiar.
El a adaugat ca Microsoft angajeaza persoane pe pozitii diverse, de la ingineri la top management.
"Procesul de angajare a inceput deja, iar pentru multe dintre pozitii apelam la retelele sociale, precum Facebook si Twitter.
Pentru restul, respectiv pozitiile de management apelam la serviciile companiilor de executive search", a afirmat Bordea.
Bordea a adaugat ca o metoda de retinere a personalului in companie este oferirea de actiuni tuturor angajatilor. mai mult
Miercuri, 23 Martie 2011, ora 13:38
Facebook a angajat un director al Google, Amin Zoufonoun, care sa conduca fuziunile si achizitiile operatorului celei mai mari retele de socializare din lume, care are un interes crescut pentru astfel de tranzactii, potrivit Mediafax. Pana in prezent, achizitiile Facebook s-au limitat la cumpararea unor companii mici, interesante mai mult pentru talentul ingineresc decat pentru produse.
"In timp se asteapta la tranzactii tot mai mari. In mod sigur detin resursele pentru astfel de operatiuni", a declarat o sursa apropiata situatiei.
Facebook, aflata in proprietate privata, a obtinut recent 1,5 miliarde de dolari de la investitori precum Goldman Sachs si Digital Sky Technologies, precum si printr-o oferta privata catre investitori din strainatate, care a evaluat compania la circa 50 de miliarde de dolari.
La inceputul lunii martie, compania de investitii General Atlantic a cumparat o participatie la Facebook, intr-o tranzactie care a conferit companiei o valoare de 65 de miliarde de dolari.
Zoufonoun a lucrat la Google din 2003 si detinea functia de director pentru dezvoltare corporatista. mai mult
Luni, 14 Martie 2011, ora 22:30
Unii spun ca retelele de socializare, precum Twitter si Facebook sunt o pierdere de timp, iar altii le considera un mod de distractie. Insa exista persoane ale caror vieti au fost salvate datorita acestor inovatii-minune.Este cazul unei femei, care a reusit sa fie salvata din mainile hotilor, dupa ce a postat un mesaj pe Facebook in care preciza ca mai multi talhari sunt in casa ei si vor s a o jefuiasca. Un alt caz este cel al unui barbat care a fost ajutat de catre echipele de salvare dupa ce a scris pe Twitter ca are nevoie de ajutor, in urma unui incident in care s-a ranit si s-a pierdut in padure.
Cei de la Mothe Nature Network prezinta cateva cazuri in care un simplu mesaj postat pe Facebook sau Twitter a salvat vieti omenesti aflate in pericol.
Ceea ce trebuia sa fie un moment de relaxare si distractie s-a transformat intr-un cosmar pentru doi tineri de 29 de ani, plecati in excursie in Alpii elvetieni. Este vorba de Rob Williams si Jason Tavaria care au avut ghinionul sa se piarda de grup din cauza unui viscol puternic. Incidentul a avut loc in martie 2009, iar pentru a da de urma loc, ceilalti membri ai grupului au avut inspirata idee sa apeleze la Twitter. Astfel, ei au putut obtine numerele de telefon ale celor disparuti. Jason Tavaria a reusit sa fie contactat, iar dupa ce a folosit aplicatia Google Maps, a putut da date concrete salvatorilor despre locul unde se afla. Din nefericire, Rob Williams a cazut de pe o stanca intr-o prapastie si nu a mai... mai mult
Duminica, 13 Februarie 2011, ora 00:24