Omul de afaceri Florin Pogonaru a incheiat un acord cu reteaua de hipermarketuri Carrefour pentru un spatiu de circa 10.000 de metri patrati in cadrul centrului comercial pe care vrea sa-l construiasca langa Obor prin intermediul firmei Prodplast Imobiliare.
Prodplast Imobiliare, firma detinuta indirect de Pogonaru, a semnat recent un contract de inchiriere cu Carrefour Romania pentru o suprafata minima de 10.000 metri patrati, cu o durata de cel putin 15 ani si o valoare a chirei "care a fost negociata pe baza celor mai bune oferte de piata si a chiriilor din zona pentru imobile cu aceeasi destinatie", potrivit datelor Prodplast.
Centrul comercial, denumit Veranda Shopping Center, va avea o suprafata de circa 25.000 de metri patrati si urmeaza sa fie dezvoltat pe strada Ziduri Mosi, in zona Pietei Obor, pe fostul amplasament al fabricii de mase plastice Prodplast, care a fost relocata.
Prodplast Imobiliare a desemnat firma CBRE Romania pentru inchirierea spatiilor din centrul comercial si a angajat firma Barsine Investitii pentru managementul de proiect si alte servicii conexe in vederea realizarii investitiei.
Reprezentantii CBRE Romania au anuntat marti ca a preluat mandatul exclusiv de reprezentare a centrului Veranda Shopping Center, insa contactati de MEDIAFAX nu au oferit mai multe detalii despre proiect.
De proiectarea centrului comercial se vor ocupa firmele Chapman Taylor Romania si B23T Architecture &Design Services.
Prodplast Imobiliare a... mai mult
Miercuri, 02 Aprilie 2014, ora 17:08
Vanzarile grupului francez Carrefour in Romania, unde detine o retea de 165 de hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate, au revenit anul trecut la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, inregistrand o crestere cu 2% fata de 2012.
In 2008, ultimul an de boom al economiei romanesti, Carrefour Romania inregistra o crestere cu 37% a vanzarilor, la 1 miliard de euro, de la 728 milioane euro in 2007. Ulterior, compania a avut doi de scaderi, cu un minim de 930 milioane euro in 2010, dupa care vanzarile au revenit pe crestere usoara, pana la 955 milioane euro in 2011 si 986 milioane euro in 2012, potrivit datelor prezentate anterior de retailer.
Vanzarile sunt raportate fara TVA.
In 2013, Carrefour a mizat pe extinderea retelei de magazine de proximitate Express, deschizand 38 de unitati noi. Compania a mai deschis anul trecut un hipermarket, 13 supermarketuri Market si un magazin online.
In prezent, Carrefour opereaza in Romania patru formate de magazine, cu un total de 165 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 61 magazine de proximitate Express si un magazin online.
In decembrie anul trecut, Tribunalul Bucuresti a aprobat cererea de intrare in insolventa a Carrefour Romania din partea unui furnizor care avea de recuperat de la retailer o datorie de circa 800.000 de lei. Ulterior, in ianuarie, Carrefour a obtinut in instanta suspendarea temporara a procedurii de intrare in insolventa.
Grupul francez deruleaza... mai mult
Miercuri, 05 Martie 2014, ora 18:18
Cu toate ca vanzarile au luat-o pe o panta descendenta, retelele de super si hipermarketuri continua sa se extinda agresiv. Bugetele alocate pentru deschiderea de noi magazine in 2011 sunt uriase, iar retailerii raman cei mai importanti investitori din real estate. Ii paste pe acestia soarta retelelor de electronice si electrocasnice care s-au extins pana au plesnit?In anii de glorie, Flanco si Altex, doi dintre cei mai importanti retaileri de electronice si electrocasnice, deschideau noi magazine la foc automat. Nu exista luna in care sa nu fie anuntata inaugurarea unui nou spatiu comercial. Domo, al treilea concurent important, a avut o strategie mult mai cuminte. In 2009, cand consumul s-a oprit, primii doi au inceput sa anunte intrarea in insolventa, inchiderea de magazine, pierderi financiare etc. Domo nu s-a lovit de astfel de probleme.
Strategia de extindere exploziva a retailerilor se baza pe o crestere sau cel putin o stagnare a pietei. Iar cel mai important lucru era sa fii prezent in cat mai multe orase si sa ai mai multe magazine decat concurenta. Cine se astepta ca romanii sa nu-si mai cupere LCD-uri sau combine frigorifice?
Aceasta piata poate fi comparata foarte usor si cu cea alimentara. Cine nu are langa casa un Carrefour, Cora, Selgros sau Kaufland? Lanturile de hiper si supermarketuri s-au extins agresiv. Problema este ca aceasta extindere continua si dupa primele rezultate in scadere inregistrate de aceste nume pentru prima data de cand au intrat in... mai mult
Marti, 17 Mai 2011, ora 16:08