Mutatia radicala in materie de moda casual a generatiei nascuta intre 1977 si 2000 supune la test industria de retail haine din intreaga lume. Iesiti din sabloanele adoptate de catre parintii si fratii lor mai mari, tinerii "milenaristi" cum sunt numiti cei cu varsta intre 15-37 de ani sunt dispusi sa cheltuie mai mult pentru un look personal. Iar gusturile lor creaza brese largi in randul retailerilor de haine, obisnuiti cu sablonizarea indivizilor din clasa medie de acum doua decenii si mai bine.
"Nu cumpar orbeste ceea ce este expus in magazine. Nu vreau sa port un singur brand. Nu am de gand sa devin un stereotip", isi explica strategia de shopping Alison LePard, o studenta de 19 ani din Wellesley, Massachusetts. Ca ea mai sunt inca 80 de milioane de cumparatori americani aflati in cautarea unei identitati vestimentare proprii. Iar pretentiile acestora pun in dificultate marile magazine de haine de pe continentul nord-american, observa reporterii agentiei Reuters.
Afirmarea identitatii costa
Studiile de piata efectuate pana acum indica o tendinta din partea generatiei milenariste de a aloca sume mai mari pentru definirea identitatii prin intermediul hainelor si accesoriilor. Barbatii noului mileniu cheltuiesc de doua ori mai multi bani pe creionarea unui stil propriu decat o faceau predecesorii lor, in timp ce femeile aduc venit cu o treime mai mare in piata, fata de bugetul risipit in acelasi scop de memele lor. Valoarea integrala a pietii de retail de haine... mai mult
Miercuri, 10 Septembrie 2014, ora 16:00