Uniunea Europeana a acuzat marti Amazon ca afecteaza concurenta pe piata de retail, folosindu-se de marimea, puterea si datele pe care le obtine pentru a profita de comerciantii mici care isi vand produsele pe platforma sa online, transmite Reuters.
Punerea sub acuzare, anuntata de comisatul pentru concurenta Margrethe Vestager, este cea mai recenta masura europeana impotriva unui gigant american al tehnologiei, intr-o perioada in care pandemia de Covid-19 a amplificat rolul Amazon in economia globala, odata cu cresterea puternica a vanzarilor online din cauza restrictiilor impuse de autoritati.
Comisia Europeana a investigat Amazon pentru dublul sau rol de piata de desfacere pentru micii comercianti si de comerciant concurent, in timp ce compania este cercetata in Statele Unite pentru posibile rele tratamente aplicate vanzatorilor, precum si pentru dubla sa calitate.
Autoritatea de reglementare europeana a analizat modul in care Amazon colecteaza datele de la firmele care vand pe platforma sa si care ofera produse de la electronice si jucarii la alimente si aparatura destinate bucatariilor. Potrivit Comisiei Europene, Amazon se foloseste de informatii sensibile, care arata care produse sunt populare si care nu, pentru a oferi produsele proprii cele mai potrivite.
Amazon nu este de acord cu acuzatiile aduse de uE.
"Amazon reprezinta sub 1% din piata globala de retail, exista retaileri mai mari in fiecare tara in care desfasuram activitati", a aratat... mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2020, ora 09:04
Producatorul american de articole sportive Nike a anuntat miercuri ca va inceta sa mai vanda articole de incaltaminte si imbracaminte direct pe platforma de vanzari online Amazon, punand capat unui program pilot care a inceput in anul 2017.
"In contextul accentului pus de Nike pe imbunatatirea experientei consumatorilor printr-o relatie mai directa si mai personala, am luat decizia de a pune punct actualului program cu Amazon Retail", a informat Nike intr-un comunicat de presa.
Unele marci importante refuza sa fie prezente pe platforma Amazon, unde sunt prezente si produse contrafacute precum si vanzatori neautorizati care duc preturile in jos, o combinatie care afecteaza valoarea brandurilor renumite. Divortul dintre Nike si Amazon nu va face decat sa creasca ingrijorarile retailerilor.
Amazon opereaza sub forma unei piete online, unde comerciantii isi pot vinde produsele. Mai mult de jumatate din toate bunurile vandute pe Amazom vin din partea unor comercianti independenti care platesc un comision catre Amazon la fiecare vanzare. De asemenea, Amazon opereaza si ca un retailer traditional care cumpara bunuri de la angrosisti pe care le revinde ulterior clientilor.
Despartirea de Amazon vine in contextul unei modificari semnificative a strategiei de retail a celor de la Nike. In plus, acest divort vine si dupa numirea in postul de CEO al Nike a fostului director general de la eBay Inc., John Donahoe, o miscare care a semnalat faptul ca Nike va fi mai agresiv in... mai mult
Miercuri, 13 Noiembrie 2019, ora 21:35
Amazon.com a ajuns marti o capitalizare de 1.000 de miliarde de dolari, devenind a doua companie care a atins acest prag, dupa Apple, dupa ce pretul actiunilor sale s-a dublat in ultimele 15 luni.
Daca ritmul de crestere a actiunilor Amazon se va mentine, va fi doar o chestiune de timp pana cand gigantul comertului online va eclipsa Apple, care a atins pragul de 1.000 de miliarde de dolari pe 2 august.
Apple a avut nevoie de 38 de ani pentru a atinge o capitalizare de 1.000 de miliarde de dolari, in timp ce Amazon a reusit acest lucru in 21 de ani, potrivit Reuters.
In timp ce iPhone si alte dispozitive ale Apple raman populare, iar veniturile companiei sunt in crestere, compania nu tine pasul cu avansul rapid al vanzarilor Amazon.
Amazon a impresionat investitorii prin diversificarea cu succes a afacerilor sale in toate sectoarele de retail, modificand modul in care oamenii cumpara produse si exercitand presiuni majore asupra multor magazine traditionale.
In plus, Amazon ofera servicii de streaming video si a cumparat reteaua de supermarketuri Whole Foods, in timp ce serviciile sale cloud pentru companii au devenit o sursa majora de profit si venituri.
Apple este prezenta la bursa din decembrie 1980, dar actiunile companiei au inceput sa creasca puternic dupa 25 de ani, odata cu lansarea iPhone.
Amazon, fondata in garajul lui Jeff Bezos in 1994 ca retailer online de carti, este tranzactionata la bursa din 15 mai 1997, la pretul de 1,5 dolari pe... mai mult
Marti, 04 Septembrie 2018, ora 20:27
Presedintele Donald Trump a reluat joi criticile la adresa Amazon.com, acuzand compania ca nu plateste destule taxe si distruge micile afaceri. Actiunile platformei de comert online au continuat sa scada.
"Mi-am exprimat nemultumirea fata de Amazon cu mult inainte de alegeri. Spre deosebire de alte companii, Amazon plateste prea putine taxe sau chiar deloc autoritatilor locale si statale, foloseste sistemul postal american ca pe propriul sau curier (provocand pierderi uriase Statelor Unite) si scoate din afaceri mii de retaileri", a scris Trump pe Twitter.
Trump a atacat in repetate randuri si maniera in care Washington Post, publicatie detinuta de directorul general al Amazon, Jeff Bezos, relateaza despre administratia sa si a facut legatura intre relatarile nefavorabile si Bezos si Amazon.
Actiunile Amazon au inversat cresterile inregistrate in tranzactiile premergatoare deschiderii bursei americane si au trecut pe scadere.
Capitalizarea de piata a Amazon a scazut miercuri cu 53 de miliarde de dolari, dupa ce site-ul Axios a relatat ca Trump vrea sa impuna Amazon noi reglementari, fapt respins de secretarul de presa al Casei Albe, Sarah Huckabee Sanders.
Actiunile Amazon sunt pe cale sa inregistreze cea mai slaba evolutie lunara dupa ianuarie 2016. In aceasta saptamana, titlurile Amzon au scazut cu 5,4%, iar de la inceputul lunii cu 6,5%.
Amazon aplica taxa pe vanzari in toate statele unde aceasta taxa exista, dar aceasta politica nu o impune si... mai mult
Joi, 29 Martie 2018, ora 21:34
Clientii magazinului Amazon Go nu mai sunt nevoiti sa piarda vremea stand la cozile formate la case. Un sistem complex cu camere si sezori din magazinul din Seattle inregistreaza fiecare produs luat de la raft si extrage contravaloarea lui din contul clientului, dupa ce acesta a parasit magazinul.
Amazon.com Inc si-a deschis luni prima bacanie fara casa de marcat. Inainte de a fi pus in practica, acest concept a fost testat vreme de un an de catre companie.
Cum functioneaza noua bacanie
Magazinul Amazon Go are aproape 1.700 metri patrati si este situat in sediul Amazon din Seattle.
La intrare, clinetul trebuie sa apropie telefonul mobil cu aplicatia Amazon Go de un scanner. Sistemul deblocheaza apoi turnichetul si ii permite acestuia accesul in magazin.
In primele raioane sunt alimente preparate, gata de consum. Apoi clientul ajunge la bacania propriu-zisa, unde sunt carnuri si alte produse alimentare. La raionul cu bauturi alcoolice un angajat al Amazon Go verifica actele de identitate ale clientilor pentru a se asigura ca acestia sunt majori.
Fiecare produs luat de client de pe raft este adaugat automat intr-un cos virtual. Daca produsul e pus la loc pe raft, va fi eliminat automat din cos. Daca nu, Amazon Go va extrage din contul clientului contravaloarea produsului, dupa ce acesta a parasit magazinul.
"Tehnologia nici macar nu exista", a declarat vicepresedinta Amazon Go
Principalii actori de pe piata americana de retail se asteapta ca... mai mult
Luni, 22 Ianuarie 2018, ora 14:30
Amazon va lansa un serviciu care le va da posibilitatea curierilor sa descuie usile clientilor pentru a livra coletele direct in interiorul locuintelor.
Pentru a dispune de acest serviciu, utilizatorii Amazon Key vor avea nevoie de o incuietoare inteligenta si de camera Cloud Cam.
Curierii vor scana codul de bare de pe un colet, iar dupa ce comanda va fi verificata online, camera va incepe sa inregistreze, iar persoana care va face livrarea va putea descuia usa cu ajutorul unei aplicatii.
Utilizatorii vor avea posibilitatea de a opta pentru a viziona in timp real livrarea sau pentru a primi ulterior o inregistrare video.
Printre incuietorile inteligente compatibile se numara modele fabricate de Yale si Kwikset, mentioneaza sursa citata.
Acelasi sistem poate fi utilizat pentru a permite accesul persoanelor care plimba caini, a celor care se ocupa de menaj sau a oaspetilor.
Gigantul american de retail online cauta de multa vreme solutii pentru imbunatatirea sistemului de livrari. "Amazon pare a fi intr-o misiune de neoprit, aceea de a detine fiecare aspect al locuintei", a declarat Ben Wood, analist in cadrul CCS Insight.
Desi a recunoscut ca a utilizat o sonerie video si o incuietoare inteligenta pentru a permite accesul curierilor in garajul sau, Wood a declarat ca a cere clientilor sa isi puna la dispozitie usile de la intrare ar putea fi un proces mai dificil.
"Inteleg ca se fac multe eforturi pentru ca incuietorile conectate sa devina sigure. Nu... mai mult
Joi, 26 Octombrie 2017, ora 09:46
Compania Amazon a renuntat marti sa faca apel la o sentinta ce o face raspunzatoare pentru achizitiile efectuate de copii prin intermediul aplicatiilor instalate pe tabletele sale si va rambursa, astfel, 70 de milioane de dolari consumatorilor americani.
"Acest caz arata ceea ce ar trebui sa fie un principiu fondator al tuturor companiilor: trebuie sa obtineti acordul consumatorului inainte de a factura o achizitie", a declarat Thomas Paul, de la Federal Trade Commission (FTC), ale carei misiuni principale includ si protectia consumatorilor, informeaza AFP.
"Consumatorii afectati de practicile Amazon pot fi acum compensati pentru aceste cheltuieli pe care nu le asteptau si pe care nu le-au autorizat", a adaugat el.
FTC a reglat deja pe cale amiabila in trecut cazuri similare cu Apple si Google, argumentand ca absenta parolelor a permis copiilor sa faca achizitii in cadrul aplicatiilor (accesorii, ajutor pentru a accede la un nivel superior sau pentru a obtine vieti suplimentare intr-un joc etc.), fara cunostinta parintilor.
Aceste achizitii se pot ridica la sume importante.
Gigantul american de retail nu a comentat imediat cu privire la decizia de a renunta la recurs. FTC a declarat ca Amazon va anunta in curand detaliile rambursarilor sale.
Compania cu castiguri record nu se cramponeaza de astfel de decizii, ci continua sa se dezvolte. La finele anului trecut a aratat cum vom primi coletele in viitor, cu ajutorul dronelor. ...citeste mai departe despre... mai mult
Miercuri, 05 Aprilie 2017, ora 22:50
Amazon a anuntat ca va inaugura anul viitor un nou concept de magazin fizic: dispar casele de marcat, deci si cozile, iar plata produselor se va face automat, printr-o aplicatie instalata pe smartphone.
Proiectul reprezinta trecerea companiei din online in offline si ar putea fi o inovatie in retail, arata The Independent.
Magazinul, numit Amazon Go, va fi echipat cu tehnologii performante care vor permite clientilor sa-si umple cosul cu produse si sa iasa pe usa fara ca acestea sa mai fie scanate.
Mai multe companii au cochetat de-a lungul timpului cu idei similare, insa niciuna nu a implementat un astfel de sistem in SUA. Exista, totusi, un magazin care functioneaza pe un principiu asemanator in Suedia.
Insa iata cum va functiona Amazon Go:
- clientul descarca o aplicatie pe smartphone;- apoi va trece telefonul printr-un scaner aflat la intrarea in magazin;- clientul va lua ...citeste mai departe despre "Amazon va deschide magazinul viitorului: Fara casa, fara cozi, fara cash (Video)" pe Ziare.com mai mult
Marti, 06 Decembrie 2016, ora 20:46
Retailerul american online Amazon va suplimenta personalul din Statele Unite cu 70.000 de angajati temporari in perioada sarbatorilor, acestia urmand sa lucreze cu norma intreaga in centrele de distributie.
Compania avea la mijlocul anului 97.000 de angajati permanenti, cu norma intreaga sau redusa, iar anul trecut a angajat pentru sezonul sarbatorilor 50.000 de persoane, potrivit CNN.
Amazon nu a furnizat detalii privind posturile disponibile, dar angajatii centrelor de distributie au sarcini legate de executarea comenzilor primite de retailer, precum selectarea produselor, pregatirea coletelor si depozitarea bunurilor.
O parte dintre lucratorii temporari ar putea deveni angajati permanenti. Retailerul a anuntat ca mai multe mii de persoane angajate anul trecut pentru sezonul sarbatorilor au ramas ulterior in cadrul companiei.
Alti retaileri cu vanzari mai mari in perioada sarbatorilor, precum Toys R Us sau Target, au anuntat de asemenea posturi temporare. Astfel, Toys R Us mentine nivelul de anul trecut de 45.000 de persoane, in timp ce Target a redus de la 88.000 de angajati anul trecut la 70.000 pentru acest an. mai mult
Marti, 01 Octombrie 2013, ora 14:47