In strategia de marketing a oricarui magazin de retail, atragerea de noi clienti reprezinta un pilon-cheie pentru succesul business-ului pe termen lung.
Nu este suficient insa sa recurgi la metodele traditionale de promovare pentru a-ti asigura profitabilitatea afacerii, ci trebuie sa fii mereu la curent cu noile tehnici si strategii care iti pot propulsa business-ul, ii pot creste notorietatea si te pot ajuta sa ajungi la mai multi clienti.
Iata care sunt cele mai eficiente strategii de marketing pentru un magazin de retail si cum le poti pune in aplicare:
Atrage atentia asupra produselor si ofertelor tale
De multe ori, magazinele de retail pierd pentru ca nu stiu sa isi puna in valoare produsele populare in randul clientilor sau sa isi promoveze campaniile de oferte si reduceri. De exemplu, daca ai un butic discret deschis intr-un mall, s-ar putea sa iti fie greu sa concurezi de la egal la egal cu marile magazine, mai ales daca pozitia ta in complexul comercial nu este una cu vizibilitate.
In acest caz, va fi nevoie sa recurgi la masuri speciale de promovare pentru a atrage atentia asupra ta. Un roll-up banner amplasat la intrarea in mall, pe care sa iti expui cele mai bune oferte si sa le spui clientilor unde te pot gasi poate fi de mare ajutor pentru a-ti promova punctual campaniile de reduceri si pentru a-i indruma pe clienti mai usor spre magazinul tau.
Fii prezent in online
Un retailer care nu gaseste solutii prin care sa fie prezent si sa vanda... mai mult
Marti, 03 Septembrie 2019, ora 13:41
Ralph Lauren, unul dintre cele mai cunoscute branduri din industria modei in SUA, a ajuns sa ia decizia de a inchide mai multe magazine, printre care si vestitul boutique de pe Fifth Avenue din New York, dupa ce moda retail a cucerit teren in randul tinerilor americani.
Compania spera sa realizeze economii de 140 milioane de dolari anual prin reducerea personalului si inchiderea unor magazine si spatii de birouri, dar vremurile grele par sa nu ia sfarsit aici, directorul general Stefan Larsson anuntand ca va demisiona in luna mai, dupa cum anunta BBC.
Dupa aproape doi ani petrecuti in aceasta functie, Larsson a luat decizia de a parasi compania inca din luna februarie, ca urmare a disensiunilor existente intre el si fondatorul si presedintele companiei, Ralph Lauren.
Ce-i drept strategia de reducere a costurilor ii apartine lui Stefan Larsson, iar propunerea de a inchide celebrul magazin Polo din New York, devenit un simbol al casei Ralph Lauren, poate sa fi iscat discutii aprinse intre cei doi.
Insa, planul creionat de Larsson ramane batut in cuie in conditiile in care compania inregistreaza vanzari tot mai mici pe ultimii doi ani, ca urmare a consumului redus de produse fashion de lux de pe piata americana si a presiunii exercitate de retailerii care vand produse de imbracaminte la preturi mult mai avantajoase pentru public.
Planul de optimizare a costurilor presupune concedieri care pot afecta pana la 1000 de angajati si activitatea a 50 de magazine. De... mai mult
Miercuri, 05 Aprilie 2017, ora 13:17
Firma MEP Retail Investments, care face parte din fondul de investitii Mid Europa Partners ce detine clinicile Regina Maria, preia cele peste 500 de magazine din reteua Profi Rom Food din Romania, dupa ce Consiliul Concurentei a autorizat tranzactia.
Valoarea tranzactiei se ridica la 533 de milioane de euro.
Potrivit ultimelor date comunicate de reprezentantii Profi la finalul lunii ianuarie, reteaua cuprindea 511 supermarketuri, fiind cea mai extinsa retea de retail din Romania.
"Autoritatea de concurenta a evaluat tranzactia din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, respectiv al posibilelor efecte anticoncurentiale, in conformitate cu Regulamentul privind concentrarile economice.
Analiza Consiliului Concurentei a condus la concluzia ca operatiunea de concentrare economica nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective pe piata nationala sau pe o parte a acesteia", a mentionat Consiliul Concurentei, intr-un comunicat de presa.
MEP Retail Investments SRL este o companie infiintata in luna noiembrie 2016, avand ca obiect principal de activitate consultanta in management si afaceri.
MEP Retail Investments este parte a grupului de investitii de capital privat Mid Europa Partners, care reprezinta unul dintre cele mai mare fonduri din regiune si din Turcia, avand in administrare peste 4 miliarde euro.
In noiembrie 2016, fondul de investitii a semnat un acord pentru achizitionarea a 100% din actiunile... mai mult
Joi, 09 Februarie 2017, ora 20:24
Este suficienta constrangerea prin reglementari sau e nevoie de activitate mai ampla pe partea de constientizare?
Acesta este un subiect actual care va fi dezbatut intr-un Focus special la conferinta "Retail Banking: Relatia cu consumatorul de servicii financiare", care se va desfasura pe 21 septembrie 2015, ora 9.00, Marshal Garden, sala Panoramic
In cadrul evenimentului se va discuta despre primul an de dupa criza, in care sunt semne ca trendul de scadere a creditarii s-a oprit si ne putem gandi la crestere in acest domeniu, despre solutii noi de impulsionare a retail - bankingului, de implementarea legii insolventei persoanelor fizice care este foarte aproape, precum si despre imbunatatirea relatiei banca-client.
Asistam la reglementari noi pe zona consumatorilor care trebuie mediatizate corespunzator pentru a putea fi intelese si aplicate in litera legii.
Insolventa persoanelor fizice, Solutionarea Alternativa a Litigiilor cat si Directiva privind creditul ipotecar sunt reglementari care se vor aplica efectiv din 2016.
Reglementatorii europeni incurajeaza folosirea formelor alternative de solutionare a diferendelor dintre consumatori si profesionisti pentru a asigura stingerea amiabila a litigiilor si evitarea costurilor asociate cu actiunile juridice.
Conferinta "Retail banking: Relatia cu consumatorul de servicii financiare" va reuni specialisti din banking, asigurari, leasing, mediatori, conciliatori si avocati specializati in insolvente pentru a... mai mult
Miercuri, 16 Septembrie 2015, ora 15:23
ANAF demareaza o ampla verificare a companiilor care functioneaza in retail.
Potrivit informatiilor remise Ziare.com, in urmatoarele 3 saptamani sunt programate pentru inspectie fiscala urmatoarele unitati:
Rewe Romania SRL (retail, detine Billa, Penny Market XXL si Penny Market)Praktiker Romania SRL (retail)Baumax Romania SRL (retail)Leroy Merlin SRL (retail)Overseas Group Impex SRL (companie romano-belgiana specializata in distributia produselor de panificatie)Heinrig Distribution SRL (tigarete, bauturi spirtoase, vinuri)Auchan (retail)
"De asemenea, urmeaza a fi programate inspectii fiscale si pentru alti contribuabili cu obiect de activitate retail si administrator mall, separat de cei unde inspectiile au inceput sau vor ...citeste mai departe despre "Fiscul ia la puricat companiile din retail: Lista magazinelor vizate" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 26 August 2015, ora 17:06
Compania olandeza Ahold si rivalul sau belgian Delhaize (care detine Mega Image) au anuntat, miercuri, ca vor fuziona, astfel ca se va crea un gigant in retail, cu o cifra de afaceri de peste 54 miliarde de euro.
Potrivit unui comunicat oficial, tranzactia se va finaliza la mijlocul anului viitor, informeaza France24.
Ahold va detine 61 la suta din actiunile viitoarei companii, iar Delhaize restul de 39 la suta. Cele doua companii se asteapta sa realizeze economii anuale de 500 milioane de euro la trei ani dupa fuziunea operatiunilor lor.
Noul retailer-gigant va avea "sub umbrela" 6.500 de magazine, 375.000 de angajati si 50 de milioane de clienti pe saptamana in Europa si SUA.
In ...citeste mai departe despre "Tranzactie uriasa in retail: Ce se intampla cu proprietarul magazinelor Mega Image" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 24 Iunie 2015, ora 13:23
Reprezentantii lantului olandez de magazine Royal Ahold NV si belgienii de la Delhaize Group, care detin Mega Image, au confirmat, marti, ca poarta discutii despre o fuziune estimata la aproape 26 miliarde de dolari.
Cu toate ca au sediile in Europa, cele doua companii inregistreaza cele mai multe vanzari (peste 60%) in Statele Unite, in special pe Coasta de Est.
Wall Street Journal arata ca nu au fost inaintate date oficiale legate de aceasta posibila mega-tranzactie.
Mai mult, e posibil ca discutiile sa nu se concretizeze.
Daca luam in calcul pretul actiunilor de vineri, atunci compania care ar rezulta in urma fuziunii ar valora 22,91 miliarde de euro (25,79 ...citeste mai departe despre "Fuziune in piata de retail: Se va crea un gigant, cu operatiuni si in Romania?" pe Ziare.com mai mult
Marti, 12 Mai 2015, ora 17:00
Premiul Nobel pentru economie i-a fost inmanat saptamana trecuta francezului Jean Tirole, pentru analiza sa vizand dificultatile de a impune reguli corecte ale comportamentului pe piata libera a corporatiilor care detin pozitii dominante. Un studiu care reprezinta un moment oportun pentru unii teoreticieni de a evidentia pericolele care pandesc in spatele derapajelor comportamentale ale unor giganti din piata, precum Amazon.
"Amazon.com are prea multa putere si isi foloseste aceasta putere intr-un mod care raneste America", a declarat, nu cu mult timp in urma, Paul Krugman, fostul laureat al premiului Nobel din 2008, vizand strict comportamentul in piata al firmei lui Jeff Bezos. Gigantul comertului online, Amazon, este in mijlocul unui intreg scandal legat de impunerea unui pret arbitrar pentru cartile editate de Hachette, dictand de pe pozitia dominanta pretul la care ar trebui vandute produsele editurii, se arata intr-un articol al revistei The Economist.
Reguli dictatoriale
Editura Hachette s-a trezit victima distribuitorului in momentul in care a refuzat sa accepte pretul minim al contractului de vanzare pentru cartile in format electronic. Incercarea lor de a-si stabili singuri politica de vanzari s-a lovit de un adevarat razboi intesat cu tehnici de sabotaj deloc subtile din partea retailerului care a refuzat sa pastreze in inventar mai multe editii print ale cartilor Hachette sau a intarziat nejustificat livrarea comenzilor pentru aceste produse, sustin... mai mult
Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 12:55
Romania a inregistrat in august cea mai mare scadere a vanzarilor de retail din Uniunea Europeana (UE), alaturi de Slovacia, declinul fiind de 0,6% fata de luna iulie, potrivit datelor Eurostat.
Prin comparatie cu luna august a anului trecut, comertul cu amanuntul a avansat insa cu 4,7%, rezultat care claseaza Romania pe locul patru in topul celor mai mari cresteri fata de 2013, potrivit Mediafax.
Alaturi de Romania, Slovacia a inregistrat cel mai mare declin din UE in august fata de iulie, de 0,6%, cele doua fiind urmate de Letonia, cu o scadere de 0,2%, si de Lituania, Estonia si Irlanda, cu scaderi de 0,1%.
De cealalta parte, cele mai importante cresteri ale comertului cu amanuntul in luna august fata de luna iulie au fost consemnate de Germania (2,5%), Luxemburg (2,5%), Suedia (2,3%), Portugalia (2,3%) si Polonia (2,2%).
Prin comparatie cu luna august a anului trecut, Luxembourg a inregistrat cel mai mare avans din UE in august, de 12,5%, fiind urmat de Estonia (6,7%) si Marea Britanie (5,6%).
La nivelul UE, vanzarile de retail din luna august au consemnat o crestere de 1,4% fata de iulie, si de 2,5% prin comparatie cu aceeasi luna a anului trecut. mai mult
Vineri, 03 Octombrie 2014, ora 16:21