CFR Calatori are in plan ca in 2021 sa repare si sa modernizeze in jur de 440 de vagoane, insa este puternic dependenta de bugetul pe care il va primi, a declarat, miercuri, Dan Costescu, directorul general al companiei.
"Pentru acest an, noi ne continuam planurile asa cum le-am stabilit si le-am anuntat inca de la inceputul lui 2020. Am stabilit atunci trei piloni importanti: 1 - sa punem calatorul in centrul deciziilor noastre, vocea lui va trebui sa fie auzita, sa se transforme in decizii; 2 - sa ne ocupam de trenuri mai bine decat in ultimii ani, si s-a vazut acest lucru - v-am anuntat deja obiectivul 1000 plus, am ajuns la 1000 de vagoane dupa ce in sezonul trecut aveam doar 790, deci e o crestere de aproape 30% de parc, va spun este fara precedent in Europa. Evident ca ne trebuie si buget pentru acest lucru.
In acest an ne-am propus sa reparam si sa modernizam undeva la 440 de vagoane. Evident ca avem si la scadenta. Obiectivul nostru este sa crestem controlat si in niciun caz sa scadem sub 1000 de vagoane. Din cele 440 - 400 ar fi doar cele reparate, iar 40-50 sa fie vagoane modernizate. Repet, suntem puternic dependenti de bugetul pe care-l vom primi. Anul trecut prin faptul ca am dublat practic viteza de modernizare fata de anii precedenti, am primit aceste fonduri si am convingerea ca si in acest an aceste eforturi ale noastre vor fi din nou apreciate si vor continua sa vina banii pe investitii", a afirmat Costescu.
Potrivit acestuia, compania are in... mai mult
Miercuri, 06 Ianuarie 2021, ora 20:51
Compania de stat CFR Marfa avea datorii, la sfarsitul lui 2012 de 1,8 miliarde de lei, dar se implica, alaturi de Grupul Grampet, in achizitionarea unui numar de 1000 de vagoane, prin intermediul Rolling Stock Company, asocierea dintre cele doua firme.
Astfel, Rolling Stock Company, asocierea dintre CFR Marfa si Grupul Grampet, isi extinde activitatea in alte cinci tari din spatiul Europei Centrale si de Sud-Est si planuieste sa achizitioneze 1.000 de vagoane.
Rolling Stock Company va incheia contracte cu parteneri Serbia, Croatia si Republica Sarba. Negocierile sunt aproape finalizate, potrivit reprezentantilor companiei. In plus, societatea a demarat pasi pentru a patrunde, in viitorul apropiat, si in sectorul transportului feroviar de marfa din Turcia si Grecia, scrie Agerpres.
Privatizarea CFR Marfa: Fenechiu sustine ca statul trebuie sa ramana un actionar important
Totodata, reprezentantii companiei au anuntat intentia ca in acest an sa achizitioneze 1.000 de vagoane superioare tehnic, din dorinta de a imbunatati calitatea parcului de material rulant.
In ultimii ani, Rolling Stock Company a achizitionat peste 500 de vagoane de capacitate mare, superioare din punct de vedere tehnic, pentru a-si tine parcul de material rulant competitiv in functie de nevoile partenerilor sai.
Prin aceste noi contracte, Rolling Stock Company isi va desfasura activitatea in 11 tari din Europa, avand anterior contracte de inchiriere cu operatori feroviari din Germania,... mai mult
Miercuri, 06 Februarie 2013, ora 18:24
Un numar de sapte companii romanesti, printre care Astra Vagoane Calatori si Atelierele CFR Grivita, vor repara si intretine 3.459 de vagoane apartinand CFR Calatori, valoarea totala a contractelor fiind de 148,28 milioane de lei, fara TVA. Vagoanele sunt de tip clasa I si clasa a II-a, bistro, etajate si salon si au fost impartite in 41 de loturi, precizeaza Mediafax.
Contractul este finantat din veniturile proprii CFR Calatori si se refera la serviciile de reparatii scadente, intretinere si revizii tehnice, se arata intr-un anunt al companiei.
Cel mai mare contract, de 79,5 milioane de lei, fara TVA, a fost adjudecat de Atelierele CFR Grivita pentru 15 loturi.
Alt contract, de 73,26 milioane de lei, fara TVA, a fost atribuit firmei IRVC CFR Sirv Titu pentru trei loturi, iar Astra Vagoane Calatori Arad, controlata de omul de afaceri Valer Blidar, va repara 13 loturi pentru 41 milioane de lei, fara TVA.
Firma IRV SIRV Marasesti a castigat un contract de 16,23 milioane de lei, fara TVA, pentru un lot de vagoane, iar CFR SIRV Brasov un altul de 2,28 milioane de lei, fara TVA, pentru un lot.
Un contract, de 1,7 milioane de lei, fara TVA, a fost castigat de firma IRV Caransebes pentru un lot, iar ultimul contract, de 159.300 lei, fara TVA, a fost adjudecat de Remar Pascani pentru doua loturi.
Contractele au fost atribuite ofertantului cu cel mai mic pret si au o durata de 27 de luni.
mai mult
Luni, 27 Iulie 2009, ora 16:30