Nissan a rechemat aproape 196.000 de SUV-uri Pathfinder si Infiniti QX4, produse intre anii 1996 si 2004, anuntand ca sarea si apa de pe drumuri s-ar putea acumula, cauzand probleme cu directia, potrivit autoritatilor americane.
Masinile afectate reprezinta 162.658 de modele Pathfinder produse in perioada 1996-2004 si 33.333 de Infiniti QX4 asamblate intre anii 1997-2003.
Rechemarea afecteaza modelele care circula in 20 de state americane care folosesc sarea in perioadele de iarna pentru deszapezirea drumurilor.
Sarea de pe drumuri si zapada topita se pot acumula in sistemul de directie, cauzand coroziune care poate conduce la probleme cu directia sau chiar pierderea controlului automobilului, potrivit autoritatilor americane de siguranta rutiera.
Nissan va informa clientii vizati de rechemare pana la mijlocul lunii mai, iar dealerii vor revizui si repara gratuit masinile.
mai mult
Luni, 25 Aprilie 2011, ora 23:35
Constructorul auto nipon Honda recheama pentru reparatii 700.000 de automobile in intreaga lume, din cauza unei piese defecte care poate duce la oprirea motorului, transmite AFP, citat de Mediafax. In state din afara Japoniei sunt rechemate 525.000 de autovehicule, din gamele Freed, Fit si City.
In Japonia, actiunea are in vedere masini din doua modele, produse intre septembrie 2007 si noiembrie 2009.
Piesa defecta poate duce la oprirea motorului imediat dupa pornirea acestuia si, in cel mai rau caz, impiedica repornirea.
Honda a anuntat ca nu are cunostinta de niciun accident produs din cauza defectiunii.
Constructorii auto niponi recurg in general la actiuni de rechemare de amploare pentru a corecta probleme uneori minore ale masinilor, noteaza AFP.
Honda a anuntat la sfarsitul anului trecut ca va verifica, in vederea repararii, 1,35 milioane de masini Fit la nivel mondial, autovehiculele putand avea probleme la instalatia electrica a farurilor. mai mult
Joi, 17 Februarie 2011, ora 12:23
Constructorul auto nipon Nissan a anuntat ca recheama pentru reparatii 2,14 milioane de automobile din mai multe modele, printre care March/Micra si Cube, comercializate in cea mai mare parte in Japonia, SUA si Canada, din cauza unor posibile probleme la sistemul de aprindere, transmite Reuters, citat de Mediafax. Problemele sistemului de aprindere pot duce la oprirea motorului si imposibilitatea repornirii acestuia. Niciun accident cauzat de acest defect nu a fost raportat, a declarat un purtator de cuvant al Nissan.
Actiunea de rechemare implica, printre altele, 835.000 de autovehicule comercializate in Japonia si 762.000 de masini vandute in SUA si Canada. Masinile au fost construite in Japonia, SUA, Marea Britanie, Spania, China si Taiwan, intre august 2003 si iulie 2006.
Repararea unui autovehicul va dura, in medie 25 de minute, estimeaza Nissan, lucrarile implicand inlocuirea unei piese electronice.
Rechemari care depasesc un milion de masini devin tot mai comune la marii producatori, in conditiile in care acestia folosesc acelasi model de piesa la constructia mai multor tipuri de masini, pentru reducerea costurilor.
Toyota a anuntat saptamana trecuta ca recheama 1,66 de milioane de autovehicule, la nivel mondial, cu posibile defectiuni la sistemul de directie si pompa de combustibil. mai mult
Joi, 28 Octombrie 2010, ora 11:56
Constructorul auto german Mercedes-Benz recheama pentru reparatii aproximativ 85.000 de automobile din cauza unor posibile probleme la sistemul de directie, transmite agentia AP, preluata de Wall Street Journal, potrivit Mediafax.Sistemul de directie ar putea avea probleme din cauza reducerii presiunii hidraulice, caz in care soferii nu vor avea un control adecvat al automobilului, a anuntat Mercedes-Benz.
Vehiculele afectate prezinta riscuri mai mari de accident, mentioneaza constructorul auto.
Actiunea de rechemare vizeaza modelele C-Class versiunea 2010 si E-Class Coupe si Cabriolet din versiunile 2010 si 2011.
Proprietarii pot aduce masinile la dealeri, care vor verifica gratuit sistemul de directie.
mai mult
Luni, 11 Octombrie 2010, ora 09:58
Automobile Dacia, Renault-Nissan SRL si Groupama Asigurari au incheiat un parteneriat strategic care va permite reducerea timpului de asteptare la tratarea dosarului de daune pentru posesorii de masini Dacia, Renault si Nissan, a anuntat compania din Pitesti."Datorita unui protocol de schimb de date informatizat intre reparatorii autorizati ai celor trei marci si asigurator, acest parteneriat va permite eliberarea acceptelor de plata in maxim 48 de ore de la depunerea dosarului de daune. Beneficiile (...) sunt reducerea timpului de asteptare pentru tratarea dosarului de daune si scurtarea perioadei de imobilizare a vehiculului pe durata reparatiei", se arata intr-un comunicat al Automobile Dacia, precizeaza Mediafax.
Parteneriatul este in vigoare din luna martie, fiind valabil atat pentru asigurarile de raspundere civila auto obligatorii RCA, cat si pentru asigurarile facultative pentru avarii de tip CASCO.
"Colaborarea instituita cu Groupama Asigurari se poate extinde la nivelul fiecarui reparator din reteaua agreata Dacia-Renault-Nissan care doreste incheierea unui acord in acest sens. Grupul Renault in Romania detine in prezent cea mai dezvoltata retea de service-uri la nivel national - 89 de unitati Dacia, 49 de unitati Renault si 24 de unitati Nissan, iar parteneriate similare au fost incheiate si cu alte companii de asigurari din Romania", se mai arata in comunicat.
Creata din fuziunea Asiban si BT Asigurari Transilvania si a integrarii structurii de vanzari a OTP... mai mult
Miercuri, 07 Aprilie 2010, ora 11:34
Toyota Motor Corp se pregateste sa lanseze o procedura de rechemare pentru modelul Prius, unul dintre cele mai populare automobile produse de grup, dupa peste 100 de plangeri din partea clientilor privind franarea intarziata.
Surse apropiate discutiilor sustin ca Toyota si autoritatile pentru siguranta rutiera din Japonia se apropie de un acord pentru rechemarea Prius, desi ministerul Transporturilor de la Tokyo nu considera posibilele defectiuni ale modelului drept o problema majora, precizeaza Mediafax.
Toyota a devenit cel mai mare grup auto din lume dupa ce si-a construit reputatia pe baza sigurantei si calitatii ridicate a autoturismelor produse, iar imaginea companiei a fost afectata sever in ultimele luni, dupa rechemarea catorva milioane de masini pentru reparatii in urma unor accidente cauzate de accelerarea involuntara.
Grupul japonez a devenit un lider in zona tehnologiilor ecologice datorita sistemului hibrid, pe benzina si electricitate, care propulseaza modelul Prius.
Toyota a vandut 311.000 de unitati din prima generatie de Prius, de la lansarea din mai 2009.
Prius este cel mai bine vandut model Toyota pe piata japoneza, cu peste 200.000 de unitati, iar in SUA vanzarile se ridica la peste 100.000 de unitati.
Problemele modelului sunt cauzate de o eroare software, iar grupul urmeaza sa verifice daca problema afecteaza si alte masini cu propulsie hibrida.
Ford a anuntat joi ca va lansa pe piata o actualizare a software-ului modelelor Fusion si Milan,... mai mult
Vineri, 05 Februarie 2010, ora 12:10
Toyota a rechemat 2,3 milioane de autoturisme vandute in Statele Unite pentru a repara un posibil defect al pedalelor de acceleratie, dupa ce anul trecut a chemat la service 4,2 milioane de automobile din cauza unei probleme similare.
Prin masura anuntata joi in SUA, Toyota admite ca posibilele problemele care cauzeaza "accelerare involuntara" la unele autoturisme produse de grupul japonez sa fie mai serioase decat se anticipa initial, precizeaza Mediafax.
Anterior, grupul a sustinut ca nu exista dovezi care sa indice un defect mecanic legat de cazuri de accelerare involuntara, dupa ce a rechemeat si verificat anul trecut 4,2 milioane de masini.
Cea mai ampla procedura de rechemare derulata vreodata de Toyota a afectat reputatia grupului pe piata americana in ceea ce priveste calitatea si siguranta, intr-o perioada marcata inca de dificultatile recesiunii.
Toyota sustine ca rechemarea anuntata joi nu se incadreaza in aceeasi procedura de anul trecut, cand grupul si-a propus sa elimite posibilitatea ca pedalele de acceleratie sa ramana blocate din cauza instalarii incorecte a covorului din autoturism.
Circa 1,7 milioane de masini sunt vizate de ambele rechemari.
Actiunile Toyota au inchis vineri in scadere cu 3,2%, in timp ce indicele blue-chip Nikkei al bursei de la Tokyo s-a retras cu 2,6%.
mai mult
Vineri, 22 Ianuarie 2010, ora 10:58
Desi mecanicii independenti au preturile sub cele din centrele reprezentantelor, siguranta pasagerilor ar trebui sa primeze. Reparatia unui automobil facuta la un service independent multimarca poate duce la incidente rutiere si mai grave, mai ales daca lucrarea este facuta in graba. "Reparatia la un service independent poate fi pusa sub umbra folosirii pieselor de schimb de pe piata gri, ceea ce, spre exemplu, pentru elementele de directie ale masinii, chiar placute de frana, poate duce la o uzura prematura si, nu de putine ori, poate pune siguranta circulatiei in pericol", ne-a declarat Virgil Lauric, expert tehnic judiciar.
De asemenea, folosirea altor lichide mai putin perfomante (hidraulice, ulei, pentru frana, antigel - n.r.) si nu a celor recomandate de producator, poate avea un efect destul de grav in timp, prin uzarea prematura a garniturilor, chiar a radiatoarelor conductelor, afectand durata de viata a masinii. Totodata, verificarile computerizate trebuie facute cu softurile originale, nu piratate sau copiate, deoarece cateodata nu sunt conforme cu realitatea.
Pericolul de accident creste daca acel service independent nu are acces complet la documentatia producatorului pentru tipul respectiv de automobil. "Lipsa experientei si a trainingurilor specializate poate conduce la o reparatie incompleta sau incorecta, in special la partea mecanica a automobilului", ne-a spus Madalin Rosu, seful serviciului de management al daunelor la Generali Asigurari. mai mult
Sambata, 25 Aprilie 2009, ora 09:27