Constructorul auto francez Renault, care detine si marca Dacia, tinteste o cota mai mare din piata europeana si planuieste sa ajunga la acest rezultat cu ajutorul noilor modele lansate in acest an, inclusiv Logan, precum si prin cele lansate la sfarsitul lui 2012, Clio IV si Sandero.
Conditiile de piata din Europa raman dificile si in acest an, Renault prognozand o contractie de cel putin 3% a pietei auto, fata de o crestere de 3% la nivel mondial, sustinuta de evolutiile din China, America de Nord, India, Rusia si Brazilia, scrie Mediafax.
Grupul francez, care detine Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe pietele din afara Europei, dar tinteste si cresterea cotei de piata pe continent.
"In Europa, grupul tinteste cresterea cotei de piata prin lansari de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate si noul Logal) si prin lansarile de la sfarsitul lui 2012 (Clio IV si noul Sandero), care isi vor face simtit impactul in acest an, cu o politica sustenabila de preturi", se arata in raportul Renault.
Renault a vandut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, in scadere cu 6,3%, inregistrand cresteri in toate regiunile cu exceptia Europei.
Astfel, vanzarile companiei in afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unitati, in crestere cu 9,1%. Evolutia pozitiva din Rusia si Asia (+21,6%), regiunea Marii Negre si Africa (+4,4%), America Latina (+13,6%) si Asia-Pacific (+0,4%) nu au acoperit declinul de 18% inregistrat in Europa.
Dacia,... mai mult
Joi, 14 Februarie 2013, ora 12:33
Strategia de afaceri a grupului Renault include o dezvoltare a capacitatii de productie din Africa, unde se asteapta ca vanzarile marcii Dacia sa creasca vertiginos, pe fondul indepartarii populatiei de autobuze si masini vechi.
Producatorul auto francez si Nissan Motor, partenerul sau japonez, investesc un miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc, extinzand masiv productia. Fabrica Renault de la Tanger este cea de-a doua deschisa pe continent, dupa cea de la Casablanca, in functiune de 50 de ani.
Dupa extindere, unitatea din Tanger va avea o capacitate de productie de 400.000 de autovehicule pe an. Fabrica va avea doua linii de asamblare pentru modelele Dacia Lodgy si Dokker.
Totodata, Renault se pregateste sa construiasca o fabrica in Algeria, insa nu a stabilit inca termene pentru realizarea acestui proiect.
Renault vrea sa promoveze marca Dacia i Africa pentru a compensa contractia puternica a pietei europene.
Intre timp, companiile asiatice care produc automobile low-cost ataca agresiv Europa, in timp ce producatorii de autoturisme premium, precum BMW sau Mercedes-Benz, introduc tot mai multe modele de mici dimensiuni.
Piata auto europeana este in contractie pentru cel de-al cincilea an consecutiv si va atinge in 2012 cel mai redus volum din 1995, estimeaza Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile.
Piata auto din Europa nu da semne de revitalizare
Cota de piata a Renault in UE a scazut in prima jumatate a anului la 8,5%, de la... mai mult
Joi, 09 August 2012, ora 18:15
Vanzarile de autoturisme Dacia la nivel global au crescut cu 12,1% in primele opt luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 221.092 unitati, reprezentand o cota de 0,6% din piata mondiala, a anuntat, joi, grupul francez Renault, proprietarul companiei, potrivit Mediafax. In perioada analizata, vanzarile de autovehicule comerciale usoare ale Dacia au avansat cu 44%, la 15.839 de unitati, potrivit unui comunicat Renault.
Totodata, modelul SUV Duster, lansat in aprilie, a ajuns la vanzari de aproape 30.000 de unitati pana la finele lunii august, iar alte 64.000 de masini au fost comandate la nivel mondial.
Dacia inregistreaza succes pe majoritatea pietelor importante pentru companie, se arata in comunicat, fiind lider de vanzari in Romania si pe pozitia a sasea in topul marcilor din Franta. In nordul Africii (excluzand Egiptul) vanzarile Dacia au urcat cu 4,5%, la 26.310 unitati.
Astfel, cota de piata din Algeria a urcat cu un punct procentual, la 10,4%, iar in Maroc cu doua puncte procentuale, la 20,4%.
In primele opt luni ale anului, cea mai importanta piata de export a Dacia a fost Franta (76.255 de unitati), urmata de Germania (23.949 unitati), Italia (15.368 unitati) si Spania/Insulele Canare (14.285 unitati).
Evolutia pozitiva a Dacia in vestul Europei refelecta o schimbare a mentalitatii cumparatorilor, noteaza grupul Renault. Potrivit unui studiu realizat in acest an, 29% din europenii care intentioneaza sa cumpere o masina noua isi... mai mult
Joi, 30 Septembrie 2010, ora 23:59
Dacia, marca a grupului francez Renault, a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere a vanzarilor cu 20,3%, la 153.826 unitati, de la 127.842 unitati in acelasi interval din 2008, arata un comunicat publicat de Renault Oferta Dacia, compusa din modele convenabile, este potrivita pentru actuala perioada de criza. Dacia a inregistrat progrese semnificative pe anumite piete, sustinuta de performantele foarte bune ale modelului Sandero.Vanzarile Dacia au crescut cu 95,8% in Europa, comparativ cu prima jumatate a anului trecut, la 101.810 unitati.Vanzarile modelului Logan au crescut cu 83,1% in Germania. in Rusia, modelul Logan a continuat sa inregistreze vanzari puternice in prima jumatate a anului, vanzand 25.581 unitati, in declin cu 37,7% fata de primele sase luni din 2008, pe o piata ce a scazut cu 47,8%.In regiunile Euromed (ce include Turcia, tari din Europa de Est si Africa de Nord) si Eurasia, vanzarile au scazut puternic, cu 29,3%, repsectiv 66,2%.In Romania, inclusa in regiunea Euromed, Dacia si-a majorat cota de piata cu 2,5%, pe o piata in declin cu 53,7%.Dacia inregistreaza o crestere puternica a vanzarilor in Maroc (+19,9%) si Algeria (+56,3%), unde si-a majorat cota de piata cu 2,7%.
Renault SA, cel de-al doilea constructor auto din Franta, a afisat in prima jumatate a anului o pierdere neta de 2,712 miliarde euro, comparativ cu un profit de 1,58 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul scaderii vanzarilor de autoturisme la... mai mult
Joi, 30 Iulie 2009, ora 10:55