Marocul a inaugurat joi noi terminale la portul Tanger Med, care ii vor permite sa depaseasca cele mai mari porturi din Marea Mediterana, Algeciras si Valencia din Spania, in termeni de capacitate si sa atraga si mai multe investitii.
Tanger Med, deja cel mai mare port din Africa, gratie unui volum anual de 3,6 milioane containere TEU in 2018, isi va creste capacitatea cu sase milioane de TEU gratie Tanger Med 2, care a necesitat lucrari in valoare de 1,3 miliarde euro, a declarat directorul portului Rachid Houari, transmite Reuters.
Autoritatile marocane spera ca acest port, care ofera o platforma de export pentru uzinele din Maroc ale producatorilor auto francezi Renault si Peugeot, va ajunge la finele acestui an la un volum de 4,5 milioane containere TEU, la fel ca si portul Algeciras din sudul Spaniei.
"Sper ca ne vom creste capacitatea cu un milion de containere TEU in fiecare an", a spus Rachid Houari, precizand ca terminalul initial a ajuns la o capacitate de 3,5 milioane containere TEU in doar sase ani.
"Ne asteptam sa umplem intreaga capacitate in urmatorii sase ani", a adaugat Houari.
In prezent, aproximativ 90% dintre containerele care trece prin portul Tanger sunt in tranzit spre alte destinatii. Cea mai mare piata, cu o pondere de 40%, este Africa de Vest, unde firmele marocane s-au extins semnificativ in ultimii ani. Aproximativ 20% merg spre Europa si 10% spre cele doua Americi.
Rachid Houari a mai spus ca Marocul a investit un miliard de... mai mult
Vineri, 28 Iunie 2019, ora 11:21
Renault muta productia modelului Logan MCV de la uzina din Romania la cea din Tanger, Maroc.
Compania franceza va face aceasta schimbare incepand cu primul trimestru al anului viitor, arata publicatia L'Usine Nouvelle, preluata de Info Mediaire.
Anuntul a fost facut, miercuri, de catre Jean-Francois Gal, directorul uzinei Renault din Tanger.
Mutarea productiei modelului Logan MCV va insemna o investitie de 20 de milioane de euro in uzina din Maroc, unde se va ajunge la o productie de 300.000 de unitati in 2017.
Masina a fost laudata de presa britanica: Nu prea are ce sa nu-ti placa
Logan MCV va fi ...citeste mai departe despre "Renault muta productia modelului Logan MCV din Romania in Maroc" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 21 Septembrie 2016, ora 14:46
Grupul francez Renault, care detine Dacia, ar putea pune lacat pe fabrica din Romania si ar urma sa-si mute operatiunile in Maroc, pe fondul escaladarii tensiunilor intre conducere si sindicate pe tema salariilor, scrie presa araba.
Muncitorii din tara noastra vor sa primeasca mai multi bani, insa sefii sustin ca, daca le-ar mari remuneratiile, atunci uzina si-ar pierde din competitivitate, mai ales ca angajatii din Tanger, Maroc, castiga de doua ori mai putin, arata Hespress.
Avand in vedere ca inca nu s-a ajuns la o intelegere, desi discutiile intre cele doua parti dureaza de ceva vreme, autoritatile de la Bucuresti privesc cu teama spre viitorul grupului Renault in Romania.
Exista doua posibilitati: fie va transfera o parte din operatiuni in Tanger, Maroc, fie va lua o decizie extrema si va renunta de tot la afacere, caz in care mii de muncitori ar ramane fara slujba, mai scrie sursa citata.
Exista si tensiuni intre companie si autoritatile romane, in conditiile in care ...citeste mai departe despre "Renault ar putea pune lacat pe fabrica Dacia din Romania - presa araba" pe Ziare.com mai mult
Luni, 19 Ianuarie 2015, ora 10:32
Constructorul auto francez Renault analizeaza posibilitatea lansarii unei game de patru modele de mici dimensiuni, cu preturi reduse. Primul model al gamei va fi lansat in India vara viitoare si va costa aproximativ 3.500 de euro.
O decizie cu privire la lansarea in Europa a acestei game va fi luata in 2015. Productia masinilor urmeaza sa aiba loc in Tanger, Maroc, scrie Les Echos.
Este a doua etapa a extinderii companiei Renault pe piata low cost. La zece ani dupa lansarea Logan, constructorul ...citeste mai departe despre "Renault pregateste patru noi modele de masini ultra-low cost" pe Ziare.com mai mult
Joi, 11 Decembrie 2014, ora 10:30
Grupul auto Renault se asteapta in acest an la o noua crestere a vanzarilor de automobile Dacia Logan, Sandero si Duster pe piata din Europa, a declarat directorul gamei Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf, pentru cotidianul francez La Tribune.
Vanzarile de automobile din gama "Entry" (Logan, Sandero, Duster) au continuat sa creasca in lunile ianuarie si februarie. Anul trecut am vandut 1,08 milioane de unitati, in crestere cu 13% si vom avea o noua crestere in Europa in acest an', a declarat Arnaud Deboeuf. In ceea ce priveste planurile pentru pietele din afara Uniunii Europene, Arnaud Deboeuf a precizat ca anul acesta va fi introdusa noua versiune Logan pe piata din Rusia si va fi inaugurata o noua uzina in Algeria. De asemenea, compania va intra pe piata din Indonezia in 2014.
Vanzarile Renault au crescut anul trecut cu 3,1%
Vanzarile mondiale inregistrate anul trecut de grupul Renault au crescut cu 3,1% pana la 2,628 milioane vehicule insa aceasta crestere se datoreaza vehiculelor ieftine, vandute atat sub marca romaneasca Dacia cat si sub marca Renault, care au reprezentat 41,3% din volumul total de vanzari. Fara aceasta gama, vanzarile Renault ar fi scazut cu 3,2%.
'In Europa, aproape 38% dintre clientii nostri au avut inainte o masina second-hand, 18% au avut o masina noua dar cu o vechime de peste zece ani si doar 10% din cumparatorii de Dacia au avut inainte un Renault nou', a subliniat Arnaud Deboeuf.
Inmatricularile de autovehicule Dacia in... mai mult
Miercuri, 12 Martie 2014, ora 09:12
Renault crede, in continuare, in Romania si se angajeaza la continuarea investitiilor pe aceasta piata. Declaratiile reprezentantilor grupului francez vin ca urmare a avertismentelor presedintelui Basescu, conform carora compania va renunta la o parte din activitatea de la uzina din Pitesti, din cauza lipsei unei retele de autostrazi.
"Renault nu are intentia sa paraseasca Romania. Romania este o tara importanta pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse si pentru crearea in Romania a unui lant complet de constructie a unei masini: de la design, inginerie, fabricatie, vanzare si post-vanzare. In fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia si ale furnizorilor nostri parcurg traseul Pitesti - Arad. Prioritatea noastra pentru 2014 este relansarea pietei auto de vehicule noi din Romania. Evolutia infrastructurii, care permite reducerea intarzierilor de livrare, va fi determinanta pentru proiectele noastre viitoare", a comunicat, miercuri, pentru Mediafax, Directia Comunicare Renault Romania.
Directorul de achizitii al Renault Group Romania RGR a explicat ca reteaua de furnizori angajeaza 130.000 - 150.000 de persoane care lucreaza direct sau indirect pentru Dacia. Cifra de afaceri in 2012 a fost de 4 miliarde de euro, echivalentul Renault-Dacia de 3% din PIB.
"Vom continua cu putere, in forta, si este un mesaj important la adresa furnizorilor. Ii invitam sa vina in Romania pentru ca se... mai mult
Miercuri, 12 Februarie 2014, ora 12:30
Dupa ce noul model Dacia Lodgy abia a intrat pe piata romaneasca, doua noi modele fabricate la Tanger vor ajunge in toamna in Romania: Dokker si Dokker Van.
Dacia Dokker este un combi cu cinci locuri destinat unei utilizari mixte, care dispune de un volum al portbagajului si de o modularitate la cel mai bun nivel din categorie. Ele vor fi comercializate incepand din iunie 2012 in Maroc si din toamna anului 2012 in Europa.
Numele "Dokker" este derivat din cuvantul englezesc "dockworker" care desemneaza muncitorii care se ocupa de incarcarea si descarcarea navelor in port. El subliniaza astfel capacitatea de incarcare a acestor doua vehicule, modularitatea si robustetea lor.
Dacia Dokker se adreseaza unei clientele aflate in cautarea unui vehicul polivalent care asigura in acelasi timp transportul obiectelor voluminoase si calatoria cu familia in conditii de confort. Prin rabatarea banchetei spate se obtine un volum de incarcare de trei metri cubi, adaptat utilizarii in scop profesional. Accesul la zona de incarcare sau la locurile din spate este facilitat de cele doua usi laterale culisante vitrate.
Versiunea utilitara, Dacia Dokker Van, este o furgoneta fiabila si robusta. Capacitatile sale de incarcare se situeaza la cel mai bun nivel din segment datorita modularitatii scaunului din dreapta (Optiunea Dacia Easy Seat). Incarcarea este facilitata datorita usii laterale largi, culisante. Pentru a raspunde cat mai bine asteptarilor utilizatorilor, Dokker Van... mai mult
Joi, 28 Iunie 2012, ora 17:00
Dupa Maroc, Renault a decis sa investeasca intr-o fabrica magrebiana, de data aceasta in Algeria. Angajatii Dacia Pitesti nu mai au motive de temere, pentru ca, spre deosebire de fabrica din Tanger, Maroc, noua unitate de productie din Algeria va fabrica modele destinate in special pietei locale.
Constructorul auto francez, Renault, a semnat in data de 25 mai un acord preliminar cu guvernul algerian privind constructia unei uzine in Algeria, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul francez Le Figaro. Negocierile dintre cele doua parti continua pentru un acord definitiv.
Capacitate maxima de 150.000 unitati pe an
In prima faza, Renault vrea sa produca 25.000 de unitati pe an, urmand ca ulterior productia sa fie majorata in functie de dezvoltarea retelei de furnizori. In schimb, guvernul algerian mizeaza pe o capacitate de 75.000 de unitati pe an, care ar putea fi majorata la 150.000 de unitati pe an.
Implementarea Renault in Algeria va incepe prin modelul cel mai vandut pe aceasta piata, Symbol, care va fi destinat numai pietei algeriene. Este vorba de o diferenta majora fata de uzina de la Tanger (Maroc), unde 85% din masinile produse sunt destinate a fi exportate in Europa.
Renault este interesat de productia in Algeria, o piata in crestere pe care grupul francez este lider cu un sfert din vanzari. In 2011 Renault a vandut 75.000 de autovehicule in Algeria, dintre care 28.000 au fost modelul Symbol, in crestere cu 18%. In ansamblu, piata auto... mai mult
Vineri, 01 Iunie 2012, ora 13:35
Constructorul francez de automobile Renault intentioneaza ca din 2013 sa produca circa 170.000 de vehicule Dacia la noua fabrica din Tanger, Maroc, a declarat vineri Arnaud Deboeuf, directorul programului Entry al grupului, pentru vehicule low cost.
"Speram ca anul viitor sa ajungem la capacitate maxima", a spus Deboeuf la o intalnire cu presa.
Fabrica din Tanger, care urmeaza sa fie inaugurata la jumatate lui februarie, va fi dotata in prima etapa cu o linie de asamblare cu o capacitate de 170.000 de automobile pe an, capacitate care urmeaza sa fie dublata in timp.
Vehiculele low cost ale grupului Renault sunt vandute sub marca Dacia in Europa si alte tari din regiunea mediteraneana si sub marca Renault in restul lumii.
In prezent, aceste vehicule sunt fabricate la uzina Dacia din Pitesti, dar si in alte uzine, precum cele din Rusia si Brazilia.
La Tanger va fi produs un monovolum, Lodgy, care va fi comercializat in Franta din primavara, un vehicul utilitar, precum si un al treilea model.
Fabrica din Maroc va avea initial 2.600 de angajati, numarul acestora urmand sa ajunga la 6.000 in 2015, potrivit Renault. mai mult
Vineri, 13 Ianuarie 2012, ora 20:35