Faptul ca masina cu cea mai puternica crestere a vanzarilor in Europa este o marca romaneasca spune multe despre strategiile de produs ale constructorilor auto mondiali pe pietele dezvoltate, arata un articol publicat joi in cotidianul Financial Times.
Dacia, companie controlata de Renault, contrazice cea mai grava scadere a vanzarilor de autoturisme in Europa din ultimele doua decenii prin atragerea de clienti de la rivalii mai cunoscuti si inregistrand o marja de profit inregistrata doar de constructorii de automobile premium. Nu e tocmai rau pentru o marca de automobil care nu a fost niciodata destinata pentru pietele dezvoltate.
"O combinatie de low-cost engineering, simplitate, dotari minime concepute pentru pietele din Europa de Est, la care se adauga consumatorii din Europa de Vest care isi diminueaza bugetele, au facut din Dacia brandul cu cea mai mare crestere a vanzarilor de pe continent si cel mai bun exemplu al unei game de masini concepute pentru pietele low-cost dar care infloresc in Europa", subliniaza Financial Times.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, in prezent masinile ieftine reprezinta 18% din vanzarile de autoturisme in Europa, in crestere fata de 13% in 2002, afectand vanzarile jucatorilor traditionali precum Ford, Renault si Peugeot.
Principalul atu al modelelor Dacia si al altor masini concepute si construite pe pietele emergente este simplu: pretul. In Marea Britanie un Duster costa 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000... mai mult
Vineri, 23 August 2013, ora 11:01
Alianta Renault-Nissan va investi 30 de miliarde de yeni (250 milioane de euro) intr-o noua uzina de asamblare in India care va produce automobile ieftine, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul japonez Nikkei, preluat de AFP.
Potrivit Nikkei, cei doi constructori auto vor construi aceasta uzina la Chennai (sudul Indiei), unde au deja o fabrica in comun. Noua uzina ar urma sa demareze productia in a doua jumatate a anului viitor si va avea o capacitate anuala de 200.000 de vehicule pe an, precizeaza Nikkei.
Noua facilitate ar urma sa produca doar vehicule ieftine, in special automobile Datsun, o veche marca pe care Nissan vrea sa o relanseze din 2014, dar si noile modele ieftine ce urmeaza a fi lansate de Renault. Cea mai mare parte a productiei realizata la aceasta uzina este destinata pietei locale, dar o parte ar putea fi exportata spre Europa, Orientul Mijlociu si Africa, sustine Nikkei.
Un purtator de cuvant de la Nissan nu a confirmat dar nici nu a infirmat aceste informatii. 'Avem de gand sa producem autovehicule ieftine la uzina comuna Nissan-Renault pe care o avem deja, dar nu va putem spune mai mult', a declarat purtatorul de cuvant.
La fel ca si Nissan, Renault incearca sa se extinda pe o piata indiana in crestere. In 2012 grupul auto francez a vandut pe piata din India putin peste 35.000 de vehicule (marcile Renault si Dacia), adica de 25 de ori mai mult decat in 2011, gratie succesului inregistrat de modelul Duster.
Partenerul... mai mult
Vineri, 22 Februarie 2013, ora 10:15
Marii producatori auto muta concurenta pe segmentul low cost, pregatind mai multe lansari pentru perioada urmatoare, intr-o incercare de a recupera din pierderile incasate pe alte segmente.
De la noul Logan si pana la "reinvierea" Datsunului, activitatea principalilor jucatori se concentreaza pe masinile accesibile ca pret.
Fiat, Nissan, Renault si Volkswagen sunt principalii producatori care au anuntat in mod oficial ca iau in considerare lansarea unor masini cu un pret mai mic de 7.000 de euro.
Fiat s-a inspirat de la Dacia, care a avut succes cu modelele low-cost, iar directorul general al producatorului auto italian, Sergio Marchionne, recunoaste ca Fiat ar putea relua o idee aparuta in urma cu cinci ani, dar care a fost abandonata din cauza problemelor financiare ale italienilor.
"Ne gandim daca este loc pentru o marca la fel ca Dacia in universul Fiat. Daca vrem sa vindem masina la un pret sub 7.500 de euro, trebuie sa o construim in afara Europei. Altfel, nu am avea profit", a declarat Marchionne, CEO Fiat, citat de Mediafax.
In timp ce reprezentatii Fiat inca se gandesc daca sa lanseze o noua versiune low cost, Volkswagen a luat deja decizia. Germanii vor produce in China, incepand cu anul 2015, un model ieftin, care initial va fi disponibil doar pe aceasta piata.
In urma anuntului facut de reprezentantii Volkswagen, competitia cu modelele Dacia devine din ce in ce mai evidenta, mai ales ca urmatoarea piata vizata este cea din India, pe care... mai mult
Vineri, 15 Februarie 2013, ora 15:15
Fiat analizeaza lansarea unui brand low-cost care sa concureze Dacia, iar daca planul va fi aprobat automobilele vor fi construite in afara Europei pentru reducerea costurilor de productie, a declarat directorul general al grupului italian, Sergio Marchionne, relateaza Automotive News Europe.
"Ne intrebam daca este loc pentru un brand low-cost precum Dacia in lumea Fiat", a spus Marchionne.
Fiat dispune de capacitate de productie excedentara la fabricile italiene, dar Marchionne a explicat ca fabricarea in Italia a unei masini care s-ar vinde in Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabila.
Seful Fiat a aratat ca Fiat analizeaza in prezent capacitatea de productie a grupului in afara Europei, pentru a vedea daca brandul low-cost ar fi viabil.
Fiat a analizat lansarea unui model low-cost in ultimii cinci ani, dar nu a concretizat proiectul intrucat conducerea s-a temut ca planul de afaceri nu ar fi profitabil.
Intre numele luate in considerate pentru brand a fost si Innocenti, o marca italiana cumparata de Fiat in 1990. Alte optiuni au fost o combinatie de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de baza, precum ABC sau 123.
Proiectul low-cost a revenit in discutii in timp ce Fiat promoveaza o politica de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.
Si alti producatori lanseaza sau se gandesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe piete emergente precum China si India, sau cea pentru "masini de criza" in Europa... mai mult
Miercuri, 06 Februarie 2013, ora 08:17
Unul dintre motivele care explica rezistenta relativa a companiei Renault este deschiderea de fabrici "low-cost" in Romania si Maroc. Renault detine Dacia, un producator roman de succes cu marja mai mare de profit, care fabrica automobile la preturi mai mici, relateaza Financial Times (FT).
Cand vorbesti cu directorii de la PSA Peugeot Citroen, un lucru care devine evident este dorinta de a deveni in mai mare masura la fel ca marele lor rival intern, Renault, noteaza ziarul mentionat.
Acest lucru nu are nimic de-a face cu masinile in sine, potrivit FT, ci este o recunoastere a progreselor facute de Renault in afara Europei, fapt care i-a asigurat o protectie mai mare impotriva ravagiilor crizei datoriilor.
In Europa, Renault lupta la fel ca Peugeot impotriva expunerii la Franta, Spania si Italia. In cele trei luni care au precedat luna septembrie, vanzarile grupului au scazut cu 18,4% an de an, pe continent. Ambele companii sunt afectate de agresiva Volkswagen si producatorii de automobile in ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai si Kia.
La sfarsitul lunii septembrie, Renault a declarat ca 55% din vanzarile sale s-au facut in afara Europei, cu o performanta deosebit de puternica in America Latina, care i-a ajutat sa mentina declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sanatatea sa financiara este o miza de 43% in Nissan din Japonia. Producatorul auto japonez a contribuit la cea mai mare parte a venitului net al Renault in prima... mai mult
Duminica, 02 Decembrie 2012, ora 12:18
Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, ar urma sa anunte la inceputul anului viitor lansarea unui model cu un pret de cost de aproximativ 5.000 de euro, informeaza un articol publicat marti pe pagina de Internet latribune.fr care citeaza o sursa industriala.
Noul model low-cost, dezvoltat impreuna cu partenerul japonez Nissan, ar urma sa fie produs la uzina de la Chennai, India, si va fi comercilizat de la sfarsitul lui 2014. Acest model nu ar urma sa ajunga si in Europa, deoarece costurile logistice ar fi prea mari, iar in prezent nu se preconizeaza construirea modelului la uzinele din Romania sau Maroc.
De asemenea, Renault si Nissan se gandesc la o masina si mai ieftina, categoria 'ultra low-cost', cu un pret de cost de aproximativ 3.000 de euro destinat pietei din India unde ar urma sa concureze cu Tata Nano. Insa pentru moment, potrivit surselor citate de latribune.fr, inginerii Renault nu au reusit sa ajunga la un nivel de securitate suficient.
Gama 'Entry' reprezinta o treime din vanzarile grupului Renault, iar in 2012 acest segment ar urma sa reprezinte aproximativ un milion de unitati, dintre care 62% sub marca Renault si 38% sub marca Dacia, rezervata pentru Europa (cu exceptia Rusiei) si Africa de Nord. mai mult
Marti, 20 Noiembrie 2012, ora 18:02
Bajaj Auto a lansat, marti, primul sau vehicul pe patru roti RE60, care se adreseaza utilizatorilor comerciali si proprietarilor de vehicule cu trei roti din India. Potrivit oficialior, in productia automobilului ar putea fi implicati si Nissan si Renault.
Lansarea RE60 a pus capat catorva luni de zvonuri in jurul industriei auto din India asupra vehiculului care promite emisii scazute de carbon, si eficienta in consum, au declarat reprezentantii complaniei incadrul lansarii, scrie Reuters.
Bejaj este cel de-al doilea producator de vehicule pe doua roti din india si este lider mondial pe segmentul automobilelor cu trei roti, care include popularele ricse, utilizata in cea de-a treia economie a asiei, ca marime.
Renault si Nissan, care au lucrat alaturi de Bajaj in dezvoltarea mini-autoturismului de tip low-cost, vor decide in urmatoarele zile daca vor coopera in profuctia RE60, a declarat Rajiv Bajaj, managing director Bajaj.
"Nu am incercat niciodata sa fim producatori pentru Renault sau Nissan, insa, cu unele modificari, am putea asigura resurse pentru Renault-Nissan", a spus acesta.
Renault-Nissan vor vedea vehiculul pentru prima data anul acesta in cadrul evenimentului Auto Expo din India, a adaugat Bajaj.
Automonilul RE60 va fi produs in fabrica Bajaj din Aurangabad, din vestul Indiei, si va fi disponibil in urmatoarele luni. mai mult
Marti, 03 Ianuarie 2012, ora 18:05
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a dezmintit miercuri informatiile aparute in presa franceza potrivit carora intentioneaza sa lanseze un nou model low-cost de 2.500 de euro destinat pietelor emergente.
Responsabilul pentru gama "Entry" (Logan, Sandero si Duster) se va ocupa intr-adevar de un nou model pentru pietele din India, insa nu este vorba despre o masina low-cost spune purtatorul de cuvant al grupului Renault, citat de AFP.
Echipa care va fi condusa de Gerard Detourbet se va ocupa cu "dezvoltarea de masini mici care, in termeni de pret, se vor situa imediat sub Renault Pulse sau Nissan Micra fara a cadea insa in zona ultra low cost", a precizat purtatoarea de cuvant.
Aceasta a adaugat ca grupul Renault nu a dezvaluit inca pretul noului sau model care va fi comercializat in India de la 1 ianuarie, dar ca va fi vorba de un pret "net superior celui de 2.500 de euro". In prezent, partenerul japonez Nissan vinde pe piata din India modelul Micra la un pret de aproximativ 5.900 de euro.
Prin programul "entry-level", Renault a vandut anul trecut aproximativ 685.000 de vehicule, mai mult de o patrime din vanzarile totale ale producatorului auto francez, de 2,6 milioane de masini si vehicule usoare. Principalele piete pentru programul "entry-level" sunt Franta, Brazilia, Rusia, Germania si Iran.
Compania Dacia de la Mioveni a fost preluata de Renault in anul 1999. Renault a lansat, pana in prezent, sapte modele sub marca Dacia, respectiv... mai mult
Miercuri, 23 Noiembrie 2011, ora 16:28
Renault se pregateste sa lanseze proiectul unei masini "low cost", care va costa 2.500 de euro, adica de trei ori mai putin decat o Dacia Logan, si care va fi destinata celor mai sarace tari emergente.
Incepand de la 1 ianuarie, Renault-Nissan va constitui o echipa pentru a dezvolta mai multe modele de masini low-cost, precum si o platforma si un motor la costuri foarte mici, scrie La Tribune, care citeaza "surse interne" din companie.
Proiectul i-a fost incredintat lui Gerard Detourbet, cel care s-a ocupat pana acum de gama Entry, care cuprinde Logan, Sandero si Duster.
Potrivit La Tribune, noua gama de vehicule de mici dimensiuni, cu dotari ultrasimplificate, nu are legatura cu proiectele studiate pentru un timp alaturi de constructorul indian Bajaj, chiar daca unele idei ar putea fi luate de aici.
Noul program revolutionar este destinat producerii si comercializarii in tarile emergente cele mai sarce, dar aceste modele si-ar putea gasi locul, la un moment dat, si pe piata europeana, scrie La Tribune. N-ar avea concurenta decat in modelul Nano al companiei indiene Tata, al carui succes a fost limitat.
La ultimul Salon auto de la Frankfurt, in septembrie, Gerard Detourbet a declarat pentru La Tribune ca "lucreaza mult" la o masina mai ieftina decat Dacia Logan si Sandero, cu un gabarit ca al Renault Twingo (circa 3,6 metri), prin care Renault vizeaza sa intre pe piata masinilor "populare" in Brazilia.
Proiectul masinii de 2.500 de euro nu va prelua insa... mai mult
Miercuri, 23 Noiembrie 2011, ora 08:02