Constructorul auto japonez Nissan, partenerul Renault, a lansat luni pe piata din India noul sau automobil ieftin marca Datsun, care ar urma sa joace acelasi rol pentru Nissan ca si marca romaneasca Dacia pentru Renault.
Carlos Ghosn, directorul general de la Renault si Nissan, a fost cel care a dezvaluit mica berlina cu cinci usi botezata Go (de marimea unui Renault Twingo). Nissan are de gand sa vanda masina pe piata din India incepand din 2014, la un pret de cost de 400.000 de rupii (5.200 de euro), transmite AP.
De asemenea, masina ar urma sa fie vanduta si in Rusia, Indonezia si Africa de Sud.
Marca de automobile Datsun a debutat in Japonia in 1932, insa in anul 1981 compania Nissan a decis sa renunte la aceasta marca pentru a-si unifica linia de modele sub marca Nissan.
Expansiunea rapida spre India reflecta eforturile lui Carlos Ghosn de a cauta oportunitati de crestere dincolo de pietele mature unde se constata un declin al cererii de vehicule. Vanzarile in India, Brazilia, Rusia si China au reprezentat anul trecut 30% din vanzarile globale ale Renault-Nissan, de 8,1 milioane de vehicule. mai mult
Luni, 15 Iulie 2013, ora 15:01
Alianta Renault-Nissan isi extinde anul acesta cu o treime capacitatea de productie la societatea sa mixta din India, ca parte a strategiei de a utiliza statul asiatic ca centrul global de productie si de a beneficia de cresterea cererii de vehicule pe piata indiana.
Capacitatea fabricii din apropierea portului Chennai (in Sudul Indiei) va fi majorata in doua faze, la 480.000 de vehicule pe an, de la 360.000 de vehicule in prezent, a declarat Toshihiko Sano, seful Renault Nissan Automotive India Pvt. Ltd, transmite Dow Jones Newswires.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati.
Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii. Nissan vinde in India sase modele.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Renault vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 10:16
Alianta Renault-Nissan va investi 30 de miliarde de yeni (250 milioane de euro) intr-o noua uzina de asamblare in India care va produce automobile ieftine, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul japonez Nikkei, preluat de AFP.
Potrivit Nikkei, cei doi constructori auto vor construi aceasta uzina la Chennai (sudul Indiei), unde au deja o fabrica in comun. Noua uzina ar urma sa demareze productia in a doua jumatate a anului viitor si va avea o capacitate anuala de 200.000 de vehicule pe an, precizeaza Nikkei.
Noua facilitate ar urma sa produca doar vehicule ieftine, in special automobile Datsun, o veche marca pe care Nissan vrea sa o relanseze din 2014, dar si noile modele ieftine ce urmeaza a fi lansate de Renault. Cea mai mare parte a productiei realizata la aceasta uzina este destinata pietei locale, dar o parte ar putea fi exportata spre Europa, Orientul Mijlociu si Africa, sustine Nikkei.
Un purtator de cuvant de la Nissan nu a confirmat dar nici nu a infirmat aceste informatii. 'Avem de gand sa producem autovehicule ieftine la uzina comuna Nissan-Renault pe care o avem deja, dar nu va putem spune mai mult', a declarat purtatorul de cuvant.
La fel ca si Nissan, Renault incearca sa se extinda pe o piata indiana in crestere. In 2012 grupul auto francez a vandut pe piata din India putin peste 35.000 de vehicule (marcile Renault si Dacia), adica de 25 de ori mai mult decat in 2011, gratie succesului inregistrat de modelul Duster.
Partenerul... mai mult
Vineri, 22 Februarie 2013, ora 10:15
Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, ar urma sa anunte la inceputul anului viitor lansarea unui model cu un pret de cost de aproximativ 5.000 de euro, informeaza un articol publicat marti pe pagina de Internet latribune.fr care citeaza o sursa industriala.
Noul model low-cost, dezvoltat impreuna cu partenerul japonez Nissan, ar urma sa fie produs la uzina de la Chennai, India, si va fi comercilizat de la sfarsitul lui 2014. Acest model nu ar urma sa ajunga si in Europa, deoarece costurile logistice ar fi prea mari, iar in prezent nu se preconizeaza construirea modelului la uzinele din Romania sau Maroc.
De asemenea, Renault si Nissan se gandesc la o masina si mai ieftina, categoria 'ultra low-cost', cu un pret de cost de aproximativ 3.000 de euro destinat pietei din India unde ar urma sa concureze cu Tata Nano. Insa pentru moment, potrivit surselor citate de latribune.fr, inginerii Renault nu au reusit sa ajunga la un nivel de securitate suficient.
Gama 'Entry' reprezinta o treime din vanzarile grupului Renault, iar in 2012 acest segment ar urma sa reprezinte aproximativ un milion de unitati, dintre care 62% sub marca Renault si 38% sub marca Dacia, rezervata pentru Europa (cu exceptia Rusiei) si Africa de Nord. mai mult
Marti, 20 Noiembrie 2012, ora 18:02
Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, si cel nipon Nissan au inaugurat, miercuri, in India, primul centru de productie de masini al aliantei, potrivit Renault-Nissan.Construirea uzinei a implicat investitii de aproape un miliard de dolari, iar facilitatea are o capacitate de productie de 400.000 de unitati pe an, se arata intr-un comunicat al aliantei Renault-Nissan, transmite Mediafax.
Fabrica va incepe productia in luna mai, iar primul model construit va fi Nissan Micra. Automobilul va fi comercializat atat la nivel local, cat si in peste 100 de state din Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
In 2011, uzina va incepe productia modelelor Renault Koleos si Fluence, ambele destinate pietei din India.
Noua facilitate permite construirea masinilor Renault si Nissan pe aceeasi linie de productie. mai mult
Miercuri, 17 Martie 2010, ora 12:56
Nissan Motor vrea sa propuna o gama de noua vehicule destinate pietei indiene, dintre care cinci ar urma sa fie construite in India, a declarat miercuri directorul de operatiuni al grupului japonez in India, Kiminobu Tokuyama, potrivit cotidianului francez Les Echos, informeaza NewsIn. Nissan are o prezenta foarte scazuta pe piata indiana, unde n-a vandut anul trecut decat 400 de masini.
"Sunt intrebat adesea de ce Nissan si-a intarziat atat de mult intrarea pe piata Indiei, iar eu raspund intotdeauna ca niciodata nu e prea tarziu", a declarat Tokuyama.Al treilea constructor japonez va incepe in luna mai productia unei noi masini de mici dimensiuni in uzina sa din Madras, detinuta in parteneriat cu Renault. Volumele locale de productie ar urma sa le depaseasca anul viitor pe ale concurentului sau Honda, deoarece Nissan vrea sa transforme India in baza sa de export catre numeroase tari.Uzina din Madras ar urma sa produca 110.000 de masini ale noului model in 2011, din care o mare parte ar trebui sa fie destinata pietei europene, apoi "intr-un viitor apropiat", productia ar urma sa urce la 180.000 de masini, a mai spus Tokuyama.Nissan vizeaza o cota de piata de 5,5% in India, egala cu cea pe care o detine la nivel mondial. Gama de noua modele noi nu cuprinde masina low-cost, pe care Nissan si Renault si-a propus sa o lanseze in 2012 cu partenerul indian Bajaj Auto. mai mult
Miercuri, 06 Ianuarie 2010, ora 15:06