Grupul auto german Volkswagen a dezvaluit in data de 18 decembrie, la un eveniment intern dedicat directorilor grupului, un concept al propriul sau vehicul cu pret scazut, modelul urmand sa fie comercializat incepand din 2016 pe pietele emergente sub o marca specifica, informeaza revista economica franceza Challenges.
'Lucram la un vehicul cu pret scazut, logic cu tarife sub cele de la debutul gamei actuale a Volkswagen, adica mai putin de 80.000 de yuani (8.500 de euro) in China', a declarat recent Christian Klingler, responsabil de vanzari in comitetul director al Volkswagen. 'Prioritatea este China insa si cu declinari regionale in Rusia, America de sud sau in alte tari emergente', a spus Klingler. Intrebat daca marca va ajunge si in Europa de Vest, Klingler a raspuns: 'nu e bine sa spui niciodata nu. Insa acest lucru nu este prevazut a priori'.
Daca la inceput s-a aratat sceptic, Volkswagen a decis sa urmeze exemplul dat de Renault cu faimoasele Dacia Logan, lansat in 2004, Sandero sau Duster. Intre timp insa grupul francez a luat un avans serios pe segmentul low-cost si in 2014 ar urma sa vanda peste un milion de unitati, cu marje de profit semnificativ de peste 10% in cazul Duster.
Intrebat daca Volkswagen se inspira din exemplul constructorului francez, Christian Klingler a raspuns ca 'Renault s-a adaptat foarte bine cu vehiculele ieftine', dand exemplul Sandero 'vandut in Rusia, America de Sud si Europa'.
Dupa ce a lansat vehicule low-cost, Renault are... mai mult
Luni, 22 Decembrie 2014, ora 08:50
Constructorul auto japonez Nissan, partenerul Renault, a lansat luni pe piata din India noul sau automobil ieftin marca Datsun, care ar urma sa joace acelasi rol pentru Nissan ca si marca romaneasca Dacia pentru Renault.
Carlos Ghosn, directorul general de la Renault si Nissan, a fost cel care a dezvaluit mica berlina cu cinci usi botezata Go (de marimea unui Renault Twingo). Nissan are de gand sa vanda masina pe piata din India incepand din 2014, la un pret de cost de 400.000 de rupii (5.200 de euro), transmite AP.
De asemenea, masina ar urma sa fie vanduta si in Rusia, Indonezia si Africa de Sud.
Marca de automobile Datsun a debutat in Japonia in 1932, insa in anul 1981 compania Nissan a decis sa renunte la aceasta marca pentru a-si unifica linia de modele sub marca Nissan.
Expansiunea rapida spre India reflecta eforturile lui Carlos Ghosn de a cauta oportunitati de crestere dincolo de pietele mature unde se constata un declin al cererii de vehicule. Vanzarile in India, Brazilia, Rusia si China au reprezentat anul trecut 30% din vanzarile globale ale Renault-Nissan, de 8,1 milioane de vehicule. mai mult
Luni, 15 Iulie 2013, ora 15:01
Alianta Renault-Nissan va investi 30 de miliarde de yeni (250 milioane de euro) intr-o noua uzina de asamblare in India care va produce automobile ieftine, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul japonez Nikkei, preluat de AFP.
Potrivit Nikkei, cei doi constructori auto vor construi aceasta uzina la Chennai (sudul Indiei), unde au deja o fabrica in comun. Noua uzina ar urma sa demareze productia in a doua jumatate a anului viitor si va avea o capacitate anuala de 200.000 de vehicule pe an, precizeaza Nikkei.
Noua facilitate ar urma sa produca doar vehicule ieftine, in special automobile Datsun, o veche marca pe care Nissan vrea sa o relanseze din 2014, dar si noile modele ieftine ce urmeaza a fi lansate de Renault. Cea mai mare parte a productiei realizata la aceasta uzina este destinata pietei locale, dar o parte ar putea fi exportata spre Europa, Orientul Mijlociu si Africa, sustine Nikkei.
Un purtator de cuvant de la Nissan nu a confirmat dar nici nu a infirmat aceste informatii. 'Avem de gand sa producem autovehicule ieftine la uzina comuna Nissan-Renault pe care o avem deja, dar nu va putem spune mai mult', a declarat purtatorul de cuvant.
La fel ca si Nissan, Renault incearca sa se extinda pe o piata indiana in crestere. In 2012 grupul auto francez a vandut pe piata din India putin peste 35.000 de vehicule (marcile Renault si Dacia), adica de 25 de ori mai mult decat in 2011, gratie succesului inregistrat de modelul Duster.
Partenerul... mai mult
Vineri, 22 Februarie 2013, ora 10:15
Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, ar urma sa anunte la inceputul anului viitor lansarea unui model cu un pret de cost de aproximativ 5.000 de euro, informeaza un articol publicat marti pe pagina de Internet latribune.fr care citeaza o sursa industriala.
Noul model low-cost, dezvoltat impreuna cu partenerul japonez Nissan, ar urma sa fie produs la uzina de la Chennai, India, si va fi comercilizat de la sfarsitul lui 2014. Acest model nu ar urma sa ajunga si in Europa, deoarece costurile logistice ar fi prea mari, iar in prezent nu se preconizeaza construirea modelului la uzinele din Romania sau Maroc.
De asemenea, Renault si Nissan se gandesc la o masina si mai ieftina, categoria 'ultra low-cost', cu un pret de cost de aproximativ 3.000 de euro destinat pietei din India unde ar urma sa concureze cu Tata Nano. Insa pentru moment, potrivit surselor citate de latribune.fr, inginerii Renault nu au reusit sa ajunga la un nivel de securitate suficient.
Gama 'Entry' reprezinta o treime din vanzarile grupului Renault, iar in 2012 acest segment ar urma sa reprezinte aproximativ un milion de unitati, dintre care 62% sub marca Renault si 38% sub marca Dacia, rezervata pentru Europa (cu exceptia Rusiei) si Africa de Nord. mai mult
Marti, 20 Noiembrie 2012, ora 18:02
Nissan intentioneaza sa relanseze marca Datsun, cel mai ieftin model al companiei, care va fi comercializat la preturi cuprinse intre 3.000 si 5.000 de dolari. Compania spera sa atraga astfel un numar cat mai mare de clienti.
Cel mai ieftin model pe care il comercializeaza Nissan in prezent este Tsuru, vandut in Mexic pentru 8.000 de dolari.
Nissan are in plan sa ofere sase modele Datsun, asteptate pentru inceputul anului 2014, la preturi care nu vor fi depasite decat de cativa producatori specializati in modele mici din China si India, a declarat seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Marile companii auto nu au reusit inca sa dezvolte strategii care sa le permita sa acceseze profitabil cel mai de jos segment al pietelor emergente, chiar daca aceste tari formeaza, deja, jumatate din piata auto mondiala.
Strategia pe ansamblu a Nissan si alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au infruntat o anumita opozitie in cadrul companiei si va produce ingrijorare unor analisti si iubitorilor de masini.
Pentru a putea aduce pretul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care si oficialii Nissan afirma ca va fi dificil de atins, compania va trebui sa renunte la caracteristici care sunt de mult timp standard in SUA, insa nu si pe pietele emergente, de la transmisie automata la set complet de airbaguri.
Aceasta parte a pietei ramane rezervata masinilor cu preturi sub 5.000 de dolari, cu marje de profit extrem de reduse, precum... mai mult
Marti, 02 Octombrie 2012, ora 14:45
Bajaj Auto a lansat, marti, primul sau vehicul pe patru roti RE60, care se adreseaza utilizatorilor comerciali si proprietarilor de vehicule cu trei roti din India. Potrivit oficialior, in productia automobilului ar putea fi implicati si Nissan si Renault.
Lansarea RE60 a pus capat catorva luni de zvonuri in jurul industriei auto din India asupra vehiculului care promite emisii scazute de carbon, si eficienta in consum, au declarat reprezentantii complaniei incadrul lansarii, scrie Reuters.
Bejaj este cel de-al doilea producator de vehicule pe doua roti din india si este lider mondial pe segmentul automobilelor cu trei roti, care include popularele ricse, utilizata in cea de-a treia economie a asiei, ca marime.
Renault si Nissan, care au lucrat alaturi de Bajaj in dezvoltarea mini-autoturismului de tip low-cost, vor decide in urmatoarele zile daca vor coopera in profuctia RE60, a declarat Rajiv Bajaj, managing director Bajaj.
"Nu am incercat niciodata sa fim producatori pentru Renault sau Nissan, insa, cu unele modificari, am putea asigura resurse pentru Renault-Nissan", a spus acesta.
Renault-Nissan vor vedea vehiculul pentru prima data anul acesta in cadrul evenimentului Auto Expo din India, a adaugat Bajaj.
Automonilul RE60 va fi produs in fabrica Bajaj din Aurangabad, din vestul Indiei, si va fi disponibil in urmatoarele luni. mai mult
Marti, 03 Ianuarie 2012, ora 18:05
Renault se pregateste sa lanseze proiectul unei masini "low cost", care va costa 2.500 de euro, adica de trei ori mai putin decat o Dacia Logan, si care va fi destinata celor mai sarace tari emergente.
Incepand de la 1 ianuarie, Renault-Nissan va constitui o echipa pentru a dezvolta mai multe modele de masini low-cost, precum si o platforma si un motor la costuri foarte mici, scrie La Tribune, care citeaza "surse interne" din companie.
Proiectul i-a fost incredintat lui Gerard Detourbet, cel care s-a ocupat pana acum de gama Entry, care cuprinde Logan, Sandero si Duster.
Potrivit La Tribune, noua gama de vehicule de mici dimensiuni, cu dotari ultrasimplificate, nu are legatura cu proiectele studiate pentru un timp alaturi de constructorul indian Bajaj, chiar daca unele idei ar putea fi luate de aici.
Noul program revolutionar este destinat producerii si comercializarii in tarile emergente cele mai sarce, dar aceste modele si-ar putea gasi locul, la un moment dat, si pe piata europeana, scrie La Tribune. N-ar avea concurenta decat in modelul Nano al companiei indiene Tata, al carui succes a fost limitat.
La ultimul Salon auto de la Frankfurt, in septembrie, Gerard Detourbet a declarat pentru La Tribune ca "lucreaza mult" la o masina mai ieftina decat Dacia Logan si Sandero, cu un gabarit ca al Renault Twingo (circa 3,6 metri), prin care Renault vizeaza sa intre pe piata masinilor "populare" in Brazilia.
Proiectul masinii de 2.500 de euro nu va prelua insa... mai mult
Miercuri, 23 Noiembrie 2011, ora 08:02
Renault vrea sa lanseze pana in 2012 pe piata indiana o masina la pret redus si cu un consum scazut de carburant, in parteneriat cu grupul indian Bajaj, a anuntat, marti, seful constructorului auto francez, Carlos Ghosn, citat de AFP si preluat de NewsIn. Designul, conceptia si productia vor fi executate de Bajaj, cu sustinerea Renault-Nissan, in timp ce comercializarea si distributia vor fi gestionate de Renault, cu sprijinul grupului indian, a precizat Ghosn, intr-un comunicat.
"Intentionam sa lansam pe piata indiana acest produs foarte competitiv si care consuma putin carburant in 2012.
Exista cerere pentru acest tip de produs cu grad mare de inovare, nu numai pentru piata indiana, ci si pe alte piete emergente, unde devine esential sa propui mijloace de transport individuale la preturi accesibile", a precizat Ghosn.
Masina, care va concura in India cu cel mai ieftin automobil de pe aceasta piata, Tata nano, pusa in vanzare din 2009, va trebui sa aiba logo-ul Renault.
Nu a fost facut niciun comentariu asupra pretului cu care autoturismul va fi pus in vanzare, dar mai demult Renault indicase ca pretul ar putea fi de circa 3.000 dolari, peste nivelul de 2.000 dolari cu care se vinde nano.
Renault si Bajaj au mai anuntat si in 2008 un parteneriat pentru construirea unui autoturism cu pret moderat, insa presa a speculat atunci ca au existat dezacorduri intre cele doua parti.
"Suntem in prezent complet de acord", a spus jurnalistilor seful Renault, in cadrul unei vizite... mai mult
Marti, 10 Noiembrie 2009, ora 12:26
Alianta Renault-Nissan va incepe sa livreze automobile electrice in Irlanda in maxim doi ani, in cadrul unui plan al guvernului de la Dublin ca, pana in 2020, 10% din parcul auto din tara sa fie prevazut cu acest tip de motorizare, a anuntat, vineri, ministrul Energiei, Eamon Ryan."Initiativa va transforma strazile, va reduce emisiile de carbon si va schimba transporturile din Irlanda", a spus Ryan.
Potrivit unui acord incheiat vineri intre guvernul de la Dublin si alianta Renault-Nissan, Irlanda devine una dintre putinele tari din lume unde vor fi livrate masini electrice ale ambilor producatori auto.
Guvernul spera ca incheie acorduri similare cu alti producatori auto, astfel incat, pana in 2020, in Irlanda sa circule 230.000 de vehicule electrice.
Alianta franco-japoneza urmareste sa fie primul producator de serie al vehiculelor electrice fara emisii de dioxid de carbon, un numar limitat de astfel de masini urmand sa fie livrate in 2010.
Renault intentioneaza sa vanda in 2011 intre 20.000 si 40.000 de masini electrice, dar Nissan nu a dezvaluit tinta stabilita.
Vehiculele electrice ar trebui sa fie mai ieftin de exploatat decat masinile obisnuite si fara emisii poluante.
mai mult
Vineri, 03 Aprilie 2009, ora 20:13