Grupul auto german Volkswagen a dezvaluit in data de 18 decembrie, la un eveniment intern dedicat directorilor grupului, un concept al propriul sau vehicul cu pret scazut, modelul urmand sa fie comercializat incepand din 2016 pe pietele emergente sub o marca specifica, informeaza revista economica franceza Challenges.
'Lucram la un vehicul cu pret scazut, logic cu tarife sub cele de la debutul gamei actuale a Volkswagen, adica mai putin de 80.000 de yuani (8.500 de euro) in China', a declarat recent Christian Klingler, responsabil de vanzari in comitetul director al Volkswagen. 'Prioritatea este China insa si cu declinari regionale in Rusia, America de sud sau in alte tari emergente', a spus Klingler. Intrebat daca marca va ajunge si in Europa de Vest, Klingler a raspuns: 'nu e bine sa spui niciodata nu. Insa acest lucru nu este prevazut a priori'.
Daca la inceput s-a aratat sceptic, Volkswagen a decis sa urmeze exemplul dat de Renault cu faimoasele Dacia Logan, lansat in 2004, Sandero sau Duster. Intre timp insa grupul francez a luat un avans serios pe segmentul low-cost si in 2014 ar urma sa vanda peste un milion de unitati, cu marje de profit semnificativ de peste 10% in cazul Duster.
Intrebat daca Volkswagen se inspira din exemplul constructorului francez, Christian Klingler a raspuns ca 'Renault s-a adaptat foarte bine cu vehiculele ieftine', dand exemplul Sandero 'vandut in Rusia, America de Sud si Europa'.
Dupa ce a lansat vehicule low-cost, Renault are... mai mult
Luni, 22 Decembrie 2014, ora 08:50
Constructorul auto francez Renault analizeaza posibilitatea lansarii unei game de patru modele de mici dimensiuni, cu preturi reduse. Primul model al gamei va fi lansat in India vara viitoare si va costa aproximativ 3.500 de euro.
O decizie cu privire la lansarea in Europa a acestei game va fi luata in 2015. Productia masinilor urmeaza sa aiba loc in Tanger, Maroc, scrie Les Echos.
Este a doua etapa a extinderii companiei Renault pe piata low cost. La zece ani dupa lansarea Logan, constructorul ...citeste mai departe despre "Renault pregateste patru noi modele de masini ultra-low cost" pe Ziare.com mai mult
Joi, 11 Decembrie 2014, ora 10:30
General Motors (GM) intentioneaza sa intre pe piata masinilor ieftine din Europa, pentru a recupera din cota de piata pierduta, prin lansarea unei linii low-cost produsa sub marca Opel, care ar putea concura modelele realizate de grupul francez Renault la uzina Dacia.
GM, care se lupta pentru a reveni pe profitabilitate in Europa, vrea sa acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternica a europenilor loviti de austeritate pentru a deveni producatorul cu cea mai rapida crestere de pe continent, noteaza Financial Times.
"Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest intreg segment low-cost si entry level este foarte interesant. Ei trebuie admirati. Este cert ca ne uitam la acest segment", a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeana a GM.
Compania americana intentioneaza sa utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut dupa decizia costisitoare de anul trecut de a retrage marca Chevrolet din Europa.
"Am avut Chevrolet, care arata ca o masina ieftina, dar nu a fost. Credem ca este fezabil pentru Opel sa vina cu un produs entry-level, mai ales acum, cand Chevrolet a fost retras de pe aceasta piata", a continuat Neumann intr-un interviu acordat Financial Times.
Publicatia noteaza ca Dacia, detinuta de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producatorului francez. Ca si in cazul altor producatori low-cost, abordarea "fara-fite" a rezonat cu... mai mult
Luni, 21 Iulie 2014, ora 12:36
Marii producatori auto muta concurenta pe segmentul low cost, pregatind mai multe lansari pentru perioada urmatoare, intr-o incercare de a recupera din pierderile incasate pe alte segmente.
De la noul Logan si pana la "reinvierea" Datsunului, activitatea principalilor jucatori se concentreaza pe masinile accesibile ca pret.
Fiat, Nissan, Renault si Volkswagen sunt principalii producatori care au anuntat in mod oficial ca iau in considerare lansarea unor masini cu un pret mai mic de 7.000 de euro.
Fiat s-a inspirat de la Dacia, care a avut succes cu modelele low-cost, iar directorul general al producatorului auto italian, Sergio Marchionne, recunoaste ca Fiat ar putea relua o idee aparuta in urma cu cinci ani, dar care a fost abandonata din cauza problemelor financiare ale italienilor.
"Ne gandim daca este loc pentru o marca la fel ca Dacia in universul Fiat. Daca vrem sa vindem masina la un pret sub 7.500 de euro, trebuie sa o construim in afara Europei. Altfel, nu am avea profit", a declarat Marchionne, CEO Fiat, citat de Mediafax.
In timp ce reprezentatii Fiat inca se gandesc daca sa lanseze o noua versiune low cost, Volkswagen a luat deja decizia. Germanii vor produce in China, incepand cu anul 2015, un model ieftin, care initial va fi disponibil doar pe aceasta piata.
In urma anuntului facut de reprezentantii Volkswagen, competitia cu modelele Dacia devine din ce in ce mai evidenta, mai ales ca urmatoarea piata vizata este cea din India, pe care... mai mult
Vineri, 15 Februarie 2013, ora 15:15
Fiat analizeaza lansarea unui brand low-cost care sa concureze Dacia, iar daca planul va fi aprobat automobilele vor fi construite in afara Europei pentru reducerea costurilor de productie, a declarat directorul general al grupului italian, Sergio Marchionne, relateaza Automotive News Europe.
"Ne intrebam daca este loc pentru un brand low-cost precum Dacia in lumea Fiat", a spus Marchionne.
Fiat dispune de capacitate de productie excedentara la fabricile italiene, dar Marchionne a explicat ca fabricarea in Italia a unei masini care s-ar vinde in Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabila.
Seful Fiat a aratat ca Fiat analizeaza in prezent capacitatea de productie a grupului in afara Europei, pentru a vedea daca brandul low-cost ar fi viabil.
Fiat a analizat lansarea unui model low-cost in ultimii cinci ani, dar nu a concretizat proiectul intrucat conducerea s-a temut ca planul de afaceri nu ar fi profitabil.
Intre numele luate in considerate pentru brand a fost si Innocenti, o marca italiana cumparata de Fiat in 1990. Alte optiuni au fost o combinatie de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de baza, precum ABC sau 123.
Proiectul low-cost a revenit in discutii in timp ce Fiat promoveaza o politica de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.
Si alti producatori lanseaza sau se gandesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe piete emergente precum China si India, sau cea pentru "masini de criza" in Europa... mai mult
Miercuri, 06 Februarie 2013, ora 08:17
Renault mizeaza pe noile versiuni ale Logan si Sandero pentru continuarea cresterii vanzarilor de vehicule low-cost, care reprezinta peste 36% din total, dar avertizeaza ca ar putea sa nu atinga obiectivul unor livrari de un milion de unitati in acest an, relateaza Les Echos.
"Vanzarile din acest an ar putea fi in jurul a 950.000 de vehicule, poate 1,02 milioane", a declarat Arnaud Deboeuf, directorul programului low-cost care include modelele Logan, Sandero, Duster si Lodgy.
Cresterea vanzarilor acestei game este limitata de doi factori, pe de o parte situatia iraniana, respectiv inasprirea sanctiunilor internationale care afecteaza productia grupului, si pe de alta parte, scaderea pietei europene, unde au loc 17,8% din vanzarile gamei.
In 2011, au fost vandute 813.000 de vehicule din programul Entry, sub marca Dacia sau Renault, iar cresterea a fost de peste 10%.
La sfarsitul lunii septembrie, vanzarile de vehicule low-cost ale grupului au atins 701.000 de unitati si au confirmat statutul gamei de "varf de lance" al Renault, reprezentand 36,4% din vanzarile din primele noua luni si marje de peste 6%.
In cazul modelului 4X4 Duster, marja operationala este de 12%-13%.
Pentru 2013, Renault va miza pe continuarea internationalizarii gamei low-cost si pe succesul Duster, care ar putea fi in acest an cel mai bine vandut model din programul Entry.
Renault se bazeaza totodata pe noile modele Logan si Sandero.
Dacia a lansat marti noile versiuni Logan,... mai mult
Miercuri, 14 Noiembrie 2012, ora 15:50
Cel mai mare producator auto din Europa, Volkswagen, va fabrica masini low-cost, cu preturi incepand de la 5.000 de euro, pentru pietele in dezvoltare.
"Avem nevoie de o masina ieftina pentru pietele emergente...ar costa intre 5.000 si 10.000 de euro", a declarat Bernd Olsterloh, seful consiliului ce reprezinta angajatii grupului, pentru portalul de afaceri Handelsblatt.
Oficialul companiei a spus ca acest model ar putea fi scos pe piata in doi ani.
Volkswagen ar terbui sa "atace noi piete", precum Asia de Sud Est si Africa, mai agresiv, a spus Olsterloh. El a adaugat ca marile piete, precum India si China, ar putea fi piete de desfacere pentru vehicule low-cost.
"Nu trebuie sa reinventam roata pentru asta", a spus seful Volkswagen, subliniind faptul ca, la constructia noilor modele, ar putea fi folosite parti de la alte masini.
Handelsblatt scrie ca un grup de experti va prezenta consiliului de administratie al Volkswagen, pana la sfarsitul anului, planul pentru intrarea pe piata masinilor ieftine, unul dintre putinele segmente in care producatorul de automobile nu este prezent.
Cum o duce Dacia
In acest an, vanzarile prin programul "Entry", prin care se folosesc piese de la alte modele pentru asamblarea celor low-cost, ar urma sa ajunga la un milion de unitati, respectiv o treime din productia intregului grup Renault, potrivit producatorului francez.
In doar cativa ani, constructorul Dacia, cu autoturismele sale ieftine, s-a impus pe piata... mai mult
Vineri, 05 Octombrie 2012, ora 14:11
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a dezmintit miercuri informatiile aparute in presa franceza potrivit carora intentioneaza sa lanseze un nou model low-cost de 2.500 de euro destinat pietelor emergente.
Responsabilul pentru gama "Entry" (Logan, Sandero si Duster) se va ocupa intr-adevar de un nou model pentru pietele din India, insa nu este vorba despre o masina low-cost spune purtatorul de cuvant al grupului Renault, citat de AFP.
Echipa care va fi condusa de Gerard Detourbet se va ocupa cu "dezvoltarea de masini mici care, in termeni de pret, se vor situa imediat sub Renault Pulse sau Nissan Micra fara a cadea insa in zona ultra low cost", a precizat purtatoarea de cuvant.
Aceasta a adaugat ca grupul Renault nu a dezvaluit inca pretul noului sau model care va fi comercializat in India de la 1 ianuarie, dar ca va fi vorba de un pret "net superior celui de 2.500 de euro". In prezent, partenerul japonez Nissan vinde pe piata din India modelul Micra la un pret de aproximativ 5.900 de euro.
Prin programul "entry-level", Renault a vandut anul trecut aproximativ 685.000 de vehicule, mai mult de o patrime din vanzarile totale ale producatorului auto francez, de 2,6 milioane de masini si vehicule usoare. Principalele piete pentru programul "entry-level" sunt Franta, Brazilia, Rusia, Germania si Iran.
Compania Dacia de la Mioveni a fost preluata de Renault in anul 1999. Renault a lansat, pana in prezent, sapte modele sub marca Dacia, respectiv... mai mult
Miercuri, 23 Noiembrie 2011, ora 16:28
Dacia, marca low-cost care sustine vanzarile Renault, are probleme pe pietele emergente, insa se bucura de succes in statele dezvoltate, unde cumparatorii incearca sa faca economii, ceea ce erodeaza performantele modelelor mai scumpe, potrivit Mediafax. Renault a pornit in urma cu sase ani sa cucereasca pietele emergente cu o masina accesibila ca pret si cu dotari modeste.
Acum, producatorul auto francez are probleme cu vanzarea modelului in unele state in curs de dezvoltare, precum India, insa masinile sunt cumparate de clienti din tarile bogate care incearca sa economiseasca bani, ceea ce loveste in vanzarile de automobile mai scumpe ale Renault.
Anul trecut, peste un sfert din vanzarile Renault au fost reprezentate de modele fara pretentii din categoria "entry", care costa mai putin de doua treimi din pretul unei masini standard echivalente.
Grupul a vandut anul trecut 684.882 de masini din variantele low-cost, jumatate din acestea fiind reprezentate de masini marca Dacia, livrate in principal pe pietele europene, restul fiind modele low-end Renault, destinate statelor emergente.
"Nu asa se astepta Renault sa fie", potrivit Wall Street Journal. Dacia a fost destinata pietelor emergente, iar Europa de Vest era o idee secundara, a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Global Insight.
"Europa de Vest a devenit un succes mai mare decat s-a anticipat", a adaugat el. La putin timp dupa lansarea productiei modelului Logan, produs de Dacia in Romania, importatori independenti... mai mult
Joi, 03 Februarie 2011, ora 11:08