Renault a anuntat joi ca va produce noile camionete Nissan si Mitsubishi la fabricile sale din Franta, majorand investitiile pe piata sa interna intr-un moment in care cei trei producatori auto exploreaza o integrare mai stransa a aliantei, transmite Reuters.
Anuntul, care coincide cu vizita presedintelui Emmanuel Macron la o uzina Renault, "subliniaza importanta acordata de alianta Frantei", se arata intr-un comunicat al Renault-Nissan-Mitsubishi.
Renault va produce noua camioneta pentru livrari a Nissan la uzina sa din Maubeuge, in nordul Frantei, pe o structura impartita cu propriul sau model Kangoo, care include si o versiune electrica. O camioneta Mitsubishi mai mare va fi de asemenea fabricata in Sandouville, vestul Frantei, alaturi de modelul Renault Trafic.
Astfel, investitia Renault in Franta se va ridica la 1,4 miliarde de euro, au anuntat cei trei producatori auto.
In urma presiunilor din partea Guvernului francez, cel mai mare actionar al producatorului auto, seful Renault, Carlos Ghosn, a acceptat anul acesta sa caute o integrare mai stransa cu Nissan.
Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault si 34% din titlurile Mitsubishi Motors.
Anterior, Ghosn declarase ca o alianta completa este posibila numai daca Franta renunta la participatia sa de 15% in Renault, o miscare care nu este agreata de Executivul de la Paris.... mai mult
Joi, 08 Noiembrie 2018, ora 16:13
Renault intentioneaza sa puna China in centrul planului sau strategic pentru perioada 2017-2022, a afirmat, luni, directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic, o investitie de 870 milioane de euro.
"Renault nu este dependent de China, care este doar o oportunitate pentru noi. Piata chineza va fi in centrul viitorului plan strategic", a spus Ghosn, intr-o conferinta de presa, transmite Reuters.
Acesta a adaugat ca grupul auto va trebui sa propuna vehicule electrice mai convenabile pentru piata globala si cea din China.
Desi Renault are licenta de producere a vehiculelor comerciale usoare (LCV) in China, in prezent compania se concentreaza pe SUV-uri, a explicat seful concernului auto.
Productia fabricii din Wuhan (in centrul Chinei) ar putea fi dublata sau chiar triplata fata de productia sa initiala de 150.000 de vehicule pe an, a sustinut Jacques Daniel, seful societatii mixte formate ...citeste mai departe despre "Renault face o investitie de 870 milioane de euro: Tara pe care mizeaza proprietarul Dacia" pe Ziare.com mai mult
Luni, 01 Februarie 2016, ora 10:55
Grupul francez Renault pregateste lansarea unui proiect de 7,2 miliarde de yuani (1,2 miliarde de dolari) pentru productia de autovehicule in China impreuna cu Dongfeng Motor, parte a planurilor de a-si creste vanzarile pe cea mai mare piata auto din lume.
Proiectul mix va avea o capacitate anuala de 150.000 de autoturisme, inclusiv SUV-uri si MPV-uri (Multi-Purpose Vehicle), potrivit unor date postate recent pe site-ul Biroului de Protectie a Mediului din Hubei, potrivit MarketWatch.
Potrivit agentiei, care analizeaza impactul asupra mediului, proiectul va fi situat in Wuhan, capitala propvinciei Hubei. Sediul Dongfeng Motor se afla in Hubei, precum si companiile mixte ale grupului chinez cu producatorii straini PSA Peugeot Citroen si Honda Motor.
Dongfeng Motor ocupa pozitia a doua pe piata auto din China, atat in functie de productie cat si de vanzari, dupa SAIC Motor. De asemenea, grupul produce masini si in parteneriat cu Nissan Motor si Kia Motors.
Potrivit China Business News, un oficial din Wuhan a declarat ca Dongfeng Motor si Renault vizeaza inceperea lucrarilor in mai.
Oficiali ai celor doua companii nu au fost disponibili pentru comentarii.
Renault este printre putinii producatori locali care nu au facilitati de productie in China. mai mult
Luni, 21 Ianuarie 2013, ora 17:38
Dacia, brandul cu care acum Romania se mandreste pe plan extern, a avut nevoie de un "imbold" din partea unui investitor francez. Ce ar fi fost Logan fara Renault?
Grupul Renault a preluat Dacia in 1999. De la primul model de Dacia, SuperNova si pana la noul Logan, masina produsa la Mioveni a ajuns sa fie cunoscuta in intreaga lume. A fost nevoie de 1,63 miliarde de euro si multe schimbari la nivelul conducerii pentru a face cunoscut brandul Dacia pe plan international.
"Orice coleg francez trimis in Romania in 2004 considera acest lucru o pedeapsa si sfarsitul carierei. Lucrurile s-au schimbat acum, toti angajatii din pozitii importante din grup isi doresc sa vina in Romania pentru a marca o etapa importanta in cariera lor", a spus Radu Mavrodin, reprezentant Groupe Renault Romania.
Renault va investi, pana la finalul anului 2012 peste doua miliarde de lei pe piata locala.
"Grupul a contribuit cu peste 3% din PIB-ul Romaniei, avand o cifra de afaceri anuala de 3 miliarde de euro pe an. Masa salariala a Groupe Renault in Romania este de 300 de milioane de euro pe an", a mai spus Mavrodin.
Investitorul din spatele proiectului Dacia Logan
Venirea grupului Renault pe piata locala a fost posibila, in mare parte, managerului Louis Schweitzer. El a oprit, in anul 1998, privatizarea uzinei de la Mioveni, la scurt timp dupa ce Automobile Dacia semnase vanzarea catre Hyundai.
Louis Schweitzer, managerul care s-a aflat la carma grupului Renault in... mai mult
Duminica, 21 Octombrie 2012, ora 09:45
Grupul Renault, proprietarul Dacia, va investi in acest an peste 250 de milioane de euro in Romania, printre proiecte numarandu-se o linie robotizata de prese de mare tonaj, dublarea capacitatii turnatoriei de aluminiu si cresterea cu 30% a capacitatii de productie a cutiilor de viteze.
Investitiile financiare ale grupului Renault, de la intrarea pe piata romaneasca, in urma cu 12 ani, se ridica la doua miliarde de euro, a declarat, miercuri, la conferinta Mediafax Talks about Auto Industry, Thomas Dubruel, directorul comercial al Dacia.
El a afirmat ca in Romania grupul are o structura completa, dezvoltand activitati de design, inginerie, productie si comert.
"Romania este a doua tara a "planetei Renault", dupa Franta", a spus Dubruel.
Potrivit acestuia, Renault si Dacia detin in Romania cea mai importanta uzina de vehicule din grup si cea mai mare platforma logistica a aliantei Renault-Nissan. Tot in Romania functioneaza a doua uzina mecanica din grup, al doilea centru de inginerie, unicul centru de proiectare si fabricare a matritelor si cea mai mare magazie de piese.
Referindu-se la piata auto romaneasca, Dubruel a spus ca vanzarile sunt la un nivel foarte scazut, situandu-se la o treime fata de nivelul din 2007.
El a adaugat ca un element ingrijorator este raportul intre vanzarile de flote si segmentul clientilor privati, precum si scaderea pietei in cazul celui din urma, pentru imbunatatirea situatiei fiind nevoie de programe de innoire a parcului... mai mult
Miercuri, 27 Iunie 2012, ora 14:14
Dupa Maroc, Renault a decis sa investeasca intr-o fabrica magrebiana, de data aceasta in Algeria. Angajatii Dacia Pitesti nu mai au motive de temere, pentru ca, spre deosebire de fabrica din Tanger, Maroc, noua unitate de productie din Algeria va fabrica modele destinate in special pietei locale.
Constructorul auto francez, Renault, a semnat in data de 25 mai un acord preliminar cu guvernul algerian privind constructia unei uzine in Algeria, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul francez Le Figaro. Negocierile dintre cele doua parti continua pentru un acord definitiv.
Capacitate maxima de 150.000 unitati pe an
In prima faza, Renault vrea sa produca 25.000 de unitati pe an, urmand ca ulterior productia sa fie majorata in functie de dezvoltarea retelei de furnizori. In schimb, guvernul algerian mizeaza pe o capacitate de 75.000 de unitati pe an, care ar putea fi majorata la 150.000 de unitati pe an.
Implementarea Renault in Algeria va incepe prin modelul cel mai vandut pe aceasta piata, Symbol, care va fi destinat numai pietei algeriene. Este vorba de o diferenta majora fata de uzina de la Tanger (Maroc), unde 85% din masinile produse sunt destinate a fi exportate in Europa.
Renault este interesat de productia in Algeria, o piata in crestere pe care grupul francez este lider cu un sfert din vanzari. In 2011 Renault a vandut 75.000 de autovehicule in Algeria, dintre care 28.000 au fost modelul Symbol, in crestere cu 18%. In ansamblu, piata auto... mai mult
Vineri, 01 Iunie 2012, ora 13:35
Grupul Renault a investit, din anul 2000, peste 35 de milioane de euro pentru formarea angajatilor din Romania, concretizati in 5,5 milioane de ore de pregatire, a anuntat luni constructorul de masini.
"Grupul a pus in practica un dispozitiv de formare complex: 520 de formatori interni, doua centre de formare, 13 scoli de dexteritate si 11 spatii DOJO (spatii de in domeniul securitatii, calitatii si mediului) (...) Formarile se realizeaza atat pentru noii angajati, cat si pentru cei cu experienta in companie", potrivit unui comunicat al Grupului.
Grupul are doua centre de formare la Mioveni si la Bucuresti, iar in cadrul Uzinelor Dacia de la Mioveni functioneaza treisprezece scoli de dexteritate si unsprezece "spatii DOJO" pentru operatorii din departamentele de fabricatie.
Angajatii au beneficiat de ore de formare in domeniile fabricatie, calitate, inginerie, logistica, management si functii suport, pornind de la 900 de teme de specialitate.
Principalele entitati ale Grupului Renault in Romania sunt Uzinele Dacia (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica si Sasiuri, Directia Logistica, inclusiv centrul RIR-ILN), centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, directia comerciala Renault Commercial Roumanie si Matrite Dacia. mai mult
Luni, 23 Aprilie 2012, ora 13:28
Investitiile Renault in Romania vor depasi in acest doua miliarde de euro, dupa ce grupul francez, proprietarul Dacia, a alocat pietei romanesti, in perioada 2000-2010, circa 1,63 miliarde de euro, a declarat Radu Mavrodin, de la Groupe Renault Romania.
"Grupul Renault a investit foarte multi bani in Romania din anul 1999 de cand a intrat pe piata. O schimbare majora a avut loc in anul 2004, dupa lansarea Logan, proiect in care foarte putina lume credea".
"Orice coleg francez trimis in Romania in 2004 considera acest lucru o pedeapsa si sfarsitul carierei. Lucrurile s-au schimbat acum, toti angajatii din pozitii importante din grup isi doresc sa vina in Romania pentru a marca o etapa importanta in cariera lor", a spus Mavrodin in cadrul unei conferinte.
El a aratat ca in perioada 2000-2010, investitiile Renult in Romania se ridicau la 1,63 miliarde de euro, urmand ca la sfarsitul anului 2012 sa depaseasca doua miliarde de euro.
"Romania este a doua tara ca importanta pentru grupul Renault. Grupul a contribuit cu peste 3% din PIB-ul Romaniei, avand o cifra de afaceri anuala de 3 miliarde de euro pe an. Masa salariala a Groupe Renault in Romania este de 300 de milioane de euro pe an", a mai spus Mavrodin.
In decembrie 2011 presedintele Traian Basescu a declarat ca Renault este una dintre cele mai stabile investitii straine facute in Romania si a exclus relocarea productiei in Maroc, pe viitor. mai mult
Miercuri, 28 Martie 2012, ora 14:27
Grupul Renault va inaugura miercuri, 15 septembrie, Centrul Tehnic de Incercari Renault de la Titu, printr-o investitie de 166 milioane euro, acesta fiind cel mai mare si singurul din Europa De Est si al doilea din Europa dupa cel din Franta, au anuntat luni reprezentantii companiei, potrivit NewsIn."Investitia totala pe termen lung a Grupului Renault in Renault Technologie Roumanie, filiala a grupului si centrul de inginerie al grupului in Romania, se ridica la peste 450 milioane euro.
Din aceasta suma, investitia in Centrul Tehnic de la Titu este de 166 milioane de euro", au declarat luni pentru NewsIn reprezentantii Renault. Potrivit acestora, lucrarile au fost oprite timp de cateva luni din cauza crizei si pentru ca grupul sa gaseasca surse de finantare pentru acest proiect. Finalizarea Centrului si inceperea activitatii era initial programata pentru sfarsitul anului 2009. mai mult
Luni, 13 Septembrie 2010, ora 14:21