Compania multinationala franceza Renault va fabrica cinci noi modele de autovehicule hibrid in fabricile sale din Spania, ca parte a planului industrial care se estimeaza ca va genera o valoare de 12 miliarde euro (14 miliarde dolari) si mii de contracte de munca pe termen nelimitat, pana in 2024, relateaza agentia EFE.
"Aceasta va transforma Spania in polul nostru pentru autovehicule electrice si hibrid", a anuntat marti CEO-ul Renault, Luca de Meo, la un eveniment prezidat de regele Felipe VI, la care a participat si seful Executivului, socialistul Pedro Sanchez.
De Meo a subliniat ca fabricile spaniole ale marcii din Palencia si Valladolid vor ajunge la randament maxim odata cu implementarea Planului Industrial 2021-2024 (Renaulution), care include, in plus, un proiect de economie circulara (reciclare de autovehicule uzate) in Sevilla.
In Palencia se vor produce trei noi modele de autovehicule din clasele C si D SUV ale marcii franceze, care vor fi fabricate esalonat, in 2022, 2023 si 2024.
In plus, fabrica de Caroserie si Montaj de la Valladolid va produce modele din segmentele B SUV si B+ SUV incepand din 2024.
Totodata, este prevazuta o noua familie de motoare pentru Fabrica de Motoare de la Valladolid, din 2023 si doua noi cutii de viteze pentru fabrica din Sevilla, din 2022 si 2024.
La Valladolid, Renault intentioneaza sa-si consolideze centrul cercetare-dezvoltare, acolo inginerii lucrand la partea de electricitate, conectivitate, baterii,... mai mult
Marti, 23 Martie 2021, ora 21:33
Producatorul francez Renault a dat publicitatii primele imagini ale noului Talisman break.
La cateva luni dupa ce au prezentat cum va arata viitorul Talisman berlina, francezii au publicat si imaginile versiunii break, scrie AutoExpress.
Noul model are un design extrem de agresiv, departandu-se destul de mult de imaginea masinilor de familie pe care o au breakurile.
Cu jante uriase din aliaj, bare transversale pe plafon si un acoperis panoramic, noul Talisman break pare mai mult un autoturism destinat celor care isi ...citeste mai departe despre "Renault a publicat primele imagini cu un model nou: Iata cum arata" pe Ziare.com mai mult
Joi, 27 August 2015, ora 09:46
Ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, a declarat joi ca vanzarea participatiilor detinute la compania de telecomunicatii Orange sau constructorul auto Renault nu reprezinta o prioritate pentru Guvernul francez, in conditiile in care Parisul a anuntat recent un plan de privatizari prin care vrea sa stranga cinci pana la 10 miliarde de euro in urmatoarele 18 luni, transmite Reuters.
Statul francez detine 13,45% din actiunile Orange, fostul France Telecom, si 15,01% din capitalul Renault, proprietarul Dacia, potrivit Agerpres.
Ministrul francez al Economiei a respins deja ideea unei privatizari a companiei de electricitate EDF. Intrebat joi de postul de radio France Inter daca Orange sau Renault ar putea fi vizate de planul de privatizari, Emmanuel Macron a raspuns: 'pentru companiile pe care le-ati mentionat aceasta nu este o prioritate pentru moment, iar dorinta noastra nu este sa ne reducem participatiile la aceste doua companii'. Macron a precizat ca prin vanzarea activelor sale statul vrea sa-si reduca datoriile dar si sa reinvesteasca in sectoarele prioritare sau in anumite companii care au nevoie de sprijin.
In luna mai a acestui an, statul francez a preluat o participatie de 14% la PSA/Peugeot-Citroen, cel mai mare constructor auto francez, in cadrul unei majorari de capital in valoare de trei miliarde de euro destinata finantarii extinderii PSA pe pietele externe. In cadrul acestei operatiuni firma chineza Dongfeng Motor a preluat si ea o... mai mult
Joi, 16 Octombrie 2014, ora 15:21
Renault ar avea probleme daca celalalt mare producator auto francez, PSA Peugeot Citroen, ar intampina dificultati serioase, deoarece lanturile de furnizori ale celor doua companii se suprapun in multe zone, potrivit directorului general al Renault, Carlos Ghosn.
"Nu avem absolut nici un interes ca rivalul nostru francez sa ajunga in dificultati serioase, pentru simplul motiv ca avem multi furnizori in comun", a afirmat Ghosn la postul de radio RTL, preluat de Wall Street Journal.
Astfel, Renault ar fi de asemenea in dificultate daca furnizorii ar avea probleme deoarece Peugeot sau un alt producator auto ar inregitra vanzari in scadere puternica sau ar reduce productia, a afirmat Ghosn.
Companiile auto care au adoptat sisteme de aprovizionare "la timp" pentru a reduce costurile generate de acumularile de inventar pot avea probleme, atunci cand unul sau mai multi furnizori intampina dificultati, fiind in unele cazuri determinate sa suspende liniile de productie. O astfel de situatie a aparut dupa cutremurul si valul tsunami care au lovit Japonia in anul 2011, cand unele fabrici ale companiilor auto japoneze au oprit productia timp de mai multe saptamani, dupa blocarea retelelor de furnizori.
Familia Peugeot trebuie sa decida daca accepta alti doi actionari
Consiliul de Administratie al Peugeot se va reuni marti pentru a discuta un plan care vizeaza intrarea guvernului francez si a companiei chineze Dongfeng Motor in actionariat, printr-o majorare de capital... mai mult
Luni, 17 Februarie 2014, ora 11:01
Pentru Jerome Olive, seful Renault Romania, fiecare concretizare a unui proiect de vehicul sau de piesa mecanica este o sursa de emotie si de satisfactie. Perioada petrecuta in Romania si mandatul pe timp de criza au reprezentat o adevarata provocare pentru el, dar si o sursa importanta de experiente, sustine acesta.
Jerome Olive vorbeste intr-un interviu acordat Business24 despre planurile companiei sale in urmatoarea perioada, despre masinile electrice ca viitor al industriei auto, dar si ca prima optiune personala.
Iubeste masinile, pretuieste activitatea si influenta femeilor in domeniul auto si isi dedica putinul timp liber ramas familiei si ciclismului.
"In 2013 ne vom concentra pe produsele lansate recent, dar si pe proiectele mecanice. Anul trecut si la inceputul acestui an ne-am reinnoit aproape complet gama de vehicule produse la Mioveni. Proiectele de crestere capacitara pentru motoare, cutii de viteze si turnatoria de aluminium sunt de asemenea prioritare", a declarat managerul Renault, pentru Business24.
In ceea ce priveste masinile electrice, crezul sau si al companiei pe care o conduce este ca acestea (vehiculele electrice) sunt singura inovatie posibila in domeniul transportului auto care poate reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon, tocmai de aceea ele reprezinta un proiect strategic pentru Renault-Nissan.
Ati lansat recent un model electric in Romania, dupa ce, in 2011, ati anuntat un parteneriat cu Electrica, Schneider Electric... mai mult
Sambata, 11 Mai 2013, ora 00:00
Mostenitorii lui Louis Renault, fondatorul grupului auto care controleaza Dacia, au pierdut primul proces in care incercau sa obtina despagubiri pentru nationalizarea companiei dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial.
Judecatorii de la Tribunal de Grande Instance de Paris au decis ca nu au jurisdictie in aceasta cauza, recomandand reclamantilor sa se adreseze unei instante administrative, a declarat Louis-Marie de Roux, avocatul care reprezinta familia Renault, citat de New York Times.
"A fost o decizie de procedura. Este foarte posibil ca familia sa conteste hotararea intr-o curte de apel in urmatoarele saptamani", a afirmat ea.
Louis Renault a fost unul dintre cei mai importanti industriasi europeni in prima parte a secolului, compania sa devenind rapid una dintre cele mai mai din Europa datorita tehnicii preluate de la Henry Ford.
Uzinele Renault au aprovizionat insa Wehrmacht-ul in cel de-Al Doilea Razboi Mondial, compania fiind sanctionata in 1945 cu nationalizarea pentru colaborationism. Louis Renault a fost inchis in 1944 pentru colaborationism si a murit in acelasi an, in inchisoare.
Mostenitorii fondatorului Renault sustin ca predecesorul lor nu a avut de ales, fiind fortat de circumstante sa colaboreze cu germanii, iar efortul lor in justitie se bazeaza pe o lege introdusa in 2010 care permite populatiei sa conteste constitutionalitatea masurilor guvernului.
Reclamantii afirma ca doresc mai degraba reabilitarea numelui Renault, si nu castigul... mai mult
Joi, 12 Ianuarie 2012, ora 13:15
Renault va construi in Romania si Spania doua modele noi de motoare, pentru a inlocui motorizari cu care sunt echipate in principal masinile din familia Logan, transmite Reuters, citat de Mediafax.Motoarele, H4 si H5, inlocuiesc motorizarile actuale din gama K4 si K7, care echipeaza in principal masinile din familia Logan. Acestea sunt motoare fabricate in prezent in Romania, Turcia si Spania", a declarat un purtator de cuvant al Renault.
Publicatia franceza Liberation titreaza, intr-un articol intitulat "Delocalizarea: Renault arunca gaz pe foc", ca Renault a ales Romania pentru constructia motoarelor H4, sisteme de propulsie de noua generatie, de dimensiuni reduse, pe benzina si cu un consum mic.
Productia ar urma sa inceapa in 2012 sau 2013, la uzina Dacia din Pitesti.
Liberation noteaza, de asemenea, ca producerea motorului in Romania va insemna concedierea a 200-400 de salariati din totalul de 3.450 ai uzinei franceze Douvrin.
Reprezentantul Renault a negat ca vor fi efectuate concedieri. mai mult
Vineri, 01 Aprilie 2011, ora 11:15
Renault va lansa in 2012, in Europa, doua modele marca Dacia, un automobil de familie si un autovehicul comercial usor, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul francez, anunta Mediafax.Gama Renault va totaliza 44 de modele in 2013 si 48 in 2016, de la 40 anul trecut.
In Europa, Renault va introduce, pe langa automobilele electrice dezvoltate impreuna cu Nissan, mai multe modele noi, precum Twingo phase 2 in 2011, o noua varianta de Clio in 2012 si tot anul viitor cele doua modele Dacia mentionate.
Gama de autoturisme electrice Renault Z.E., dezvoltata impreuna cu Nissan, va aduce patru modele de autovehicule electrice anul viitor, urmate de noi lansari in 2014-2016.
Astfel, pana in 2016, alianta Renault-Nissan vrea sa vanda 1,5 milioane de automobile electrice. mai mult
Joi, 10 Februarie 2011, ora 14:37
Grupul francez Renault a castigat in instanta dreptul de a denumi un nou model de masina electrica "ZOE", dupa ce un judecator a decis ca persoanele care poarta acest nume nu vor fi afectate, transmite Reuters, relateaza Mediafax.Doua familii ale caror fiice poarta numele Zoe Renault au dat compania in judecata, temandu-se de glumele care ar putea sa apara din cauza coincidentei de nume.
Avocatul lor, David Koubbi, a declarat joi ca va face apel la decizia instantei.
"Pentru clientii mei ar fi intolerabil sa auda «Zoe are pana» sau lucruri de genul «s-a sinucis intr-o Zoe»", a scris avocatul intr-o scrisoare trimisa directorului general al Renault, Carlos Ghosn.
In aceeasi scrisoare, Koubbi sustine ca detine deja informatii despre fete cu numele de Zoe care au devenit tinta unor glume la scoala.
Zoe este al 11-lea cel mai popular prenume din Franta.
Cand a dat in judecata Renault, Koubbi a adus in discutie un caz mai vechi, cand o fetita numita Clio a fost rebotezata Margo, la trei ani, tot pentru a evita coincidenta de nume cu o masina Renault.
Autoturismul electric compact ZOE, prescurtare de la Zero Emissions (emisii zero), va fi lansat pe piata in 2012 si face parte dintr-un proiect amplu al Renault si Nissan de a promova vehicule electrice.
Companiile au investit 4 miliarde euro in acest proiect. mai mult
Joi, 11 Noiembrie 2010, ora 12:06