Dacia a stabilit un record de vanzari la nivel global in primul semestru din 2016.
Astfel, compania romaneasca, care face parte din grupul Renault, a vandut de la inceputul anului pana in iunie 297.089 de masini, ceea ce inseamna o crestere de 9% si reprezinta un record.
Per total, vanzarile grupului Renault au crescut cu 13,4% in primul semestru, la 1,57 milioane de vehicule, potrivit datelor publicate joi de compania franceza.
In Europa, avansul este de 14%, la 968.603 de vehicule. Cresterea e mai mare decat cea a pietei, de 9,6%.
In afara Batranului Continent, inmatricularile grupului Renault au avansat cu 12,5%, cu cresteri puternice in regiunea Africa, Orientul ...citeste mai departe despre "Dacia accelereaza: A stabilit un record de vanzari la nivel global" pe Ziare.com mai mult
Joi, 07 Iulie 2016, ora 20:39
Inmatricularile Dacia in Europa au crescut cu 4,3% in primul trimestru, datorita succesului modelelor Duster si Dokker, dar in Franta, cea mai mare piata a grupului Renault din care face parte, marca a inregistrat un declin de 12,6%.
Dacia a lansat la sfarsitul anului 2013 modelul Duster Phase 2, care a dus la inmatriculari ridicate in primul trimestru din 2014, se arata intr-un comunicat al Renault.
Inmatricularile grupului Renault la nivel global au crescut cu 0,8% in primul trimestru al acestui an, la 641.588 de vehicule, conferind producatorului auto francez o cota de 3%, pe o piata auto mondiala aflata in urcare cu 1,7%.
Cresterea pietei si succesul noilor modele in Europa au compensat contractarea pietelor din Rusia si Brazilia.
Veniturile grupului Renault au crescut in primele trei luni cu 13,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 9,388 miliarde de euro.
In Europa, unde piata a avansat cu 8,9%, inmatricularile grupului au crescut cu 9,9%, sustinute de ...citeste mai departe despre "Dacia, succes in Europa - cu cat au crescut inmatricularile" pe Ziare.com mai mult
Joi, 23 Aprilie 2015, ora 21:18
Profitul Renault, al treilea mare producator auto european, a crescut cu 25% in primul semestru din 2014, datorita cererii mai solide pentru brandul Dacia si a reducerii cheltuielilor, transmite Bloomberg.
In primele sase luni ale acestui an, profitul inainte de taxe, dobanzi si elemente exceptionale a urcat la 729 milioane de euro (979 milioane de dolari), de la 583 milioane de euro in primul semestru din 2013, in timp ce analistii se asteptau la un castig de 673 milioane de euro. Cererea pentru masinile Dacia a devenit o sursa cheie a profitului Renault si a majorarii cotei sale de piata, in special in Europa, afectata de incetinirea cresterii economiei.
"Rezultatele sunt bune si usor mai ridicate decat ne-am asteptat. Aceste evolutii dovedesc succesul noilor modele lansate de Renault", a declarat analistul Erich Hauser, de la International Strategy & Investment Group, Londra.
Castigurile au fost sprijinite de masurile de reducere a costurilor, estimate la 412 milioane de euro. Vanzarile din primul semestru au scazut cu 3%, la 19,8 miliarde de euro, din cauza fluctuatiilor cursului de schimb.
Renault se asteapta la o crestere a pietei auto din Europa
Profitul net a urcat la 749 milioane de euro in perioada ianuarie-iunie 2014. Renault se asteapta ca piata auto din Europa sa inregistreze anul acesta o crestere de 3-4%.
In primele sase luni, livrarile Renault au urcat cu 4,7%, la 1,37 milioane de masini si vehicule comerciale usoare. Vanzarile Dacia in... mai mult
Marti, 29 Iulie 2014, ora 13:34
Dacia a reusit, in ultimul an, sa-si creasca vanzarile, impresionand europeni prin raportul foarte bun calitate-pret.
Avand in vedere ca fiabilitatea devine un factor din ce in ce mai important pentru cei care isi doresc sa cumpere o masina, institutul spaniol Organizacion de Consumidores y Usuarios (OCU) a realizat un studiu pe un esantion de 30.000 de soferi, pentru a afla care sunt cele mai fiabile modele de masini.
In consecinta, cea mai fiabila marca auto a fost numita Honda, fiind urmata de Toyota.
In spatele celor doi producatori japonezi se afla compania Dacia din Romania, subsidiara grupului Renault, noteaza publicatia El Economista.
In clasamentul celor mai fiabile masini mai este inclusa si Mazda. In schimb, la polul opus se plaseaza Smart, Land Rover si Alfa Romeo, masini care au cele mai mari sanse sa fie implicate intr-un accident, conform OCU.
Studiul a luat in calcul si problemele comune cu care se confrunta soferii. Potrivit OCU, o cincime dintre cei ...citeste mai departe despre "Masinile Dacia prin ochii europenilor - fiabile si cu cel mai bun raport calitate-pret (Grafic)" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 31 Ianuarie 2014, ora 15:42
Cea mai "fierbinte" masina din Europa este Dacia, scrie New York Times (NYT), iar analistii citati de publicatie spun ca marca romaneasca are monopol pe piata europeana a automobilelor low-cost, pozitie asigurata pentru urmatorii 3-5 ani avand in vedere ca rivalii Renault nu stiu cum sa reactioneze.
Oferind automobile care "isi fac treaba" la preturi mici, de la 7.700 euro cu tot cu taxe, Dacia si-a facut loc intr-o Europa afectata de incertitudini eonomice si somaj ridicat, noteaza New York Times, care face referire la datele privind inmatricularile de autoturisme noi din Uniunea Europeana din primele 11 luni ale acestui an, publicate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile.
Vanzarile Dacia in UE au crescut cu 21,1% in primele 11 luni din 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 260.500 de unitati. Singurele marci care se apropie de acest ritm de crestere sunt Mazda si Jaguar, care au avansat cu 15,6% fiecare, insa cu un volum al vanzarilor mult mai mic, de 130.300 automobile in cazul marcii japoneze, respectiv 24.600 pentru autoturismul britanic.
Cota de piata a marcii romanesti in UE a crescut la 2,4% in acest an, fata de 1,9% in primele 11 luni din 2012.
Astfel, Dacia ar putea fi "masina potrivita la momentul potrivit" in Europa, avand in vedere situatia economica de pe continent, scrie NYT.
Analistul Jens Schattner de la biroul din Frankfurt al bancii de investitii Macquarie spune ca o Dacie ar fi "groaznica" pentru cineva... mai mult
Miercuri, 18 Decembrie 2013, ora 11:23
Vanzarile Dacia au crescut cu 16,5% in primul semestru, la 211.400 unitati, cu evolutii pozitive in toate regiunile, datorita succesului Duster, dinamicii mai bune a modelelor Lodgy si Dokker si noilor variante Logan si Sandero, a anuntat Renault.
Astfel, marca Dacia a reprezentat in primele sase luni ale anului 16,2% din vanzarile Renault, potrivit unui comunicat publicat vineri de grupul francez.
Vanzarile de autoturisme Dacia au crescut in perioada analizata cu 16,2%, la 200.100 unitati, in timp ce livrarile de vehicule comerciale usoare au avansat cu 21%, la 11.300 modele.
In ceea ce priveste modelele Dacia, vanzarile noii variante a Sandero au crecut pe toate pietele, printre care Belgia (99%), Spania (61%), Turcia (35%), Franta (32%) si Italia (32%), se spune in comunicat.
Totodata, modelul Duster a inregistrat la nivelul grupului, fiind comercializat sub marcile Renault si Dacia, vanzari de 188.868 unitati, in urcare cu 50%, cu un succes semnificativ in India, unde Renault a devenit cea mai mare marca europeana.
Vanzarile grupului Renault la nivel global
Vanzarile grupului Renault la nivel global au scazut in perioada analizata cu 1,9%, la 1,302 milioane autovehicule. Pe segmentul autoturismelor, grupul a inregistrat vanzari de circa 1,14 milioane unitati, in stagnare fata de prima jumatate a anului trecut.
In trimestrul al doilea, grupul a consemnat o crestere cu 0,7% a vanzarilor la nivel global, precizeaza Renault.
Scaderea din primul... mai mult
Vineri, 12 Iulie 2013, ora 16:25
Dacia a devenit o investitie importanta pentru cei de la Renault, care au cumparat constructorul auto roman in 1999.
Chiar si inainte de achizitie, compania avea mici legaturi cu grupul francez, avand in vedere ca a reprodus doua modele Renault, 8 si 12, scrie autoblog.com.
"Preluarea Dacia a venit de la sine pentru constructorul francez, in 1999. Dupa ce au realizat un automobil de tranzitie, numit Solenza, Dacia a dat lovitura cu Logan, model care a fost comercializat initial doar in pietele emergente, insa in cativa ani a ajuns in toata Europa si a avut un succes urias", scrie publicatia citata.
Cititi mai multe despre Dacia, o afacere profitabila pentru Renault pe Ziare.com mai mult
Luni, 07 Ianuarie 2013, ora 17:58
In doar cativa ani, constructorul Dacia cu autoturismele sale ieftine s-a impus pe piata automobilelor gratie unui concept inedit ale carui beneficii ajuta acum compania-mama, Renault, sa se mentina intr-o perioada de criza economica, relateaza sambata AFP.
La sapte ani de la lansarea Logan, Dacia prezinta la Salonul Auto de la Paris cea de-a doua sa generatie de automobile de oras si o varianta modernizata a modelului Sandero, care a aparut in 2008.
'Acesta permite efectuarea de economii cu cat mai multe piese din noua generatie', a explicat Arnaud Deboeuf, director al programului ''Entry'' /Dacia in Europa/ la Renault.
Conceptul Dacia s-a cladit pe ideea crearii unui autovehicul cu pret scazut, dar care sa dispuna de toate echipamentele necesare.
'Nu este o simpla masina, ci si o afacere de succes'. 'Am revazut intreaga structura de costuri pastrand doar ceea ce agreeaza clientul', a continuat dl Deboeuf.
In mod concret, Renault refoloseste la maximum piesele existente, le elimina pe cele nefolositoare si tine in permanenta legatura cu furnizorii pentru reducerea costurilor, fara modificarea caietului de sarcini sau a prototipului. Fabricantul recurge la economii in toate fazele: productie, logistica, marketing si nu permite returnarea produsului.
Aceasta idee nu s-a impus prea usor, atat pe piata interna, cat si pe cea externa, deoarece contravine tendintei actuale, releva Bernard Jullien, cercetator si coautor al cartii 'Epopee Logan'.
Nimeni nu... mai mult
Sambata, 29 Septembrie 2012, ora 14:43
Renault va experimenta in Europa un program de vanzare a modelelor Dacia prin Internet, pentru a pregati lansarea anul viitor a unui program mai larg, care sa protejeze pozitia de lider a grupului francez pe piata automobilelor low-cost fata de concurenti precum Peugeot, informeaza Mediafax."Vanzarile prin Internet vor deveni rapid o realitate. Multi dintre clientii nostri stiu deja ce vor inainte de a pasi in showroom-uri, astfel incat infiintarea unui canal de vanzari online este justificata", a declarat intr-un interviu Gerard Detourbet, seful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, transmite Bloomberg.
Peugeot, cel mai mare producator auto francez, analizeaza crearea unui sistem de vanzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite in colaborare cu China Changan Automobile Group, a declarat in aceasta saptamana directorul de vanzari al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva.
Combinata cu masinile ieftine lansate de companii asiatice, initiativa Peugeot concureaza Dacia Sandero si alte modele ieftine care contribuie la cresterea vanzarilor Renault.
"Am pornit de la ideea ca Dacia va fi lasata in pace maxim patru, cinci ani, inainte de intensificarea concurentei. Am stiut ca nu vom fi singuri pe piata la nesfarsit", a spus Detourbet.
Brandul Dacia s-a dovedit un succes neasteptat in Europa de Vest, unde a compensat vanzarile mai slabe ale modelelor Renault mai scumpe.
Livrarile mondiale ale Renault de modele fara... mai mult
Joi, 03 Martie 2011, ora 22:24