Grupul Renault Romania a precizat, miercuri seara, ca protestul din ziua precedenta de la Mioveni a fost initiat exclusiv de Sindicatul Automobile Dacia (SAD), conducerea companiei nefiind implicata. Reactia a venit dupa ce premierul Tudose a insinuat ca angajatii ar fi fost scosi in strada de angajator.
"Nu comentam deciziile politice ale autoritatilor. Actiunea din 7 noiembrie este o initiativa exclusiv a SAD (Sindicatul Automobile Dacia, n.red.)., persoana juridica independenta. Compania a fost doar informata de catre SAD referitor la acest demers, potrivit prevederilor CCM. Ne vom organiza activitatea astfel incat sa putem produce vehiculele comandate de clientii nostri", au precizat reprezentanti ai grupului Renault Romania la solicitarea Digi24.
De altfel, cu o zi inainte, presedintele SAD, Nicolae Pavelescu, a precizat ca oamenii au iesit in strada pentru a-si cere drepturile cuvenite, fara interventia, intr-un fel sau altul, a companiei.
"In ceea ce priveste angajatorul nostru, nu are niciun merit, nicio vina pentru actiunea noastra. Noi suntem cetateni ai Romaniei, membru in Uniunea Europeana, si ne vom cere drepturile in strada ori de cate ori e nevoie", a declarat Pavelescu la Digi24.
Liderul sindical le-a mai transmis guvernantilor de la Bucuresti ca daca nu ii vor asculta pe angajatii de la Dacia, acestia vor recurge la greva generala.
Miercuri, la inceputul sedintei de guvern in care a fost adoptata controversata ordonanta de urgenta prin care... mai mult
Miercuri, 08 Noiembrie 2017, ora 22:10
Prefectura Arges a anuntat, marti, ca directorul general pentru relatii externe din compania Renault, Virginie Guerin, "a dat asigurari" autoritatilor romane ca fabrica Dacia-Renault nu va fi relocata, ci va ramane la Mioveni, compania franceza vrand sa faca noi investitii in fabrica din Romania.
Directorul general pentru relatii externe din cadrul companiei Renault, Virginie Guerin, asigura autoritatile romane ca fabrica de la Mioveni nu va fi relocata si ca in unitatea de productie din Romania se vor face noi investitii, anunta Prefectura Arges intr-un comunicat dat publicitatii marti, in contextul in care luni, prefectul judetului Arges, Mihail Oprescu, a avut o intalnire oficiala cu directoarea Virginie Guerin si cu secretarul general al Dacia Renault, Gabriel Sicoe.
Prefectul judetului Arges, Mihail Oprescu, a declarat ca reprezentantii Renault au spus ca vor continua sa investeasca la Mioveni, fara a preciza insa despre ce investitii este vorba.
In discutiile cu ...citeste mai departe despre "Conducerea Renault da asigurari ca fabrica Dacia ramane la Mioveni" pe Ziare.com mai mult
Marti, 21 Aprilie 2015, ora 22:08
Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD) a declansat luni conflictul de munca la ITM Arges, dupa ce a refuzat sa accepte propunerile facute de conducerea companiei.
"Pe parcursul ultimelor doua luni, administratia si-a aratat permanent deschiderea pentru dialog social si pentru o negociere amiabila, in interesul angajatilor si al societatii. De aceea, administratia a facut deja trei oferte in cadrul negocierilor. In plus, administratia a raspuns cererilor SAD si cu o oferta pe un an, desi este convinsa ca incheierea unui contract pe doi ani ar permite garantarea unor volume de fabricatie la un nivel ridicat pe termen mediu. SAD a fost inflexibil si nu a fost dispus sa cedeze pe niciuna dintre cererile sale", se arata intr-un anunt al constructorului auto detinut de grupul francez Renault.
In spiritul negocierilor, reprezentantii conducerii spun ca asteapta o deschidere reala din partea sindicatului.
"Principala preocupare a conducerii Dacia este mentinerea activitatii pe platforma ...citeste mai departe despre "Angajatii Dacia, in viteza spre greva" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 14 Ianuarie 2015, ora 08:26
Peste 250 de invitati au participat la evenimentul aniversar "Renault si Dacia, de 15 ani in prime-time", care a avut loc marti, 30 septembrie 2014, la Centrul Tehnic Titu.
Printre cei prezenti s-au numarat Calin Popescu Tariceanu, presedintele Senatului Romaniei, Mircea Draghici, consilierul onorific al Premierului Romaniei, Ion Georgescu, primarul orasului Mioveni, Tudor Pendiuc, primarul orasului Pitesti, senatoarea Ecaterina Andronescu, jurnalisti, autoritati centrale si locale, reprezentanti din mediul de business si universitar, parteneri, furnizori, dealeri, fosti si actuali angajati Dacia.
Altfel spus, cei care au scris stirile despre Renault si Dacia, le-au urmarit sau le-au generat au sarbatorit cei 15 ani de la succesul privatizarii si au retrait parcursul companiei cu cea mai mare cifra de afaceri din tara.
Evenimentul s-a desfasurat sub forma unui jurnal TV, prezentat de Lucian Mandruta si Magda Vasiliu. In cadrul acestuia s-au mentionat punctele de maxima audienta din momentul in care Renault a transformat Dacia, masina apropiata de sufletul fiecarui roman, intr-un brand international, pana in prezent.
Jurnalul a avut si invitati speciali in platou, care au contribuit la evolutia companiei in cei 15 ani: Christian Esteve si Constantin Stroe, in calitate de fosti directori generali Dacia si actori principali ai privatizarii, Calin Popescu Tariceanu, presedintele Senatului Romaniei, Mircea Draghici, in pozitia de emisar al actualului... mai mult
Joi, 02 Octombrie 2014, ora 13:50
Uzina Dacia de la Mioveni a marcat, marti, 6 mai 2014, productia a 5.000.000 de vehicule, la aproximativ trei ani dupa ce fabrica a depasit pragul de 4 milioane de unitati.
Automobilul a iesit de pe liniile de fabricatie marti, 6 mai, si este un model Duster 4x4 Laureate, de culoare bleu navy, echipat cu motorul de 1,6 litri si 105 cai-putere, destinat unui client din Romania, se arata in comunicat, potrivit Mediafax.
In prezent, modelul Duster reprezinta peste 50% din productia totala zilnica a uzinei de la Mioveni.
Uzina auto de la Mioveni, fondata in anul 1966, a atins pragul de 1 milion de autovehicule produse in anul 1985. In 1998, cu un an inainte de a intra sub umbrela grupului Renault, Dacia marca 2 milioane de vehicule produse, iar pragul de 3 milioane a fost depasit in 2007.
Compania a anuntat in martie 2011 productia masinii cu numarul 4 milioane.
Capacitatea uzinei de la Mioveni este de 350.000 de vehicule pe an. Anul trecut, 93% din productie a fost exportata. mai mult
Joi, 08 Mai 2014, ora 16:53
Contractele cu uzina Dacia de la Mioveni le asigura furnizorilor localizati in judetul Arges o cifra de afaceri anuala de 800 de milioane de euro, reprezentand 40% din suma totala alocata de producatorul auto pentru achizitii.
"Daca vorbim de Arges, sunt 150 de furnizori de servicii, care fac diverse prestatii, cu o cifra de afaceri de circa 200 de milioane de euro din contractele cu Dacia. Mai sunt aproximativ 40 de furnizori de piese, care fac 600 de milioane de euro din livrarile catre Dacia. Deci cifra de afaceri totala a furnizorilor localizati in Arges este de aproximativ 800 de milioane de euro, ma refer la cifra de afaceri cu Dacia", a declarat Antoine Aoun, directorul de achizitii al Renault Group Romania.
Conform datelor furnizate de reprezentantul producatorului auto, in total exista circa 2.000 de furnizori care fac livrari catre uzina de vehicule, uzina de motoare si celelalte sectii de pe platforma de la Mioveni.
"Cei care ne furnizeaza servicii, cum ar fi constructii, logistica, energie, servicii de alimentatie publica, sunt intre 600 si 650, din numarul total de 2.000. Restul sunt furnizori care ne livreaza piese care sunt integrate in autovehicule, in motoare, in cutii de viteze", a explicat Aoun.
Cifra de afaceri globala administrata de catre Directia Achizitii Dacia se ridica la aproximativ 2 miliarde de euro pe an. In afara de cele 800 de milioane de euro din contractele cu furnizorii din Arges, restul sumei reprezinta contracte cu... mai mult
Joi, 27 Martie 2014, ora 16:16
Peste 10.000 de angajati ai uzinei Dacia Renault din Mioveni vor protesta, miercuri, ei cerand Guvernului finalizarea cat mai rapida a autostrazi Pitesti-Sibiu, care ar facilita si ar reduce semnificativ costul transportului autovehiculelor Dacia in Occident.
Lucratorii de la Dacia incep astfel seria protestelor decise de Consiliul National al Blocului National Sindical (BNS), cu un miting de amploare ce va avea loc pe platoul Casei de Cultura din Mioveni, intre orele 13.00 si 14.30, potrivit unui comunicat postat pe site-ul BNS.
"Nemultumirile acumulate de o lunga perioada de timp vor scoate in strada peste 10.000 de persoane, atat sindicalisti din sectorul constructiilor de masini cat si lucratori din alte ramuri industriale care sunt afectati de politicile guvernamentale incoerente si lipsite de viziune strategica.
Tensiunile sociale cresc de la o zi la alta si sunt cauzate exclusiv de modul haotic, bezmetic, in care clasa politica intelege sa conduca Romania. Lucratorii ...citeste mai departe despre "Protest al angajatilor Dacia - mii de oameni cer autostrada Pitesti-Sibiu" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 05 Martie 2014, ora 09:46
Dacia, brandul cu care acum Romania se mandreste pe plan extern, a avut nevoie de un "imbold" din partea unui investitor francez. Ce ar fi fost Logan fara Renault?
Grupul Renault a preluat Dacia in 1999. De la primul model de Dacia, SuperNova si pana la noul Logan, masina produsa la Mioveni a ajuns sa fie cunoscuta in intreaga lume. A fost nevoie de 1,63 miliarde de euro si multe schimbari la nivelul conducerii pentru a face cunoscut brandul Dacia pe plan international.
"Orice coleg francez trimis in Romania in 2004 considera acest lucru o pedeapsa si sfarsitul carierei. Lucrurile s-au schimbat acum, toti angajatii din pozitii importante din grup isi doresc sa vina in Romania pentru a marca o etapa importanta in cariera lor", a spus Radu Mavrodin, reprezentant Groupe Renault Romania.
Renault va investi, pana la finalul anului 2012 peste doua miliarde de lei pe piata locala.
"Grupul a contribuit cu peste 3% din PIB-ul Romaniei, avand o cifra de afaceri anuala de 3 miliarde de euro pe an. Masa salariala a Groupe Renault in Romania este de 300 de milioane de euro pe an", a mai spus Mavrodin.
Investitorul din spatele proiectului Dacia Logan
Venirea grupului Renault pe piata locala a fost posibila, in mare parte, managerului Louis Schweitzer. El a oprit, in anul 1998, privatizarea uzinei de la Mioveni, la scurt timp dupa ce Automobile Dacia semnase vanzarea catre Hyundai.
Louis Schweitzer, managerul care s-a aflat la carma grupului Renault in... mai mult
Duminica, 21 Octombrie 2012, ora 09:45
Presedintele francez, Nicolas Sarkozy, a salutat faptul ca autoritatile romane au inteles importanta planului francez de sustinere a industriei auto, plan care, de altfel, a salvat si uzinele Dacia din Romania, transmite RFI, citat de Mediafax.Romania este printre putinele tari care au inteles importanta planului francez de sustinere a industriei automobilului, a subliniat seful statului francez.
Nicholas Sarkozy a precizat ca banii investiti in Renault de statul francez, acuzat pe atunci de protectionism, au salvat si uzinele Dacia din Mioveni.
"Imi amintesc cum, atunci cand am propus in numele Frantei primul plan de sustinere a industriei automobilului, au existat critici ca Franta si Presedintia franceza ar incuraja protec?ionismul. Nu a durat insa mult pana cand si celelalte tari au procedat ca noi... Pot sa va spun o anecdota: presedintele roman Traian Basescu a venit sa ma vada ca sa-mi spuna cat de multumit este de felul in care functioneaza uzinele Renault din Romania. Eu i-am spus ca acest lucru are fara indoiala legatura cu cele trei miliarde de euro pe care Franta le-a acordat grupului Renault. Asadar, astazi nimeni nu mai spune ca planul francez pentru industria auto este unul protectionist", a spus Nicolas Sarkozy. mai mult
Sambata, 19 Septembrie 2009, ora 13:03