Grupul francez Renault a anuntat marti ca o instanta franceza l-a pus sub acuzare pentru inselaciune, intr-o investigatie privind emisiile diesel ale automobilelor lansata in 2017, axata pe unele dintre vehiculele mai vechi ale producatorului auto si suspiciuni de manipulare a testelor de poluare, transmite Reuters.
Mai multi producatori auto din Europa au ajuns in atentie de la scandalul "dieselgate" al Volkswagen din 2015, legat de manipularea testelor de emisii ale automobilelor diesel in Statele Unite.
Renault respinge orice incorectitudine.
"Renault neaga ca ar fi comis vreo ilegalitate si reitereaza ca vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite sa insele testele de emisii. Toate vehiculele Renault au fost aprobate intotdeauna in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare", a anuntat grupul intr-un comunicat.
Directorul pentru inginerie al Renault, Gilles Le Borgne, a declarat reporterilor ca nu este clar cate dintre masinile grupului sunt incluse in investigatie.
Volkswagen a recunoscut in 2015 ca a trucat software-ul motoarelor pentru a insela testele de emisii ale motoarelor diesel in SUA, un scandal care a costat grupului mai mult de 32 de miliarde de euro sub forma de amenzi, modificari tehnice si costuri legale, caz care a avut repercusiuni in intreaga industrie.
Procurorii francezi care investigheaza Renault din 2017 si care au deschis, de asemenea, o ancheta impotriva producatorului Peugeot PSA, care acum face parte... mai mult
Miercuri, 09 Iunie 2021, ora 07:49
Grupul Renault-Nissan a afirmat la un tribunal din India ca trebuie sa continue productia la fabrica sa de automobile din aceasta tara pentru a respecta comenzile, respingind afirmatiile unui sindicat ca protocoalele de siguranta pentru Covid-19 sunt ignorate, potrivit documentelor din instanta, transmite Reuters.
Renault-Nissan India si lucratorii diviziei din statul Tamil Nadu, situat in sudul Indiei, sunt implicati intr-un conflict juridic, in urma unei petitii a lucratorilor pentru oprirea activitatilor din cauza nerespectarii normelor de distantare sociala si a faptului de beneficiile acordare de companie pentru sanatate sunt depasite de riscuri.
Grupul a argumentat in schimb, intr-un document prezentat in instanta, care nu este public, ca exista "o nevoie convingatoare" de a continua operatiunile pentru a respecta comenzine interne si de export.
Compania sustine ca normele pentru Covid-19 sunt respectate.
Cazul va fi audiat luni, la Inalta Curte din Madras, unde guvernului statului, care este la rindul sau parte in proces, va prezenta un raspuns.
Fabrica produce automobile Nissan, Renault si Datsun si are 3.000 de angajati pe baza de contract, 2.500 de angajati pe termen nedeterminat si 700 de ucenici.
Nissan, care detine o participatie majoritaera la fabrica Renault-Nissan India, a refuzat sa comenteze.
India trece printr-un al doilea val al pandemiei, iar Tamil Nadu este unul dintre statele cele mai afectate, consemnand peste 30.000 de cazuri... mai mult
Luni, 24 Mai 2021, ora 08:23
Compania multinationala franceza Renault va fabrica cinci noi modele de autovehicule hibrid in fabricile sale din Spania, ca parte a planului industrial care se estimeaza ca va genera o valoare de 12 miliarde euro (14 miliarde dolari) si mii de contracte de munca pe termen nelimitat, pana in 2024, relateaza agentia EFE.
"Aceasta va transforma Spania in polul nostru pentru autovehicule electrice si hibrid", a anuntat marti CEO-ul Renault, Luca de Meo, la un eveniment prezidat de regele Felipe VI, la care a participat si seful Executivului, socialistul Pedro Sanchez.
De Meo a subliniat ca fabricile spaniole ale marcii din Palencia si Valladolid vor ajunge la randament maxim odata cu implementarea Planului Industrial 2021-2024 (Renaulution), care include, in plus, un proiect de economie circulara (reciclare de autovehicule uzate) in Sevilla.
In Palencia se vor produce trei noi modele de autovehicule din clasele C si D SUV ale marcii franceze, care vor fi fabricate esalonat, in 2022, 2023 si 2024.
In plus, fabrica de Caroserie si Montaj de la Valladolid va produce modele din segmentele B SUV si B+ SUV incepand din 2024.
Totodata, este prevazuta o noua familie de motoare pentru Fabrica de Motoare de la Valladolid, din 2023 si doua noi cutii de viteze pentru fabrica din Sevilla, din 2022 si 2024.
La Valladolid, Renault intentioneaza sa-si consolideze centrul cercetare-dezvoltare, acolo inginerii lucrand la partea de electricitate, conectivitate, baterii,... mai mult
Marti, 23 Martie 2021, ora 21:33
Constructorul auto francez Renault SA a raportat in cursul zilei de vineri, 19 februarie, pierderi record, de 8 milliarde de euro, intr-un an 2020 marcat de criza coronavirusului, informeaza AFP.
Proprietarul Dacia a precizat ca a reusit sa limiteze pierderile in al doilea semestru, cand cifra de afaceri a scazut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro. Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2020 veniturile grupului Renault au scazut cu 21,7%, pana la 43,474 miliarde de dolari, in conditiile in care numarul de autovehicule vandute a scazut cu 21,3% pana la 2,95 milioane unitati.
"2021 va fi un an dificil, avand in vedere incertitudinile cu privire la criza sanitara, precum si problemele in aprovizionare cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea si generarea de numerar", a declarat directorul general Luca de Meo.
Plan de redresare al companiei
Directorul general de la Renault a prezentat luna trecuta un plan strategic botezat "Renaulution", conform caruia Renault va atinge o marja operationala de 3% pana in 2023, pentru ca in 2025 sa ajunga la o marja operationala de cel putin 5%. Comparativ, in 2019, Renault a avut o marja operationala de 4,8%, insa asta a fost inainte ca Renault sa inregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.
Anul trecut, intr-o nota interna consultata de Reuters, Luca de Meo i-a informat pe angajati ca Renault ar putea fi nevoita sa extinda reducerile de costuri de... mai mult
Vineri, 19 Februarie 2021, ora 12:53
Renault va opri productia de automobile la fabrica Flins de langa Paris, pe care o va transforma in centru de cercetare, reciclare si de reparatii, pana in 2024, o masura care are rolul sa salveze locurile de munca full time de la aceasta uzina, a anuntat miercuri grupul francez, transmite Reuters.
Constructorul auto francez, care inregistreaza pierderi, a aratat ca intentioneaza sa angajeze 3.000 de persoane la aceasta unitate care va fi reconvertita, pana in 2030. In caz contract, aceasta fabrica ar fi fost in pericol de inchidere, in conditiile in care Renault se concentreaza pe modelele cele mai profitabile si reduce cheltuielile.
"Continuarea situatiei actuale nu mai este posibila, trebuie sa fim lucizi", a declarat presedintele Renault, Jean-Dominique Senard, in timpul unei conferinte de presa online, dupa o intalnire cu sindicatele la Flins, avandu-l alaturi pe directorul general Luca De Meo.
Renault, care avea probleme legate de profitabilitate si vanzari si inainte de impactul pandemiei de coronavirus, a anuntat in acest an renuntarea la 4.600 de locuri in de munca in Franta si un plan de economii de 2 miliarde de euro.
Sindicatele au anuntat ca propunerile lor pentru pastrarea unor activitati de asamblare de masini au fost respinse.
Compania va continua sa fabrice modelul electric Zoe la fabrica Flins pana in 2024, iar in paralel va incepe noile activitati. Acestea vor include reechiparea unor masini, cum ar fi cele utilizate in leasing, crearea... mai mult
Joi, 26 Noiembrie 2020, ora 11:10
Primul model 100% electric de la Dacia, botezat Spring, va fi prezentat, joi, de catre francezii de Renault in cadrul evenimentului dedicat mobilitatii electrice, Renault eWays, organizat la Paris.
Astfel, in perioada 15 - 26 octombrie, Grupul Renault va explora viitorul mobilitatii, oraselor si tehnologiilor alaturi de experti, parteneri si alti invitati cu scopul de a incuraja dezbaterea in jurul electromobilitatii.
Evenimentul va fi inaugurat de catre Luca de Meo, CEO Groupe Renault, acesta urmand sa dezvaluie inovatiile hibride si 100% electrice ale companiei. Printre acestea se vor afla: un showcar care anunta viitorul crossover electric al marcii Renault (bazat pe noua platforma CMF-EV dedicata vehiculelor electrice), Spring - masina electrica accesibila tuturor, care intruchipeaza noua revolutie Dacia, precum si gama extinsa de modele electrice si electrificate, inclusiv Renault Arkana E-TECH Hybrid, noul SUV hibrid coupe care va fi disponibil in Europa.
Dacia Spring, primul model 100% electric al gamei, prefigureaza o masina incadrata pe segmentul mini cu 5 usi si 4 locuri ce va fi disponibila din anul 2021, potrivit constructorului auto de la Mioveni.
Noul autoturism afiseaza atributele recunoscute ale marcii, respectiv: simplitate, robustete si accesibilitate, iar versiunea de serie vizeaza o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP.
Conform fisei tehnice, Dacia Spring va avea o caroserie de culoare gri inchis, cu elemente decorative... mai mult
Joi, 15 Octombrie 2020, ora 08:34
Grupul Renault a anuntat joi un plan de dezvoltare a organizatiei sale in jurul marcilor care se grupeaza in patru unitati de afaceri: Renault, Dacia, Alpine si Nouvelles mobilites.
Obiectivul ar fi sa ofere autonomie fiecarei unitati de business. Proiectul isi propune sa creeze o organizatie mai simpla si mai orientata spre rezultate, consolidand in acelasi timp coeziunea, motivatia si sentimentul de apartenenta al echipelor astfel grupate pe marci, arata un comunicat al companiei.
Organizarea in jurul a patru marci puternice face posibila lucrul intr-un mod mai simplu, mai orientat catre piete si clienti, cu spirit de echipa, pentru a obtine cele mai bune rezultate posibile. Aceasta este o parghie esentiala pentru recuperarea grupului, a declarat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
Unitatile de business vor avea conducatori pe Luca de Meo, CEO al grupului, pentru Renault; Denis Le Vot, directorul grupului Regiuni, Vanzari si Marketing, pentru Dacia; Cyril Abiteboul, director general Renault Sport Racing, pentru Alpine si Clotilde Delbos, director general adjunct si director financiar al grupului, pentru Nouvelles mobilites. ...citeste mai departe despre "Grupul Renault se va reorganiza in jurul a patru marci. Dacia va deveni o unitate independenta" pe Ziare.com mai mult
Joi, 03 Septembrie 2020, ora 19:35
Premierul Ludovic Orban a sustinut, vineri, ca din discutiile avute cu reprezentatii grupului Dacia-Renault nu a tras nicio concluzie referitoare la o eventuala restrangere a activitatii companiei in tara noastra sau la intentia de a face concedieri.
"In toate discutiile pe care le-am avut cu managementul companiei din Romania, nu am tras nicio concluzie prin care sa existe vreo decizie a managementului companiei din Romania privitor la restrangerea unor activitati sau la intentia de a face concedieri. Sigur, totul depinde de piata, de comenzile existente, dar in Romania grupul Renault are o activitate extrem de profitabila, benefica si e o activitate care, din punctul nostru de vedere, trebuie sa continue.
Convingerea mea e ca problemele care au existat nu sunt provocate de activitatea din Romania, pentru ca activitatea din Romania este o activitate extrem de profitabila, o activitate bine organizata care avantajeaza grupul Renault in ansambul sau", a declarat premierul Ludovic Orban.
Guvernul are o colabororare foarte apropiata cu managementul din Romania al grupului Dacia Renault.
"Practic, grupul Renault are atat partea de proiectare, peste 200 de ingineri, are partea de testare, de verificare, care este unica si functioneaza in Romania, la Titu, si are partea de productie, care functioneaza la Mioveni", a adaugat Orban.
Groupe Renault anunta un plan pentru reducerea costurilor fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani. Intre masuri se... mai mult
Vineri, 29 Mai 2020, ora 12:25
Renault este pe punctul de a anunta un plan de reducere a costurilor cu doua miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), care implica renuntarea la 5.000 de angajati pana in anul 2024.
Producatorul auto francez, care inca asteapta finalizarea discutiilor cu autoritatile de la Paris pentru un imprumut garantat de stat, in valoare de cinci miliarde de euro, nu va recurge la simple concedieri, in schimb "nu-i va mai inlocui pe angajatii care intentioneaza sa se pensioneze", a anuntat publicatia franceza Le Figaro.
Contactati de Reuters, reprezentantii Renault nu au dorit sa comenteze informatiile.
In 2019, Renault avea 48.500 de angajati in Franta. Statul francez detine 15% din Renault.
Marti, presedintele Emmanuel Macron a anuntat un plan de sustinere in valoare de 8 miliarde de euro pentru industria auto franceza, afectata de criza economica provocata de pandemia de coronavirus.
De asemenea, Macron a apreciat ca Executivul de la Paris nu ar trebui sa semneze un imprumut garantat de stat in valoare de 5 miliarde de euro pentru Renault, pana cand echipa manageriala si sindicatele nu vor finaliza discutiile cu privire la forta de munca si uzinele din Franta ale constructorului auto.
Anterior, un reprezentant al sindicatului CGT a spus ca Renault ar putea anunta, joi, reduceri de personal si inchideri ale fabricilor, deoarece producatorul auto francez vrea sa-si diminueze costurile cu doua miliarde de euro.
Potrivit informatiilor aparute in presa, Renault... mai mult
Miercuri, 27 Mai 2020, ora 09:50