Dacia, brandul cu care acum Romania se mandreste pe plan extern, a avut nevoie de un "imbold" din partea unui investitor francez. Ce ar fi fost Logan fara Renault?
Grupul Renault a preluat Dacia in 1999. De la primul model de Dacia, SuperNova si pana la noul Logan, masina produsa la Mioveni a ajuns sa fie cunoscuta in intreaga lume. A fost nevoie de 1,63 miliarde de euro si multe schimbari la nivelul conducerii pentru a face cunoscut brandul Dacia pe plan international.
"Orice coleg francez trimis in Romania in 2004 considera acest lucru o pedeapsa si sfarsitul carierei. Lucrurile s-au schimbat acum, toti angajatii din pozitii importante din grup isi doresc sa vina in Romania pentru a marca o etapa importanta in cariera lor", a spus Radu Mavrodin, reprezentant Groupe Renault Romania.
Renault va investi, pana la finalul anului 2012 peste doua miliarde de lei pe piata locala.
"Grupul a contribuit cu peste 3% din PIB-ul Romaniei, avand o cifra de afaceri anuala de 3 miliarde de euro pe an. Masa salariala a Groupe Renault in Romania este de 300 de milioane de euro pe an", a mai spus Mavrodin.
Investitorul din spatele proiectului Dacia Logan
Venirea grupului Renault pe piata locala a fost posibila, in mare parte, managerului Louis Schweitzer. El a oprit, in anul 1998, privatizarea uzinei de la Mioveni, la scurt timp dupa ce Automobile Dacia semnase vanzarea catre Hyundai.
Louis Schweitzer, managerul care s-a aflat la carma grupului Renault in... mai mult
Duminica, 21 Octombrie 2012, ora 09:45