Ministerul Muncii si Ministerul Sanatatii au stabilit masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus la locul de munca, pe perioada starii de alerta, si Ghidul pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si pentru angajatori.
Angajatorul asigura culoare speciale de acces si de circulatie si limiteaza accesul la zonele comune. De asemenea, asigura dezinfectant la intrare si in toate zonele de lucru si poate pune la dispozitie masti de protectie. Angajatii poarta masca si accepta termometrizarea.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a publicat pe site Ordinul privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS Cov-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta.
Ordinul comun este semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru si de ministrul Sanatatii, Nelu Tataru.
Documentul stabileste masurile pe care toti angajatorii din sectorul public si din privat trebuie sa le implementeze pe durata starii de alerta pentru prevenirea raspandirii coronavirusului SARS Cov-2.
In completarea ordinului comun care a fost publicat in Monitorul Oficial, a fost elaborat si un Ghid pentru revenirea la munca in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori.
Ordinul prevede obligatii ale angajatorilor si ale angajatilor.
Angajatorii trebuie, printre altele, sa reinstruiasca in domeniul... mai mult
Duminica, 17 Mai 2020, ora 13:08
Sapte din zece angajati romani (70%) vor sa continue sa lucreze de acasa cateva zile pe saptamana, dupa relaxarea masurilor pentru prevenirea raspandirii coronavirusului si iesirea din starea de urgenta, arata un studiu Colliers International, publicat luni.
Conform datelor centralizate, 60% dintre cei chestionati cred ca lucrul la distanta ar fi util cel putin o zi - doua pe saptamana, iar 10% ar vrea sa lucreze chiar 3 - 4 zile de acasa, in perioada urmatoare.
In acelasi sens, un sfert dintre angajati se asteapta sa revina la birou in luna mai, dar activitatea acestora in cladirile de birouri va fi reluata treptat, in functie de evolutia epidemiei de coronavirus si de masurile anuntate mai departe de catre autoritati.
Noile reguli de la birou
"Pentru a asigura angajatilor distantarea sociala la birou, angajatorii trebuie sa ia in considerare unele modificari de amenajare a spatiului si a mobilierului, mai ales in cazul birourilor de tip open space.
Este necesara asigurarea unei distante recomandate de doi metri liniari intre angajati, ceea ce inseamna ca va fi necesara cresterea spatiului alocat per angajat de la 8 metri patrati, cat este in prezent media in cladirile de birouri de clasa A, la peste 15 metri patrati per angajat.
In acest context, anumite companii vor trebui sa permita unui procent din angajati sa continue lucrul de acasa, astfel incat regulile privind distantarea sociala, dar si de rotatie sa poata fi respectate", sustin specialistii.... mai mult
Luni, 04 Mai 2020, ora 11:52